Nowości

NVIDIA radykalnie przyspiesza przetwarzanie materiałów wideo i obsługę portów wejścia/wyjścia w kartach graficznych Quadro i Tesla

 
 

Nowa funkcjonalność umożliwia osiągnięcie krótkich czasów opóźnień i wyższej wydajności wiodącym producentom rozwiązań do obróbki sygnału wideo

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Informacje prasowe publikuje

Targi Interational Broadcasting Convention 2011, AMSTERDAM — 9 września 2011 r. — Firma NVIDIA zaprezentowała dziś technologię NVIDIA® GPUDirect™ for Video, która umożliwi deweloperom lepsze wykorzystanie mocy przetwarzania równoległego procesora graficznego podczas przetwarzania obrazu i wprowadzenie bardziej realistycznych efektów graficznych w programach nadawanych na żywo. Nowa technologia pozwala na nawiązanie bezpośredniej komunikacji między profesjonalnymi kartami graficznymi Quadro® i Tesla™ firmy NVIDIA a urządzeniami wideo, tym samym znacznie zmniejszając opóźnienia w transmisji danych.

Technologia NVIDIA GPUDirect for Video stanowi najszybszą metodę przesyłania materiału wideo do procesora graficznego, zapewniając producentom rozwiązań we/wy lepsze możliwości oprogramowania tego procesora. Główną zaletą tej technologii jest pełna synchronizacja karty we/wy wideo z procesorami graficznymi, eliminująca proces oczekiwania procesora na dane i znacznie skracająca opóźnienia.

„Firma NVIDIA wraz z partnerami całkowicie odmieni branżę produkcji materiału wideo w programach nadawanych na żywo,” twierdzi Greg Estes, kierownik branżowy ds. mediów i rozrywki w firmie NVIDIA. „Oprócz studiów telewizyjnych, rozwiązania cechujące się krótkimi czasami opóźnień przy przetwarzaniu strumieni wideo w czasie rzeczywistym znajdą zastosowanie w branży produkcyjnej, służbie zdrowia, a nawet w organizacjach rządowych.”

Profesjonaliści z branży transmisji programów i produkcji wideo do tej pory musieli pracować z opóźnieniem sięgającym 10 klatek – łatwo zauważalnym gołym okiem – które występowało przy przesyłaniu materiału wideo z urządzenia we/wy do procesora graficznego, ponieważ oba urządzenia nie mogły nawiązać między sobą bezpośredniej komunikacji w celu zsynchronizowania danych. Ta sytuacja zmuszała deweloperów do tworzenia złożonych mechanizmów buforowania, które nakładały dodatkowe obciążenie na procesor centralny i zwiększały opóźnienia w transmisji. W ujęciu całościowym, opisywane opóźnienia znacznie zwiększały koszty i komplikowały produkcję większych programów.

„Firma AJA będzie wspierać nową funkcjonalność kart firmy NVIDIA w nowej generacji naszych produktów we/wy do produkcji materiałów wideo,” twierdzi Nick Rashby, prezes firmy AJA Video Systems. „W ten sposób deweloperzy, których aplikacje obsługują produkty we/wy firmy AJA będą mogli lepiej wykorzystać moc procesorów graficznych Quadro i Tesla, ponieważ otrzymają dostęp do funkcji obróbki graficznych i możliwości obliczeniowych wykonywanych za pomocą CUDA i OpenCL z bardzo krótkimi czasami opóźnień, połączony z wydajnością i przepustowością we/wy, jakie zapewniają im produkty AJA.”

„ Blackmagic Design jest szczęśliwa, że może wspierać najnowszą technologię GPUDirect for Video firmy NVIDIA, zapowiedzianą na targach IBC 2011,” powiedział Grant Petty, prezes zarządu firmy Blackmagic Design. „NVIDIA i Blackmagic podzielają wizję budowania ściśle zintegrowanej platformy do obróbki grafiki i sygnału wideo, wykorzystując rozwiązania zapewniające wysoką wydajność i krótkie czasy opóźnień. Nasi klienci z branży telewizyjnej jak i montażu obrazu mocno odczują ogromne korzyści wynikające z połączenia mocy procesorów graficznych NVIDIA Quadro i Tesla z naszymi rozwiązaniami wideo.”

„Firma DVS znana jest z najwyższej jakości kart wideo,” twierdzi Juergen Heger, starszy menedżer produktu w firmie DVS Digital Video Systems GmbH. „Opóźnienie pomiędzy procesorami graficznymi a modułami SDI jest niezmiernie ważnym czynnikiem podczas produkcji programów nadawanych na żywo. Nasz deweloperski pakiet SDK obsługuje już technologię NVIDIA GPUDirect for Video. Rozwiązania sprzętowe naszej firmy mogą teraz nawiązać natychmiastowe i bezpośrednie połączenie z procesorami graficznymi Quadro i Tesla, tworząc idealny zestaw do pracy w takich zastosowaniach, jak składanie elementów graficznych, tworzenie efektów graficznych w programach na żywo lub przetwarzanie materiałów wideo w czasie rzeczywistym.”

„Produkty Matrox DSX dla deweloperów cieszą się dużą renomą wśród producentów oprogramowania telewizyjnego, ponieważ zapewniają sprzęt o wysokiej wydajności we/wy, wszechstronny pakiet SDK, oraz wyjątkowe wsparcie techniczne dla programistów aplikacji,” twierdzi Alberto Cieri, starszy dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy Matrox. „Nasza współpraca z firmą NVIDIA i jej technologią GPUDirect for Video dla procesorów graficznych Quadro i Tesla zaowocuje znacznym zwiększeniem wydajności systemów do produkcji programów, które tworzą nasi klienci w łańcuchu OEM.”

„Firma Vizrt jest liderem rynku aplikacji graficznych wykorzystywanych w przekazach telewizyjnych i od dawna znani jesteśmy z dostarczania naszym klientom innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie,” twierdzi Gerhard Lang, dyrektor ds. technicznych w firmie Vizrt. „Od wielu lat rekomendujemy układy graficzne NVIDIA Quadro ze względu na ich jakość i niezawodność. Dzięki współpracy z firmą NVIDIA i producentami sprzętu wideo, spodziewamy się wielu nowych rozwiązań wykorzystujących mniejsze opóźnienia sygnału w urządzeniach we/wy, co pozwoli dostarczyć naszym klientom na całym świecie najwyższą jakość obrazu z większą ilością szczegółów.”

Technologia NVIDIA GPUDirect for Video przyśpieszy ponadto popularyzację procesorów graficznych w produkcji filmów, programów nadawanych na żywo i innych materiałów wideo. Wiele firm, w tym 3Ality Digital, Adobe, AJA, Autodesk, Avid, Binocle, Blackmagic Design, Brainstorm, Chyron, DVS, GenArts, MainConcept, RT Software, Quantel, Sony, The Foundry, Vizrt oraz szereg deweloperów aplikacji wykorzystuje procesory graficzne do przyśpieszania swoich programów.

Dzięki nowemu rozwiązaniu NVIDIA GPUDirect for Video, które zostanie zaprezentowane na targach IBC 2011, producenci rozwiązań we/wy do obróbki materiałów wideo, firmy tworzące własny sprzęt oraz nawet wytwórcy przełączników źródeł wideo mogą wprowadzić funkcjonalność obsługi transmisji danych z prędkością poniżej jednej klatki we własnych pakietach SDK – bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Dostępność
Technologia NVIDIA GPUDirect for Video zostanie udostępniona producentom sprzętu we/wy do materiałów wideo, dostawcom własnych rozwiązań i producentom przełączników wideo – natychmiast i bezpłatnie. Deweloperzy pracujący nad rozwojem sprzętu we/wy do materiałów wideo mogą otrzymać informacje i dostęp do pakietu SDK pisząc na adres e-mail: GPUDirectForVideo-registration@exchange.nvidia.com, lub rejestrując się na stronie technologii GPUDirect for Video firmy NVIDIA pod adresem: http://developer.nvidia.com/gpudirectforvideo. Firma NVIDIA oczekuje, że komercyjne rozwiązania stworzone przez jej partnerów zostaną udostępnione do końca 2011 r. Technologia NVIDIA GPUDirect for Video obsługuje systemy operacyjne Windows 7 i Linux i jest przeznaczona dla procesorów graficznych NVIDIA Quadro® 4000, Quadro 5000 i Quadro 6000, oraz procesorów NVIDIA Tesla serii C.

Technologia NVIDIA GPUDirect for Video zostanie zademonstrowana na targach IBC 2011 na stoisku DVS (#7.E25) RAI, w dniach od 9 do 13 września 2011 r. Więcej informacji można znaleźć w witrynie: http://www.nvidia.pl/object/workstation.html.

Śledź informacje o stacjach roboczych i NVIDIA Quadro w serwisie YouTube oraz na Twitterze: @NVIDIAQuadro.

O firmie NVIDIA
Konstruując w 1999 roku pierwszy układ GPU, NVIDIA uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej. Od tego czasu konsekwentnie ustanawia nowe standardy w zakresie technologii wizualnych, wprowadzając zapierające dech w piersiach, interaktywne rozwiązania graficzne w ramach szerokiego zakresu urządzeń – od tabletów i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych aż po notebooki i stacje robocze. Doświadczenie firmy NVIDIA w dziedzinie programowalnych układów GPU doprowadziło do przełomu w przetwarzaniu równoległym i sprawiło, że technologie superkomputerowe przestały być drogie i stały się szeroko dostępne. Firma posiada ponad 2100 patentów w tym te, dotyczące projektów i spraw fundamentalnych dla współczesnej informatyki. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym wydajność, dostępność oraz korzyści wynikające z zastosowania technologii NVIDIA GPUDirect for Video, procesorów NVIDIA Quadro i NVIDIA Tesla oraz wpływu patentów firmy na technologie obliczeniowe są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 1 maja 2011. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2011 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, CUDA i Quadro są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia. OpenCL jest znakiem towarowym Apple Inc. używanym na licencji udzielonej Khronos Group Inc.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn