Architektura CUDA firmy NVIDIA wykorzystywana w coraz większej liczbie aplikacji stosowanych w produkcji programów telewizyjnych i filmów

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

International Broadcasting Convention (IBC) 2010, AMSTERDAM — 10 września, 2010 r. — Firma NVIDIA (Hala 7, stoisko 7.J38) poinformowała dziś o swojej obecności na targach w związku z rosnącą popularnością architektury obliczeń równoległych NVIDIA CUDA™ i jej rolą w oprogramowaniu do produkcji transmisji telewizyjnych oraz materiałów filmowych. Dzieje się tak, gdyż architektura CUDA umożliwia osiągnięcie drastycznego wzrostu wydajności obliczeniowej poprzez wykorzystanie mocy drzemiącej w procesorach graficznych NVIDIA® Quadro® i Tesla™.

Technologia procesorów graficznych firmy NVIDIA jest wykorzystywana w produktach wielu niezależnych dostawców oprogramowania, w tym firm Adobe, Ambrado, Blackmagic Design, BroadMotion, Cinnafilm, Elemental Technologies, Industrial Light & Magic (ILM), Iridas, MainConcept, Microsoft Corp., oraz TDVision. Moc i szybkość tych procesorów służy tym firmom w rozwoju rozwiązań służących do kodowania i dekodowania materiałów wideo, tworzenia efektów specjalnych, przetwarzania materiałów wideo w stereoskopowym trójwymiarze oraz gradacji i korekcji kolorów.

„W branży filmowej i telewizyjnej istnieje bardzo silna konkurencja, a popyt na efektowne obrazy (w tym stereoskopowy trójwymiar) wciąż rośnie," twierdzi Jon Peddie, prezes firmy Jon Peddie Research, firmy badawczej dla branży multimedialnej, działającej w Kaliforni. „CUDA to niezwykła architektura, która wykorzystuje procesor graficzny do akcelerowania niezbędnych procesów produkcji filmowej i telewizyjnej, w tym kodowania materiału wideo, kompresji kolorów i symulacji efektów. Dzięki niej możliwe będzie stworzenie nowych, niespotykanych dotąd efektów.

Architektura CUDA motorem efektów specjalnych

„Klienci przychodzą do nas w poszukiwaniu przełomowych, całkowicie nowych efektów specjalnych – od 50-metrowych fal do płomieni, którymi można interaktywnie manipulować w obrębie danej sceny,” twierdzi Richard Kerris, Dyrektor ds. technicznych w firmie Industrial Light & Magic. „Technologia procesorów graficznych i architektura CUDA firmy NVIDIA pełnią bardzo ważną rolę w naszej pracy. Dzięki tym rozwiązaniom zredukowaliśmy czas tworzenia symulacji – zadania, które wcześniej zajmowały nam długie godziny, czy nawet całe dni, teraz trwają zaledwie kilka minut.”

Wiecej informacji: http://cinnafilm.com/

Architektura CUDA zapewnia przebieg pracy w trójwymiarze i wzbogaca kolory

Więcej informacji: http://www.iridas.com/

„Jaki jedni z pierwszych użytkowników technologii przetwarzania opartej na procesorach graficznych firmy NVIDIA w tej branży, możemy stwierdzić, że najnowsza generacja technologii CUDA przynosi ogromne zmiany,” twierdzi Lin S. Kayser, Prezes firmy Iridas. „Dzięki architekturze CUDA możemy wykonywać zaawansowane algorytmy przetwarzania obrazu w czasie rzeczywistym, podczas gdy przetworzenie tych samych algorytmów na najszybszym procesorze centralnym zajęłoby klika minut.”

Architektura CUDA akceleruje funkcje kodowania i dekodowanie materiałów wideo, także w nowych rozwiązaniach obsługujących efekty 3D

Wiecej informacji: www.adobe.com
Więcej informacji: www.ambrado.com

System konwertujacy Ambrado SR-2000 SuperRES , wykorzystujący najnowsze procesory graficzne Quadro firmy NVIDIA, oparte na architekturze Fermi, to dwustronny konwerter, który służy do przekształcania rozdzielczości materiału z SD na HD i odwrotnie. Technologia SuperRES, wykorzystująca zastrzeżone algorytmy przetwarzania obrazu firmy Ambrado, umożliwia osiągnięcie obrazu o jakości przewyższającej tę zapewnianą przez standardowe konwertery obustronne.

Więcej informacji: www.blackmagic-design.com

Więcej informacji: www.broadmotion.com/

„Przetwarzanie strumieni obrazu dla kin cyfrowych w rozdzielczości 2K wymagało wcześniej stosowania drogiego, specjalistycznego sprzętu,” mówi Jeff Brooks, Prezes firmy Broadmotion. „Dzięki możliwościom przetwarzania równoległego na szeroką skalę, zapewnionej przez technologię CUDA, firma BroadMotion stworzyła rozwiązanie do dekodowania materiałów kodowanych za pomocą JPEG2000, w rozdzielczości 2K i w pełnej zgodności z DCI, na procesorach graficznych NVIDIA Quadro. W ten sposób stworzyliśmy nowe, ekonomiczne rozwiązania dla operatorów kin cyfrowych.”

Więcej informacji: www.elementaltechnologies.com

„Linia produktów firmy Elemental wykorzystuje procesory graficzne firmy NVIDIA do realizowania wymagających zadań przetwarzania i konwersji materiałów wideo,” mówi Keith Wymbs, Wiceprezes działu marketingu w firmie Elemental Technologies.
„Kodowanie materiału w trójwymiarze przekracza możliwości obliczeniowe większości platform sprzętowych, lecz nasze rozwiązanie Elemental Live, oparte na architekturze CUDA, może obsłużyć przetwarzanie materiału trójwymiarowego w rozdzielczości 1080p, jednocześnie tworząc dodatkowe pliki wyjściowe o adaptacyjnej przepustowości dla wielu ekranów.”

Więcej informacji: www.mainconcept.com

„Klienci korzystający z produktów firmy MainConcept mogą z łatwością wykorzystać moc procesorów graficznych Quadro i Tesla firmy NVIDIA, które zapewnią im wydajność znacznie przekraczającą osiągi innych, dostępnych obecnie na rynku kodeków H.264” twierdzi Muzaffer Beygirci, Dyrektor zarządzający w firmie MainConcept. „Dzięki rozwiniętemu ekosystemowi architektury CUDA mogliśmy w rekordowym czasie stworzyć produkty zoptymalizowane pod kątem procesorów graficznych. Mamy również zamiar wprowadzić dalsze optymalizacje w przyszłości.”

Firma Microsoft (Sala topazowa) stworzyła produkt Microsoft Expression Encoder 4 Pro, który umożliwia szybkie i łatwe kodowanie materiału wideo (zarówno nadawanego na żywo, jak i nagranego wcześniej) do wielu formatów plików. Dzięki oprogramowaniu Expression Encoder, profesjonaliści z branży produkcji materiałów wideo mogą dostosować pliki wideo i opublikować je na serwerze internetowym, zapewniając widzom bogate materiały multimedialne wysokiej jakości. Produkt Expression Encoder jest wyjątkowy, gdyż obsługuje akcelerację tworzenia materiałów wyjściowych w formacie H.264 za pomocą procesorów graficznych firmy NVIDIA oraz technologii CUDA, tym samym znacznie prześcigając możliwości rozwiązań korzystających wyłącznie z procesorów centralnych.

„Przy kodowaniu materiałów wideo w wysokiej rozdzielczości w zastosowaniach profesjonalnych, czas to pieniądz,” mówi Eric Zocher, Dyrektor generalny ds. produktu Expression w firmie Microsoft Corp. “Dzięki współpracy z firmą NVIDIA, firma Microsoft mogła stworzyć Expression Encoder, produkt zapewniający użytkownikom jakość oraz wysoką wydajność.”

Więcej informacji: www.tdvision.com

„Dzięki mocy profesjonalnych procesorów graficznych NVIDIA Quadro oraz architektury CUDA, możemy wykonywać wysoce zaawansowane procesy matematyczne, które umożliwiają dostarczanie dwóch sygnałów obrazu – dwuwymiarowego i trójwymiarowego – na jednym kanale”, mówi Ethan Schur, Dyrektor ds. marketingu w firmie TDVision Systems. „Dzięki temu rozwiązaniu, dostawcy treści mogą przesyłać trójwymiarowy sygnał najwyższej jakości w rozdzielczości sięgającej 1080p i prędkości do 60 klatek na sekundę dla każdego widoku, bezpośrednio do domu odbiorcy, zachowując jednocześnie kompatybilność wsteczną ze starszymi dekoderami sygnału dwuwymiarowego.”

Nowe rozwiązania oparte na architekturze CUDA i procesorach graficznych firmy NVIDIA zostaną zademonstrowane na Zjeździe IBC 2010, między 10 a 14 września 2010 r., który odbędzie się w centrum RAI w Amsterdamie. Zapraszamy do odwiedzenia firmy NVIDIA w Sali 7, stoisko 7.J38

Więcej informacji można otrzymać w witrynie: www.nvidia.pl/quadro. Śledź informacje na temat NVIDIA Quadro w serwisie YouTube oraz na Twitterze: @NVIDIAQuadro.

O firmie NVIDIA
Konstruując w 1999 roku pierwszy układ GPU, NVIDIA uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej. Od tego czasu konsekwentnie ustanawia nowe standardy w zakresie technologii wizualnych, wprowadzając zapierające dech w piersiach, interaktywne rozwiązania graficzne w ramach szerokiego zakresu urządzeń – od tabletów i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych aż po notebooki i stacje robocze. Doświadczenie firmy NVIDIA w dziedzinie programowalnych układów GPU doprowadziło do przełomu w przetwarzaniu równoległym i sprawiło, że technologie superkomputerowe przestały być drogie i stały się szeroko dostępne. Firma posiada ponad 1100 patentów w Stanach Zjednoczonych, włączając te, dotyczące projektów i spraw fundamentalnych dla współczesnej informatyki.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, funkcji, wpływu, wydajności i możliwości procesorów graficznych NVIDIA oraz architektury NVIDIA CUDA oraz wiedzy eksperckiej w dziedzinie obliczeń wizualnych i równoległych oraz wpływu patentów firmy na współczesną dziedzinę obliczeń naukowych odkrycia są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 października 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

© 2009 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA CUDA, NVIDIA Quadro i Tesla są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn