Nowości

NVIDIA zwiększa obroty silników do efektów specjalnych wykorzystywanych przez studio SPY w pracy nad filmem „Ksiądz”

 
 

Priest
W wyprodukowanym przez wytwórnię Screen Gems, post-apokaliptycznym thrillerze SF pod tytułem „Ksiądz” (Priest), wojowniczy kapłan odważa się wyjść z ukrycia, gdy jego bratanica zostaje porwana przez grupę morderczych wampirów. Ten reżyserowany przez Scotta Charlesa Stewarta film, oparty na komiksie pod tym samym tytułem, miał swoją premierę 13 maja i wszedł na ekrany w wersji 2D oraz stereoskopowej 3D. Należące do firmy FotoKem i będące jednym z wiodących producentów efektów specjalnych studio SPY z siedzibą w San Francisco posłużyło się profesjonalnymi rozwiązaniami graficznymi NVIDIA® Quadro® w celu wspomożenia pracy nad stworzeniem 125 ujęć z efektami wizualnymi, w tym głównej sekwencji ukazującej zderzenie pędzącego z olbrzymią prędkością pociągu.

Proces produkcji efektów wizualnych studia SPY, będącego wieloletnim klientem firmy NVIDIA, wykorzystuje dużą szybkość i elastyczność profesjonalnych procesorów graficznych (jednostek GPU) Quadro. Jak stwierdził Mike Janov, kierownik ds. efektów specjalnych w firmie SPY, „jednym z zadań, które często wykonywaliśmy w naszych ujęciach do filmu ‘Ksiądz’, było wysadzanie rzeczy w powietrze. Bez kart Quadro nie mielibyśmy możliwości interaktywnego manipulowania i obserwowania rezultatów działania programów cieniujących, systemów cząsteczek i elementów szczegółowych efektów komputerowych, co było niezbędne przy opracowywaniu wyglądu naszych sekwencji.”

Studio SPY otrzymało zadanie stworzenia sekwencji eksplozji wygenerowanych komputerowo motocykli, które ulegają po uderzeniu dezintegracji. Musiało w związku z tym znaleźć sposób, by utrzymać na ile to możliwe ich strukturę zanim uderzą w podłoże i rozpadną się.

Priest

Studio SPY, mając do swojej dyspozycji wsparcie w postaci akceleracji przez jednostki GPU Quadro, wykorzystało do modelowania powierzchni oprogramowanie Autodesk Maya, rendering wykonało za pomocą silnika NVIDIA mental ray, dynamikę i efekty opracowało w programie Autodesk 3ds Max, a efekty cząsteczkowe zrealizowało za pomocą narzędzia Krakatoa firmy Thinkbox Software. W procesie kompozycji posłużono się oprogramowaniem The Foundry NUKE oraz Autodesk Flame.



Priest
Janov kontynuował, „Mogliśmy uzyskać oczekiwany wygląd posługując się systemem Particle Flow w programie 3ds Max. Mogliśmy w tym przypadku załadować cały motocykl jako zbiór cząsteczek, co umożliwiło nam całkiem szybkie zminimalizowanie dynamiki pojazdu. Na życzenie, w zależności od oczekiwanego przez nas stopnia precyzji, mogliśmy przypisać mu określoną wartość wiązań (spójności konstrukcji). Motocykl traciłby kontrolę, uderzał w podłoże, a jego elementy zaczęłyby rozpadać się i ulegać dezintegracji w oparciu o konkretne wartości zdefiniowane w ramach systemu wiązań. Praca z NVIDIA Quadro zapewniła nam szybkość i elastyczność, które pozwoliły nam na przygotowanie wielu iteracji tego kulminacyjnego efektu.”


Priest
Studio SPY konstruuje stacje robocze do zadań graficznych od lat 90. i chcąc zmieścić się w napiętych terminach dostarczenia przygotowywanych ujęć dla filmu „Ksiądz” postawiło na optymalizację wydajności potoku produkcji efektów specjalnych. „Gdy produkcja fotorealistycznych ujęć wymaga współpracy wielu grafików, pojawia się mnóstwo przeszkód,” powiedział Eric Hanson, starszy wiceprezes FotoKem Creative Services i współzałożyciel studia SPY. „Z jednostkami GPU NVIDIA we wszystkich wdrażanych przez nas platformach, przeszkody te mogliśmy zawsze pokonać. Pracujemy z kartami graficznymi Quadro ze względu na to, co technologia ta wnosi do naszego potoku produkcji efektów specjalnych, jak również dlatego, że mamy zaufanie co do dostępu do odpowiedniego wsparcia ze strony firmy NVIDIA.”

Ilustracja prezentowana dzięki uprzejmości wytwórni Screen Gems

# # #



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn