Nowości

Nowa aplikacja Tegra Zone: centrum najlepszych gier mobilnych dla procesorów Tegra

 
 

Bezpłatna aplikacja sprzęgnięta ze sklepem Google Android market zapewnia szybki dostęp do efektownych gier dla supertelefonów i tabletów opartych na układzie Tegra

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Informacje prasowe publikuje

Backbreaker Football
Dungeon Defenders
Fruit Ninja
Vendetta Online

Santa Clara, CA ­— 1 marca 2011 — Firma NVIDIA poinformowała dziś o pełnej dostępności aplikacji Tegra Zone™ w sklepie Android Market, która stanowi centralny punkt dla konsumentów szukających efektownych gier dla supertelefonów lub tabletów opartych na mobilnym superukładzie NVIDIA® Tegra™.

W bezpłatnej aplikacji Tegra Zone znajdziemy szeroką gamę gier zaprojektowanych z myślą o procesorze Tegra, a także szereg profesjonalnych recenzji gier, zrzuty ekranów w wysokiej rozdzielczości, zwiastuny wideo w rozdzielczości HD, oraz materiały dodatkowe. Sprzedaż i dostarczanie gier realizowana jest przez sklep Android Market firmy Google.

Gry pokazane na stronie aplikacji Tegra Zone wykorzystują dodatkowe możliwości układów Tegra 2, dzięki czemu są bardziej realistyczne i interaktywne. Oferta premierowa zawiera takie tytuły, jak Dungeon Defenders: First Wave Deluxe HD, czyli pierwszą grę na system operacyjny Android opartą na silniku Unreal Engine 3; Samurai II: Vengeance i Galaxy on Fire 2 THD. Pełna lista gier została przedstawiona poniżej.

Superukład Tegra 2 pojawił się w przeciągu ostatnich miesięcy w wielu supertelefonach i tabletach, zdobywając coraz większy rynek – szczególnie wśród osób zainteresowanych grami o jakości konsolowej osiąganej na urządzeniach mobilnych. Układ wykorzystuje pierwszy na rynku urządzeń mobilnych dwurdzeniowy procesor centralny, który zapewnia płynne przeglądanie zasobów Internetu, w tym nawet dwukrotnie szybszą pracę z przeglądarką internetową oraz pełną obsługę Adobe® Flash® z akceleracją wykorzystującą procesor graficzny, nie wspominając o wyjątkowej wydajności pracy wielozadaniowej. Układ zawiera również procesor graficzny GeForce® firmy NVIDIA, który zapewnia bogate efekty wizualne i możliwość obsługi gier w jakości konsolowej.

Tegra Zone – najważniejsze informacje:
Pierwsze gry wykorzystujące superukład Tegra 2 to:

  • Samurai II: Vengeance autorstwa MADFINGER Games: Gra typu „hack n'slash” ze stylizowaną mangową grafiką i szybką, krwawą rozgrywką. Samurai II: Vengeance to tytuł dorównujący chodzonym bijatykom znanym z konsol. Gra wykorzystuje wysoką moc obliczeniową procesora Tegra 2 – autorzy wprowadzili czterokrotnie wyższą rozdzielczość tekstur postaci, zwiększoną szczegółowość geometrii oraz całkowicie nowe ruchy walczących przeciwników.
  • Dungeon Defenders: First Wave Deluxe HD autorstwa Trendy Entertainment: Ten tytuł stanowi połączenie głębi gier strategicznych z satysfakcją rozwoju postaci znaną z gier RPG, opakowane w stylizowany na kreskówkę świat fantasy. Wersja dla układów Tegra otrzymała dynamiczne światła oraz zaawansowane efekty przetwarzania końcowego, a także identyczną liczbę poziomów i map, co wersje dla komputerów PC i konsol Sony PlayStation 3 (PS3). Dzięki wydajności graficznej układów Tegra 2, użytkownicy supertelefonów i tabletów mogą podjąć rozgrywkę dla wielu graczy z właścicielami komputerów PC i konsol PS3.
  • Galaxy on Fire 2 THD autorstwa Fishlabs: Epicka przygoda w stylu science-fiction, z efektowną akcją, ciekawą historią i swobodną, wyjątkowo głęboką i złożona rozgrywką, po raz pierwszy dostępna na urządzeniach z systemem operacyjnym Android. Wersja dla superukładów Tegra cechuje się stałą płynnością i bardziej szczegółowymi statkami kosmicznymi, które zostały opatrzone dużo wyraźniejszymi teksturami.
  • Backbreaker THD autorstwa Natural Motion: Dynamiczna rozgrywka w futbol amerykański wygląda jeszcze lepiej i jest jeszcze bardziej interaktywna dzięki procesorowi Tegra 2. Nowa wersja gry otrzymała wysokiej jakości tekstury postaci, boiska i stadionu, a także więcej efektów – np. replaye w czasie rzeczywistym na wielkim ekranie stadionowym. Znajdziemy tu też realistyczne cienie oraz dynamiczne efekty oświetleniowe, takie jak flary optyczne.
  • Fruit Ninja THD autorstwa Halfbrick Studios: Soczysta gra akcji pełna miąższu, rozplasków i satysfakcjonującej owocowej masakry. Wersja przeznaczona dla układów Tegra 2 jest najpełniejszą dostępną wersją tego bestsellera, uzupełnioną o specjalne efekty i elementy graficzne, w tym łagodniejsze krawędzie modeli owoców, dokładniejszą geometrię modeli oraz realistyczne cienie i oświetlenie.
  • Vendetta Online autorstwa Guild Software: Trójwymiarowa gra MMORPG umożliwiająca toczenie bitew w kosmosie tysiącom graczy, którzy odgrywają role pilotów statków kosmicznych w rozległym wszechświecie, jest dostępna po raz pierwszy na urządzeniu mobilnym. Wersja dla superukładów Tegra to pierwszy tytuł MMO umożliwiający rozgrywkę między wieloma platformami. Dzięki temu gracze zasiadający przez klawiaturami komputerów PC mogą spotkać się w tym samym wszechświecie z graczami trzymającymi urządzenia mobilne.
  • Monster Madness autorstwa SouthPeak Games: Strzelanina/gra akcji z widokiem z góry, w której gracze odpierają inwazję potworów w czteroosobowych drużynach. Gra wykorzystuję technologię PhysX® firmy NVIDIA w celu wygenerowania realistycznych efektów symulacji fizyki. Wygląd wersji dla procesorów Tegra 2 jest identyczny do wersji konsolowych.
  • Hardwood Solitaire IV autorstwa Silver Creek Entertainment: 10 klasycznych pasjansów w pięknej oprawie graficznej. Wersja dla superukładów Tegra 2 została przeportowana z wersji dla komputerów PC i konsol Xbox 360 i zawiera efekty cieniowania i oświetlenia generowane w czasie rzeczywistym, a także nowe tekstury w rozdzielczości 1080p dla przodów i tyłów kart.

Firma NVIDIA podjęła bliską współpracę z programistami gier, aby usprawnić jakość i szybkość rozgrywek w tytułach dla układów Tegra 2 oraz umożliwić wdrożenie wielu nowych cech:

  • Większy realizm: Wzbogacona szczegółowość geometrii, tekstury w wyższej rozdzielczości i złożone shadery, efekty oświetlenia i cieniowania.
  • Większa interaktywność: Liczniejsze elementy na ekranie i więcej niezależnych animacji
  • Większe wyzwania: Zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, złożone mechanizmy obsługi świata i graczy
  • Usprawniona rozgrywka: Więcej dostępnych poziomów i więcej wyposażenia dla postaci w grach
  • Szybsza rozgrywka i usprawniony proces zakupowy

Cytaty:

  • „Współpracujemy z programistami i wydawcami, aby rozwinąć sektor rozgrywki mobilnej na supetelefonach i tabletach z systemem Android. Zamierzamy umożliwić tworzenie gier klasy konsolowej na supertelefonach i tabletach, wprowadzając generację graczy w przyszłość rozgrywki na urządzeniach mobilnych. Stworzyliśmy też bezpłatną aplikację Tegra Zone, która stanowi doskonałe centrum wyszukiwania gier dla układów Tegra.”
          – Tony Tamasi, Starszy Wiceprzewodniczący Działu Materiałów i technologii w firmie NVIDIA

  • „Aplikacja Tegra Zone to świetne rozwiązanie dla mobilnego ekosystemu. Umożliwia tworzenie nowego, zoptymalizowanego programowania, a także zachęca programistów do tworzenia materiałów wysokiej jakości dla urządzeń z systemem Android. ”
          - Ben Barjarin, Dyrektor firmy Creative Strategies Inc.

  • „Tegra Zone umieszcza najlepsze gry dla systemu Android w dłoni użytkownika. We współpracy z firmą NVIDIA stworzyliśmy wersję gry Samurai II: Vengeance dla urządzeń Tegra devices, dzięki którym stylizowana grafika w stylu japońskiej mangi, szybka i realistyczna rozgrywka i dynamiczna akcja nabierają nowego wymiaru.”
          – Marek Rabas, Prezes firmy MADFINGER Games

  • „Gracze szukający najlepszych rozwiązań do gier mobilnych nie muszą szukać dalej niż w aplikacji Tegra Zone. Gracze chcący zobaczyć pełnię tego, co oferuje gra Dungeon Defenders, muszą sięgnąć po urządzenia oparte na układach Tegra, które zapewniają niesamowite efekty graficzne w wysokiej rozdzielczości, obsługę silnika Unreal Engine 3 oraz rozgrywkę dla wielu graczy między wieloma platformami.”
          - Jeremy Stieglitz, współzałożyciel filmy Trendy Entertainment

  • „Wystarczy tylko chwila z aplikacją Tegra Zone, a od razu widać ogromne postępy w wizualnej prezentacji gier dla systemu Android. Wersja gry Galaxy on Fire 2 dla procesorów Tegra 2 to idealny wzorzec dla gier s-f. Jest ona również zbieżna z wersjach dla komputerów PC lub konsol.”
          – Michael Schade, prezes firmy Fishlabs

  • Backbreaker Football dla supertelefonów i tabletów wygląda niesamowicie i niewątpliwie zdobędzie ogromną popularność w Tegra Zone. Jakość graficzna naszej gry jest czymś niespotykanym. Wprowadziliśmy pełne cieniowanie postaci – to pierwszy efekt tego typu na urządzeniach mobilnych.”
          – Torsten Reil, prezes firmy Natural Motion Games

  • „Moc i możliwości procesora Tegra 2 sprawiły, że mogliśmy rozwinąć i dopracować grę Fruit Ninja do wyjątkowo wysokiej jakości. Dzięki temu mogliśmy stworzyć całkowicie nową wersję – Fruit Ninja THD dla Tegra Zone.”
          – Shainiel Deo, Prezes firmy Halfbrick Studios

  • Od lat czekaliśmy na mobilny układ, który zapewni tak dużą moc i taki potencjał grom przeznaczonym na urządzenia mobilne. Vendetta Online to szybki, trójwymiarowy MMORPG dla urządzeń z układem Tegra, dostępny w centrum Tegra Zone.”
          – John Bergman, Prezes firmy Guild Software

  • Monster Madness przeistacza się całkowicie na urządzeniach wyposażonych w układ Tegra. Płynniejsza rozgrywka, intuicyjna obsługa ekranów dotykowych i niesamowita grafika 3D (dzięki zastosowaniu silnika Unreal Engine 3) – to dowód, że Tegra 2 jest potężnym układem, z którym rynek gier mobilnych powinien się liczyć.”
          – Melanie Mroz, Prezes i Przewodnicząca firmy SouthPeak Games

  • „Firma NVIDIA poświęciła wiele wysiłku w realiację gier, które wyglądają i pracują lepiej na układach Tegra 2. Sztandarowa wersja naszych gier marki Hardwood wygląda fantastycznie, zapewniając niesamowite wrażenia właścicielom urządzeń z układami Tegra.”
          – Rich Stewart, Prezes firmy Silver Creek Entertainment

O firmie NVIDIA
Konstruując w 1999 roku pierwszy układ GPU, NVIDIA uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej. Od tego czasu konsekwentnie ustanawia nowe standardy w zakresie technologii wizualnych, wprowadzając zapierające dech w piersiach, interaktywne rozwiązania graficzne w ramach szerokiego zakresu urządzeń – od tabletów i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych aż po notebooki i stacje robocze. Doświadczenie firmy NVIDIA w dziedzinie programowalnych układów GPU doprowadziło do przełomu w przetwarzaniu równoległym i sprawiło, że technologie superkomputerowe przestały być drogie i stały się szeroko dostępne. Firma posiada ponad 1700 patentów w Stanach Zjednoczonych, włączając te, dotyczące projektów i spraw fundamentalnych dla współczesnej informatyki.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym możliwości oraz funkcje procesorów graficznych NVIDIA Tegra, Tegra Zone oraz innych procesorów graficznych NVIDIA, rynku dla procesorów graficznych Tegra2 oraz wpływu patentów firmy na współczesne obliczenia komputerowe są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 25 października 2009 roku. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2011 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, logotyp GeForce , PhysX i Tegra są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn