Studio Sony Pictures Imageworks tworzy tornado z sosu do spaghetti przy pomocy technologii NVIDIA

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

CyberLink MediaShow 5

Studio Sony Pictures Imageworks tworzy tornado z sosu do spaghetti przy pomocy technologii NVIDIA

Procesory NVIDIA Quadro umożliwiają tworzenie efektów specjalnych w najnowszym hicie kinowym Sony “ Klopsiki i inne zjawiska pogodowe”

SANTA CLARA, Kalifornia —29 września 2009— NVIDIA Corporation, twórca GPU (procesora graficznego), ogłosiła dziś, że studio Sony Pictures Imageworks (SPI) wykorzystało procesory NVIDIA® Quadro® w celu przyspieszenia animacji i efektów wizualnych w najnowszym przeboju kinowym “Klopsiki i inne zjawiska pogodowe”.

Wprowadzony 18 września do kin w Stanach Zjednoczonych USA (polska premiera 25.09) film animowany nakręcony w technice 3D kontynuuje swój triumfalny pochód przez ekrany przynosząc zysk ponad 60 milionów dolarów, co uczyniło go najchętniej oglądanym filmem w ubiegłym tygodniu. “Klopsiki I inne zjawiska pogodowe” oczarowują widownię niespotykaną animacją komputerową oraz wykorzystaniem efektów graficznych stworzonych przy zastosowaniu profesjonalnych profesjonalnych rozwiązań graficznych NVIDIA Quadro.

Pamiętna scena ‘ tornado spaghetti’ zawiera elementy wyrenderowane przy użyciu SPLAT, narzędzia renderowania wolumetrycznego (generowania grafiki przestrzennej), będącego własnością studia SPI i przeznaczonego do pracy na procesorach graficznych NVIDIA Quadro. Zjawiska atmosferyczne stworzone z użyciem SPLAT to nie tylko chmury kurzu, ogień oraz iskry, lecz także – po raz pierwszy – sos pomidorowy.

“Gdy mówimy o efektywności pracy artystów tworzących efektami graficznymi przy użyciu narzędzi animacji komputerowej, kluczowa jest szybkość i doświadczenie” wyjaśnił Rob Bredow, główny inżynier w Sony Pictures Imageworks. “Kiedy twórca może wykonać 10 razy więcej iteracji danego efektu w tym samym czasie, jakość efektu końcowego będzie znacznie lepsza.”

“Wykorzystując GPU NVIDIA Quadro i inne nowe technologie pomagamy projektantom w twórczej pracy” kontynuował Bredow.
“Renderowanie, które zajęłoby 45 lub więcej minut przy użyciu CPU, na naszym systemie rzutowania wideo opartym na NVIDIA GPU skróciło się do 20 sekund. Po jego zastosowaniu twórczy proces ze żmudnej roboty stał się przyjemnością.”

Oprócz potężnego systemu renderowania opartego na GPU, SPI zainstalowało profesjonalne rozwiązania NVIDIA Quadro we wszystkich stacjach roboczych swoich projektantów. Moc procesora NVIDIA pozawala na odtwarzanie w czasie rzeczywistym, z prędkością 24 klatek na sekundę ,wysoce złożonych i wymagających obliczeniowo scen w Autodesk Maya, umożliwiając animatorom podgląd ich pracy.

Bredow będzie jednym z oficjalnych gości i mówców nadchodzącej konferencji GPU Technology w San Jose w Kalifornii, która się odbędzie w dniach 30.09 – 2.10. Podczas omawiania pracy nad “Klopsikami i innymi zjawiskami pogodowymi”, Bredow weźmie udział w dyskusji panelowej zatytułowanej “Rewolucja GPU w produkcji filmowej: Raport z pola walki” wraz z ekspertami w tej dziedzinie z Industrial Light & Magic (ILM), Disney Feature Animation oraz Digital Domain.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA (Nasdaq: NVDA) pokazała światu moc grafiki komputerowej w momencie wynalezienia procesora graficznego (GPU) w 1999 roku. Od tego czasu, firma konsekwentnie ustanawia nowe standardy w obliczeniach wizualnych dzięki zapierającej dech w piersiach interaktywnej grafice dostępnej w szeregu nowoczesnych urządzeń takich jak smartfony, notebooki czy stacje robocze. Dzięki gruntownej znajomości programowalnych procesorów graficznych, NVIDIA doprowadziła do wielu przełomowych osiągnięć w dziedzinie obliczeń równoległych. Osiągnięcia te sprawiły, iż obliczenia superkomputerowe stały się ekonomicznym i szeroko dostępnym rozwiązaniem. W rankingu magazynu Fortune 2 lata z rzędu firma NVIDIA figuruje, jako nr 1 wśród innowacyjnych firm branży półprzewodników. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, funkcji, wpływu i możliwości procesorów graficznych NVIDIA Quadro, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 26 lipca 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

© 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA i Quadro są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn