Nowości

Technologia NVIDIA Maximus przełamuje bariery w firmie Motoczysz
Motoczysz Case Study Image

Elektryczne motocykle firmy Motoczysz zaprojektowane przy użyciu oprogramowania CAD 3D Solidworks, które było akcelerowane przez jednostki NVIDIA Quadro.

Motoczysz, firma projektowa z siedzibą w Portland, znana jest ze swych nagradzanych motocykli elektrycznych. Wygrywa wyścigi dzięki natchnionemu projektowaniu, wydajności, technologii i innowacji. Motorem tych innowacji jest grupa inżynierów firmy Motoczysz korzystająca z najlepszych technologii partnerów, firm NVIDIA, SolidWorks, Bunkspeed, Boxx i innych.

Założona w 2003 roku firma prowadzona jest przez wizjonera Michaela Czysza, który przemyca swe zamiłowanie do prędkości do wszystkiego co robią. W 2006 roku firma odważnie zmieniła profil z motocykli spalinowych na elektryczne motocykle znajdujące się w awangardzie ścigaczy. Motoczysz jest unikatową firmą w branży, projektując i produkując większość podzespołów dla swych motocykli i produktów D1G1TAL DR1VE™. Te innowacyjne projekty zwróciły uwagę znaczących producentów pojazdów, włącznie z firmą Segway, która zleciła im ostatnio modernizację wydajności i wyglądu swego kultowego pojazdu. Od 2009 roku z ogromnymi sukcesami Motoczysz uczestniczy w wyścigach motocykli elektrycznych na całym świecie. W tym roku mają nadzieję stworzyć aerodynamiczny pojazd, który pozwoli ustalić nowy rekord prędkości jazdy motocyklem na lądzie.

Wyzwanie

Inżynierowie firmy Motoczysz zawsze starają się maksymalnie dopracować swe projekty, aby stworzyć możliwie najmocniejsze i najlżejsze podzespoły. Jednakże ich stacje robocze z pojedynczymi jednostkami GPU korzystały z kart NVIDIA Quadro starszych generacji, co oznaczało, że tworzenie renderów najwyższej jakości było bardzo czasochłonne. Z ograniczonym budżetem i zespołem tylko sześciu inżynierów w firmie musiano rozważać decyzje projektowe pod kątem kosztów, a wszystko to przy bardzo napiętym harmonogramie.

Przykładowo, inżynierowie Motoczysz opracowali nowy projekt owiewki, po czym okazało się, że po jej wyprodukowaniu wyszły na jaw niedoskonałości powierzchni, które musiano spolerować. Gdyby byli w stanie stworzyć bardziej szczegółowe rendery w trakcie projektowania, zespół inżynierów mógłby wychwycić niedoskonałości i w konsekwencji ulepszyć projekt zanim trafiłby do produkcji, tym samym oszczędzając pieniądze i czas, a co ważniejsze, obniżając jego masę.

Aby zachować konkurencyjność zespół firmy Motoczysz potrzebował nowego narzędzia umożliwiającego uruchomienie produkcji bezpośrednio z cyfrowych projektów. Jednakże potrzebowali także niedrogiego rozwiązania, które nie wyczerpałoby obecnych zasobów obliczeniowych. Motoczysz polega głównie na oprogramowaniu SolidWorks, które odpowiada za około 90% prac projektowych i firma zastanawiała się nad innymi narzędziami do renderingu i analizy. Rozwiązaniem okazała się technologia stacji roboczych NVIDIA® Maximus™ oraz narzędzia do renderingu Bunkspeed.

Rozwiązanie

Motoczysz Case Study Image

Korzystając z udoskonalonych jednostek GPU NVIDIA Kepler, w firmie Motoczysz można było zidentyfikować błędy w aerodynamice ramy motocykla we wczesnej fazie projektowania, co zapobiegło późniejszym kosztownym zmianom.

Od początku 2011 roku firma Motoczysz korzystała ze stacji roboczych 3DBOXX 3960 XTREME firmy BOXX Technologies. Jednakże gdy w firmie rozpoczęto prace nad bardziej złożonymi projektami powierzchni, potrzebna była stacja robocza z bardziej wydajną i zaawansowaną jednostką GPU. Oparty na technologii Maximus system, 3DBOXX 4920 XTREME, wykorzystujący dwie jednostki GPU, Quadro K5000 i Tesla K20, z najszybszą dotychczas architekturą firmy NVIDIA - Kepler, zapewnił natychmiastowe korzyści w kwestii wydajności Schoeps’owi i jego zespołowi. W rzeczywistości modernizacja spowodowała ogromny wzrost wydajności podczas pracy z oprogramowaniem SolidWorks 2013, zoptymalizowanym do pracy na karcie Quadro K5000.

„Możliwość stworzenia kompletnie wyrenderowanych obrazów motocykla zanim go faktycznie wyprodukujemy jest powodem, dla którego technologia Maximus ma dla nas sens” wyjaśnił Schoeps. „Większy producent może zrobić kilka podejść, stworzyć model z gliny i dopiero potem wprowadzać dalsze poprawki do projektu. Z naszym małym zespołem i budżetem musimy to wszystko zrobić za jednym podejściem. Wcześniej, by render był wykonalny, musieliśmy wyłączyć wiele opcji graficznych i uprościć nasze modele. Musieliśmy zgadywać w oparciu o posiadaną wiedzę i trzymać kciuki, żeby się udało. Dzięki technologii Maximus możemy korzystać ze wszystkich opcji graficznych i tworzyć fizycznie zgodne rendery, aby dokładnie zobaczyć jak będzie wyglądał motocykl, każdy jego szczegół, oraz wprowadzać drobne poprawki w miarę potrzeb, jeszcze w fazie renderingu, co jest ogromną zaletą, z której nie mogliśmy wcześniej skorzystać”.

Na poprzednich stacjach roboczych inżynierowie firmy Motoczysz manipulowali modelami przy niższej liczbie klatek i uproszczonych wersjach swoich projektów. Teraz, po uruchomieniu trybu Real View Graphics oprogramowania SolidWorks, mogą oglądać krzywizny powierzchni swych projektów bez opóźnienia. Ten poziom szczegółowości umożliwił klientom i kierownikom projektu szybsze podejmowanie decyzji projektowych, oszczędzając czas i pieniądze zespołowi.

Technologia Maximus otrzymała również entuzjastyczne recenzje podczas pracy w oprogramowaniu Bunkspeed Pro, które korzysta z technologii renderingu NVIDIA iray, pozwalając inżynierom uzyskać fotorealistyczne obrazy ich projektów gdyby zostały fizycznie zrealizowane. „Śledzenie promieni w Bunkspeed Pro z technologią Maximus jest zaskakująco szybkie. Możemy szybko wizualizować części i sprawdzać jakość powierzchni naszych projektów” dodał Schoeps.

„Jedną z największych zalet technologii Maximus jest możliwość uruchomienia w tle śledzenia promieni w Bunkspeed, przy jednoczesnej kontynuacji projektowania w SolidWorks”.

Efekt

Motoczysz Case Study Image

Zastosowanie technologii Maximus w stacji roboczej BOXX usprawniło i udoskonaliło tok pracy w firmie Motoczysz pod kilkoma ważnymi względami. Nowe korzyści w projektowaniu i renderingu pozwoliły inżynierom tej firmy spojrzeć na swe projekty z całkowicie nowej perspektywy, co przekłada się na szybsze wdrożenie produktu i jego wyższą jakość.

„Technologia Maximus pozwala nam wykonywać naszą pracę jak należy” powiedział Schoeps. „Wcześniej stworzylibyśmy render najlepiej jak mogliśmy, wyprodukowalibyśmy część i czasami musielibyśmy zacząć od początku, bo coś poszło nie tak. Teraz możemy tworzyć o wiele bardziej szczegółowe rendery, toteż prototyp powstaje w oparciu o znacznie większą liczbę danych. Możemy wychwycić niedoskonałości o wiele wcześniej niż cokolwiek zostanie wyprodukowane. Zmusza nas to do innego, bardziej efektywnego, patrzenia na nasze projekty”.

Oprogramowanie Bunkspeed Pro było nowym narzędziem, a stacja robocza z technologią Maximus ułatwiła jego wdrożenie.

„Wydajność tego narzędzia w systemie Maximus była nieprzeciętna” powiedział Schoeps. „Mogę obracać model, a jego widok jest aktualizowany w czasie rzeczywistym, więc mogę zobaczyć jak różne cechy projektu oddziałują na siebie i jak światło odbija się pod różnym kątem, wszystko przy wysokiej liczbie klatek”.

Schoeps stwierdził „Najważniejsze dla nas było porównanie kosztu systemu Maximus z kosztem zatrudnienia kolejnego inżyniera, który zająłby się częścią obowiązków związanych z renderowaniem i projektowaniem. To chyba jasne. Uzyskując informacje zwrotne w czasie rzeczywistym i wiedząc, że projekt jest poprawny przy pierwszym podejściu, uzyskaliśmy 20-30% oszczędności w samym tylko czasie spędzonym nad projektem. Prędkość i jakość tego co możemy zrobić jest niesamowita – myślę, że technologia Maximus będzie czynnikiem pomagającym osiągnąć nasz cel pobicia rekordu prędkości na lądzie. Technologia Maximus może zdecydowanie zwiększyć wartość każdej firmy projektowej, która pracuje ze złożonymi modelami”.

Motoczysz Case Study Image

Motoczysz Case Study Image

Motoczysz Case Study Image