Cyfrowa platforma obsługi potoku obrazu wideo NVIDIA Quadro umożliwia w pełni produkcję efektów 3D w czasie rzeczywistym

 
 

Profesjonalne rozwiązania graficzne Quadro umożliwiają tworzenie lepszych projektów, zapewniają wyższą dokładność wizualną i lepszą wydajność w trybie 3D, a także większą niezawodność

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

NAB 2010, LAS VEGAS (Południowa Sala LVCC, #SL 5629) — 12 kwietnia 2010 r. —Firma NVIDIA wprowadza rewolucyjne rozwiązanie dla produkcji transmisji telewizyjnych. Jednym z nich jest system obsługi potoku cyfrowego obrazu wideo – NVIDIA® Quadro® Digital Video Pipeline, który znacznie upraszcza i przyśpiesza produkcję transmisji telewizyjnych realizowanych w trzech wymiarach i na żywo.

Dzięki platformie Quadro Digital Video Pipeline i mocy procesorów graficznych firmy NVIDIA rozwiązywanie problemów związanych ze złożonością obsługi procesów przechwytywania, przetwarzania oraz dostawy treści trójwymiarowych i tradycyjnych będzie łatwiejsze i szybsze. System NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline został zintegrowany w elastycznej, niezawodnej i wysoce opłacalnej stacji komputerowej, która zapewnia zaawansowane możliwości produkcyjne na każdym etapie procesu realizacji.

  • Przechwytywanie: system obsługuje cztery wejściowe strumienie HD-SDI (lub dwa stereoskopowe strumienie 3D) jednocześnie, dzięki czemu reżyserzy mogą korzystać z dostępu do najwyższej jakości obrazów, na których przeprowadzono już proces korekcji jakości obrazu i kolorów.
  • Przetwarzanie: system renderuje i komponuje w czasie rzeczywistym trójwymiarowe elementy graficzne, efekty rzeczywistości wirtualnej oraz efekty przejścia, umożliwiając tworzenie wysoce atrakcyjnych wizualnie programów.
  • Dostarczanie: system generuje strumienie HD-SDI dla prawego i lewego oka wraz ze ścieżką dźwiękową, umożliwiając natychmiastowy podgląd i transmisję programu.

Ponieważ ta wysoce elastyczna platforma obsługuje technologie DirectX i OpenGL, producenci oprogramowania oraz firmy integrujące tworzą na jej podstawie niezwykle złożone rozwiązania.

Firmy Brainstorm Multimedia (Stanowisko #SL5329), Vizrt (Stanowisko #SL5408) iWeather Services International (WSI) (Stanowisko #SL5116) to innowacyjne studia pracujące na polu grafiki dla transmisji telewizyjnych, które stworzyły pełne procesy pracy z materiałami 3D w oparciu o bliską współpracę z firmą NVIDIA i platformę Quadro Digital Video Pipeline. Partnerzy oferują rozwiązania umożliwiające wzbogacenie transmisji nadawanych na żywo, np. poprzez wprowadzenie do nich elementów graficznych generowane komputerowo, wirtualnych studiów i efektów wzbogaconej rzeczywistości.

„System Quadro Digital Video Pipeline to technologia, która zrewolucjonizuje procesy realizacji materiałów trójwymiarowych,” twierdzi Paul Lacombe, prezes firmy Brainstorm America. „Razem z firmą NVIDIA tworzymy rozwiązania dla klientów takich jak ESPN, którzy wyznaczają przyszły kierunek transmisji sportowych nadawanych na żywo i w trzech wymiarach.”

„Podczas tworzenia naszych systemów generowania grafiki trój- i dwuwymiarowej sięgnęliśmy po moc procesorów graficznych NVIDIA Quadro,” twierdzi Gerhard Lang, Dyrektor ds. Inżynierii w firmie Vizrt. „Nowy silnik Viz Engine obsługuje platformę NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline. Bezpośredni dostęp do procesora graficznego NVIDIA daje nam możliwość tworzenia bardziej szczegółowych obrazów 3D bez dodatkowych opóźnień.”

„Bez technologii firmy NVIDIA nie moglibyśmy wygenerować na żywo tak skomplikowanych elementów graficznych dla programów pogodowych,” twierdzi Bill Dow, Wiceprezes i Dyrektor Generalny firmy Media Division, WSI. „Produkowany przez nas system renderowania efektów pogodowych w czasie rzeczywistym TruVu Max korzysta obecnie z technologii Quadro. System Quadro Digital Video Pipeline umożliwia nam integrowanie czterech strumieni wideo w programie jednocześnie; to wyjątkowa cecha, dzięki której możemy nadawać informacje o pogodzie z ostatniej chwili.”

„Realizatorzy programów eksperymentujący z materiałem 3D szybko odkrywają, że poprawna realizacja takiej transmisji jest niesamowicie trudna,” mówi Jeff Brown, Dyrektor Generalny Grupy Rozwiązań Profesjonalnych w firmie NVIDIA. „Przy trzech wymiarach powstaje znacznie więcej problemów w porównaniu do tradycyjnych transmisji. System Quadro Digital Pipeline został zaprojektowany po to, by ukryć te złożone problemy; dzięki niemu realizatorzy mogą skoncentrować się na tworzeniu tego, co najważniejsze - prawdziwie rewolucyjnych transmisji telewizyjnych.”

Cyfrowy potok wideo NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline w pełni obsługuje proces pracy w trzech wymiarach, gdyż może jednocześnie przetwarzać strumienie wideo dla prawego i lewego oka. Połączenie takiego potoku z aktywnymi okularami migawkowymi NVIDIA 3D Vision umożliwia operatorom i reżyserom podgląd treści stereoskopowych w pełnej rozdzielczości jeszcze w trakcie produkcji.

Proces postprodukcji treści 3D również został usprawniony - profesjonalni technicy obrazu wideo mogą edytować treść za pomocą oprogramowania Adobe Premiere Pro CS5, które jest akcelerowane przez procesory graficzne NVIDIA Quadro. Szereg wtyczek przechwytywania, składania i kodowania obrazu 3D umożliwia stworzenie zintegrowanego procesu pracy.

NVIDIA zademonstruje nową platformę potoku obsługi trójwymiarowych strumieni wideo oraz możliwości nowego pakietu Creative Suite firmy Adobe na targach NAB 2010, na stoisku #SL 5629, w dolnej części Sali Południowej Centrum Zjazdów w Las Vegas. Targi odbędą się w dniach 12-15 kwietnia 2010 r.

Ceny i dostępność

Nowa generacja cyfrowej platformy obsługi potoku wideo NVIDIA Quadro jest dostępna już teraz u sprzedawców rozwiązań NVIDIA Quadro, takich jak PNY . Więcej informacji można znaleźć pod adresem: www.nvidia.pl/quadro/dvp.

Śledź informacje o rozwiązania NVIDIA Quadro na Twitterze: @NVIDIAQuadro.

O firmie NVIDIA
Firma NVIDIA (Nasdaq: NVDA) pokazała światu moc grafiki komputerowej w momencie wynalezienia procesora graficznego (GPU) w 1999 roku. Od tego czasu, firma konsekwentnie ustanawia nowe standardy w obliczeniach wizualnych dzięki zapierającej dech w piersiach interaktywnej grafice dostępnej w szeregu nowoczesnych urządzeń takich jak smartfony, notebooki czy stacje robocze. Dzięki gruntownej znajomości programowalnych procesorów graficznych, NVIDIA doprowadziła do wielu przełomowych osiągnięć w dziedzinie obliczeń równoległych. Osiągnięcia te sprawiły, iż obliczenia superkomputerowe stały się ekonomicznym i szeroko dostępnym rozwiązaniem. Firma może się poszczycić autorstwem ponad 1100 patentów w USA, głównie w projektowaniu i w badaniach, dziedzinach kluczowych dla obliczeń komputerowych nowej generacji. Więcej informacji znaleźć można pod adresem www.nvidia.pl.

# # #

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, funkcji, wpływu, wydajności i możliwości procesorów graficznych NVIDIA GPU oraz profesjonalnych rozwiazań graficznych oraz Quadro Digital Pipeline są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 października 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

# # #

© 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA i Quadro są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn