NVIDIA PhysX: przegląd nowości

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

NVIDIA PhysX: przegląd nowości

SEGA licencjonuje PhysX w swoich oddziałach na całym świecie; zapowiedzi kolejnych gier z obsługą PhysX

SEGA licencjonuje NVIDIA PhysX

SANTA CLARA, KALIFORNIA — 28 KWIETNIA 2009 — NVIDIA Corporation poinformowała dzisiaj, że firma Sega Corporation wykupiła licencje na technologie NVIDIA® PhysX® i APEX, które służyć mają jako platforma producencka we wszystkich oddziałach firmy Sega. Technologie NVIDIA PhysX i APEX tworzą razem najbardziej rozpowszechnioną platformę służącą do opracowywania akceleracji fizyki w różnych formach interaktywnej rozrywki, sprawiając, że tworzenie skalowalnych efektów PhysX o wysokiej jakości jest niezwykle wygodne i proste dla twórców.

„Sega wykorzystuje technologię PhysX już od kilku lat, ale nowa umowa pozwoli naszym studiom producenckim w pełni wykorzystać zalety szerokiej gamy międzyplatformowych silników PhysX”, powiedział Takashi Shoji, szef sekcji Consumer Software R & D Support w dziale Consumer R&D Division w firmie SEGA Corporation. „W podjęciu tej decyzji pomogło nam wprowadzenie przez firmę NVIDIA technologii APEX, która zwiększa naszą produktywność dzięki prostocie tworzenia zaawansowanych efektów fizycznych”.

Także inni twórcy oprogramowania zaanonsowali nadchodzące gry wykorzystujące PhysX:

Terminator Salvation Terminator Salvation
Terminator Salvation Terminator Salvation

Terminator Salvation
Studio GRIN – pochodzący ze Szwecji twórcy nadchodzącej gry Terminator Salvation – wybrali technologię NVIDIA PhysX, aby móc stworzyć niezwykle wciągającą, interaktywną grę akcji rozgrywaną w trybie trzeciej osoby, której wydanie zbiegnie się z premierą długo oczekiwanego filmu firmy Halcyon (amerykańska premiera będzie miała miejsce 21 maja 2009 roku).

„Technologia NVIDIA PhysX naprawdę pozwala nam robić w grze rzeczy, których do tej pory nie byliśmy w stanie”, powiedział Bo Andersson, dyrektor generalny firmy GRIN. „Współpracując ściśle z firma NVIDIA i zespołem zajmującym się technologią PhysX mogliśmy sprawić, że lokacje, w których rozgrywa się Terminator Salvation wyglądają tak realistycznie, jak w filmie. Gracze będą mieli niezłą zabawę”.

Więcej informacji na temat gry Terminator Salvation znaleźć można na stronie www.terminatorsalvationthegame.com.

Dark Void Dark Void
Dark Void Dark Void

Dark Void™
Capcom Entertainment, Inc. oraz Airtight Games, twórcy przygodowej gry akcji z gatunku science-fiction, Dark Void™, wykorzystują technologie NVIDIA® PhysX® i APEX do tworzenia zdumiewających efektów fizycznych. Dzięki technologiom NVIDIA PhysX i APEX gra Dark Void zaoferuje graczom inspirującą, interaktywną rozgrywkę oraz akcelerowany przez GPU system cząsteczkowy, wykorzystywany przy symulacji działania broni i niektórych skutków jej działania (gruzy). Dark Void opublikowana zostanie jesienią 2009 roku w wersjach dla konsol Xbox 360 i PlayStation 3 oraz komputerów PC.

„Możliwości technologii NVIDIA PhysX i APEX są ogromne”, powiedział Jim Deal, prezes firmy Airtight Games. „Zaprezentowany niedawno przez firmę NVIDIA moduł APEX do symulacji turbulencji daje nam nieograniczoną wolność przy kształtowaniu wyglądu gry, jej atmosfery i rozgrywki”.

Więcej informacji na temat gry Dark Void znaleźć można na stronie: www.darkvoidgame.com.

Darkest of Days Darkest of Days
Darkest of Days Darkest of Days

Darkest of Days
Firma 8monkey Labs zastosowała technologię NVIDIA® PhysX® do stworzenia interaktywnych, wyrazistych i maksymalnie zbliżonych do naturalnych lokacji w opartej na historycznych wydarzeniach, nadchodzącej grze typu FPS Darkest of Days. Gra ukaże się jesienią 2009 roku w wersjach dla konsol Xbox 360 oraz komputerów PC i zawierać będzie wiele dodatkowych, akcelerowanych przez GPU, efektów fizycznych.

„Technologia NVIDIA PhysX pomogła nam w uzyskaniu niezwykłych historycznych szczegółów”, powiedział Mark Doeden, dyrektor kreatywny w firmie 8monkey Labs. „Nasz silnik Marmoset Engine pozwala na odtworzenie historycznych bitew z niezwykłym realizmem, zaś technologia PhysX umożliwiła jej ożywienie”.

Więcej informacji na temat gry Darkest of Day znaleźć można na stronie www.darkestofdays.com.

U-Wars
Firma Biart Studio, mająca swoją siedzibę w rosyjskiej „Dolinie Krzemowej”, zastosowała technologię NVIDIA® PhysX® w nadchodzącej taktycznej strzelance science-fiction U-Wars. Na komputerach PC, efekty fizyczne w grze U-Wars akcelerowane są przez dowolny procesor graficzny z obsługą CUDA, w tym układy NVIDIA GeForce® 8800 GTX lub szybsze.
Więcej informacji na temat gry U-Wars znaleźć można na stronie: www.uwar-game.com.

O NVIDIA PhysX
Platforma do tworzenia oprogramowania NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniczącego (middleware) zaprojektowanych tak, aby pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym. Technologia PhysX działa na wszystkich ważniejszych platformach dla gier, w tym komputerach PC, konsolach Xbox360™, PLAYSTATION®3, Nintendo Wii™ oraz w urządzeniach iPhone i może być akcelerowana zarówno przez CPU, jak i przez dowolny procesor graficzny NVIDIA z obsługą CUDA™. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.nvidia.pl/physx.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, funkcji, wpływu i możliwości technologii NVIDIA APEX i NVIDIA PhysX oraz wypływu fizyki na gry komputerowe są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 stycznia 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

Copyright © 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, PhysX, GeForce, Quadro, Tesla i CUDA są znakami towarowymi i/lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn