Architektura NVIDIA Fermi dla Mac Pro już dostępna dzięki kartom NVIDIA Quadro

 
 

Wielokrotnie nagradzane profesjonalne karty graficzne NVIDIA Quadro dla Mac Pro oferują oszałamiającą wydajność w aplikacjach Adobe i nie tylko

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Informacje prasowe publikuje

SANTA CLARA, Kalifornia — 16 listopada 2010 — Firma NVIDIA poinformowała dziś o rozszerzeniu swojej serii profesjonalnych kart graficznych NVIDIA® Quadro® o układy Quadro 4000 dla platformy Mac, której użytkownicy uzyskują dostęp do przełomowych rozwiązań obliczeniowych i wizualizacyjnych, jakie niesie ze sobą architektura NVIDIA Fermi.

Dzięki nowym kartom NVIDIA Quadro 4000 for Mac użytkownicy korzystający ze stacji roboczych pracujących pod kontrolą systemu Mac OS X Snow Leopard będą teraz mogli w pełni wykorzystać mechanizmy akceleracji przez procesory graficzne w szeregu profesjonalnych aplikacji. Dla przykładu, silnik Adobe Mercury Playback Engine w Adobe® Premiere® Pro CS5, dzięki wsparciu architektury przetwarzania równoległego NVIDIA CUDA™ pozwala na drastycze przyspieszenie pracy programu. Inne przykłady aplikacji wykorzystujących akcelerację przez karty Quadro to programy do tworzenia efektów specjalnych i przetwarzania wideo NUKE oraz STORM firmy The Foundry, czy MATLAB firmy MathWorks.

“Adobe Premiere Pro CS5 i Adobe Mercury Playback Engine, akcelerowane przez procesory graficzne NVIDIA Quadro, wynoszą nieliniowe procesy edycji wideo na zupełnie nowy poziom, zapewniając ogromne zwiększenie produktywności”, powiedziała Ginna Baldssarre, senior product manager w Adobe. „Cieszymy się niezmiernie faktu, że wspólnie z firmą NVIDIA możemy pomóc użytkownikom naszych aplikacji na platformie Mac wykorzystać pełnię ich możliwości w zakresie tworzenia skomplikowanych, wielowarstwowych projektów wideo w rozdzielczości HD lub wyższej, z możliwością natychmiastowego podglądu efektów pracy.”

The Foundry jest wiodącym dostawcą oprogramowania do tworzenia efektów specjalnych dla studiów filmowych i stacji telewizyjnych.

„Oprogramowanie The Foundry wykorzystywane było podczas tworzenia całego szeregu największych hollywoodzkich hitów, jak np.: „Alicja w krainie czarów”, „Awatar”, „Harry Potter”, „Iron Man”, „Star Trek”, „Dystrykt 9”, „2012”, czy „Transformers”, powiedział Bruno Nicoletti, założyciel i prezes The Foundry. „Karty Quadro 4000 są równie wielkim hitem dla platformy Mac, jak wymienione tytuły dla branży filmowej.”

MathWorks MATLAB to wysokopoziomowy język programowania aplikacji obliczeniowych i jednocześnie interaktywne środowisko do tworzenia algorytmów, przetwarzania danych numerycznych oraz analizy i wizualizacji danych. Wszystkie te funkcje potrafią w pełni wykorzystać zalety obliczeń o podwójnej precyzji, które są unikalną cechą kart Quadro 4000 for Mac.

„Funkcje wizualizacyjne oferowane przez Quadro 4000, w połączeniu z mechanizmami akceleracji tworzenia algorytmów za pomocą procesorów graficznych dają razem jedno z najpotężniejszych narzędzi obliczeniowych dla platformy Mac.”, powiedzała Silvina Grad-Freilich, manager ds. marketingu produktów do przetwarzania równoległego w MathWorks. „Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że użytkownicy Maców będą mogli wykorzystać moc drzemiącą w architekturze Fermi.”

Karta NVIDIA Quadro 4000 for Max wyposażona została w 256 rdzeni NVIDIA CUDA oraz 2 GB szybkiej pamięci GDDR5, dzięki czemu zapewnia oszałamiającą wydajność graficzną w szerokim zakresie zastosowań w projektowaniu, tworzeniu animacji i edycji wideo. Dzięki nowemu silnikowi przetwarzania geometrii NVIDIA Scalable Geometry Engine, karty Quadro 4000 for Mac potrafią przetwarzać nawet 890 mln trójkątów na sekundę, co przekłada się na znaczne skrócenie procesu tworzenia wysokiej jakości profesjonalnych projektów graficznych.

Quadro 4000 for Mac pozwalają na podłączenie szerokiej gamy monitorów dzięki złączom DisplayPort, DVI-I (Dual Link) oraz 3D stereo. Do zestawu dołączony jest przewód DisplayPort – mini-DisplayPort, dzięki któremu możliwe jest podłączenie monitorów Apple wyposażonych tylko w złącze mini-DisplayPort. Użytkownicy korzystający z dwóch kart NVIDIA Quadro 4000 for Mac mogą podłączyć do swoich Mac Pro nawet do 4 monitorów pracujących w wysokiej rozdzielczości.

Karty NVIDIA Quadro 4000 for Mac gwarantują ogromny wzrost wydajności graficznej wyposażonych w nie systemów. Wymagania systemowe obejmują: Mac OS X v 10.6.5. lub nowszy z MacPro3,1 (2008), MacPro4,1 (2009) lub MacPro5,1 (2010).

Dostępność i ceny
Karty Quadro 4000 for Mac (sugerowana cena 1199 USD) dostępne będą jeszcze w listopadzie w sklepie Apple.com, u wybranych resellerów i integratorów Apple oraz u autoryzowanych dystrybutorów: PNY Technologies w obu Amerykach i Europie, ELSA w Japonii oraz Leadtek w rejonie Azji i Pacyfiku.

Więcej informacji: www.nvidia.pl/quadro.
NVIDIA Quadro na YouTube i Twitterze: @NVIDIAQuadro.

O firmie NVIDIA
Konstruując w 1999 roku pierwszy układ GPU, NVIDIA uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej. Od tego czasu konsekwentnie ustanawia nowe standardy w zakresie technologii wizualnych, wprowadzając zapierające dech w piersiach, interaktywne rozwiązania graficzne w ramach szerokiego zakresu urządzeń – od tabletów i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych aż po notebooki i stacje robocze. Doświadczenie firmy NVIDIA w dziedzinie programowalnych układów GPU doprowadziło do przełomu w przetwarzaniu równoległym i sprawiło, że technologie superkomputerowe przestały być drogie i stały się szeroko dostępne. Firma posiada ponad 1100 patentów w Stanach Zjednoczonych, włączając te, dotyczące projektów i spraw fundamentalnych dla współczesnej informatyki.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym, ale nie ograniczając się do: korzyści, wpływu i możliwości procesorów graficznych NVIDIA Quadro 4000 for Mac, architektury Fermi, technologii NVIDIA Scalable Geometry Engine, architektury obliczeń równoległych CUDA; wiedzy eksperckiej w dziedzinie obliczeń wizualnych i równoległych oraz wpływu patentów firmy na współczesną dziedzinę obliczeń naukowych odkrycia są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 października 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2010 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, CUDA, Fermi, Quadro, 3DVision Pro są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn