NVIDIA wyposaża PLAYSTATION®3 w technologię obliczeń fizycznych

 
 

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

NVIDIA wyposaża PLAYSTATION®3 w technologię obliczeń fizycznych

SANTA CLARA, CA — 17 MARZEC, 2009 — NVIDIA® Corporation ogłosiła dziś podpisanie umowy licencyjnej z firmą Sony Computer Entertainment Inc (SCEI) na dostarczanie narzędzi oraz oprogramowania pośredniczącego dla PLAYSTATION®3 (PS3™). W wyniku tej umowy binarna wersja pakietu NVIDIA® PhysX® SDK dostępna jest już teraz dla zarejestrowanych deweloperów PS3 do bezpłatnego pobrania i użytku w sieci SCEI Developer Network.

Na pakiet programistyczny NVIDIA PhysX (SDK) składa się w pełni funkcjonalny API i silnik fizyczny, zapewniający twórcom oprogramowania, animatorom, twórcom gier i artystom bezprecedensową kontrolę artystyczną nad interaktywnymi zdarzeniami fizycznymi pomiędzy postaciami a otoczeniem poprzez tworzenie efektów fizyki oraz ich podgląd w czasie rzeczywistym. Kolejne zastosowania technologii NVIDIA PhysX przez wiodących światowych deweloperów nie tylko pokazują jak ultra-realistycznie mogą wyglądać gry, ale również jak bardzo porywające mogą być ich efekty podczas rozgrywki . Gry dosłownie nabierają cech życia: środowisko staje się w pełni interaktywne dzięki animacji takich elementów jak odłamki pękającego szkła, wybuchy pocisków, drzewa uginające się pod silnymi podmuchami wiatru i realistycznie silne strumienie wody.

“NVIDIA jest dumna z możliwości wsparcia PLAYSTATION 3 jako oficjalny dostawca oprogramowania pośredniczącego” – powiedział Tony Tamasi, Starszy Wiceprezes ds. Treści i technologii w firmie NVIDIA. “Gry projektowane dla PLAYSTATION 3 przy użyciu technologii PhysX oferują bardziej realistyczne środowiska i niespotykany poziom interakcji pomiędzy bohaterami i pozostałymi obiektami występującymi w grze. Już teraz czekamy na nowe tytuły, które zmienią pojęcie realizmu wśród graczy nowej generacji.”

Kod źródłowy PhysX SDK dla PS3 oraz wszystkich innych głównych platform dla gier jest dostępny do pobrania i licencjonowania bezpośrednio ze strony internetowej NVIDIA. Więcej informacji na temat zakupu licencji PhysX SDK lub technologii NVIDIA PhysX dostępnych jest na stronie http://www.nvidia.pl/physx.

O firmie NVIDIA
NVIDIA ((NASDAQ: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, celu, planów i kwot zainwestowanych w procesory graficzne NVIDIA GeForce GPU, technologię NVIDIA PhysX i CUDA, wpływie obliczeń fizycznych na gry video, dostępności technologii NVIDIA PhysX dla zarejestrowanych deweloperów „PLAYSTATION®3” na całym świecie i relacjach pomiędzy firmami NVIDIA i SCEI są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; przyjęcia CPU do wykonywania zadań równoległych; projektów, błędów oprogramowania lub produkcji; wpływu rozwoju technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach klientów i ich wymaganiach; przyjęcia przez klientów odmiennych standardów lub produktów konkurencji; zmian w standardach i interfejsach przemysłowych; niespodziewanych spadków wydajności w naszych produktach lub technologiach w sytuacji gdy zintegrowane zostają w systemach komputerowych oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 26 października 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, PhysX, GeForce, Quadro, Tesla i CUDA są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.

Uwaga dla dziennikarzy: jeśli są Państwo zainteresowani dodatkowymi informacjami na temat firmy NVIDIA, prosimy odwiedzić stronę http://www.nvidia.pl/page/press_room.html.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn