Nowości

NVIDIA pomaga w transformacji komputerów PC, ogłaszając program dla deweloperów systemu Windows 8

 
 

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Ewa Rudkowska / Kasia Kaplon
Tabasco s.c. (NVIDIA PR)
tabasco@tabasco.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

Informacje prasowe publikuje

ANAHEIM, Kalifornia — 13 września, 2011 r. — Firma NVIDIA ogłosiła dziś stworzenie programu dla deweloperów, w ramach którego udostępni narzędzia i zasoby umożliwiające tworzenie aplikacji dla setek milionów urządzeń opartych na architekturze x86 i ARM, które będą pracować pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 8 firmy Microsoft.

Z systemem Windows 8 będą współpracować wszystkie cztery marki procesorów firmy NVIDIA®. Wśród nich znajduje się czterordzeniowy procesor Tegra® firmy NVIDIA o nazwie kodowej Kal-El – zintegrowany układ oparty na architekturze ARM, który jest przeznaczony dla lekkich i energooszczędnych tabletów i notebooków. Ponadto firma NVIDIA będzie również wspierać system operacyjny Windows 8 w komputerach opartych na architekturze x86, oferując procesory graficzne GeForce®, które są najlepszymi dostępnymi rozwiązaniami do gier, a także procesory graficzne Quadro®, przeznaczone dla producentów filmowych i innych profesjonalnych użytkowników oraz procesory graficzne Tesla®, zapewniające wyjątkową wydajność na potrzeby badań naukowych, ośrodków danych i obliczeń wielkoskalowych.

„Elegancki interfejs użytkownika wraz z obsługą tabletów i notebooków opartych na procesorach ARM sprawi, że system Windows 8 wstrząśnie branżą,” twierdzi Jeff Fisher, wiceprezes jednostki biznesowej PC w firmie NVIDIA. „Nasze doświadczenie w pracy z architekturami ARM i x86, a także dogłębna znajomość kodu systemu Windows sprawiają, że jesteśmy świetnie przygotowani do wspierania deweloperów systemu Windows 8.”

Ponad 15 lat doświadczenia we współpracy z firmą Microsoft Corp. nad systemem operacyjnym Windows zaowocowało stworzeniem niezawodnych programów narzędziowych, użytkowych, próbek i zestawów programistycznych, które zostały zaprojektowane z myślą o usprawnieniu pracy deweloperów tworzących doskonałe aplikacje dla systemu Windows. Program dla deweloperów systemu Windows 8 zapewni wsparcie i zasoby dla oprogramowania przeznaczonego dla architektur ARM i x86, a także dostęp do najnowszych wiadomości, szkoleń i materiałów edukacyjnych.

„Jesteśmy niesamowicie podekscytowani innowacyjnymi rozwiązaniami, jakie firma NVIDIA wprowadza obecnie w komputerach pracujących pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 8 dla architektury ARM, które zmienią branżę komputerów osobistych w niespotykany dotychczas sposób,” twierdzi Mike Angiulo, wiceprezes Microsoft ds. sprzętu i ekosystemów PC oraz planowania systemu Windows. „Deweloperzy są osobami stojącymi na czele tej transformacji. Microsoft docenia inicjatywę firmy NVIDIA w tworzeniu narzędzi dla społeczeństwa.”

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games, powiedział: „Przez ponad 10 lat firmy Epic oraz NVIDIA blisko współpracowały, aby kolejne wersje silnika Unreal w pełni wykorzystywały najnowocześniejsze technologie oferowane przez procesory graficzne. Inżynierowie Epic zawsze chętnie współpracowali z firmą NVIDIA, dzięki której stworzyli zaskakujące efekty DirectX 11 i PhysX w demie Samaritan, a także niesamowite stereoskopowe wrażenia 3D Vision w grze Bulletstorm. Wsparcie dla deweloperów oferowane przez firmę NVIDIA jest sztandarowym przykładem dla innych producentów układów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z zapowiedzi nowego programu dla deweloperów i mamy nadzieję na dalszą współpracę, dzięki której będziemy dalej tworzyć najlepsze gry na planecie.”

Deweloperzy mogą zarejestrować się w programie NVIDIA Windows 8 Developer Program pod adresem http://developer.nvidia.com/windows-8 oraz odwiedzając stoisko firmy NVIDIA na konferencji Microsoft BUILD, odbywającej się w Anaheim w Kalifornii. Zapraszamy uczestników konferencji BUILD do odwiedzenia stoiska NVIDIA, gdzie zostaną zaprezentowane rozwiązania dla technologii DirectX, DirectCompute, obliczeń równoległych i HTML5.

O firmie NVIDIA
Konstruując w 1999 roku pierwszy układ GPU, NVIDIA uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej. Od tego czasu konsekwentnie ustanawia nowe standardy w zakresie technologii wizualnych, wprowadzając zapierające dech w piersiach, interaktywne rozwiązania graficzne w ramach szerokiego zakresu urządzeń – od tabletów i przenośnych odtwarzaczy multimedialnych aż po notebooki i stacje robocze. Doświadczenie firmy NVIDIA w dziedzinie programowalnych układów GPU doprowadziło do przełomu w przetwarzaniu równoległym i sprawiło, że technologie superkomputerowe przestały być drogie i stały się szeroko dostępne. Firma posiada ponad 2100 patentów w tym te, dotyczące projektów i spraw fundamentalnych dla współczesnej informatyki. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym dostępność oraz korzyści wynikające z programu NVIDIA Windows 8 Developer Program, wydajność procesorów NVIDIA Tegra, NVIDIA GeForce, NVIDIA Quadro i NVIDIA Tesla oraz wpływu patentów firmy na technologie obliczeniowe są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Ryzyko to i niepewność dotyczą, ale nie są do nich ograniczone: rozwoju bardziej wydajnych lub szybszych technologii; zastosowania GPU do obliczeń równoległych; problemów projektowych, produkcyjnych lub programowych; wpływu postępu technologicznego i konkurencji; zmian w preferencjach i wymaganiach klientów oraz innych czynników ryzyka wyszczególnianych w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 1 maja 2011. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania i, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2011 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, GeForce, PhysX, Quadro, Tegra i Tesla są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn