Back
 
 
NVIDIA MobileMedia - FAQ

P: Co zaprezentowała NVIDIA?
O: NVIDIA poinformowała o wprowadzeniu na rynek platformy MobileMedia dla urządzeń typu handheld, opartych na systemie operacyjnym Windows Mobile 5.0.

P: Co to jest NVIDIA MobileMedia?
O: Zaprojektowana z myślą o możliwości natychmiastowego zastosowania i wdrożenia przez partnerów w swoich cyfrowych multimedialnych urządzeniach mobilnych z systemem Windows Mobile 5.0, platforma NVIDIA MobileMedia Platform jest gotowym rozwiązaniem do tworzenia oprogramowania, zawierającym wszelkie niezbędne komponenty sprzętowe i programowe, oraz przykłady jej zastosowania, dzięki czemu możliwe jest zaoferowanie płynnej cyfrowej telewizji i filmów wideo czy najwyższej jakości dźwięku i niesamowitych efektów w grach 3D.

P: Jakie są główne zalety zastosowania waszego rozwiązania?
O: Platforma NVIDIA MobileMedia to jedyne rozwiązanie, które oferuje wielorakie funkcje multimedialne wraz z odpowiednimi API w łatwym do zintegrowania z innymi środowiskami pakiecie o wysokiej wydajności.

Posiadając jedno rozwiązanie oferujące tak szerokie możliwości, producenci mogą cieszyć się wysoką wydajnością połączoną z krótszym czasem dotarcia na rynek.

P: Gdy mow o krótszym czasie wprowadzenia na rynek – o ile szybciej mogą producenci zaoferować urządzenia oparte na waszym rozwiązaniu?
O: Biorąc pod uwagę obecny średni czas opracowania urządzenia typu smartfon, wynoszącym 12-15 miesięcy, stosując nasze rozwiązanie można skrócić ten czas o 50%. Szacunki te oparte są na już istniejących projektach, ale także na nowych, których opracowanie już się rozpoczęło i które powinny zostać wprowadzone na rynek pod koniec bieżącego roku.

P: Jakiego typu urządzenia są w zasięgu zainteresowania waszego rozwiązania?
O: W zasadzie każde urządzenie wykorzystujące Windows Mobile 5.0, w tym smartfony, przenośne odtwarzacze mediów, przenośne konsole do gier, urządzenia typu PDA lub Pocket PC itp.

P: W jaki sposób platforma NVIDIA MobileMedia wpisuje się w system?
O: Platforma NVIDIA MobileMedia składa się zarówno z GPU, jak i zestawu programowych API do obsługi multimediów. Procesor graficzny znajduje się jakby nad systemem operacyjnym, w tym przypadku Windows Mobile 5.0, zaś nad GPU usytuowane są programowe kodeki.

P: Jakie standardy multimedialne obsługuje platforma NVIDIA MobileMedia?
O: Platforma NVIDIA MobileMedia obsługuje wszystkie kluczowe standardy multimedialne, w tym między innymi H.264, WMV9, MPEG4 jeśli chodzi o wideo, DVB-H, ISDB-T, DMB-T w dziedzinie mobilnej TV oraz microsoftowe API DirectShow i DirectDraw.

P: Czy obsługujecie także Javę?
O: Oczywiście – platforma NVIDIA MobileMedia zapewnia zoptymalizowaną podstawę do obsługi wszelkich wersji języka Java, w tym JSR 184 oraz JSR 239

P: Jakie procesory obsługujecie?
O: Na targach Computex przedstawiamy referencyjne projekty dla platform Freescale oraz Intel, ale mamy także projekt dla TI, zatem nasze rozwiązanie nie jest przywiązane do jednej platformy i możemy obsługiwać różne rozwiązania, kierując się wymaganiami klienta.

P: Czy macie już jakieś wdrożenia wśród urządzeń z systemem Windows Mobile 5.0?
O: Ostatnio zawarliśmy umowę z firmą Samsung na ich urządzenie i310 – smartfon z dyskiem twardym 8 GB, z firmą Reigncom na ich przenośną konsolę do gry iRiver WING G10 oraz z firmą Modeo na ich zaprojektowany przez HTC smartfon ze zintegrowaną obsługą DVB-H.

P: Kiedy te urządzenia będą dostępne na rynku?
O: Wszystkie zostały już zaprezentowane i będą dostępne jeszcze w tym roku.

P: Jakie jeszcze projekty ostatnio zrealizowaliście?
O: Nasze rozwiązanie znajdzie się także w urządzeniu Samsung P910 z obsługą DVB-H oraz innowacyjnym ekranem, który można przekręcać tak, by móc oglądać telewizję w pozycji horyzontalnej.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn