Technologie

 
 
 

NVIDIA HairWorks

HairWorks


Technologia NVIDIA HairWorks wykorzystuje moc obliczeniową układów GPU NVIDIA GeForce GTX oraz teselację DirectX 11, by umożliwić animację setek tysięcy dynamicznych i realistycznych włosów u postaci i stworzeń ze światów gier.

Technologia


Tradycyjnie animacja futra i włosów w grach odbywa się poprzez nakładanie na postać pasm wielokątów oraz przezroczystych tekstur. Choć jest to prosta i tania metoda implementacji, powstałe w ten sposób futro i włosy są całkowicie statyczne i nieciekawe pod względem wizualnym. Dzięki dynamicznej animacji futra i włosów, wizerunek postaci można wzbogacić o setki tysięcy pasm włosów, które w realistyczny sposób reagują na ruchy bohatera i siły działające z zewnątrz. Ta dynamiczna animacja włosów pozwala zastosować również bogatszy gradient kolorów oraz wpływać na oświetlenie i cieniowanie w sposób bardziej naturalny niż było to możliwe wcześniej. Globalne i lokalne oświetlenie przenika przez każdą warstwę, pozostawiając najgłębsze warstwy naturalnie zacieniowane, co znacząco podnosi jakość obrazu.

Wykorzystując technologię DirectX 11, firma NVIDIA opracowała rozwiązanie NVIDIA HairWorks, wieloplatformową, wykorzystującą teselację technikę animacji włosów, która wprowadza dynamizm w miejsce statycznych siatek, składających się wyłącznie ze szczegółowych tekstur. W grze Call of Duty: Ghosts, pierwszym tytule wykorzystującym technologię NVIDIA HairWorks, należący do głównego bohatera pies widziany jest bez pancerza, dzięki czemu możemy podziwiać 470 000 renderowanych, pojedynczych włosów, składających się na wiernie odwzorowany, realistyczny model owczarka niemieckiego.

Materiały wideo

Materiały wideo


Technologia NVIDIA Hairworks umożliwia użytkownikom symulację i renderowanie futra/włosów, by zapewniać prawdziwie wciągające wrażenia w grach.

 

Technologia NVIDIA HairWorks jest owocem wielu lat badań i rozwoju, a efekty można obejrzeć w materiale demonstracyjnym Nalu Demo. Szczegółowa historia rozwoju technologii HairWorks znajduje się tutaj (w języku angielskim).

 
Nalu Nvidia Demo (z wykorzystaniem karty 8800 GTS)

Nalu Nvidia Demo (z wykorzystaniem karty 8800 GTS)

Technologia NVIDIA HairWorks umożliwi w przyszłych grach renderowanie realistycznych modeli postaci z dynamiczną animacją włosów i futra.

 

Pliki do pobrania


NVIDIA HairWorks

NVIDIA Hairworks to biblioteka umożliwiająca symulowanie i renderowanie realistycznych włosów i futra.