NVIDIA GeForce 3D Vision zyskuje poparcie

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

NVIDIA GeForce 3D Vision zyskuje poparcie w środowisku twórców gier

CEBIT, HANNOVER, NIEMCY — 5 MARCA 2009 — NVIDIA Corporation poinformowała, że technologia NVIDIA® GeForce® 3D Vision™, pierwsze na świecie, domowe rozwiązanie do wyświetlania stereoskopowego 3D w rozdzielczości high-definition, zyskało pozytywne oceny w środowisku twórców gier. Gdy tylko projektanci, artyści oraz inne osoby odpowiedzialne za powstawanie gier przetestowali 3D Vision, okazali się jednomyślni w określaniu tej nowej technologii, prezentowanej obecnie na targach CeBIT w Hanowerze w Niemczech, słowem „sensacja”.

3D Vision to połączenie nowoczesnych bezprzewodowych okularów, działającego w podczerwieni emitera o dużej mocy oraz zaawansowanego oprogramowania, które automatycznie pozwala na oglądanie setek gier na PC w stereoskopowym środowisku 3D. Rozwiązanie 3D Vision jest dostępne dla klientów indywidualnych stanowiąc podstawę nowego środowiska stereoskopowego dla komputerów do gier i domowej rozrywki, którego sednem są procesory graficzne NVIDIA GeForce. Zaprojektowane do pracy z monitorami i odbiornikami TV działającymi z częstotliwością 120 Hz i wyższą, 3D Vision pozwala na wyświetlanie krystalicznie czystego, pozbawionego migotania stereoskopowego obrazu sprawiając iż wrażenia w rozgrywce 3D, filmach 3D i fotografii 3D są niezapomniane.

Więcej informacji na temat rozwiązań NVIDIA pokazywanych podczas z CeBIT’u 09 można znaleźć w relacjach filmowych dostępnych na stronie www.youtube.com/user/nvidia .

Oto, co o 3D Vision mówią reprezentanci międzynarodowego środowiska twórców gier:

„Spodziewałem się kilka niewielkich usprawnień w stosunku do poprzedniej generacji tej technologii, ale to, co ujrzałem, przeszło moje najśmielsze oczekiwania– krystalicznie czysty obraz 3D bez śladów migotania czy smużenia! Na mojej twarzy zagościł uśmiech od ucha do ucha”, powiedział Stephen Viljoen, dyrektor ds. operacyjnych w firmie Slightly Mad Studios, która odpowiedzialna jest za opracowanie Need for Speed: Shift, nadchodzącej gry Electronic Arts. „Technologia po raz pierwszy osiągnęła taki poziom, na którym rozgrywka nie jest zakłócana przez jakiekolwiek efekty uboczne. Zobaczyłem przyszłość i jest ona naprawdę piękna!”.

„Dzięki technologii 3D Vision świat Nero i Dante w grze Devil May Cry nabiera nowych cech i tętni życiem”, powiedział Jun Takeuchi, szef działu planowania strategicznego badań i rozwoju w firmie Capcom. „Poziom zaangażowania w rozgrywkę jest po prostu oszałamiający – planujemy wykorzystać technologię stereoskopową w naszych przyszłych grach”.

„Firma THQ zawsze angażowała się w rozgrywkę na komputerach PC, o czym najlepiej świadczą takie tytuły jak Warhammer 40k: Dawn of War 2 czy cykl Company of Heroes”, powiedział Roy Tessler, starszy wiceprezes działu produkcji i zarządzania studiami na świecie w firmie THQ. „Jesteśmy pod wrażeniem technologii 3D Vision firmy NVIDIA oraz oszałamiających efektów dzięki niej osiąganych i mamy i mamy nadzieję stosować ją w naszych przyszłych grach.”

„Rozgrywka w Spore z 3D Vision to przykład ewolucji gier nowej generacji ”, powiedziała Lucy Bradshaw, dyrektor generalny w firmie Maxis. „Obserwowanie rozwoju wykreowanych przez siebie stworzeń oraz ich interakcji z innymi bohaterami w prawdziwym, 360-stopniowym środowisku 3D jest niezwykle ”.

„Rozgrywka 3D? Myśleliśmy, że już to znamy, do czasu, gdy zobaczyliśmy naszą grę działającą wraz z technologią NVIDIA 3D Vision. Nic nie jest w stanie przygotować cię na szok, jaki niewątpliwie przeżyjesz – naprawdę musisz to zobaczyć, by w to uwierzyć”, powiedział Pete Lake, starszy producent gry Burnout Paradise The Ultimate Box w firmie Criterion Games. „Nadjeżdżające samochody wyglądają tak, jakby rzeczywiście miały cię przejechać! Rzeczy wglądają tak realistycznie, że najtrudniejszą rzeczą jest powstrzymanie się przed sięgnięciem do ekranu, by coś schwycić”.

„Zawsze interesuje nas następny skok w rozwoju technologii”, powiedział Darryl Still, International Publishing Director w firmie 1C Publishing. „Byłem zdumiony jak niesamowite efekty można osiągnąć dzięki 3D Vision i jestem przekonany, że tak samo zareaguje każdy gracz”.

„NVIDIA 3D Vision to najbardziej zaawansowana technologia konsumencka 3D ze wszystkich, jakie kiedykolwiek testowałem”, powiedział Niklas Westberg, dyrektor techniczny w firmie Massive Entertainment, oddziale Ubisoft Company.

„Jedną z najbardziej interesujących rzeczy dotyczących NVIDIA GeForce 3D jest fakt, że ponowna rozgrywka w znane gry staje się naprawdę interesująca. Poznajesz swoje ulubione gry coraz lepiej – raz jeszcze możesz się w pełni zaangażować w akcję, a dodatkowo cieszyć wrażeniami 3D. NVIDIA 3D Vision sprawia, że gracze chętnie sięgają po swoje ulubione gry, aby odkryć, co pominęli za pierwszym razem”, powiedział Bartosz Brzostek, główny technolog w firmie Metropolis Software. „Ponieważ chcemy zaoferować graczom nowe wrażenia w każdej grze i w pełni obsługiwać technologię 3D Vision, ściśle współpracujemy z firmą NVIDIA.”

„Ważnym elementem decydującym o atrakcyjności gry The Witcher jest głębokie zaangażowanie gracza w średniowieczny świat fantasy, nieznany w innych grach RPG. Dzięki technologii NVIDIA GeForce 3D Vision niebywała atmosfera gry zyskuje nową wartość – w zasadzie bez naszego udziału”, powiedział Adam Kiciński, dyrektor firmy CD Projekt RED. „Jesteśmy naprawdę zachwyceni potencjałem tej technologii, a nasi artyści i projektanci nie mogą się już doczekać, aby zobaczyć, jak kolejne rozwiązania i optymalizacje będą w stanie wynieść jakość grafiki naszych gier na jeszcze wyższy poziom”.

Więcej informacji na temat technologii NVIDIA PhysX i APEX można znaleźć pod adresem: www.nvidia.pl/3dvision .

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym do korzyści, funkcji, wpływu, jakości i możliwości rozwiązania NVIDIA 3D Vision, procesorów graficznych NVIDIA GeForce oraz technologii NVIDIA PhysX i wpływu technologii stereoskopowych na rynek gier komputerowych, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 26 października 2008 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, PhysX, GeForce, Quadro, Tesla i CUDA są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn