Nowa technologia NVIDIA APEX pomaga twórcom gier znacznie przyspieszyć proces tworzenia nowych tytułów

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Nowa technologia NVIDIA APEX pomaga twórcom gier znacznie przyspieszyć proces tworzenia nowych tytułów

GAME DEVELOPERS CONFERENCE — SAN FRANCISCO, CA — 25 MARZEC 2009 — NVIDIA® Corporation ogłosiła dzisiaj wprowadzenie APEX, całkowicie nowej funkcji w pakiecie programistycznym dla deweloperów PhysX™ SDK, która zapewnia artystom, projektantom poziomów oraz deweloperom zestaw łatwych w obsłudze narzędzi usprawniających proces implementowania skalowalnej fizyki w grach nowej generacji, przeznaczonych dla wielu różnych platform.

Zaprojektowana jako modułowa struktura współpracująca z istniejącym pakietem narzędzi PhysX SDK, technologia NVIDIA APEX ułatwia twórcom oprogramowania dodawanie do ich gier szczegółowych efektów fizycznych. APEX usprawnia również optymalizację rozgrywki przy tworzeniu treści dla wielu platform dzięki zastosowaniu prostej zasady: "stwórz raz - implementuj wielokrotnie ". W rezultacie APEX nie tylko pomaga deweloperom skrócić czas, który poświęcają na opracowanie nowych tytułów, ale pozwala również redukować koszty związane z tym procesem. Bezpłatny zestaw narzędzi NVIDIA APEX dostępny będzie do pobrania dla licencjonowanych deweloperów NVIDIA PhysX, a w chwili obecnej jest już implementowany przez niektóre najpopularniejsze biblioteki dla deweloperów oraz silniki gier, w tym silnik Gamebryo LightSpeed firmy Emergent Game Technologies.

“APEX jest nowym potężnym narzędziem wzbogacającym technologię NVIDIA PhysX. Światowej klasy technologia jest jadnakże tylko częścią tego rozwiązania. Zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą NVIDIA w kwestii implementacji APEX w naszym silniku LightSpeed z racji na bezprecedensowe połączenie najlepszej w swojej klasie technologii i wsparcia udzielanego branży gier przez firmę NVIDIA w takim samym stopniu jak nasza firma ” powiedział Geoffrey Selzer, CEO firmy Emergent Game Technologies. “Zaangażowanie firmy NVIDIA w rozwój technologii oraz we współpracę z partnerami i deweloperami odzwierciedla się nie tylko w takich jak nasze przyjaznych stosunkach, ale przede wszystkim w wizjonerskim podejściu do technologii, które przyczyniają się do rozwoju branży gier. Połączenie PhysX, APEX oraz LightSpeed to przełomowe osiągnięcie pobudzające kreatywność projektantów, artystów oraz inżynierów z branży gier. ”

Kolejnym kluczowym komponentem APEX jest obsługa nowych plug-inów, z których każdy oferuje interfejs "wysokiego poziomu", umożliwiający artystom i projektantom poziomów wprowadzanie gotowych elementów fizycznych przy niewielkim zaangażowaniu programistów lub bez ich udziału. Podczas obecnie trwającej konferencji GDC (Expo Suite 656 na pierwszym piętrze hali West Hall, w budynku Moscone Convention Centre), firma NVIDIA prezentuje trzy nowe moduły moduł do tworzenia efektów zniszczeń, ubrań i roślinności – każdy wzbogacający gry w szereg dynamicznych funkcji gotowych do wykorzystania przy tworzeniu autorskich treści. Dostępne dla wszystkich najważniejszych platform dla graczy, w tym komputery PC, Xbox360™, PLAYSTATION®3 oraz Nintendo Wii™, dodatkowe moduły APEX opracowywane są przez partnerów i deweloperów NVIDIA APEX.

“W chwili obecnej dodajemy wsparcie dla technologii PhysX do naszego SpeedTree® 5.0, ostatniej wersji wielokrotnie nagradzanego oprogramowania imitującego ruch liści,” powiedział Chris King - CEO firmy IDV. “Poprzez zaimplementowanie nowego modułu NVIDIA PhysX APEX odpowiadającego za imitację ruchu roślinności, SpeedTree 5.0 dostarcza deweloperom niezmiernie proste narzędzie, które umożliwi dodawanie fantastycznych, interaktywnych efektów ruchu drzew i roślin do środowisk nowo tworzonych gier. Następna generacja gier będzie w stanie osiągnąć nowy, niesamowity poziom realizmu i jesteśmy dumni, że bierzemy udział w tym procesie.”

“Fizyka stała się istotnym elementem świata gier i fantastycznych wrażeń osiąganych w grach, a firma NVIDIA jest w pełni zaangażowana w dostarczanie jak największej liczbie deweloperów możliwości tworzenia super-realistycznych efektów w swoich grach.,” skomentował Tony Tamasi, starszy wiceprezes ds. treści i technologii w NVIDIA. “Obserwując rosnące znaczenie fizyki w grach wierzymy, iż każda gra i każdy deweloper powinien być zaopatrzony w najlepsze narzędzia, by móc w pełni wykorzystać swoją kreatywność w tej dziedzinie. Dzięki technologii NVIDIA PhysX i APEX ciężar działań w branży gier przesunięty został z programistów na artystów, czego skutkiem będzie, jak ufamy, nowy poziom wciągających bez reszty i super-realistycznych gier przyszłości.”

Więcej informacji na temat technologii NVIDIA PhysX i APEX można znaleźć pod adresem: www.nzone.pl/physx .

O firmie NVIDIA
NVIDIA jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl .

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, celu, planów i kwot zainwestowanych w procesory graficzne NVIDIA GeForce GPU, technologie NVIDIA PhysX i CUDA, wpływie obliczeń fizycznych na gry video, dostępności technologii NVIDIA PhysX dla zarejestrowanych deweloperów gier dla konsoli Wii na całym świecie i relacjach pomiędzy firmami NVIDIA i Nintendo są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; przyjęcia CPU do wykonywania zadań równoległych; projektów, błędów oprogramowania lub produkcji; wpływu rozwoju technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach klientów i ich wymaganiach; przyjęcia przez klientów odmiennych standardów lub produktów konkurencji; zmian w standardach i interfejsach przemysłowych; niespodziewanych spadków wydajności w naszych produktach lub technologiach w sytuacji, gdy zintegrowane zostają w systemach komputerowych oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 26 października 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

© 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, PhysX, GeForce, Quadro, Tesla i CUDA są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Cechy, ceny, dostępność i specyfikacje mogą podlegać zmianom bez wcześniejszego powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn