Billi Dally z uniersytetu stanforda głównym inżynierem i wiceprezesem działu badań i rozwoju nvidia

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Bill Dally
David Kirk

Billi Dally z uniersytetu stanforda głównym inżynierem i wiceprezesem działu badań i rozwoju nvidia

David Kirk powołany na Doradcę NVIDIA

SANTA CLARA, CA –JANUARY 28, 2009 —Firma NVIDIA ogłosiła dzisiaj, że Bill Dally, członek zarządu departamentu nauk komputerowych Uniwersytetu Stanforda, dołączy do firmy jako główny inżynier oraz wiceprezes działu badań i rozwoju NVIDIA. Firma również ogłosiła, iż dzierżący przez wiele lat pozycję głównego inżyniera David Kirk został powołany na “doradcę NVIDIA.”

“Jest mi niezwykle miło powitać Billa w NVIDIA w naszej firmie w tak ważnym dla nas czasie” powiedział Jen-Hsung Huang, prezes i CEO NVIDIA. „Jego pionierska praca nad procesorami strumieniowymi w Stanford miała wielki wpływ na działania, których dokonujemy w NVIDIA. Jako jeden z wizjonerskich twórców przetwarzania równoległego podziela on naszą pasję w przekształcaniu GPU w procesor obliczeń równoległych ogólnego przeznaczenia oraz stopniowo acz nieuchronnie – w duszę komputera. Reputacja Billego Dally, jako innowatora w naszej gałęzi przemysłu jest niekwestionowana. To naprawdę wielki zaszczyt mieć taką legendę jak Bill w naszej firmie.”

“Chciałbym również pogratulować Davidowi Kirkowi osiągnięć, które wywarły ogromny wpływ na firmę NVIDIA. David przez lata wcielał się w wiele ról – od architekta produktów po głównego propagatora naszych idei. Jego techniczne i strategiczne przewidywania pomogły nam otworzyć całkowicie nowy świat obliczeń graficznych. Wszyscy korzystamy z jego cennego wkładu.”

Bill Dally
Od 1997 roku Dally pracował jako profesor nauk komputerowych na Uniwersytecie Stanforda, a od 2005 roku także jako Przewodniczący Wydziału Nauk Komputerowych na tymże uniwersytecie. Wraz ze swoim zespołem Dally opracował architekturę systemu i sieci, sygnalizację oraz technologię trasowania i synchronizacji danych, które do dziś funkcjonują w większości komputerów do przetwarzania równoległego. Pracując w firmie Caltech zaprojektował silnik symulatora MOSSIM oraz procesor trasowania typu Torus (Tours Routing chip), które zapoczątkowały trasowanie kanalikowe oraz kontrolę przepływu danych w kanałach wirtualnych. Jego Grupa w MIT zbudowała J-Machine oraz M-Machine, eksperymentalne systemy komputerowe, dając poczatek separacji mechanizmu od modeli programistycznych i wykazały jak działają mechanizmy planowanych synchronizacji i komunikacji. Jest on współzałożycielem korporacji Velio Communications and Stream Processors, Inc. Jest również Doradcą Amerykańskiej Akademii Nauk i Sztuk Pięknych, ACM, gdzie otrzymał nagrodę imienia Maurice’a Wilkes’a oraz IEEE., gdzie otrzymał nagrodę imienia Seymour’a Cray’a. Posiada na swoim koncie 200 publikacji oraz 50 patentów. Jest autorem książek “Inżynieria i reguły systemów cyfrowych” oraz “Sieci wzajemne w praktyce.”

David Kirk
David Kirk był szefem działu rozwoju i badań od stycznia 1997 roku. Jego wkład w pracę firmy polega na kierowaniu rozwojem technologii graficznych dla najpopularniejszych platform rozrywki. W 2006 roku dr Kirk przyjęty został do Narodowej Akademii Inżynierii (NAE - National Academy of Engineering) za swój wkład w zastosowanie grafiki o wysokiej wydajności w komputerach osobistych. Członkostwo w NAE uznawane jest za jedno z najwyższych profesjonalnych wyróżnień w dziedzinie techniki. W 2002 roku dr Kirk otrzymał nagrodę SIGGRAPH Computer Graphics Achievement Award za doniosłą rolę, jaką odegrał w procesie wprowadzania systemów graficznych o wysokiej wydajności na rynek masowy. W latach 1993 – 1996 dr Kir kbył szefem działu badań i rozwoju w firmie Crystal Dynamics, produkującej gry komputerowe. W latach 1989 – 1991 dr Kirk był inżynierem w oddziale firmy Hewlett-Packard – Apollo Systems. Jest właścicielem 50 patentów i ich zastosowań w dziedzinie projektowania grafiki oraz autorem ponad 50 artykułów dotyczących technologii graficznych. Dr Kirk jest absolwentem Massachusetts Institute of Technology (tytuły Bachelor of Science oraz Master of Science na wydziale mechanicznym), a także absolwentem i doktorem nauk komputerowych California Institute of Technology.

O firmie NVIDIA
NVIDIA jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: zalet, funkcji, wydajności i możliwości procesorów graficznych GeForce; są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone, opóźnień we wprowadzaniu do produkcji nowych produktów, opóźnień w integrowaniu produktów, zmian w preferencjach i potrzebach użytkowników, przyjęcia nowych produktów i technologii przez rynek, opracowywania nowych technologii, błędów wynikających z procesu produkcyjnego lub w oprogramowaniu, przyjęcia produktów konkurencji przez naszych klientów zamiast naszych produktów, ogólnych trendów w branży w tym cyklicznych trendów w przemyśle półprzewodników, wpływu produktów konkurencji oraz zmian w cennikach, zmian w standardach przemysłowych oraz interfejsach oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 26 paździenika 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania. Firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

Copyright © 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logo NVIDIA, Ion, GeForce, NVIDIA SLI, PureVideo, CUDA i PhysX są znakami towarowymi i/lub zastrzeżonymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub pozostałych krajach. Wszystkie nazwy firm i/lub produktów mogą być nazwami handlowymi, znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn