Nowości

NVIDIA przedstawia pierwszy wirtualizowany procesor graficzny na świecie, który umożliwia akcelerację grafiki w chmurze

Platforma NVIDIA VGX w chmurze – procesory graficzne przeznaczone dla centrów danych, które umożliwiają uruchomienie systemu Microsoft Windows i dowolnych aplikacji na dowolnym urządzeniu podłączonym do sieci

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Nvidia VGX Visual

SAN JOSE, Kalifornia — Konferencja Technologii Procesorów Graficznych (GTC) — 15 maja 2012 r. —Firma NVIDIA zaprezentowała dziś platformę NVIDIA® VGX™, która umożliwi działom IT przedsiębiorstw tworzenie wirtualnych środowisk uzupełniając każde stanowisko pracy o funkcjonalność i wydajność procesora graficznego.

Platforma NVIDIA VGX funkcjonująca w centrum danych zapewni pracownikom dostęp do prawdziwego komputera PC w chmurze za pomocą dowolnego urządzenia – terminala, laptopa, tabletu lub smartfona – i dowolnego systemu operacyjnego. Środowisko wirtualne akcelerowane przez technologię VGX cechuje się wyjątkowa płynnością i obsługuje pełną gamę aplikacji, które do tej pory można było uruchomić wyłącznie na fizycznym komputerze PC.

Technologia VGX firmy NVIDIA umożliwia pracę w środowisku wirtualnym akcelerowanym przez procesor graficzny, zapewniając wygodę obsługi i możliwości bliskie fizycznemu komputerowi PC. Dzięki funkcjom zarządzania wirtualnymi maszynami oraz wyjątkowo niskiemu czasowi reakcji zdalnego pulpitu, to rozwiązanie umożliwia też pracę z narzędziami do modelowania 3D i symulacji, które do tej pory były zbyt wymagające jak na możliwości dotychczasowych środowisk wirtualnych.

Integracja platformy VGX w sieci korporacyjnej umożliwia swobodne wdrożenie strategii „BYOD” (ang. Bring Your Own Device), zakładającej możliwość obsługi osobistych urządzeń użytkowników w ich miejscu pracy. Każde z tych urządzeń może teraz obsłużyć wirtualny pulpit komputera PC zapewniający taką samą funkcjonalność, jak ich komputer biurkowy. Platforma zmniejsza również koszty infrastruktury IT, zwiększając bezpieczeństwo danych i minimalizując złożoność struktury centrum danych.

„NVIDIA VGX to nowa era w wirtualizacji komputerów biurkowych,” twierdzi Jeff Brown, dyrektor generalny grupy ds. rozwiązań profesjonalnych w firmie NVIDIA. „Nasza platforma zapewnia użytkownikom dostęp do środowiska, które zachowuje się praktycznie identycznie jak pełnoprawny komputer biurkowy, jednocześnie znacznie obniżając koszty utworzenia zwirtualizowanego komputera PC.”

Platforma VGX firmy NVIDIA jest jednym z serii produktów zapowiadanych dziś przez firmę NVIDIA na konferencji technologii procesorów graficznych (GTC). Aby przeczytać wszystkie zapowiedzi, odwiedź kącik prasowy GTC.

Platforma VGX rozwiązuje główne problemy przedsiębiorstw o światowym zasięgu, które muszą opanować koszty obsługi infrastruktury, a także chciałyby użyć zasobów IT w celu osiągnięcia większej konkurencyjności i zwiększenia wydajności i przyśpieszenia procesu wprowadzania produktów na rynek. Wdrożenie środowisk wirtualnych może również zminimalizować zagrożenia dla bezpieczeństwa informacji, które są częstym problemem przy współdzieleniu ważnych danych i własności intelektualnej między pracownikami rozrzuconymi po całym świecie.

Technologia NVIDIA VGX została utworzona na podstawie trzech kluczowych, przełomowych technologii:

  • Karty NVIDIA GVX – specjalnie zaprojektowane z myślą o obsłudze dużej liczby użytkowników i energooszczędności. Pierwsza dostępna karta VGX firmy NVIDIA jest wyposażona w cztery procesory graficzne i 16 GB pamięci. Karty VGX są przeznaczone od montażu w standardowych gniazdach PCI Express płyt serwerowych.
  • NVIDIA VGX GPU Hypervisor – warstwa programowa, która integruje się z komercyjnymi hipernadzorcami, takimi jak Citrix XenServer, umożliwiając wirtualizowanie i współdzielenie procesora graficznego.
  • NVIDIA User Selectable Machines (USM) – funkcja zarządzania, dzięki której firmy mogą skonfigurować funkcje graficzne środowiska wirtualnego dla każdego użytkownika sieci z osobna, dostosowując je do ich potrzeb. Dzięki standardowi USM firmy NVIDIA przedsiębiorstwa mogą zapewnić użytkowników wygodę obsługi bliską typowemu komputerowi PC, a także rozbudowaną wydajność stacji roboczej umożliwiającą modelowanie 3D i wykonywanie projektów inżynieryjnych na procesorach graficznych NVIDIA Quadro® lub NVIDIA NVS™.

Serwer wyposażony w kartę VGX firmy NVIDIA może obsłużyć do 100 użytkowników jednocześnie, znacznie zwiększając zagęszczenie użytkowników na serwer w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami wirtualnych pulpitów (VDI). Platforma VGX mityguje również wiele problemów charakterystycznych dla tradycyjnych rozwiązań VDI, takich jak duże opóźnienia, powolna praca wirtualnego środowiska i ograniczone wsparcie dla aplikacji.

Platforma wyposażona w technologię VGX zapewnia dostęp do pełnoprawnych, interaktywnych środowisk i aplikacji, które zachowują się jakby pracowały na prawdziwym komputerze PC, każdemu użytkownikowi w organizacji – zarówno pracownikom umysłowym, jak i projektantom.

Karty NVIDIA GVX
Karty VGX firmy NVIDIA są pierwszymi procesorami graficznymi na świecie zaprojektowanymi z myślą o centrach danych. Pierwsza karta VGX firmy NVIDIA jest wyposażona w cztery procesory graficzne z 192 rdzeniami CUDA® i 4 GB pamięci na bufor ramki każdy. Karty zostały zaprojektowane z myślą o pasywnym chłodzeniu i montażu w istniejących platformach serwerowych.

Rozwiązania VGX zapewniają użytkownikom wiele nowoczesnych funkcji, takich jak wirtualizacja sprzętowa, która umożliwia współdzielenie jednego procesora graficznego między wieloma użytkownikami wirtualnych środowisk, który zapewnia obsługę interaktywnych funkcji graficznych i umożliwia zmniejszenie charakterystycznych opóźnień zwirtualizowanego środowiska. Ponadto przeprojektowana technologia shaderów jest bardziej energooszczędna.

NVIDIA VGX GPU Hypervisor
Hipernadzorca firmy NVIDIA pozwala na udostępnienie standardowego sprzętu komputerowego wielu użytkownikom i umożliwia zarezerwowanie niezbędnych zasobów wszystkim wirtualnym maszynom pracującym na pojedynczym serwerze. Dzięki hipernadzorcy jeden serwer może obsłużyć nawet pięciokrotnie większą liczbę użytkowników, zapewniając przy tym obsługę efektów graficznych i wydajność procesora graficznego, dzięki którym środowiska wirtualnego praktycznie nie ustępują fizycznym stacjom roboczym.

Wiodący producenci rozwiązań wirtualizacyjnych, tacy jak firma Citrix, pracują już nad integracją tej nowej technologii we własnych produktach, dzięki czemu pełna obsługa akceleracji funkcji graficznych będzie już niedługo dostępna w pełnej gamie produktów VDI tych firm.

NVIDIA User Selectable Machines (USM)
Technologia USM sprawia, że firma stosująca platformę VGX firmy NVIDIA może dostarczyć zaawansowane możliwości profesjonalnych procesorów graficznych wszystkim pracownikom, którzy ich potrzebują. Dzięki temu działy IT w przedsiębiorstwie mogą z łatwością obsłużyć wiele rożnych rodzajów użytkowników za pomocą pojedynczego serwera.

USM zwiększa wykorzystanie zasobów sprzętowych, a także umożliwia konfigurowanie i wdrażanie nowych maszyn w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby przedsiębiorstwa. Ta technologia jest szczególnie wartościowa dla firm, które udostępniają infrastrukturę w formie usługi, ponieważ umożliwia dostosowanie serwerów wyposażonych w procesory graficzne do potrzeb użytkowników w danym dniu, tygodniu lub sezonie.

Wiodące firmy wspierają technologię VGX firmy NVIDIA
„Jaguar Land Rover to międzynarodowa firma, która zatrudnia pracowników na całym świecie. Możliwość zapewnienia wirtualnych maszyn inżynierom pracującym za oceanem jest naszym ‘Świętym Graalem’, ponieważ dzięki tej technologii możemy wykorzystać potencjał najlepszych inżynierów na świecie, nie narażając przy tym bezpieczeństwa naszych nowych projektów pojazdów. Platforma VGX firmy NVIDIA to bardzo obiecujące rozwiązanie, które umożliwi nam zapewnienie takich możliwości pracownikom w wirtualnych środowiskach. NVIDIA VGX sprawia, że inżynierowie po raz pierwszy mogą pracować ze wszystkimi niezbędnymi aplikacjami biurowymi i technicznymi w środowisku zwirtualizowanym. Dzięki temu wydajność pracowników firmy na całym świecie zostanie znacznie zwiększona.”
- Gordon McMullan, dyrektor generalny ds. technologii, Jaguar Land Rover

Larson Design Group to firma, która stale się rozwija. Zajmujemy się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu realizacji projektów budowlanych, transportowych, inżynierii lądowej i środowiskowej we współpracy z naszymi klientami. Z tego względu kładziemy nacisk na wdrożenia technologii, które ułatwią pracę mimo dużych odległości, usprawnią zarządzanie zasobami, a także pozwolą naszym inżynierom osiągnąć pełnię własnych możliwości oraz lepiej dostosować projekt do potrzeb klienta. Dzięki technologii NVIDIA VGX nasi inżynierowie mogą przyjść z dowolnym mobilnym urządzeniem do klienta, przywołać zwirtualizowane, ale pełnoprawne środowisko komputerowe, i współpracować z klientem z zachowaniem pełnej wydajności.”
- Keith S. Kuzio, dyrektor generalny firmy Larson Design Group

Wiodący producenci rozwiązań wirtualizacji wspierają technologię VGX firmy NVIDIA
„Wirtualne pulpity stają się głównym celem dla przedsiębiorstw. Wykorzystując platformę NVIDIA VGX, w połączeniu z technologiami XenDesktop oraz HDX, korporacje mogą wirtualnie udostępnić zaawansowane graficznie aplikacje wszystkim użytkownikom i projektantom. Teraz mogą obsłużyć również użytkowników, którzy wymagają tylko okazjonalnego dostępu do nich, co wcześniej było utrudnione ze względu na zbyt duże koszty. Liczbę wirtualnych pulpitów potrzebnych do obsługi takich użytkowników można zmniejszyć nawet o 80 procent, jednocześnie umożliwiając użytkownikom bezpieczny dostęp do akcelerowanej przez GPU aplikacji z dowolnego urządzenia.”
- Sumit Dhawan, wiceprezes i dyrektor generalny ds. Xen Solutions w firmie Citrix

Wiodący dostawcy sprzętu wspierają technologię VGX firmy NVIDIA
„Technologia zwirtualizowanego procesora graficznego firmy NVIDIA jest zbieżna z wizją firmy Cisco, która dostarcza rozwiązania chmury oraz aplikacje do obsługi bogatej zawartości. Wirtualizacja procesora graficznego była jednym z głównych problemów technologicznych, który do tej pory powstrzymywał wielkoskalowe wdrożenie środowisk wirtualnych w przedsiębiorstwach. Wierzymy, że to przełomowe osiągnięcie firmy NVIDIA zapewni wyjątkową wygodę obsługi i łatwość zarządzania, której wymagają nasi klienci.”
- David Yen, starszy wiceprezes i dyrektor generalny grupy biznesowej ds. centrów danych w firmie Cisco

„Wirtualne środowiska mogą zwiększyć wydajność pracowników pracujących zdalnie. Dzięki rozwiązaniu HP VirtualSystem, opartym na serwerach kasetowych firmy HP, klienci z łatwością wdrożą uproszczone środowisko wirtualne, które szybko zapewni użytkownikom potrzebne informacje i programy.”
- Chuck Smith, wiceprezes działu serwerów w firmie HP

Dostępność i cena
Platforma VGX firmy NVIDIA, w tym nowe karty VGX, hipernadzorca procesora graficznego NVIDIA oraz technologia NVIDIA USM będą dostępne w tym roku w formie rozwiązań dla przedsiębiorstw i trafią do sprzedaży za pośrednictwem naszych partnerów OEM i VDI. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej pod adresem http://www.nvidia.pl/object/vgx-remote-desktop-virtualization-pl.html.

Informacje na temat konferencji GTC
GPU Technology Conference (GTC) promuje obliczenia i wizualizację na procesorach graficznych, podkreślając ich znaczenie dla całego świata odnośnie rozwoju nauki i innowacji. Najnowsze wiadomości od firmy NVIDIA oraz jej partnerów można przeczytać w kąciku prasowym konferencji GTC.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (NASDAQ: NVDA) uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej, konstruując w 1999 roku układ GPU. Obecnie jej procesory stosowane są w szerokim zakresie urządzeń od smartfonów, aż po superkomputery. Procesory mobilne NVIDIA wykorzystywane są w telefonach komórkowych, tabletach i systemach informacyjno-rozrywkowych w motoryzacji. Gracze PC polegają na układach GPU, ciesząc się możliwością obcowania ze światami oferującymi spektakularne i porywające wrażenia. Profesjonaliści wykorzystują je do tworzenia grafiki 3D i efektów wizualnych w filmach oraz projektowania wszystkiego od kijów golfowych, aż po samoloty odrzutowe Jumbo Jet. Natomiast badacze stosują układy GPU, aby przesuwać granice nauki dzięki obliczeniom o wysokiej wydajności. Firma posiada ponad 4500 ogólnoświatowych patentów, włączając te dotyczące fundamentalnych kwestii nowoczesnych technologii obliczeniowych. W celu uzyskania dodatkowych informacji, odwiedź stronę www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym w tym dostępność, wpływ i korzyści wynikające z zastosowania platformy NVIDIA VGX, kart NVIDIA VGX, hipernadzorcy NVIDIA GPU i funkcji NVIDIA User Selectable Machines oraz wpływy patentów firmy na nowoczesne komputery są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Czynnikami mogącymi spowodować istotne zmiany przedstawionych wyników są m.in. globalna sytuacja ekonomiczna; wpływ zewnętrznych dostawców produkujących, montujących, pakujących i testujących produkty firmy NVIDIA; wpływ postępu technologicznego i konkurencji; odbiór produktów firmy NVIDIA i produktów jej partnerów przez rynek; wady konstrukcyjne, produkcyjne lub programowe; zmiany w zainteresowaniach i potrzebach klientów; zmiany standardów i interfejsów branżowych; nieoczekiwana utrata wydajności produktów lub technologii po zintegrowaniu ich w systemach; oraz inne czynniki ryzyka wyszczególniane w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 29 stycznia 2012 r. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie, w niezmienionej formie, na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania, a z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2012 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, CUDA, NVS, Quadro oraz VGX są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.