Zaawansowany rendering

NVIDIA Iray
Renderuj swą rzeczywistość
Renderuj swą rzeczywistość
Divider

< Powrót do Produktów | 3DS MAX | MAYA | CINEMA 4D | RHINO | IRAY SERVER

 

Iray dla Maya

NVIDIA® Iray® dla Maya to wtyczka do oprogramowania Autodesk Maya®, która OFERUJE WYJĄTKOWY, FIZYCZNIE POPRAWNY RENDERING OPARTY NA ROZWIĄZANIU IRAY. Oświetlenie sceny i jej projektowanie jest niesamowicie interaktywne i intuicyjne w trakcie całego procesu opracowywania wyglądu przy użyciu natywnego sterowania Maya. Przekłada się to na łatwość tworzenia i modyfikowania fizycznie poprawnego oświetlenia i materiałów z wykorzystaniem zintegrowanych w oprogramowanie Maya węzłów materiałów. Wszystkie materiały i oświetlenie, włącznie z biblioteką NVIDIA vMaterials, zbudowano w oparciu o język NVIDIA Material Definition Language, dzięki czemu możliwa jest ich wymiana pomiędzy innymi, zgodnymi z MDL, narzędziami.

 
 

NVIDIA Iray

 

Zobacz, jak nowa wtyczka do oprogramowania Maya zapewnia moc łatwego tworzenia i modyfikowania fizycznie poprawnego oświetlenia i materiałów dzięki bezproblemowej bezpośredniej integracji z oprogramowaniem Autodesk Maya.

Cechy Iray dla Maya

UJĘCIA VR
 

  • Nowy obiektyw do szybkiego tworzenia ujęć VR przy użyciu sferycznej kamery NVIDIA Iray

 

 
Rendering
 

  • Wykorzystuje wszystkie wspierane układy GPU i CPU w obrębie systemu, zapewniając użytkownikowi kontrolę zasobów
  • Fizycznie poprawny rendering path-trace w oknie IPR oprogramowania Maya zapewnia precyzyjny podgląd końcowego materiału podczas dopracowywania scen
  • Superszybki interaktywny ray tracing Iray w oknie IPR oprogramowania Maya 2016 zapewnia natychmiastowe informacje zwrotne dotyczące transformacji obiektów i edycji oświetlenia
  • Zoptymalizowane próbkowanie na potrzeby dokładnej kaustyki i wysoce pośredniego oświetlenia
  • Precyzyjne rozmycie w ruchu (Motion Blur)

  • Jednoczesne tworzenie elementów obrazu z pomijalnym wpływem na prędkość działania
  • Własne wyrażenia techniki Light Path Expressions zapewniające ogromną elastyczność podczas postprodukcji
  • Szybka reakcja funkcji głębi ostrości po wprowadzanych zmianach
  • Obsługa matowych cieni i odbić zwiększająca elastyczność kompozycji
  • Niezależna od oświetlenia obsługa obrazów tła
  • Filtr redukujący ziarnistość

 
Oświetlenie
 

  • Interaktywna aktualizacja (w oknie IPR) po zmianach pozycji i parametrów oświetlenia
  • Oświetlenie oparte na obrazie wykorzystujące wiele węzłów IBL do szybkiego tworzenia przekonywujących środowisk
  • Nowy typ światła IES
  • Rzeczywiste jednostki atrybutów oświetlenia na potrzeby precyzyjnej symulacji

  • Oświetlanie przez geometrię i materiały emitujące światło
  • Fizyczny system światła słonecznego i nieba
  • Brak spowolnień wynikających z dodawania kolejnych źródeł światła

 
Materiały
 

  • Interaktywna aktualizacja (w oknie IPR) po zmianach materiałów sceny
  • Fizycznie poprawne materiały dzięki zastosowaniu podejścia intuicyjnego warstwowania wykorzystującego język NVIDIA Material Definition Language (MDL)
  • Obsługa do 16 warstw na materiał znacznie zwiększająca elastyczność
  • Ogromna elastyczność materiałów, włącznie z rozpraszaniem podpowierzchniowym, cienkowarstwowością, kamieniami szlachetnymi itp.
  • Bezpośrednia praca w interfejsach Maya do edycji materiałów
  • Zapisywanie materiałów języka MDL na potrzeby tworzenia własnych, udostępnianych bibliotek

  • Import i eksport materiałów MDL zapewniające możliwość udostępniania materiałów pomiędzy różnymi aplikacjami Iray lub zgodnym z MDL oprogramowaniem renderującym (np. mental ray)
  • Bezpośrednie wsparcie dla tekstur UV i sieci cieniujących Maya
  • Obsługa natywnych procedur Maya i własnych procedur języka MDL (zawsze akcelerowanych przez GPU)
  • Opomiarowanie materiałów ze wspieranych urządzeń
  • Kompleksowo zweryfikowana biblioteka materiałów, aby pewnie przedstawić realistyczne wyniki

 
Tok pracy
 

  • Ciągłe informacje zwrotne z progresywnym renderingiem końcowego materiału po zmianach sceny
  • Bezproblemowe przełączanie pomiędzy trybem szybkiego ray tracingu i precyzyjnym trybem śledzenia ścieżki w oprogramowaniu Maya 2016
  • Interaktywne mapowanie tonalne, aby szybko osiągnąć żądane wartości ekspozycji i balansu bieli
  • Pełna obsługa animacji wszystkich parametrów materiałów i światła
  • Obsługa skryptowania MEL

  • Obsługa oprogramowania Iray Server na potrzeby efektywnego i skalowalnego renderingu offline
  • Interaktywna obsługa oprogramowania Iray Server do strumieniowania z zewnętrznego urządzenia
  • Obsługa rozwiązań Quadro VCA oraz DGX-1 do zdalnego interaktywnego renderingu z liniową skalowalnością wydajności