Nowości

Sony Pictures Imageworks

 
 
WYZWANIE

Spider-Man (Tobey Maguire, z prawej) w walce z Sandmanem (Thomas Haden Church, po lewej) w filmie Spider-Man 3 wyprodukowanym przez wytwórnię Columbia Pictures. Obraz wykreowany przy pomocy rozwiązań graficznych firmy NVIDIA.

Przy tworzeniu hitu filmowego Spider-Man 3, wytwórnia Sony Pictures Imageworks musiała zaadaptować swój wewnętrzny system tworzenia cyfrowych kopii dziennego materiału zdjęciowego tak, aby mógł on zapewnić płynne, wierne kolorystycznie odtwarzanie w czasie rzeczywistym materiału w rozdzielczości 2K w czasie codziennych sesji zatwierdzania materiału o nazwie „Sweatbox”. Sweatbox – własny system tworzenia cyfrowych kopii dziennego materiału zdjęciowego w wytwórni Imageworks – jest podstawą procesu twórczego Spider-Man 3 oraz innych filmów tej wytwórni.



ROZWIĄZANIE

Tobey Maguire jako Spider-Man w filmie Spider-Man 3 wyprodukowanym przez wytwórnię Columbia Pictures. Obraz wykreowany przy pomocy rozwiązań graficznych firmy NVIDIA.
W czasie prac nad Spider-Man 3 wytwórnia Imageworks wykorzystała profesjonalne rozwiązania graficzne NVIDIA® Quadro® aby zaadaptować system Sweatbox do wyjątkowych wymagań tej produkcji. Ponieważ Spider-Man 3 tworzony był w rozdzielczości 2K, jednym z wymagań były systemy Sweatbox i projekcji działające w rozdzielczości 2K. Pozwoliło to artystom na oglądanie wiernych „piksel-do-piksela” cyfrowych kopii dziennego materiału zdjęciowego w czasie podejmowania ostatecznych decyzji dotyczących każdej sceny. Rozwiązania NVIDIA Quadro zastosowano w działających pod kontrolą systemu Linux systemach Sweatbox oraz projektorach 2K wyświetlających 24 klatki na sekundę w połączeniu ze stworzoną w wytwórni aplikacją do przeglądania sesji 2K Sweatbox.

Rozwiązania NVIDIA Quadro wykorzystano także w farmie renderującej wytwórni Imageworks, pozwalając artystom pracującym nad Spider-Man 3 na wprowadzanie renderow Maya Playblast do kolejki renderującej bez angażowania zasobów lokalnych stacji roboczych. Pozwoliło to artystom na kontynuowanie pracy w czasie, gdy tworzone były rendery kolejnych klatek. Precyzja, którą zapewniają procesory graficzne firmy NVIDIA, pozwoliła wytwórni Imageworks na przyspieszenie i optymalizację procesu produkcyjnego, co było konieczne w czasie tworzenia tego zdumiewającego filmu.

EFEKT

Tobey Maguire jako Spider-Man w filmie Spider-Man 3 wyprodukowanym przez wytwórnię Columbia Pictures. Obraz wykreowany przy pomocy rozwiązań graficznych firmy NVIDIA.

Bill Villarreal, wiceprezes działu technologicznego w wytwórni Imageworks, stwierdził: „Gdy jesteśmy w końcowym stadium tworzenia tak dużego filmu jak Spider-Man 3, musimy polegać na wysokiej jakości i wyjątkowej wydajności na każdym etapie naszego procesu produkcyjnego. Twierdzenie to odnosi się zwłaszcza do systemów sprzętowych. Poczynając od stacji roboczych poszczególnych artystów aż po nasze systemy odtwarzania w wysokiej rozdzielczości, grafika NVIDIA jest powszechnie obecna w naszej wytwórni i zapewniła nam jakość, wydajność oraz wsparcie, których potrzebowaliśmy do stworzenia i zaoferowania widowni całego świata nieprawdopodobnych obrazów, z których znana jest wytwórnia Imageworks”.


 

Więcej informacji uzyskać można na stronie:  http://spiderman3.sonypictures.com
Ilustracje: (c) 2007 Columbia Pictures Industries, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone.
NVIDIA, logo NVIDIA i Quadro są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi firmy NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub pozostałych krajach.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn