Quadro

OptiX
Engines Julia Bugatti

Interaktywny ray tracing z użyciem profesjonalnych rozwiązań graficznych NVIDIA Quadro
Silnik akcelerujący OptiX wznosi możliwości aplikacji na nowy poziom interaktywności i realizmu. Radykalnie zwiększa szybkość ray tracingu realizowanego z użyciem profesjonalnych rozwiązań graficznych NVIDIA® Quadro®, korzystających z architektury obliczeń na GPU NVIDIA® CUDA™. Zadania, które w przypadku programowej realizacji zabierały tradycyjnie czas liczony w minutach, są dzięki silnikowi OptiX wykonywane w ciągu milisekund. Pozwala to projektantom na interaktywne badanie gry światła, odbić, załamań i cieni w obrębie scen, które swoją złożonością odpowiadają rzeczywistości – i to przy wykorzystaniu standardowego sprzętu. Produkty NVIDIA Quadro i Tesla są idealne dla ray tracingu na GPU, gwarantując wysoką niezawodność działania i oferując największą w branży pojemność pamięci graficznej, która jest w stanie pomieścić nawet największe zbiory danych. Ze względu na najlepszą w klasie funkcjonalność graficzną, ku rozwiązaniom Quadro skłaniają się profesjonalni użytkownicy, dla których zasadnicze znaczenie ma połączenie ray tracingu z możliwościami graficznymi.

W odróżnieniu od programów renderujących z ustalonym wyglądem oraz języka ograniczonego wyłącznie do renderowania, silnik OptiX jest elastyczną platformą ray tracingu, umożliwiającą programistom szybkie tworzenie dowolnych aplikacji. Elastyczność silnika OptiX obejmuje definicje proceduralne oraz metody renderingu hybrydowego, które to techniki - umiejętnie stosowane - mogą zapewnić najwierniejsze rezultaty wizualizacji, utrzymując w równowadze realizm i wydajność.

Potencjał ultraszybkiego ray tracingu został błyskawicznie doceniony przez programistów obsługujących dziedziny takie jak stylistyka w przemyśle motoryzacyjnym, wizualizacja projektów i efekty wizualne, ale silnik OptiX jest również wykorzystywany w dyscyplinach niezwiązanych z renderowaniem, takich jak projektowanie optyczne i akustyczne, badania w zakresie promieniowania i analiza kolizji – wszędzie, gdziekolwiek stosowane są techniki ray tracingu.

Oparty o silnik OptiX i korzystający z ray tracingu, interaktywny program renderujący zostanie udostępniony jesienią i będzie mógł być stosowany w aplikacjach na bazie silnika CorteX. Wówczas też zaczną pojawiać się korzystające z niego produkty, gdyż proces integrowania go z aplikacjami odbywa się błyskawicznie. OptiX, jako silnik akcelerujący firmy NVIDIA, może być bezpłatnie stosowany przez twórców oprogramowania w ich produktach, pozwalając – w przypadku używania układów GPU Quadro – na stosowanie ray tracingu, a także zapewniając najwyższą wydajność, dzięki stałym uaktualnieniom silnika, wykorzystującym wprowadzane w przyszłości optymalizacje i rozwiązania związane z układami GPU.

Aby ujrzeć silnik OptiX w akcji, zobacz jak działa narzędzie do oświetlania firmy Pixar korzystające z silnika ray tracingu NVIDIA OptiX

pixar-research-thumb.png

Informacje techniczne

Jeśli chciałbyś wykorzystać w swojej aplikacji silnik OptiX, odwiedź naszą witrynę dla twórców oprogramowania, gdzie uzyskasz dostęp do dodatkowych informacji technicznych i pakietu SDK dla programistów: OptiX – informacje dla programistów