Technologie

Technologia NVIDIA PhysX
divider

TECHNOLOGIA PHYSX

Technologia NVIDIA PhysX pomaga sprawić, by w gry grało się lepiej oraz pełniej odczuwało wrażenia i emocje związane z rozgrywką. Osiąga to czyniąc interakcję z otoczeniem i postaciami realistyczną bardziej niż kiedykolwiek dotąd. Dzięki ich bardziej naturalnemu zachowaniu się grafika wygląda lepiej i zdecydowanie korzystniej się ją "odbiera".

Początki gier 3D oznaczały postacie i światy zbudowane zasadniczo z prostopadłościanów z nałożonymi na nie „kalkomaniami”. W miarę postępu technologii, prostopadłościany te stawały się znacznie bardziej szczegółowymi pod względem geometrii figurami, a „kalkomanie” przyjęły postać precyzyjniej cieniowanych i oświetlanych tekstur. Wciąż jednak większość ludzi dostrzega osobliwy rozdźwięk między środowiskiem gry, a rzeczywistością - rozdźwięk, który uniemożliwia odrzucenie dystansu i nie pozwala w pełni zanurzyć się w świat gry.

Przed wprowadzeniem technologii PhysX, projektanci gier musieli wstępnie obliczyć, jak zachowa się dany obiekt w reakcji na konkretne zdarzenie. Musieli przykładowo stworzyć sekwencję klatek, ukazującą w jaki sposób upadnie piłkarz po akcji. Wadą takiego podejścia był fakt, że gracz za każdym razem obserwował tę samą "sfabrykowaną" animację. Dzięki silnikowi PhysX, możliwe jest precyzyjne obliczenie w czasie rzeczywistym zachowania się danych obiektów w grach. Oznacza to, że zawodnik może się teraz wyginać i obracać na wiele różnych sposobów, w zależności od specyficznych warunków wynikających z tego, jaką formę przyjęła szarża - co zapewnia za każdym razem unikalne wrażenia wizualne.

Technologia PhysX została szeroko zaadaptowana w ponad 150 grach i jest obecnie wykorzystywana przez ponad 10 tysięcy programistów. Dzięki sprzętowej akceleracji obliczeń fizycznych, tworzone przez czołowych twórców gier światy nabierają życia: ściany mogą być w realistyczny sposób burzone, drzewa wyginają się i łamią pod wpływem wiatru, a woda i dym płyną i wpływają na otoczenie mając objętość i siłę, zamiast być po prostu obcinanymi przez sąsiadujące obiekty.

JAK DZIAŁA TECHNOLOGIA PHYSX:

Silnik PhysX jest zaprojektowany specjalnie pod kątem sprzętowej akceleracji przez potężne procesory, wyposażone w setki rdzeni przetwarzających. Ze względu na taką konstrukcję układy GPU NVIDIA GeForce zapewniają olbrzymi wzrost mocy obliczeniowej w zakresie przetwarzania fizyki i przenoszą gaming na całkowicie nowy poziom, oferując bogate, wciągające i realistyczne pod względem zachowań fizycznych środowiska w grach oraz takie efekty, jak:

  • Eksplozje, które wzniecają w powietrze pył i liczne odłamki
  • Postacie o złożonych kształtach, poruszające się i oddziałujące na inne elementy otoczenia z większym realizmem
  • Spektakularne nowe rodzaje broni z niesamowitymi efektami
  • Ubrania, które układają się w naturalny sposób oraz mogą być rozdzierane
  • Gęsty dym i mgła, które falują wokół innych obiektów w ruchu