Nowości

Oprogramowanie iray i jednostki GPU NVIDIA wspomagają pracę artysty Jeffa Pattona nad projektami na zlecenie firmy Mercedes Benz

 
 

Jeff Patton to niezwykle pracowity samouk i niezależny artysta zajmujący się grafiką komputerową (CG). Wykonał ilustracje techniczne dla wielu głównych firm, włączając w to m.in. takie znane marki, jak Honeywell, Delta Controls i Johnson Controls.

WYZWANIE
Mercedes Benz

Jest także uznanym ekspertem od programu Autodesk 3ds Max 3D i oprogramowania do renderowania NVIDIA mental ray; jest aktywnym beta testerem prowadzącym szkolenia Autodesk Master Class oraz piszącym samouczki na temat technik efektywnego wykorzystywania obu wymienionych rozwiązań programowych.

Na początku roku 2010 niektóre z fotorealistycznych renderingów pojazdów stworzonych przez Pattona przyciągnęły uwagę firmy Mercedes Benz USA (MBUSA), która zwróciła się do niego z propozycją przygotowania ilustracji dla potrzeb jej witryny internetowej i reklam drukowanych. Przekazano mu dane CAD (computer aided design) każdego z pojazdów wraz z tłami reprezentującymi wybrane scenerie i zlecono wkomponowanie w nie komputerowo wygenerowanych wizualizacji samochodów w taki sposób, by zaakcentować ich obłe elementy poprzez odbicia i umiejętne wykorzystanie oświetlenia. Patton miał świadomość, że tworzone ilustracje będą musiały połączyć fotorealizm z grafiką studyjną – ukazywać samochody, które sprawiają wrażenie faktycznie sfotografowanych, aczkolwiek dzięki mistrzowskim umiejętnościom Pattona w zakresie operowania odbiciami i oświetleniem, a także dzięki dalszej obróbce przez utalentowaną ekipę MBUSA, stanowić najbardziej interesującą wizualizację, jaką tylko można stworzyć.

W momencie rozpoczęcia prac nad projektem, Patton używał oprogramowania 3ds Max i mental ray oraz silnika renderującego na CPU – Chaos Group V-Ray. Ze względu na dużą objętość plików z którymi pracował oraz ilość czasu poświęcaną na rendering obrazów, jego praca posuwała się naprzód powoli, gdyż proces generowania obrazu zajmował w przybliżeniu godzinę na scenę.

ROZWIĄZANIE
Mercedes Benz

Patton uważał, że wysokowydajne oprogramowanie renderujące NVIDIA iray będzie idealnie odpowiadać jego projektowi wizualizacyjnemu zleconemu przez firmę Mercedes Benz. Zastosowanie pierwszego interaktywnego, fotorealistycznego i fizycznie poprawnego rozwiązania renderującego, które wykorzystuje moc profesjonalnych procesorów graficznych (jednostek GPU) NVIDIA Quadro® i Tesla™, wsparłoby zarówno jego możliwości twórcze, jak i efektywność. Wykonał więc wydajnościowy skok, wybierając oprogramowanie iray i jednostki GPU NVIDIA realizujące zadania obliczeniowe związane z wizualizacją – wyposażył stację roboczą w rozwiązania NVIDIA Quadro 6000 i Tesla C2070, oba wyposażone w 6 GB pamięci w celu obsługi obrazu o wymaganej przez firmę Mercedes Benz, bardzo wysokiej rozdzielczości 6K oraz współpracy z dostarczonymi przez nią modelami i opisującymi sceny danymi o łącznym rozmiarze 5 GB.

Patton stwierdził, „Po zakończeniu mojej pracy z wykorzystaniem konfiguracji NVIDIA nad pierwszym projektem zleconym przez firmę Mercedes Benz byłem zaszokowany. Renderowanie obrazów na CPU w rozdzielczości 6K zajmowało mi w przeszłości około godzinę na scenę. Dzięki oprogramowaniu iray i rozwiązaniu Quadro mogłem ten czas skrócić do ośmiu minut – OŚMIU minut! Możliwość wykonywania tego typu zadań o tyle szybciej to olbrzymia korzyść.”

EFEKT
Mercedes Benz

Odkąd Patton zaczął w pracy nad projektem zleconym przez firmę Mercedes Bens używać oprogramowania iray i jednostek GPU NVIDIA Quadro 6000 i Tesla C2070, proces renderowania jego obrazów odbywał się 7,5 razy szybciej niż w przypadku silnika V-Ray działającego na procesorze Intel Core i7 960 taktowanym częstotliwością 3,2 GHz.

Dodatkowo w stosunku do wzrostu szybkości pracy osiągniętemu przez akcelerację ze strony GPU NVIDIA, Patton zaobserwował także wyższą klarowność i szczegółowość przygotowywanych obrazów, dzięki fotorealistycznym możliwościom oprogramowania NVIDIA iray. „Szkło, reflektory – możesz zobaczyć każdy szczegół,” powiedział Patton. „Wcześniej nie miałem takiej możliwości bez stosowania naprawdę wysokiego poziomu próbkowania w innych programach, a nawet wtedy nie mogłem wydobyć wszystkich tych szczegółów, które jestem w stanie zobaczyć teraz. Iray był w stanie zaoferować znacznie wyższą klarowność i szczegółowość obrazu.”

Dzięki oprogramowaniu NVIDIA iray Patton oszczędza także czas na etapach ustawiania sceny i konfiguracji procesu renderowania. „Używając oprogramowania iray mogę po prostu ustawić dla dowolnego elementu sceny parametr określający stopień połyskliwości materiału i iść dalej. Nie muszę spędzać czasu na konfigurowaniu parametrów próbek materiału i światła dla zrównoważenia ziarnistości i czasu renderowania lub na regulowaniu ogólnego próbkowania obrazu.”

Mercedes Benz

Ponieważ całe przetwarzanie obrazu odbywa się teraz na GPU, Patton może wykorzystać procesor centralny do innych zadań. „Na tak wiele sposobów, iray działający na jednostkach GPU NVIDIA pozwala mi pracować szybciej i tworzyć obrazy o wyższej jakości. Przygotowuje więcej wizualizacji i zajmuje mi to mniej czasu. Dodatkowy czas mogę przeznaczyć na inne rzeczy – zająć się kolejnymi zadaniami czy spędzić go z moją rodziną.”

Dodał także, „Jednostki GPU wpłynęły na moją pracę w olbrzymim stopniu. Oferują tak imponujący wzrost zarówno szczegółowości, jak i szybkości. Rozwiązania sprzętowe na bazie GPU NVIDIA tworzą z oprogramowaniem tej firmy niesamowite połączenie. Nie mogę się doczekać, by zobaczyć jak dalece rozwiną się one w przyszłości.”

# # #

Ilustracje wykonane przez Jeffa Pattona

Prace i samouczki autorstwa Jeffa Pattona, jak również obszerniejszą prezentację jego punktu widzenia na temat renderowania z wykorzystaniem oprogramowania iray i jednostek GPU, znaleźć można na jego witrynie pod adresem jeffpatton.net.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn