Nowości

NVIDIA ogłasza wsparcie technologii PhysX i APEX dla konsoli Sony PlayStation®4

Product PR
Igor Stanek
Product PR Manager Notebooks/ION
EMEAI
NVIDIA Ltd
istanek@nvidia.com
+44 7775 940868
+42 0602 135136

Jacek Brol / Ewa Rudkowska
Gamma PR (NVIDIA PR)
nvidia@gammapr.pl
+48 (71) 3632947
+48 (71) 3632223

SANTA CLARA, Kalifornia — 7 marca 2013 r. — Firma NVIDIA ogłosiła dzisiaj wsparcie dla konsoli Sony PlayStation®4 poprzez popularne pakiety programistyczne (SDK) NVIDIA® PhysX® oraz NVIDIA® APEX®.

Twórcy gier stosują technologie PhysX i APEX do detekcji zderzeń oraz symulacji postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów w szerokiej gamie platform w tym komputerach PC, konsolach stacjonarnych i przenośnych oraz urządzeniach mobilnych.

Technologia NVIDIA PhysX jest najbardziej rozpowszechnionym silnikiem fizyki wykorzystywanym do projektowania realistycznych efektów realizowanych w czasie rzeczywistym w grach komputerowych. Środowisko programistyczne PhysX oddaje twórcom pełną kontrolę nad ostatecznym wyglądem ich gier.

Przenosząc tworzenie treści w środowisku PhysX na wyższy poziom, technologia NVIDIA APEX pozwala artystom na tworzenie skomplikowanych środowisk fizycznych. Mogą oni zwiększyć ilość i jakość obiektów mogących ulec zniszczeniu, zaprojektować mgłę i inne efekty cząsteczkowe będące integralną częścią rozgrywki oraz stworzyć realistycznie wyglądającą odzież reagującą na ruchy postaci, a to wszystko w celu osiągnięcia większego realizmu w swoich grach.

„Profesjonalna technologia odpowiedzialna za fizykę jest niezbędna dla zapewnienia lepszych wrażeń w grach, a wsparcie dla wielu platform jest kluczowe dla programistów”, powiedział Mike Skolones, menedżer produktu odpowiedzialny za technologię PhysX w firmie NVIDIA. „Dzięki wsparciu technologii PhysX i APEX dla PlayStation ® 4, klienci mogą oczekiwać lepszych gier.”

Technologie NVIDIA PhysX i APEX zaprojektowano tak, aby współpracowały z różnymi architekturami procesorów centralnych. Mogą być akcelerowane przez dowolną kartę graficzną NVIDIA z serii GeForce 8 lub nowszą, wyposażoną w architekturę CUDA®.

Więcej informacji na temat pakietów programistycznych (SDK) APEX i PhysX można znaleźć na stronach https://developer.nvidia.com/apex i https://developer.nvidia.com/technologies/physx.

Więcej informacji na temat w jaki sposób procesory graficzne GeForce GTX odmieniają świat gier komputerowych można znaleźć na stronie www.geforce.co.uk. Strona firmy NVIDIA w serwisie Flickr zawiera zdjęcia pełnej gamy kart GeForce.

O firmie NVIDIA
NVIDIA (NASDAQ: NVDA) uświadomiła światu moc i znaczenie grafiki komputerowej, konstruując w 1999 roku układ GPU. Obecnie jej procesory stosowane są w szerokim zakresie urządzeń od smartfonów, aż po superkomputery. Procesory mobilne NVIDIA wykorzystywane są w telefonach komórkowych, tabletach i systemach informacyjno-rozrywkowych w motoryzacji. Gracze PC polegają na układach GPU, ciesząc się możliwością obcowania ze światami oferującymi spektakularne i porywające wrażenia. Profesjonaliści wykorzystują je do tworzenia grafiki 3D i efektów wizualnych w filmach oraz projektowania wszystkiego od kijów golfowych, aż po samoloty odrzutowe Jumbo Jet. Natomiast badacze stosują układy GPU, aby przesuwać granice nauki dzięki obliczeniom o wysokiej wydajności. Firma posiada ponad 5000 ogólnoświatowych patentów, włączając te dotyczące fundamentalnych kwestii nowoczesnych technologii obliczeniowych. W celu uzyskania dodatkowych informacji, odwiedź stronę www.nvidia.pl.

Pewne oświadczenia przedstawione w tej informacji prasowej, w tym wpływ, korzyści i efekty wynikające z zastosowania technologii NVIDIA PhysX i NVIDIA APEX oraz wpływy patentów firmy na nowoczesne komputery są oświadczeniami wybiegającymi w przyszłość i jako takie są obciążone ryzykiem i niepewnością, przez co stan faktyczny może znacząco różnić się od oczekiwań. Czynnikami mogącymi spowodować istotne zmiany przedstawionych wyników są m.in. globalna sytuacja ekonomiczna; wpływ zewnętrznych dostawców produkujących, montujących, pakujących i testujących produkty firmy NVIDIA; wpływ postępu technologicznego i konkurencji; odbiór produktów firmy NVIDIA i produktów jej partnerów przez rynek; wady konstrukcyjne, produkcyjne lub programowe; zmiany w zainteresowaniach i potrzebach klientów; zmiany standardów i interfejsów branżowych; nieoczekiwana utrata wydajności produktów lub technologii po zintegrowaniu ich w systemach; oraz inne czynniki ryzyka wyszczególniane w pewnych okresach czasu w raportach firmy NVIDIA przesyłanych do Securities and Exchange Commission (Komisja Papierów Wartościowych i Giełd), w tym w dokumencie Form 10-Q za okres finansowy zakończony 28 października 2012 r. Kopie dokumentów dostarczonych Komisji są dostępne bezpłatnie, w niezmienionej formie, na stronie internetowej firmy NVIDIA. Te wybiegające w przyszłość oświadczenia obowiązują tylko w chwili ich opublikowania, a z wyjątkiem przypadków przewidzianych przez prawo, firma NVIDIA nie podejmuje żadnych zobowiązań dotyczących aktualizacji tych wybiegających w przyszłość oświadczeń.

###

© 2013 NVIDIA Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. NVIDIA, logotyp NVIDIA, GeForce, APEX, CUDA oraz PhysX są znakami towarowymi lub zarejestrowanymi znakami towarowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i pozostałych krajach. Inne nazwy firm i produktów mogą być znakami towarowymi ich prawnych właścicieli. Funkcjonalność, ceny, dostępność i specyfikacje mogą ulec zmianie bez powiadomienia.