NVIDIA Parallel Nsight umożliwia wykonywanie obliczeń na procesorze graficznym milionom programistom używającym Microsoft Visual Studio

 
 

Product PR

Jens Neuschaefer
Product PR Manager, Central/Eastern Europe
NVIDIA GmbH
jneuschaefer@nvidia.com
+49 89 628350015

Informacje prasowe publikuje:

Katarzyna Kapłon, Ewa Rudkowska
Tabasco s.c.
ul. Stolarska 8/2
53-205 Wrocław, POLAND
tabasco@tabasco.pl
tel.: +48 (71) 3632947, +48 (71) 3632223

Parallel_Nsight

SANTA CLARA, Kalifornia — 21 lipca 2010 r. Firma NVIDIA ogłosiła dziś premierę oprogramowania NVIDIA® Paraller Nsight™, które jest pierwszym środowiskiem developerskim dla aplikacji akcelerowanych przez procesory graficzne współpracującym z pakietem Microsoft Visual Studio. Ten ruch ugruntowuje pozycję firmy NVIDIA jako lidera na polu narzędzi programistycznych do pracy z obliczeniami na procesorach graficznych.

Firma NVIDIA opublikowała także zaktualizowaną wersję zestawu programistycznego (SDK) do tworzenia aplikacji CUDA, czyli CUDA™ Toolkit w wersji 3.1, dostępny pod tym adresem.

"Visual Studio jest jednym z najbardziej popularnych środowisk programistycznych na świecie. Korzysta z niego ponad 6 milionów developerów,” twierdzi Sanford Russell, dyrektor generalny ds. obliczeń na procesorach graficznych w firmie NVIDIA. "Parallel Nsight uzupełnia środowisko Visual Studio o funkcje wspomagające prace nad obliczeniami na procesorach graficznych. Dzięki temu mogą oni z łatwością wykorzystać moc procesora graficznego.”

Tworcy aplikacji pracujący z uzyciem wysokowydajnych systemów obliczeniowych (HPC) w branży naftowej, gazowej i finansowej, a także na polu nauk biologicznych, coraz skuteczniej wykorzystują ogromną moc obliczeniową zapewnianą przez procesory graficzne pracujące pod kontrolą systemu operacyjnego Windows HPC Server 2008, osiągając ogromny wzrost wydajności pracy. Oprogramowanie NVIDIA Parallel Nsight laczy te obszary, dając developerom profesjonalne narzędzia do tworzenia i wdrażania aplikacji na wysokowydajnych klastrach HPC.

"Według badań, developerzy uznają debugowanie, optymalizację wydajnościową oraz projektowanie algorytmów równoległych za najtrudniejsze zadania w procesie tworzenia aplikacji wykorzystujących obliczenia równoległe,” twierdzi David Rich, dyrektor działu obliczeń technicznych w firmie Microsoft Corp. "Osadzając przetwarzanie GPU w oprogramowaniu NVIDIA Parallel Nsight zmienia ono proces tworzenia aplikacji wykorzystujących obliczenia równoległe w środowisku systemu Windows.”

Oprogramowanie Parallel Nsight współpracuje z pakietem Visual Studio, umożliwiając debugowanie aplikacji napisanych w języku CUDA C/C++ lub DirectCompute bezpośrednio na procesorze graficznym, za pomocą technik i narzędzi podobnych do tych, które wykorzystuje się przy programowaniu aplikacji dla procesorów centralnych. W oprogramowaniu Parallel Nsight zawarto też narzędzia analizy, które zapewniają developerom szereg przydatnych informacji, umożliwiających doskonałe zoptymalizowanie aplikacji wykorzystujących procesory graficzno-obliczeniowe.

"Oprogramowanie NVIDIA® Parallel Nsight™ szybko stało się naszym standardowym narzędziem developerskim w procesie rozwoju naszych aplikacji opartych na architekturze CUDA, czyli SimHD® i enkodera H.264,” powiedział George Tang, wiceprezes firmy ArcSoft i Dyrektor Generalny Video and Home Entertainment Group. "Możliwość debugowania krok po kroku z użyciem punktów wstrzymania bezpośrednio na procesorze graficznym oraz funkcja analizy wydajności umożliwiły nam przeprowadzenie skutecznej optymalizacji naszych produktów, dzięki czemu są one jeszcze wydajniejsze.”

Oprogramowanie Parallel Nsight to również doskonałe środowisko do pracy nad kodem graficznym obsługującym biblioteki DirectX 11. Pakiet zawiera narzędzia DX11, dzięki którym programiści algorytmów graficznych mogą szybko i sprawnie tworzyć doskonałe gry oraz inne aplikacje wykorzystujące obliczenia wizualne.

"Dzięki technologii wdrożonej w bibliotekach DirectX1 11, deweloperzy gier mogą stworzyć wciągające światy gry, dynamiczne postacie i umożliwić bardziej realistyczną rozgrywkę.” Stwierdził Anton Kaplanyan, główny specjalista ds. badań i rozwoju w Crytek "Aby osiągnąć ten poziom realizmu, deweloperzy gier muszą wykorzystać połączoną moc procesorów graficznych i centralnych. Parallel Nsight to pierwszy pakiet narzędziowy na świecie, który umożliwia pracę 'pod maską' procesora graficznego, a także ułatwia – ba, czyni przyjemnym – proces debugowania kodu równoległego, tym samym zacznie przyspieszając tworzenie aplikacji opartych na bibliotekach DirectX 11.”

Oprogramowanie Parallel Nsight zostało też wyposażone w kilka funkcji zaprojektowanych specjalnie dla twórców aplikacji wykorzystujących obliczenia wizualne. Narzędzie Graphics Debugger umożliwia debugowanie wszystkich shaderów HLSL bezpośrednio na procesorze graficznym. Narzędzie Graphics Inspector umożliwia badanie wywołań renderingowych DirectX oraz stanu potoku procesora graficznego w czasie rzeczywistym, umożliwiając tworzenie zoptymalizowanego kodu dla procesorów graficznych, a moduł Pixel History wyświetla informacje o wszystkich operacjach wpływających na wygląd danego piksela. Dzięki temu deweloperzy mogą szybko wykryć błędy w renderingu i stworzyć zoptymalizowany kod renderowania. Dzięki narzędziu Parallel Nsight Analysis, deweloperzy aplikacji OpenGL mogą wyświetlić informacje śledzenia informacji generowanych przez API OpenGL na linii czasu, powiązanych z danymi innych wydarzeń procesora graficznego i centralnego.

Oprogramowanie NVIDIA Parallel Nsight może pracować pod kontrolą systemów operacyjnych Windows HPC Server 2008, Windows 7 i Windows Vista, będące jednocześnie platformami dla środowiska Visual Studio 2008 SP1 Professional. Aby pobrać standardową edycję oprogramowania Parallel Nsight lub zakupić edycję profesjonalną, przejdź pod ten adres. Wkrótce do pobrania na stronach w wersjach językowych dla NVIDIA EMEAI.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn