Nowości

NVIDIA Iray VCA rewolucjonizuje proces projektowania produktów, zastępując fizyczne prototypy interaktywnymi, fotorealistycznymi modelami cyfrowymi

Nowe urządzenie do obliczeń wizualnych radykalnie przyspiesza raytracing w wiodących aplikacjach projektowych

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Jacek Brol / Ewa Rudkowska
Gamma PR (NVIDIA PR)
nvidia@gammapr.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

SAN JOSE, Kalifornia — GTC — 25 marca 2014 r. – NVIDIA zaprezentowała dziś urządzenie do renderowania oparte na procesorach graficznych, które radykalnie przyspiesza procesy raytracingu, umożliwiając profesjonalnym projektantom pracę z modelami komputerowymi, których jakość jest tak wysoka, że mogą one z powodzeniem zastąpić długotrwały i kosztowny proces tworzenia fizycznych prototypów.

NVIDIA® Iray® Visual Computing Appliance (VCA) łączy w sobie oprogramowanie oraz sprzęt, znacząco przyspieszając działanie fotorealistycznego renderera NVIDIA Iray, zintegrowanego w takich wiodących narzędziach projektowych jak CATIA firmy Dassault Systèmes czy 3ds Max firmy Autodesk. Urządzenie jest skalowalne, umożliwiając sprzężenie wielu jednostek w celu znaczącego przyspieszenia symulacji światła odbitego, wiernie odzwierciedlającej jego zachowanie w rzeczywistości.

W ten sposób np. projektanci samochodów uzyskują możliwość płynnego wyświetlania obiektów w wysokiej jakości i oglądania ich z każdego kąta. Takie rozwiązanie umożliwia pracę z modelem, który jest w formie cyfrowej, ale jakością nie odbiega od faktycznego wyglądu 3D fizycznego prototypu.

„Iray VCA pozwala projektantom osiągnąć jedno z marzeń – możliwość interakcji ze swoimi pomysłami tak, jakby były już urzeczywistnione”, powiedział Jeff Brown, wiceprezes i dyrektor generalny ds. profesjonalnej wizualizacji i projektowania w firmie NVIDIA. „Urządzenie eliminuje potrzebę czasochłonnego tworzenia prototypów lub renderowania filmów, umożliwiając sprawdzanie, dostosowywanie i potwierdzanie projektów w czasie rzeczywistym. W ten sposób zespoły mogą skrócić proces wprowadzania produktu na rynek o miesiące, a nawet lata, oszczędzając przy tym ogromną ilość pieniędzy.”

NVIDIA współpracuje ze wszystkimi producentami oprogramowania, którzy są licencjobiorcami technologii Iray, pomagając im w dodaniu obsługi dla urządzeń Iray VCA. Na odbywającej się tym tygodniu konferencji GTC (GPU Technology Conference) prezentowane jest działanie urządzenia Iray VCA z takimi aplikacjami jak Bunkspeed Drive firmy RTT, Iray for Maya firmy 0x1 Software oraz Iray+ for 3ds Max firmy Lightwork Design.

Rozpoznawanie krytycznych problemów w procesie projektowania
Przed powstaniem Iray VCA zespoły projektowe polegały zwykle na stacjach roboczych wyposażonych w jeden lub dwa procesory graficzne, na których renderowano trójwymiarowe modele. Najbardziej zaawansowane systemy, składające się z klastrów wielu maszyn, umożliwiają interakcję jedynie w ograniczonym stopniu lub wymagają tworzenia filmów przedstawiających wzory produktów. Obie te sytuacje uniemożliwiają rozpoznanie krytycznych problemów w projekcie, takich jak np. powstawanie niepożądanych odbić światła na przedniej szybie samochodu.

Iray VCA zapewnia bezprecedensową szybkość renderowania przy użyciu ośmiu najpotężniejszych procesorów graficznych firmy NVIDIA, każdy z 12GB pamięci, zapewniającymi dostęp do łącznej liczby 23 040 rdzeni architektury CUDA®. Urządzenie posiada zarówno złącza 10GigE jak i InifiniBand, umożliwiając łatwe rozszerzenie klastrów renderujących o dodatkowe moduły Iray VCA. Ekskluzywne oprogramowanie do zarządzania klastrami dynamicznie przydziela moduły Iray VCA do konkretnych zadań.

Moduły Iray VCA można wygodnie umieścić w centrum IT i udostępniać ich moc renderowania na żądanie.

Honda – przykład wczesnego wdrożenia
Dział Badań i Rozwoju firmy Honda jest jednym z pierwszych użytkowników nowego rozwiązania. Jej pracownicy korzystają z prototypowej wersji klastra, złożonej z 25 systemów, do dopracowywania projektów przyszłych wersji pojazdów.

„Aby osiągnąć nasze cele projektowe, stworzyliśmy wyspecjalizowane narzędzia działające równoległe z naszą platformą RTT”, powiedział Daisuke Ide z działu badań i rozwoju firmy Honda. „Nasze narzędzie TOPS oparte na oprogramowaniu NVIDIA iRay działającym na klastrze procesorów graficznych NVIDIA pozwala nam ocenić jakość projektu w taki sam sposób, w jaki ocenialibyśmy prawdziwy produkt. W ten sposób możemy wypróbować więcej projektów, tworząc je szybciej i za mniejsze pieniądze.”

Dostępność produktu
Moduły Iray VCA pojawią się w sprzedaży latem tego roku i będą dostępne w globalnej sieci certyfikowanych integratorów systemów, takich jak CADnetwork, Fluidyna, IGI czy migenius. Orientacyjna cena w USA wynosi 50 000 dolarów i obejmuje licencję Iray oraz pierwszy rok obsługi serwisowej i aktualizacji.

Więcej informacji na temat Iray VCA można znaleźć na stronie www.nvidia.com/irayvca.

Bądź na bieżąco z firmą NVIDIA:

  • Polub nas na Facebooku.
  • Połącz się z nami w serwisie LinkedIn.
  • Wpisz #GTC14 na Twitterze.
  • Wyświetl filmy od firmy NVIDIA w serwisie YouTube.
  • Czytaj blog firmy NVIDIA.
  • Subskrybuj kanał informacyjny codziennych wiadomości od firmy NVIDIA za pomocą czytnika wiadomości Pulse.

O firmie NVIDIA
Od 1993 roku NVIDIA (NASDAQ: NVDA) wiedzie prym w sztuce i rzemiośle tworzenia systemów obliczeń wizualnych. Technologie stworzone przez firmę przekształcają świat pełen wyświetlaczy w pełni interaktywne środowisko dla wszystkich użytkowników – od graczy po naukowców, od konsumentów po przedsiębiorstwa. Więcej informacji można znaleźć na stronach http://www.nvidia.pl/page/newsandevents.html i http://blogs.nvidia.com.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej w tym wpływ, dostępność i korzyści wynikające z zastosowania modułów NVIDIA Iray VCA, są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Czynnikami mogącymi spowodować istotne zmiany przedstawionych wyników są m.in. globalna sytuacja ekonomiczna; wpływ zewnętrznych dostawców produkujących, montujących, pakujących i testujących produkty firmy NVIDIA; wpływ postępu technologicznego i konkurencji; odbiór produktów firmy NVIDIA i produktów jej partnerów przez rynek; wady konstrukcyjne, produkcyjne lub programowe; zmiany w zainteresowaniach i potrzebach klientów; zmiany standardów i interfejsów branżowych; nieoczekiwana utrata wydajności produktów lub technologii po zintegrowaniu ich w systemach; oraz inne czynniki ryzyka wyszczególniane w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-K za okres finansowy zakończony 26 stycznia 2014 r. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie, w niezmienionej formie, na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania, a z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2014 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, Iray, Iray VCA oraz CUDA są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.