Nowości

„Rango” stworzony przez Industrial Light & Magic galopuje na dziki zachód z pomocą procesorów graficznych Quadro firmy NVIDIA

 
 

Profesjonalne procesory graficzne znacznie zmniejszają czas renderowania materiału i pomagają tchnąć życie w 120 wygenerowanych komputerowo pustynnych stworzeń

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Informacje prasowe publikuje

SANTA CLARA, Kalifornia — 6 kwietnia 2011 r. — Produkcja filmu Rango w reżyserii Gore Verbinskiego, wydawanego przez firmy Paramount Pictures i Nickelodeon i realizowana przez firmę Industrial Light & Magic (ILM) została wykonana w wyjątkowo krótkim czasie. Było to możliwe dzięki zastosowaniu profesjonalnych rozwiązań graficznych Quadro® firmy NVIDIA®.

Nad filmem Rango pracowało ok. 450 artystów firmy ILM w San Francisco i Singapurze. Każdy z nich wykonywał swoje zadania na stacjach roboczych wyposażonych w rozwiązania Quadro firmy NVIDIA. Wydajność procesorów graficznych ułatwiła pracę artystom używającym narzędzi do animacji, takich jak Autodesk Maya, oraz szeregu własnych aplikacji firmy ILM.

„W trakcie pracy nad filmem tej skali należy zawsze dbać o jak najwyższą wydajność procesu produkcji – szczególnie przy animowaniu postaci,” twierdzi Tim Alexander, Kierownik ds. efektów specjalnych w filmie Rango. „Zastosowanie procesorów NVIDIA Quadro i procesów akcelerowanych przez te procesory oszczędziło nam ogromne ilości czasu przy renderowaniu materiału.”

Firmowe narzędzie firmy ILM do obliczeń nad renderowaniem płynów o nazwie „Plume” zostało już wykorzystane w wielu filmach, m.in. w takich produkcjach, jak Harry Potter i Książe Półkrwi czy Ostatni Władca Wiatru. Podczas produkcji filmu Rango narzędzie „Plume” zostało uzupełnione o nowe funkcje obsługi cieni i oświetlenia, które zwiększyły realizm symulacji pyłu oraz płomieni, umożliwiając nadanie wyjątkowego wyglądu otoczeniu przedstawionym w filmie.

Aleksander wyjaśnia: „Gdy umieścimy postać w głównym świetle, będzie ona rzucać cień na pył, dym i ogień. W przeszłości musieliśmy fałszować ten efekt za pomocą promieni biometrycznych lub różnych efektów cieniowań wprowadzanych na etapie składania obrazu. Zastosowanie procesora graficznego do tworzenia cieni i oświetlenia bezpośrednio w symulacji zapewniło nam ogromne oszczędności czasu, a także umożliwiło osiągnięcie bardziej realistycznych efektów, ponieważ dzięki temu możemy automatycznie odwzorować wszystkie szczegóły obiektu rzucającego cień.

Narzędzie Plume zostało również wykorzystane do symulowania płomieni – w jednej scenie główny bohater, Rango, pluje ogniem i podpala jednego z klientów saloonu. „Dzięki obsłudze akceleracji przez procesory graficzne NVIDIA w narzędziu Plume otrzymujemy podgląd efektów pyłu i ognia w czasie rzeczywistym. Wcześniej symulacja jednego wariantu sceny zajmowała nam cały dzień, a czasami nawet dwa.”, ciągnie Aleksander.

Sceny z tłumem ludzi w filmie Rango zawierają do 120 wariantów 75 kluczowych postaci – każda z nich jest pokryta innymi włosami, innym futrem lub upierzeniem na ciele. Aby zapewnić moc renderowania niezbędną do stworzenia tych klatek, firma ILM stworzyła akcelerowany proces obliczania cieni rzucanych przez oświetlenie, który jest obsługiwany przez procesor graficzny. Za pomocą danych cieniowania wygenerowano podgląd włosów lub piór, który następnie był przekazywany do silnika renderującego RenderMan firmy Pixar, gdzie przechodził ostateczną obróbkę. Skrócenie procesu pracy poskutkowało ponad stukrotnym zwiększeniem prędkości pracy, zależnie od stopnia skomplikowania struktury włosów i piór w danej sekwencji.

Oprócz tego, poza godzinami pracy, setki rdzeni procesorów graficznych zainstalowanych w każdej stacji roboczej artystów brały na siebie część pracy farmy renderowania firmy ILM, która również została oparta na procesorach graficznych. Wielokrotnie nagradzany system obsługi kolejki renderowania „ObaQ” firmy ILM automatycznie obsługuje wszystkie wolne procesory graficzne NVIDIA, również te zwolnione w momencie wylogowania artysty ze stacji roboczej.

„Nasza współpraca z firmą ILM nad wprowadzeniem optymalizacji dla procesorów graficznych w procesach tworzenia efektów specjalnych przyniosła niesamowite wyniki,” twierdzi Dominick Spina, Dyrektor ds. technologii w Grupie filmu cyfrowego firmy NVIDIA. „Coraz większa integracja procesorów graficznych w pracy firmy ILM oraz jej ogromny wpływ to również zaleta dla samego widza, którego zachwycą innowacyjne efekty specjalne stworzone przez ILM.”

Rango, pierwszy długometrażowy film animowany firmy ILM, trafił do kin 4 marca 2011 r. i w przeciągu pierwszego weekendu został wyniesiony na szczyt list sprzedaży. Firma ILM pracuje również nad nowymi zestawami narzędzi akcelerowanych przez procesor graficzny, które zostaną wykorzystane w nadchodzących produkcjach.

Więcej informacji na temat profesjonalnych rozwiązań graficznych Quadro firmy NVIDIA można znaleźć na stronie www.nvidia.pl/page/workstation.html.

Oglądaj nowe filmy na temat NVIDIA Quadro w serwisie YouTube oraz na Twitterze: @NVIDIAQuadro.

O firmie NVIDIA
Konstruując w 1999 roku pierwszy układ GPU, NVIDIA uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej. Od tego czasu konsekwentnie ustanawia nowe standardy w zakresie technologii wizualnych, wprowadzając zapierające dech w piersiach, interaktywne rozwiązania graficzne w ramach szerokiego zakresu urządzeń – od tabletów i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych aż po notebooki i stacje robocze. Doświadczenie firmy NVIDIA w dziedzinie programowalnych układów GPU doprowadziło do przełomu w przetwarzaniu równoległym i sprawiło, że technologie superkomputerowe przestały być drogie i stały się szeroko dostępne. Firma posiada ponad 1800 patentów włączając te, dotyczące projektów i spraw fundamentalnych dla współczesnej informatyki. Więcej informacji znależć można na stronie www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym możliwości oraz funkcje procesorów graficznych NVIDIA oraz NVIDIA Quadro są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 października 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2010 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, Quadro są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn