Nowości

Marmaduke

 
 

Film „Marmaduke – pies na fali” wytwórni 20th Century Fox, którego premiera odbyła się 5 czerwca 2010, wprowadza na duży ekran postać kochanego na całym świecie psa rasy dog niemiecki. Kunszt laureata Oskarów – studia Rhythm & Hues (R&H) w dziedzinie efektów specjalnych sprawił, że role postaci z rysowanych odręcznie komiksów Marmaduke odgrywają w tej komedii rodzinnej psy generowane realistycznie za pomocą techniki komputerowej.

Stacje robocze wszystkich artystów w studiach R&H mieszczących się w Los Angeles, Indiach i Malezji wyposażono w profesjonalne rozwiązania graficzne NVIDIA® Quadro®.

WYZWANIE
Marmaduke

Firma R&H otrzymała zadanie wykonania ponad setki ujęć dla filmu „Marmaduke – pies na fali”, obejmujących – dodatkowo w stosunku do animacji scen dialogów Marmaduke i jego futrzanego przyjaciela Bosco – wykonanie projektu i animacji licznego grona generowanych komputerowo zwierząt.

Dla ekipy R&H były to wyjątkowo trudne do stworzenia sekwencje, obejmujące tę, w której Marmaduke i jego pomocnik Carlos surfują po falach oceanu, a także inną, z charakterystyczną dla produkcji ‘Bollywood’ sceną taneczną. Sekwencja taneczna wymagała opracowania i animacji postaci bohaterów o imionach Carlos, Guiseppe, Raisin, Thunder i Lighning Jezebel oraz 35 innych psów z wielu różnych ras.

W jeszcze innej scenie, zespół kreatywny R&H otrzymał zadanie wiernego odwzorowania kroków tanecznych psa Marmaduke podczas gry w „Dance Dance Revolution” („DDR”).

ROZWIĄZANIE
Marmaduke

Biorąc pod uwagę naturę projektu, która w dużej mierze opiera się na komputerowym generowaniu postaci, studio R&H wykorzystało kompetencje całej swojej międzynarodowej ekipy od Indii po Los Angeles, gdzie wykonano większość pracy, uzupełniając w ciągu jedenastu miesięcy swój potok produkcji o kolejne stacje robocze i pracujących na nich artystów.

„W trakcie pracy nad tak wielką liczbą występujących jednocześnie postaci CG i animacji dla potrzeb filmu takiego jak ‘Marmaduke’, możliwość wykorzystania układów GPU NVIDIA Quadro do odtwarzania materiału 2K z korekcją kolorów w czasie rzeczywistym miała dla naszej pracy zasadnicze znaczenie,” powiedział inżynier oprogramowania w R&H, Nathan Cournia.

Firma R&H posłużyła się autorskim rozwiązaniem umożliwiającym interaktywny podgląd oświetlenia przy użyciu GPU z poziomu opracowanego przez nią programu do animacji o nazwie Voodoo. W trakce pracy nad „Marmaduke” pozwalał on jej na wykonanie trików kompozycyjnych, takich jak oświetlenie maty tanecznej „Dance Dance Revoltion” i synchronizacja animacji tańczącej postaci Marmaduke ze światłem.

„Nasz moduł do renderingu oświetlenia na GPU jest narzędziem do mini-kompozycji wideo z wbudowanym językiem skryptowym – sprawdził się on znakomicie w scenie ‘DDR’” stwierdził Cournia. „Nasi artyści mieli możliwość posłużenia się programem do animacji, by tworzyć we wspomnianym języku skryptowym metodą wizualną – używając edytora.”

EFEKT
Marmaduke

Technologia firmy NVIDIA odgrywa zasadniczą, zakulisową rolę w potoku produkcji filmowej opracowanym przez R&H. Oświetlenie, animacja i rendering to wysokopriorytetowe zadania, w których idealnie sprawdzają się profesjonalne rozwiązania graficzne NVIDIA Quadro, ze względu na dużą pojemność pamięci tych kart oraz ich możliwości w zakresie przetwarzania równoległego.

Cournia dodał „podczas produkcji filmu ‘Marmaduke’ jednostki GPU NVIDIA Quadro pozwoliły nam na tworzenie własnego kodu do podglądu oświetlenia i ulepszania animacji wykonywanych przez artystów. Niezależnie od stawianego przed nimi wyzwania, rozwiązania Quadro działają zawsze solidnie i to jest właśnie powód, dla którego polegamy na tej technologii od tak wielu lat” podsumował Cournia.

R&H używa obecnie wielu różnych produktów NVIDIA Quadro, studio rozważa także możliwość tworzenia w oparciu o CUDA – architekturę obliczeń masowo równoległych firmy NVIDIA – własnych narzędzi i wykorzystania ich w jej oddziałach w procesie produkcji przyszłych filmów fabularnych. Oprócz pracy nad filmem „Marmaduke”, R&H wdraża aktualnie sterowniki NVIDIA wprowadzające obsługę stereoskopowego trybu 3D w systemie Linux. Odbywa się to w ramach przygotowań do przyszłego projektu filmowego, w którym produkcja realizowana będzie w stereo 3D.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn