Firma Epic wprowadza obsługę technologii NVIDIA 3D Vision w silniku Unreal Engine 3

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Unreal Engine 3

Unreal Engine 3


Unreal Engine 3

Najpopularniejszy silnik do gier na świecie - teraz w trzech wymiarach 

KONFERENCJA DEVELOPERÓW GIER (GDC) — STANOWISKO NR 1702, SALA POŁUDNIOWA —SAN FRANCISCO, Kalifornia — 11-go marca, 2010 r. — Firmy NVIDIA oraz Epic Games, Inc. zapowiedziały dziś wprowadzenie obsługi technologii NVIDIA® 3D Vision™ w silniku Unreal Engine 3. Licencjobiorcy tego najbardziej popularnego silnika gier na świecie będą mogli skorzystać z pełni zalet, jakie przynosi zintegrowana obsługa technologii 3D Vision™ i tym samym stworzyć porywające gry w trójwymiarze. 3D Vision™ wzbogaci także funkcje popularnego zestawu programistycznego firmy EPIC - Unreal Development Kit (UDK) - czyli bezpłatnej wersji silnika UE3 wykorzystywanej obecnie przez ponad 200 000 użytkowników. Nowa technologia umożliwi im stworzenie trójwymiarowych scen z efektami, które widzowie znają tylko z kina.

„Wdrożenie obsługi 3D Vision w najpopularniejszym silniku do gier 3D na świecie to fantastyczna wiadomość dla wszystkich entuzjastów gier– licencjobiorców UE3, użytkowników UDK, a także dla samych graczy, „ twierdzi Tony Tamasi, wiceprzewodniczący ds. multimediów i technologii w firmie NVIDIA. „Proces wprowadzania nowoczesnych efektów stereoskopowych do produktów opartych na silniku Unreal Engine 3 jest teraz łatwiejszy, niż kiedykolwiek.”

„Połączenie silnika UE3 oraz technologii 3D Vision sprawia, że gry wyglądają się wręcz oszałamiająco”, powiedział Mark Rein, wiceprzewodniczący Epic Games. „Musicie na własne oczy ujrzeć silnik U3 w trzech wymiarach - inaczej nie doświadczycie tego realizmu! Z radością udostępniamy tę technologię wszystkim licencjobiorcom bez dodatkowych opłat i jesteśmy bardzo ciekawi produktów wykorzystujących nowe efekty.”

Kilka faktów o technologii NVIDIA® 3D Vision oraz silniku Unreal Engine 3:

  • Współpraca firm Epic Games i NVIDIA zaowocowała wykorzystaniem technologii 3D Vision™ w silniku Unreal Engine 3.

  • Na silniku UE3 stworzono wiele najpopularniejszych gier na rynku, w tym: Gears of War i Gears of War 2, Shadow Complex, BioShock 2, Mass Effect i Mass Effect 2, Borderlands oraz Batman: Arkham Asylum.

  • Zaktualizowane wersje silnika Unreal Engine 3 oraz zestawu UDK zostaną udostępnione w niedalekiej przyszłości wszystkim licencjobiorcom. Każda gra stworzona za pomocą tej (lub nowszych) wersji platformy będzie cechować się wbudowaną obsługą technologii 3D Vision.

  • 3D Vision to wiodąca technologia na rynku konsumenckich rozwiązań wyświetlania trójwymiarowego obrazu, która obsługuje gry PC oraz fotografie, filmy, standard Blu-ray 3D i możliwość przeglądania Internetu w trzech wymiarach.

  • W zestawie 3D Vision znajdziemy parę bezprzewodowych, aktywnych okularów migawkowych oraz bezprzewodowy nadajnik podłączany do gniazda USB. Technologia współpracuje z kompatybilnymi monitorami LCD z częstotliwością odświeżania 120 Hz, a także z telewizorami i projektorami 3D. Użytkownicy muszą też posiadać kartę z procesorem graficznym NVIDIA GeForce® 8800 GTX lub nowszym.

Cytaty:
"Firmy Epic i NVIDIA nieprzerwanie pracują nad usprawnieniem świata gier PC. Uzupełnienie silnika Unreal Engine 3 o obsługę 3D Vision znacząco poprawi wrażenia w nowych grach wykorzystujących tę technologię. Nie możemy doczekać się przyszłości, w której zobaczymy gry w trzech wymiarach."
- Mark Rein, wiceprzewodniczący firmy Epic Games.

"Technologia 3D wciąga gracza do świata gry w niespotykany dotąd sposób. Jesteśmy podekscytowani możliwością zaoferowania tego efektu licencjobiorcom silnika Unreal Engine 3, którzy na pewno wykorzystają go w nowych tytułach. Nasze firmy łączy wspólna idea - uwielbiamy gry na PC. To rozwiązanie wzmocni pozycję komputera PC jako podstawowej platformy do gier. ”
- Phil Eisler, dyrektor generalny działu ds. technologii 3D Vision w firmie NVIDIA.

Więcej o silniku Unreal Engine 3
Wielokrotnie nagrodzony silnik Unreal Engine zdobył popularność na rynku gier dzięki doskonałym efektom graficznym oraz doskonale zaprojektowanym, bogatym zestawom narzędzi. Trzecia wersja Unreal Engine zawiera także obsługę procesorów wielordzeniowych, rozwiązania optymalizacyjne dla konsol Xbox 360® i PLAYSTATION®3, obsługę ogromnych światów i wysoce rozwinięty proces narzędziowy. Zestaw narzędzi silnika UE3 ciągle ewoluuje, nieprzerwanie usprawniając produktywność deweloperów gier PC i gier konsolowych, aplikacji wizualizacyjnych, symulatorów szkoleniowych oraz artystów tworzących animacje. Więcej informacji na temat silnika Unreal Engine 3 udostępniono w witrynie Unreal Technology pod adresem www.unrealtechnology.com .

Więcej o firmie Epic Games
Firma Epic Games Inc. z siedzibą w Cary, NC została założona w 1991 r. i zajmuje się tworzeniem nowoczesnych gier oraz wieloplatformowych technologii silników do gier. Firma stworzyła wiele tytułów z serii „Unreal”, sprzedanych w liczbach milionów sztuk i nagrodzonych wieloma nagrodami. Do takich pozycji należy najnowsza gra „Unreal Tournament 3”, która jest dostępna na komputery PC, a także konsole PLAYSTATION®3 i XBOX®360. Inny tytuł firmy Epic, "Gears of War", zdobył ponad 30 nagród Gry Roku, a łączna sprzedaż GoW oraz GoW2 przekroczyła już 11 milionów sztuk. Silnik Unreal Engine firmy Epic jest trzykrotnym laureatem nagrody za najlepszy silnik magazynu Game Developer; w 2008 r. zdobył miejsce w Sali sławy, a następnie ponownie otrzymał tytuł Najlepszego silnika w 2009 r. Magazyn Develop również uznał UE3 za najlepszy silnik do tworzenia gier na świecie. Więcej informacji na temat firmy EPIC można znaleźć w witrynie Epic Games pod adresem www.epicgames.com.

Epic, Epic Games, Gears of War, Gears of War 2, Unreal, Unreal Development Kit, Unreal Engine oraz Unreal Tournament to znaki towarowe lub zarejestrowane znaki towarowe firmy Epic Games, Inc. w Stanach Zjednoczonych lub innych krajach. Pozostałe znaki towarowe należą do odpowiednich właścicieli.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA (Nasdaq: NVDA) pokazała światu moc grafiki komputerowej w momencie wynalezienia procesora graficznego (GPU) w 1999 roku. Od tego czasu, firma konsekwentnie ustanawia nowe standardy w obliczeniach wizualnych dzięki zapierającej dech w piersiach interaktywnej grafice dostępnej w szeregu nowoczesnych urządzeń takich jak smartfony, notebooki czy stacje robocze. Dzięki gruntownej znajomości programowalnych procesorów graficznych, NVIDIA doprowadziła do wielu przełomowych osiągnięć w dziedzinie obliczeń równoległych. Osiągnięcia te sprawiły, iż obliczenia superkomputerowe stały się ekonomicznym i szeroko dostępnym rozwiązaniem. Firma może się poszczycić autorstwem ponad 1100 patentów w USA, głównie w projektowaniu i w badaniach, dziedzinach kluczowych dla obliczeń komputerowych nowej generacji. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, funkcji, wpływu, wydajności i możliwości połączenia technologii 3DVision i silnika Unreal engine3 są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 października 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

© 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, 3DVision są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn