Nowości

Technologia NVIDIA Maximus poszerza możliwości firmy producenckiej Lightdog Films
Lightdog Films Case Study Image
Lightdog Films Case Study Image Lightdog Films Case Study Image
Lightdog Films Case Study Image Lightdog Films Case Study Image
Lightdog Films Case Study Image Lightdog Films Case Study Image
Lightdog Films Case Study Image Lightdog Films Case Study Image

Poszczególne efekty są składane w końcowe ujęcie przy użyciu Cinema 4D firmy Maxon i Turbulence FD firmy Jawset na platformie NVIDIA Maximus.

Lightdog Films jest firmą producencką z Los Angeles, posiadającą doświadczenie w tworzeniu efektów wizualnych w filmach fabularnych, telewizyjnych i reklamach. Założyciel firmy Lightdog Films, Marc Leidy, stworzył efekty specjalne w filmach: „Conan Barbarzyńca”, „Mój przyjaciel delfin”, „Glee 3D” oraz produkcji reklamowych/telewizyjnych m.in. firm T-Mobile, Starz czy Lionsgate.

WYZWANIE

Leidy polega na oprogramowaniu Cinema 4D Studio firmy Maxon, które jest głównym narzędziem w pracy nad efektami specjalnymi. Do symulacji gazów i płynów używa wtyczki TurbulenceFD firmy Jawset Computing, głęboko zintegrowanej z Cinema4D i akcelerowanej przez układy GPU. Firma Lightdog Films korzystała wcześniej z TurbulenceFD na tradycyjnych stacjach roboczych do efektów specjalnych, w których pojedynczy układ GPU odpowiadał za zadania związane z symulacjami i wyświetlaniem wideo. O ile wtyczka TFD działała zdecydowanie szybciej niż na jednostce CPU, to podwójne zadanie symulacji i wyświetlania na pojedynczym układzie GPU nadal potrafiło kompletnie zająć moce przerobowe stacji roboczej podczas symulacji, co dezorganizowało pracę i kreatywność.

W niedawno opracowywanym przez Lightdog Films filmie sci-fi „Nothing Safer”, Leidy chciał przyćmić swoje wcześniejsze symulacje dymu i ognia sekwencją, w której wiele dział wystrzeliwało strumienie rozgrzanej energii plazmowej w kierunku pola siłowego. „Mimo że praca na pojedynczym układzie GPU była szybsza, cały proces był nadal uciążliwy,” wspomina Leidy. „Nasza praca ciągle była przerywana i nie dotrzymywaliśmy kroku rozmachowi twórczemu. Symulacje dla potrzeb filmu obejmują wiele iteracji i możliwość dokonywania zmian w trakcie. Niestety, z pojedynczym układem GPU trzeba czekać aż skończy się przetwarzanie symulacji, zanim będzie można robić cokolwiek innego. Prowadziło do sporych ograniczeń, zmuszając nas w końcu do pracy z modelami i przestrzeniami o niższych rozdzielczościach. Bardzo nam odpowiadały możliwości akceleracji przez układ GPU, niemniej jednak wiązały się z tym znaczne ograniczenia."

Praca z modelami i teksturami w niskiej rozdzielczości pozwoliła Leidy’emu na interaktywną pracę, ale kosztem rozdzielczości obrazu i jego dokładności. Dopiero po dokładnych testach Leidy mógł w końcu robić rendery w wysokiej rozdzielczości, kompletnie blokując swój system, gdy układ GPU był zajęty obliczeniami. Zmiany w ostatniej chwili często były niemożliwe.

ROZWIĄZANIE

Aby obejść to czasochłonne i uciążliwe wąskie gardło w swojej pracy, firma Lightdog Films przyjęła technologię NVIDIA Maximus. Korzystając z konfiguracji składającej się z dwóch jednostek GPU, Quadro K5000 i Tesla K20, technologia Maximus pozwala jednej jednostce GPU przetwarzać grafikę, podczas gdy druga jednostka odpowiada za zadania związane z obliczeniami. Dzięki temu zapewnia pożądaną akcelerację przez układ GPU, bez zakłóceń w pracy czy wydajności.

W Lightdog Films od razu zauważono różnicę po wprowadzeniu technologii Maximus, która natychmiast zrewolucjonizowała pracę. „Najbardziej znaczącą zmianą jest to, że mogę przeprowadzać symulacje i pracować na tej samej maszynie, ponieważ każda karta zajmuje się innymi zadaniami i zadania nie blokują się wzajemnie,” wyjaśnił Leidy. „Weźmy ten wystrzał gorącej plazmy z dział: wcześniej potrzebowałem pomocy całej firmy, próbując w nieskończoność zakończyć to ujęcie. Teraz, dzięki technologii Maximus, sam i na jednym systemie mogę ukończyć poszczególne elementy w przeciągu kilku minut. To bardzo ekscytujące.”

„Nie potrafię przecenić wpływu technologii Maximus na zmianę toku naszej pracy,” mówił dalej Leidy. „Wcześniej, gdy pracowaliśmy nad na przykład cząstkami dymu, a był to bardzo czasochłonny proces, w którym przerwy pomiędzy kolejnymi iteracjami były znaczne, a jeśli gdzieś popełniłeś błąd, trzeba było zaczynać od zera. Teraz, dzięki technologii Maximus i dodanej akceleracji GPU z TFD firmy Jawset, możemy pracować interaktywnie. Ujęcia, które wcześniej były po prostu niewykonalne mogę bez problemu ukończyć w firmie. Technologia Maximus to jak dwie stacje robocze w jednej. Elastyczność tego rozwiązania pozwala mi spróbować rzeczy, na które nigdy wcześniej się nie odważyłem.”

EFEKT

Lightdog Films Case Study Image

Napędzane przez jednostki GPU NVIDIA Tesla oprogramowanie Cinema 4D firmy Maxon i Turbulence FD firmy Jawset podczas symulacji płynów w czasie rzeczywistym.

Technologia Maximus zrewolucjonizowała pracę Lightdog Films, zwiększając ilość prac dostarczanych klientom i poprawiając ich jakość. „Podejmując się zewnętrznych zleceń komercyjnych, ustalamy raczej stawki indywidualne niż stosujemy sztywny cennik,” powiedział Leidy. Technologia Maximus pozwala na znacznie szybsze wykonanie pracy, co daje dwojakie korzyści: po pierwsze klienci są zadowoleni, ponieważ wynajmując Lightdog Films otrzymują znacznie lepszy przelicznik koszt/godzina, a po drugie sami możemy zajmować się większą ilością zleceń. Nasz zwrot z inwestycji jest naprawdę niezwykły.”

Technologia Maximus zapewnia firmie Lightdog także inne korzyści ograniczające koszty. „Częścią kosztu, jaki oszacowujemy z klientem jest ewentualna konieczność skorzystania z jego zasobów, np. z farm renderujących,” wyjaśnił Leidy. „Dzięki technologii Maximus już tak bardzo nie muszę polegać na zewnętrznych farmach renderujących, prawie wszystko mogę zrobić na mojej stacji roboczej. To oznacza, że nie potrzebuję korzystać z zasobów klientów, dzięki czemu razem oszczędzamy na kosztach. Stworzyło to takim małym firmom jak nasza szanse i możliwości jakich wcześniej nie było. Możemy tworzyć własne projekty i produkować materiały wideo, które potrafią zrobić wrażenie i mogą konkurować z najlepszymi na rynku. Technologia Maximus pozwala nam na pracę bez typowych utrudnień; to tak jakby mieć całą farmę renderującą w jednym komputerze. Wzrosty wydajności pozwoliły nam pracować znacznie szybciej, bardziej intuicyjnie i bardziej interaktywnie, możemy teraz robić rzeczy na skalę, którą wcześniej uznawaliśmy za zaporową.”

Spoglądając w przyszłość, Leidy jest podekscytowany wykorzystaniem technologii Maximus we wszystkich obszarach swej działalności filmowej. „Faza projektowa to moment gdzie technologia Maximus zabłyśnie, ponieważ pomiędzy różnymi elementami ujęcia potrzeba wiele koordynacji, a im więcej detali mogę zobaczyć z góry, tym lepiej. Dzięki konfiguracji Maximus możemy przeprowadzać więcej iteracji i możemy robić je szybciej. Zapewnia to korzyści od samego początku, w najwcześniejszych i najbardziej kluczowych etapach cyklu tworzenia efektów specjalnych, które wpływają na cały proces tworzenia.”

Leidy podsumował, „Możliwość interaktywnej pracy z tak złożonymi zadaniami jak dym i ogień jest ogromnie ważna. Gdy wcześniej pracowałem nad jednym lub dwoma elementami ujęcia, albo jednym czy dwoma ujęciami naraz, teraz mogę zająć się pięcioma, sześcioma elementami lub ujęciami i nadal zajmuje to mniej czasu. W zasadzie mam większe płótno i większy pędzel by rysować opowieści tak, by robiły większe wrażenie. Z technologią Maximus sprzęt już mnie nie ogranicza, jedynym ograniczeniem są granice mojej wyobraźni.

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image

Lightdog Films Case Study Image