Nowości

NVIDIA i Epic Games współpracują przy wykorzystaniu potencjału DirectX 11

 
 

Nowe demo silnika Unreal Engine 3 w pełni wykorzystuje potencjał DX11 dzięki obsłudze technologii NVIDIA PhysX, APEX oraz 3D Vision

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Informacje prasowe publikuje

SAN FRANCISCO — Game Developers Conference 2011 — 1 marca 2011 — Firmy NVIDIA oraz Epic Games zaprezentowały podczas konferencji GDC nowe rozwiązania zawarte w najpopularniejszym na świecie silniku graficznym wykorzystywanym do tworzenia gier, Unreal Engine 3. Pozwalają one na zaoferowanie graczom jeszcze większego niż dotychczas poziomu interaktywności i realizmu.

Unreal Engine 3, działający na szerokiej gamie platform - od konsol, przez urządzenia mobilne, aż po komputery stacjonarne i notebooki, wyposażony został w obsługę funkcji DirectX 11, w tym również teselację, a także wsparcie dla technologii NVIDIA® PhysX®, APEX, oraz NVIDIA 3D Vision™. Unreal Engine jest pięciokrotnym zdobywcą nagród Front Line Awards magazynu Game Developer i pozostaje najpopularniejszym silnikiem graficznym wśród twórców najbardziej zaawansowanych i interaktywnych gier 3D.

Najnowsze demo Unreal Engine 3, działające w czasie rzeczywistym można obejrzeć podczas konferencji GDC. Zostało ono opracowane z wykorzystaniem kart graficznych NVIDIA GeForce GTX z serii 500. Zaprojektowano je w celu pokazania jak będą wyglądać gry następnej generacji, a takżę zaprezentowania możliwości Unreal Engine 3 i korzyści płynących z wykorzystania DirectX 11 - złożonych i ogromnych światów i lokacji, oszałamiająco szczegółowych modeli postaci, realistycznego ruchu i animacji. Dodatkowo demo wzbogacono o owoce współpracy Epic Games z NVIDIA, czyli m.in. technologie NVIDIA PhysX i APEX, pozwalające na uzyskanie niezwykle realistycznych efektów zniszczenia, eskplozji, a także zgodnego z prawami fizyki zachowania np. odzieży postaci i ich interacji z otoczeniem.

“Dzięki znakomitym, wieloplatformowym technologiom odzworowania efektów fizyki firmy NVIDIA oraz ogromnemu doświadczeniu w zakresie DX11 mogliśmy udoskonalić Unreal Engine 3, wynosząc go na niespotykany dotąd poziom realizmu, który będzie charakteryzować gry nowej generacji”, powiedział Mark Rein, wiceprezes Epic Games.

“Możliwości Unreal Engine 3 nie przestają nas zadziwiać”, powiedział Drew Henry, dyrektor działu procesorów graficznych w NVIDIA. “Dzięki wzbogaceniu go o nasze technologie PhysX, APEX oraz 3D Vision jego potencjał wzrósł jeszcze bardziej. Nie możemy się już doczekać aż zobaczymy nowe gry wykorzystujące Unreal Engine 3”.

Również darmowa wersja Unreal Engine 3 - Unreal Development Kit będzie wyposażona we wsparcie dla wspomnianych technologii.

Podobnie jak wszystkie karty z serii “DX11 Done Right”, karty z serii GTX 500 zapewniają najwyszą w swojej klasie wydajność w grach z DX11. Dzięki temu, oraz pełnej obsłudze technologii NVIDIA 3D Vision oraz NVIDIA 3D Vision Surround, która umożliwia "zanurzenie się" w akcji gry wyświetlanej w 3D odpowiednio na jednym lub trzech monitorach jednocześnie karty z serii GeForce GTX 500 pozwalają na komfortową rozrywkę w ponad 500 grach oraz filmach Blu-ray w oszałamiającym trybie trójwymiarowym. Z kolei obsługa technologii NVIDIA SLI™, będącej najlepiej skalowalną platformą, pozwalającą na wykorzystanie kilku procesorów graficznych jednocześnie, gwarantuje zadowolenie użytkowników z ogromnego przyrostu mocy po zainstalowaniu w ich komputerach drugiej lub trzeciej karty GeForce GTX.

Informacje o NVIDIA i Unreal Engine 3:

  • Współpraca Epic Games i NVIDIA zaowocowała zintegrowaniem technologii PhysX i APEX w silniku Unreal Engine 3.
  • Unreal Engine 3 wykorzystano do stworzenia wielu znakomitych gier na różne platformy, m.in.: Batman: Arkham Asylum, Borderlands, Bulletstorm, Dungeon Defenders, Infinity Blade, Gears of War 2, Mass Effect 2,DC Universe Online, Medal of Honor, a także nadchodzące Batman: Arkham City, BioShock Infinite, Gears of War 3, Mass Effect 3 i Mortal Kombat.
  • DirectX 11 oraz technologie NVIDIA PhysX, APEX i 3D Vision są już dostępne dla wszystkich posiadaczy licencji na Unreal Engine 3
  • NVIDIA 3D Vision jest najpopularniejszą na świecie technologią pozwalającą na uruchamianie gier, przeglądanie zdjęć, oglądanie filmów Blu-ray i przeglądanie internetu w 3D. Serwis 3DVisionLive.com zawiera ogromną ilość materiałów w 3D.
  • Zestaw 3D Vision składa się z okularów z aktywną migawką współpracujących z monitorami LCD 120 Hz, obsługującymi 3D notebookami, telewizorami oraz projektorami. Wymagana jest również karta graficzna NVIDIA GeForce 8800 GTX lub nowsza.

Więcej informacji i technologiach NVIDIA PhysX i APEX: http://www.nvidia.pl/object/physx_new_pl.html

O firmie NVIDIA
Konstruując w 1999 roku pierwszy układ GPU, NVIDIA uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej. Od tego czasu konsekwentnie ustanawia nowe standardy w zakresie technologii wizualnych, wprowadzając zapierające dech w piersiach, interaktywne rozwiązania graficzne w ramach szerokiego zakresu urządzeń – od tabletów i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych aż po notebooki i stacje robocze. Doświadczenie firmy NVIDIA w dziedzinie programowalnych układów GPU doprowadziło do przełomu w przetwarzaniu równoległym i sprawiło, że technologie superkomputerowe przestały być drogie i stały się szeroko dostępne. Firma posiada ponad 1700 patentów w Stanach Zjednoczonych, włączając te, dotyczące projektów i spraw fundamentalnych dla współczesnej informatyki.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym możliwości oraz korzysci DX11 wnosi w rynek gier; korzyści, funkcji i wpływu serii procesorów graficznych GeForce GTX 500, technologii NVIDIA SLI, NVIDIA 3D Vision, silnika NVIDIA PhysX oraz technologii APEX są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 31 października 2010 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2010 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, 3D Vision NVIDIA, Fermi, GeForce, NVIDIA Surround, SLI i CUDA są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych.Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn