THQ wybrał technologię PhysX do studiów produkcyjnych na całym świecie

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

THQ wybrał technologię PhysX do studiów produkcyjnych na całym świecie

SANTA CLARA, Kalifornia —18 Grudnia 2008—Firma NVIDIA® ogłosiła dzisiaj, że THQ Inc. (NASDAQ: THQI), wiodący na świecie producent i wydawca oprogramowania interaktywnej rozrywki będzie korzystał z technologii NVIDIA PhysX™ we wszystkich swoich studiach. Technologia NVIDIA PhysX to najbardziej rozpowszechniona platforma do akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki, na wielu platformach, w tym na PC, Nintendo Wii, Playstation 3 i Xbox 360.

“Technologia NVIDIA PhysX zapewnia zapierające dech efekty fizyczne w grach a dzięki niej nasze produkty są najbardziej konkurencyjne i innowacyjne na rynku”: powiedział Roy Tessler, wiceprezes studiów produkcyjnych THQ. „Oferująca wsparcie dla CPU i GPU technologia PhysX likwiduje dotychczasowe ograniczenia przy projektowaniu atrakcyjnych środowisk i zapewnieniu w grach ekstremalnych wrażeń.”

Technologia NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz pakietu programistycznego (SDK), które umożliwiają podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym zapewniając twórcom oprogramowania i animatorom pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych.

Technologia PhysX działa na wszystkich głównych platformach i może być akcelerowana zarówno przez CPU jak i na dowolnym procesorze graficznym obsługującym obliczenia równoległe powszechnego zastosowania CUDA, w tym procesory graficzne NVIDIA GeForce. Masowo równoległa architektura procesorów GeForce pozwala uzyskać 10 do 20 razy większą złożoność grafiki niż jest to możliwe w przypadku tradycyjnych platform. Co ważniejsze, PhysX skaluje się wraz ze wzrostem wydajności sprzętu, zapewniając wyższą wydajność i bogatsze środowiska na platformach wykorzystujących wiele procesorów graficznych.

“Interakcje fizyczne są coraz ważniejsze we wnoszeniu realizmu do rozgrywki dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni, że THQ wybrało PhysX jako platformę dla swoich gier.” powiedział Ujesh Desai, wiceprezes działu procesorów graficznych GeForce w firmie NVIDIA.

Po więcej informacji o technologii NVIDIA PhysX zapraszamy na stronę http://www.nvidia.pl/object/nvidia_physx_pl.html

O THQ
THQ Inc. jest wiodącym producentem i wydawcą oprogramowania z dziedziny interaktywnej rozrywki. Firma opracowuje swoje produkty na wszystkie popularne platformy do gier, komputery osobiste i urządzenia bezprzewodowe. Siedziba firmy znajduje się w hrabstwie Los Angeles (Kalifornia). Sprzedaż produktów THQ odbywa się poprzez sieć oddziałów zlokalizowanych w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Więcej informacji o THQ i ich produktach jest dostępnych na www.thq.com. THQ oraz logo THQ są znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi THQ Inc.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, funkcji, wpływu i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GeForce, technologii NVIDIA PhysX oraz CUDA, wpływu fizyki na gry komputerowe, odstępności technologii NVIDIA PhysX w studiach THQ na całym świecie oraz współpracy pomiędzy firmami NVIDIA i THQ są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 26 października 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

Copyright © 2008 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, PhysX, GeForce, Quadro, Tesla i CUDA są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn