Firma 2K Games Licencjonuje Technologię NVIDIA PhysX

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Firma 2K Games Licencjonuje Technologię NVIDIA PhysX

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 9 GRUDNIA 2008 — NVIDIA Corporation poinformowała dzisiaj, że 2K Games, firma, pod której nazwą publikuje gry firma Take-Two Interactive Software, Inc., wybrała technologię NVIDIA® PhysX™ dla studiów produkcyjnych 2K Games na świecie. Technologia NVIDIA PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma służąca do opracowywania realizowanych w czasie rzeczywistym efektów fizycznych w różnych formach interaktywnej rozrywki, będąca kolejnym przykładem wykraczania procesorów graficznych NVIDIA poza zadania renderowania grafiki.

„Jakość silnika PhysX wywarła na nas duże wrażenie, wykupiliśmy więc odpowiednią licencję, dzięki czemu nasze studia będą mogły używać go na wczesnych etapach produkcji gier”, powiedział Jacob Hawley, dyrektor techniczny w firmie 2K. „Opracowywanie gier cechujących się interaktywną fabułą i wciągającą rozgrywką jest naszym priorytetem, a współpraca z takimi liderami technologii jak NVIDIA pozwala nam skoncentrować się na tworzeniu świetnych gier”.

Technologia NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz pakietu programistycznego (SDK) zaprojektowanych tak, by pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym.

Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach, w tym Nintendo Wii, Playstation 3, Xbox 360 oraz komputerach PC i może być akcelerowana zarówno przez CPU, jak i przez dowolny procesor graficzny obsługujący obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA™, w tym procesory graficzne NVIDIA GeForce®. Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku tradycyjnych platform. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele GPU lub CPU w komputerach PC lub różne możliwości obliczeniowe współczesnych konsol do gier.

„NVIDIA i 2K Games rozwijają technologię stojącą za współczesnymi grami”, powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA. „Współpracujemy z liderami branży, mając nadzieję na opracowanie nowych, wspaniałych gier”.

2K Games zastosuje technologię PhysX w wielu grach, z których w najbliższym czasie ukaże się Borderlands™, opracowywana przez firmę Gearbox Software.

Więcej informacji na temat technologii NVIDIA PhysX znaleźć można na stronie: http://www.nvidia.pl/object/nvidia_physx_pl.html.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, funkcji, wpływu, jakości i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GeForce, technologii NVIDIA PhysX oraz CUDA oraz wpływu fizyki na gry komputerowe są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 26 października 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, PhysX, GeForce, Quadro, Tesla i CUDA są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga: W przypadku zainteresowania również innymi notatkami prasowymi dotyczącymi firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę informacji prasowych znajdującą się tutaj.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn