Nowości

NVIDIA prezentuje technologie do obsługi procesorów graficznych w chmurze i po raz trzeci w historii odmienia branżę informatyczną

Procesory graficzne do grafiki, procesory graficzne do akceleracji obliczeń – a teraz procesory graficzne do przetwarzania w chmurze

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

SAN JOSE, Kalifornia — Konferencja Technologii Procesorów Graficznych (GTC) —15 maja 2012 r. —Firma NVIDIA rozpoczęła konferencję technologii procesorów graficznych (GPU Technology Conference) od prezentacji trzeciego z serii rewolucyjnych rozwiązań, które w ciągu 19 lat istnienia firmy odmieniły świat IT – technologii przyśpieszającej funkcjonowanie komputerów w chmurze za pomocą ogromnej mocy obliczeniowej procesorów graficznych.

Firma NVIDIA prowadziła prace nad technologiami obsługi chmury przez procesory graficzne przez ostatnie pięć lat. Zostały one oparte na nowej architekturze procesorów graficznych Kepler i zaprojektowane do użytku w dużych centrach danych. Funkcje wirtualizacyjne umożliwiają współdzielenie procesorów graficznych między wieloma użytkownikami. Technologia ultraszybkiego strumieniowania pozwala wyeliminować opóźnienia, dzięki czemu podczas używania zdalnego centrum danych można odnieść wrażenie, że siedzi się w pomieszczeniu obok zdalnego komputera. Wyjątkowa energooszczędność i zagęszczenie funkcji przetwarzania obniża koszty prowadzenia centrum danych.

Wprowadzenie obsługi technologii obsługi procesorów graficznych w chmurze przez firmę NVIDIA jest rozwinięciem jej przełomowych prac, które zaowocowały stworzeniem procesora graficznego w 1999 roku, a następnie rozbudowaniem go o technologię przetwarzania równoległego CUDA® w roku 2006, która umożliwiła znaczące zwiększenie wydajności obliczeniowej.

„Technologie obsługi procesora graficznego w chmurze oparte na architekturze Kepler całkowicie odmieniają zasady obsługi komputerów w chmurze,” mówi Jen-Hsun Huang, prezes i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Procesor graficzny stał się nieodzownym elementem komputera. To najważniejsza część zestawu komputerowego dla graczy. Jest to również niezbędne narzędzie cyfrowego warsztatu artysty. Procesor graficzny jest również niezbędny w urządzeniach dotykowych, gdzie zapewnia wyjątkową płynność obsługi i wspaniałe efekty graficzne. Procesor graficzny w chmurze zapewni wyjątkowe wrażenia użytkownikom, którzy chcieliby pracować zdalnie oraz graczom, który będą mogli zdalnie grać na swoim komputerze PC lub konsoli.”

Korporacyjna implementacja architektury Kepler w chmurze – czyli platforma NVIDIA VGX™, przyśpiesza wirtualne środowiska. Przedsiębiorstwa mogą wykorzystać tę technologię do zapewnienia spójnego, zdalnego dostępu do zdalnych środowisk, umożliwiając strumieniowanie nawet najbardziej wymagających aplikacji do notebooka lub urządzenia mobilnego.

Wersja architektury Kepler dla chmury przeznaczona dla graczy, czyli NVIDIA GeForce GRID zasila usługi gier w chmurze. Operatorzy serwisów udostępniających gry jako usługi mogą wykorzystać te rozwiązania do tworzenia magicznych wrażeń z rozrywki, które mogą prześcignąć wrażenia znane z konsol.

Firma NVIDIA opublikowała dziś oddzielne komunikaty prasowe opisujące platformę VGX i GeForce GRID, a także nowy komunikat prasowy dotyczący nowych procesorów graficznych NVIDIA Tesla® opartych na architekturze Kepler, które ustanawiają nowy standard wydajności obliczeń wysokowydajnych.

Podczas prezentacji nowych technologii na konferencji GTC, do prezesa firmy NVIDIA dołączyli na scenie dyrektorzy kluczowych partnerów współpracujących z firmą NVIDIA nad rozwojem technologii w chmurze. Byli to: David Yen, dyrektor generalny i starszy wiceprezes grupy ds. centrów danych w firmie Cisco; Brad Peterson, strateg ds. technologii w firmie Citrix; Sumit Dhawan, wiceprezes i dyrektor generalny w firmie Citrix; David Perry, dyrektor generalny i współzałożyciel firmy Gaikai; Grady Cofer, kierownik ds. efektów specjalnych w firmie Industrial Light & Magic.

Silne poparcie analityków branżowych
Opublikowano już trzy analizy branżowe dotyczące ostatnich zapowiedzi firmy NVIDIA – przedstawiona przez Moor Insights & Strategy dotyczy platformy VGX, a dwie od IDC odnoszą się do rozwiązań VDI i gier w chmurze.

Analitycy wyrazili silne poparcie dla technologii firmy NVIDIA dotyczących obsługi procesorów graficznych w chmurze:

„NVIDIA rozpoczęła jedną z najważniejszych inicjatyw w historii. Dzięki niej może ona stać się czołową firmą w dziedzinie technologii dla przedsiębiorstw. Jeśli NVIDIA oraz jej partnerzy pomyślnie zrealizują ten projekt, po raz pierwszy w historii otrzymamy dostęp do pełnoprawnego środowiska komputerowego – i każdej aplikacji dla tego środowiska – z dowolnego urządzenia. Branża IT dążyła do tego przez ostanie 20 lat.”
- Pat Moorhead, prezes i główny analityk firmy Moor Insights & Strategy

„Granie w chmurze może przekształcić branżę gier online. Zastosowanie procesorów graficznych, zoptymalizowanych do takich działań, eliminuje jedną z ostatnich przeszkód na drodze do stworzenia w pełni funkcjonalnego systemu gier w chmurze, co może całkowicie zmienić model biznesowy sprzedaży gier i samej rozgrywki.”
- -Brian Blau, analityk w firmie Gartner

„Technologia wirtualizacji procesora graficznego będzie miała ogromny wpływ na rynek VDI. Znacząco usprawni ona wygodę obsługi zdalnych pulpitów, które zaczną przypominać tradycyjne komputery PC wyposażone w procesor graficzny. Powstaną również nowe zastosowania dla wirtualizacji – środowiska wirtualne będą przydatne w zadaniach projektowania, opieki zdrowotnej i inżynierii, których realizacja w takim trybie była do tej pory wyjątkowa trudna.”
- Brett Waldman, starszy analityk ds. wirtualizacji w IDC

„GeForce GRID zapewnia wrażenia, które zwykle kojarzą mi się z grami HD i konsolami do gier. Dzięki tej platformie gracze nie będą musieli płacić z góry po kilkadziesiąt dolarów za najlepsze gry. W ciągu najbliższych trzech lat operatorzy serwisów dostarczających gry jako usługi mogą osiągnąć dużo więcej niż tylko zmianę dotychczasowych zasad rozrywki przed telewizorem. Gry w chmurze umożliwią osiągnięcie prawdziwie wieloplatformowej rozgrywki, ponieważ gracze będą mogli uruchomić tytuły na komputerach, tabletach i smartfonach połączonych z Internetem, a także przyczyni się to do wyeliminowania piractwa.”
- Lewis Ward, dyrektor ds. analizy rynków konsumenckich w IDC

Informacje na temat konferencji GTC
GPU Technology Conference (GTC) promuje obliczenia i wizualizację na procesorach graficznych, podkreślając ich znaczenie dla całego świata odnośnie rozwoju nauki i innowacji. Najnowsze wiadomości od firmy NVIDIA oraz jej partnerów można przeczytać w kąciku prasowym konferencji GTC.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (NASDAQ: NVDA) uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej, konstruując w 1999 roku układ GPU. Obecnie jej procesory stosowane są w szerokim zakresie urządzeń od smartfonów, aż po superkomputery. Procesory mobilne NVIDIA wykorzystywane są w telefonach komórkowych, tabletach i systemach informacyjno-rozrywkowych w motoryzacji. Gracze PC polegają na układach GPU, ciesząc się możliwością obcowania ze światami oferującymi spektakularne i porywające wrażenia. Profesjonaliści wykorzystują je do tworzenia grafiki 3D i efektów wizualnych w filmach oraz projektowania wszystkiego od kijów golfowych, aż po samoloty odrzutowe Jumbo Jet. Natomiast badacze stosują układy GPU, aby przesuwać granice nauki dzięki obliczeniom o wysokiej wydajności. Firma posiada ponad 4500 ogólnoświatowych patentów, włączając te dotyczące fundamentalnych kwestii nowoczesnych technologii obliczeniowych. W celu uzyskania dodatkowych informacji, odwiedź stronę www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym wpływy patentów firmy na nowoczesne komputery są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Czynnikami mogącymi spowodować istotne zmiany przedstawionych wyników są m.in. globalna sytuacja ekonomiczna; wpływ zewnętrznych dostawców produkujących, montujących, pakujących i testujących produkty firmy NVIDIA; wpływ postępu technologicznego i konkurencji; odbiór produktów firmy NVIDIA i produktów jej partnerów przez rynek; wady konstrukcyjne, produkcyjne lub programowe; zmiany w zainteresowaniach i potrzebach klientów; zmiany standardów i interfejsów branżowych; nieoczekiwana utrata wydajności produktów lub technologii po zintegrowaniu ich w systemach; oraz inne czynniki ryzyka wyszczególniane w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 29 stycznia 2012 r. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie, w niezmienionej formie, na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania, a z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2012 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, VGX, GeForce Grid, Tesla oraz CUDA są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.