NVIDIA prezentuje pierwszy na świecie interaktywny Silnik ray tracingu

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Optix Billiards
SceniX RT Toyota
Image courtesy of Realtime Technology AG

NVIDIA prezentuje pierwszy na świecie interaktywny Silnik ray tracingu

Silnik NVIDIA OptiX staje się elementem przełomowego pakietu silników przyspieszających tworzenie aplikacji

SIGGRAPH 2009, NOWY ORLEAN — 4 SIERPNIA 2009 – firma NVIDIA, lider w dziedzinie obliczeń na GPU, zaprezentowała dzisiaj silnik ray tracingu NVIDIA® OptiX™, jeden z elementów przeznaczonego dla twórców oprogramowania pakietu silników przyspieszających tworzenie aplikacji. Silniki przyspieszające tworzenie aplikacji firmy NVIDIA sprawiają, że wprowadzanie do programów kosztownych funkcji o dużej wydajności staje się nie tylko prostsze, ale także znacząco skraca czas opracowania aplikacji.

Podczas imprezy SIGGRAPH 2009 firma NVIDIA zaprezentowała:
  • Silnik NVIDIA® OptiX™ do ray tracingu w czasie rzeczywistym
  • Silnik NVIDIA® SceniX™, przeznaczony do zarządzania danymi i scenami 3D
  • Silnik NVIDIA® CompleX™, służący do optymalizacji wydajności wielu procesorów graficznych
  • 64-bitowy silnik NVIDIA® PhysX®, przeznaczony do tworzenia w czasie rzeczywistym hiperrealistycznych efektów środowiskowych i fizycznych

NVIDIA OptiX, pierwszy na świecie interaktywny silnik ray tracingu wykorzystujący GPU to programowalny, wykorzystujący technikę ray tracingu potok graficzny, ułatwiający twórcom oprogramowania osiąganie nowych poziomów realizmu za pomocą tradycyjnego programowania w C. Dzięki wykorzystaniu mocy masowo równoległych obliczeń procesorów NVIDIA® Quadro®, silnik OptiX w znacznym stopniu przyspiesza proces ray tracingu, wykorzystywany w wielu dziedzinach, takich jak: fotorealistyczny rendering, projektowanie samochodów, pomiary akustyczne, symulacje optyczne, obliczenia wolumetryczne czy badania promieniowania. Twórcy aplikacji mogą wykorzystać silnik OptiX w sposób otwierający projektantom, inżynierom i badaczom nowe możliwości.

„W ciągu jednego roku NVIDIA nie tylko udowodniła, że interaktywny ray tracing wykorzystujący GPU jest możliwy, ale także sprawiła, że stał się dostępny dla wszystkich”, powiedział Jon Peddie założyciel i prezes firmy badawczej Jon Peddie Research. „Złożone prace projektowe, takie jak analiza odbić i załamań światła na powierzchni i wewnątrz szkła mogą być obecnie przeprowadzane w czasie rzeczywistym dzięki wykorzystaniu silnika OptiX działającego na procesorach Quadro. To wprost fenomenalny krok naprzód zarówno dla twórców oprogramowania, jak i projektantów”.

„Współcześnie tworzone są tysiące aplikacji wykorzystujących niezwykłą moc procesorów graficznych, co jest oczywistym znakiem, że obliczenia na GPU przekroczyły punkt krytyczny –obliczenia zmieniają swój charakter, przechodząc od przetwarzania na CPU do wspólnych obliczeń dokonywanych przez GPU i CPU”, powiedział Jeff Brown, szef działu Professional Solutions w firmie NVIDIA. „Silniki przyspieszające tworzenie aplikacji firmy NVIDIA dają twórcom oprogramowania narzędzia, których potrzebują do dalszego rewolucjonizowania zarówno grafiki realizowanej w czasie rzeczywistym, jak i zaawansowanej analizy danych”.

Silnik zarządzania sceną NVIDIA SceniX oferuje interaktywny rdzeń dla wymagających, profesjonalnych aplikacji 3D działających w czasie rzeczywistym. Bez względu na to, czy chodzi o wiodące produkty takie jak RTT DeltaGen i Autodesk Showcase czy też mniejsze projekty służące do zaawansowanej wizualizacji, grafiki telewizyjnej, obrazowania medycznego lub badań geologicznych, silnik SceniX tworzy interaktywną strukturę służącą do zarządzania danymi 3D i prezentowania wyników w wysokiej jakości i w czasie rzeczywistym.

Służący do zarządzania mocą przetwarzania GPU silnik NVIDIA CompleX oferuje aplikacjom pełną interaktywność przy pracy z wyjątkowo dużymi i złożonymi modelami. Dzięki automatycznemu wykorzystaniu połączonych pamięci oraz mocy obliczeniowej wielu GPU w systemach wizualizacyjnych Quadro Plex, aplikacje stosujące silnik CompleX pozwalają użytkownikom nie na fragmentaryczną, ale całościową obróbkę i wizualizację danych.

64-bitowy silnik fizyczny NVIDIA PhysX pozwala na modelowanie w aplikacjach hiperrealistycznych, zachodzących w czasie rzeczywistym zjawisk fizycznych. Rozwiązanie stosowane już z sukcesami w dziedzinie gier komputerowych w nowej, 64-bitowej wersji pozwoli inżynierom, projektantom i animatorom na bardziej dokładne obliczenia przeprowadzane na większych pakietach danych, dzięki czemu ich prace nabiorą większego realizmu.

„Silnik SceniX był jednym z kluczowych czynników, które pozwoliły nam odnieść sukces w branży projektowania samochodów”, powiedział Christian Matzen, dyrektor ds. operacyjnych w firmie ICIDO, będącej światowym liderem w dziedzinie projektowania wirtualnego. „Bazując na łatwości integracji silnika OptiX w ramach SceniX oraz uzyskiwanych dzięki temu rewelacyjnych efektach, mamy zamiar jeszcze w tym roku zaoferować naszym klientom interaktywny ray tracing”.

„Silnik CompleX jest niezbędnym elementem naszej aplikacji, umożliwiając obróbkę ogromnych ilości danych takich naszych klientów jak Shell Oil”, powiedział Thorolf Horn Tonjum, szef działu badań w Stormfjord, norweskiej firmie oferującej usługi wizualizacyjne przedsiębiorstwom z branży energetycznej. „Wykorzystując silnik SceniX do organizowania naszej aplikacji, mogliśmy łatwo włączyć do niej silnik CompleX, ułatwiający poruszanie się w scenach wykorzystujących 10 GB danych, oraz 64-bitowy silnik PhysX, umożliwiający modelowanie wyzwań, jakim stawić muszą platformy wiertnicze. Wymienione silniki firmy NVIDIA nie tylko przyspieszają działanie naszego produktu, ale także sprawiają, że możemy poświęcić mniej czasu na jego wprowadzenie na rynek”.

NVIDIA będzie prezentować pakiet swoich silników przyspieszania aplikacji w bieżącym tygodniu w czasie odbywającej się w Nowym Orleanie konferencji SIGGRAPH 2009 (stoisko 2101). Więcej informacji na temat obecności firmy NVIDIA na SIGGRAPH znaleźć można pod adresem http://www.nvidia.com/object/siggraph_2009.html.

Dodatkowe informacje na temat silników przyspieszania aplikacji firmy NVIDIA znaleźć można pod adresem http://www.nvidia.pl/engines.

Ceny i dostępność
Silniki przyspieszania aplikacji firmy NVIDIA dostępne są bezpłatnie w witrynie NVIDIA Developer Zone. Silniki SceniX i CompleX pobrać można pod adresem http://developer.nvidia.com/page/home.html. Silniki OptiX oraz 64-bitowy PhysX dostępne będą jesienią bieżącego roku. Przykłady interaktywnego ray tracingu wykorzystującego wstępną wersję silnika OptiX pobrać można pod adresem http://developer.nvidia.com/object/optix-examples.html uruchomić na procesorach NVIDIA Quadro FX.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (Nasdaq: NVDA) jest światowym liderem technologii obliczeń wizualnych i twórcą GPU (procesora graficznego), układu o wysokiej wydajności oferującego nowoczesną, interaktywną grafikę w stacjach roboczych, komputerach osobistych, konsolach do gier i urządzeniach przenośnych. NVIDIA oferuje produkty z serii GeForce® dla zastosowań rozrywkowych i domowych, Quadro® na rynku profesjonalnego projektowania i wizualizacji oraz Tesla™ dla rynku obliczeń o wysokiej wydajności. Siedziba firmy NVIDIA mieści się w Santa Clara w Kalifornii, z biurami w Azji, Europie i w obu Amerykach. Więcej informacji można znaleźć w internetowej witrynie firmy pod adresem www.nvidia.pl.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn