Quadro

NVIDIA Quadro K5000

Karta graficzna NVIDIA Quadro K5000 wykorzystuje architekturę NVIDIA Kepler™, aby znacznie przyspieszyć działanie profesjonalnych aplikacji.

Wyszukiwanie produktów…
Gdzie kupić

Charakterystyka

Możesz liczyć na lepszą interakcję podczas prac projektowych z najbardziej złożonymi modelami, bogatsze detale sceny i efektów w tworzonej treści i szybsze rezultaty podczas przetwarzania rozległych zbiorów danych w badaniach naukowych. Quadro K5000 wykorzystuje szereg innowacyjnych funkcji, włączając w to SMX dla uzyskania większej przepustowości na cykl zegara podczas kluczowych operacji graficznych oraz technikę bindless textures, która pozwala jednostce GPU odnosić się do tekstur bezpośrednio z pamięci. Dodatkowo, karta zapewnia obsługę do czterech wyświetlaczy - co doskonale sprawdza się w przypadku rozwiązań dla wielkoskalowych wizualizacji.

Z łatwością wdrażaj konfiguracje skalowalnych wizualizacji o ultrawysokiej rozdzielczości

Z łatwością wdrażaj konfiguracje skalowalnych wizualizacji o ultrawysokiej rozdzielczości

Możesz teraz korzystać z nawet czterech wyświetlaczy jednocześnie i pełnej obsługi standardu DisplayPort 1.2 kolejnej generacji – zdolnego do pracy z rozdzielczościami 3840x2160 przy 60 Hz. Dzięki temu z łatwością rozszerzysz obraz pulpitu na wiele wyświetlaczy, zbudujesz rozległy panel cyfrowy lub stworzysz zaawansowane środowisko typu CAVE w stereoskopowym 3D. Najnowsze technologie NVIDIA w połączeniu z kartą Quadro K5000 udostępniają Ci prosty, przystępny sposób synchronizacji obrazu i skalowania rozdzielczości zsynchronizowanej powierzchni wyświetlacza, podczas pracy z wieloma projektorami lub wyświetlaczami. W skład tych technologii wchodzą Quadro Sync, Quadro Mosaic, Quadro Warp/Blend, i GPUDirect.

Pracuj wykorzystując wyższy poziom złożoności modeli w procesie projektowania

Pracuj wykorzystując wyższy poziom złożoności modeli w procesie projektowania

Konstrukcja procesora strumieniowego (SM) kolejnej generacji karty Quadro K5000, o nazwie SMX, oferuje kilka istotnych zmian w architekturze. Obejmują one istotne usprawnienia przepustowości kluczowych operacji graficznych na cykl zegara, skutkując bezprecedensową wydajnością i energooszczędnością. Dodatkowo Quadro K5000 wykorzystuje bufor ramki o dużej pojemności, co daje Ci możliwość pracy z większymi modelami i konstrukcjami i poprawia poziom interakcji podczas operacji wykonywanych w procesie projektowania.

Twórz bogatsze detale scen i efektów w kreowanej treści

Twórz bogatsze detale scen i efektów w kreowanej treści

Architektura NVIDIA Kepler wprowadza koncepcję techniki bindless textures, która umożliwia jednostce GPU odwoływanie się do tekstur bezpośrednio w pamięci. Takie podejście efektywnie eliminuje ograniczenie liczby unikalnych tekstur, które mogą być wykorzystywane do renderowania sceny i redukuje narzut na jednostkę CPU, by zapewnić wyższą wydajność. Rzeczywiście, obecnie można wykorzystywać ponad milion unikalnych tekstur. Dzięki technologiom FXAA i TXAA, zapewniającym wygładzanie krawędzi o filmowej jakości, zyskujesz doskonałą jakość obrazu podczas tworzenia treści i oceny projektów bez negatywnego wpływu na poziom interakcji.

Certyfikowana dla wiodących na rynku aplikacji profesjonalnych

Certyfikowana dla wiodących na rynku aplikacji profesjonalnych

Zaprojektowane i zbudowane specjalnie na potrzeby profesjonalnych stacji roboczych, jednostki GPU NVIDIA Quadro akcelerują ponad 150 profesjonalnych aplikacji z szerokiego zakresu dziedzin, włączając w to produkcję, media i rozrywkę, badania naukowe oraz branżę energetyczną. Profesjonaliści wykorzystują je, by uzyskiwać najlepsze możliwe wrażenia podczas pracy z aplikacjami takimi jak: Adobe CS6, Avid Media Composer, Autodesk Inventor, CATIA i SolidWorks firmy Dassault Systemes, Siemens NX, PTC Creo i wieloma innymi. By osiągnąć maksymalną wydajność aplikacji, dołącz do swojej stacji roboczej układ Tesla K20 i poczuj moc technologii NVIDIA Maximus.

Cechy

Cechy układu GPU K5000 w zakresie wydajności

Architektura NVIDIA® CUDA®

Architektura obliczeń równoległych, która ściśle integruje zaawansowane możliwości wizualizacyjne i obliczeniowe, by znacznie zwiększyć tempo realizacji zadań w zastosowaniach profesjonalnych.

Skalowalny silnik geometryczny NVIDIA®

Zapewnia radykalny wzrost wydajności geometrycznej w szerokim zakresie aplikacji typu CAD, DCC oraz aplikacji medycznych. Umożliwia to interaktywną pracę z modelami i scenami o złożoności o rząd wielkości większej niż kiedykolwiek wcześniej.

Duża pojemność i ultrawysoka przepustowość buforów ramki

Duża pojemność i wysoka przepustowość pamięci graficznej umożliwiają wyświetlanie złożonych modeli i scen oraz realizację zadań obliczeniowych korzystających z rozległych zbiorów danych.

Podwójne silniki kopiujące

Umożliwiają osiągnięcie najwyższej wydajności zarówno w przypadku równoległego przetwarzania danych, jak i odbywającej się równocześnie komunikacji GPU z systemem bazowym, co przyspiesza działanie przy realizacji takich zadań, jak ray tracing, korekcja koloru czy symulacje fizyczne.

Technika Bindless Textures

Radykalnie zwiększa liczbę unikalnych tekstur dostępnych dla shaderów w czasie pracy, umożliwiając wprowadzenie znacznie większej liczby różnych materiałów i bogatsze detale tekstur w obrębie scen.

NVIDIA SMX

Dostarcza większą wydajność i efektywność przetwarzania wykorzystując nową, innowacyjną konstrukcję multiprocesora strumieniowego, która pozwala przeznaczyć większy procent powierzchni dla rdzeni przetwarzających ograniczając rozmiar logiki sterującej.

Koder H.264

Dedykowany silnik kodujący standardu H.264, niezależny od potoku obliczeniowego/3D, zapewnia wydajność przewyższająca czas rzeczywisty w procesie transkodowania, edycji wideo oraz na potrzeby innych aplikacji kodujących.

Zgodność z PCI Express 2.0

Umożliwia szybkość transmisji danych do 5 GT/s na pasmo, by uzyskać łączną przepustowość magistrali w ruchu dwukierunkowym na poziomie 16 GB/s (po 8 GB/s w każdą stronę).

Ultracicha konstrukcja

Cicha konstrukcja układu chłodzenia charakteryzuje się głośnością na poziomie poniżej 28 db, by zapewnić ultraciche środowisko pracy.

Jakość obrazu

Pełnoekranowy antyaliasing (FSAA)

Obsługa trybu do 64x FSAA włącznie (do 128x z SLI) radykalnie redukuje widoczne na ekranie artefakty związane z aliasingiem (efekt „schodków”), umożliwiając wizualizację scen z wysokim stopniem realizmu i niezrównaną jakością obrazu.

NVIDIA FXAA i TXAA

Redukuje widoczne artefakty związane z aliasingiem i zapewnia wyższą jakość obrazu bez negatywnego wpływu na wydajność dzięki wykorzystaniu mocy rdzeni CUDA jednostki GPU oraz nowych technik AA filmowej jakości.

Teselacja na GPU oraz technologia Shader Model 5.0

Silniki teselacyjne Quadro automatycznie generują drobiazgowo szczegółową geometrię, umożliwiając wizualizację środowisk i scen z filmową jakością, bez konieczności poświęcania wydajności.

Obsługa tekstur i obszarów renderowania 16K

Zapewnia możliwość korzystania z tekstur o rozmiarach 16 tys. x 16 tys. pikseli (16K) i renderowania do obszarów o tej wielkości. Przydatna w aplikacjach, które wymagają najwyższej rozdzielczości i jakości przetwarzania obrazu.

Funkcje związane z wyświetlaniem

Technologia NVIDIA® Quadro® Mosaic

Umożliwia transparentne skalowanie pulpitu i aplikacji na nawet 16 wyświetlaczach z 4 układów GPU i pojedynczej stacji roboczej, dostarczając pełną wydajność i jakość obrazu.

Obsługa czterech wyświetlaczy

Zupełnie nowy silnik wyświetlający zapewnia obsługę do czterech wyświetlaczy jednocześnie i w pełni wspiera standard Display Port 1.2 kolejnej generacji, zdolny do obsługi rozdzielczości takich jak 3840x2160 @60Hz, pozwalając Ci w prosty sposób rozszerzać obraz pulpitu na wiele wyświetlaczy, budować rozległe panele cyfrowe lub tworzyć zaawansowane środowiska typu CAVE w stereoskopowym 3D.

Oprogramowanie do obsługi zaawansowanych funkcji wyświetlania NVIDIA® nView®

Oprogramowanie to zapewnia maksymalną elastyczność wyświetlania obrazu na jednym lub wielu ekranach, oferując niespotykaną dotąd możliwość kształtowania wyglądu pulpitu przez użytkownika, zapewniając tym samym wyższą produktywność pracy.

Obsługa Display Port 1.2 (łącznie z audio)

Kompaktowe i bezpieczne złącza DisplayPort 1.2 obsługujące technologię Multi-Stream, Stream Cloning oraz wyświetlacze o ultrawysokiej rozdzielczości (do 3840 x 2400) – gwarantują maksymalny zakres, rozdzielczość, częstotliwość odświeżania i głębię koloru i są zaprojektowane pod kątem obsługi najnowszych technologii wyświetlania.

30-bitowa wierność odwzorowania kolorów

(10 bitów na kolor). Umożliwia uzyskanie miliardów wariantów odcieni, a w efekcie – bogatego i żywego obrazu o najszerszej dynamice barw.

Cyfrowy potok wideo Quadro

Jest jedynym w branży akcelerowanym przez GPU rozwiązaniem umożliwiającym przechwytywanie, przetwarzanie i dostarczanie materiału wideo HD-SDI o wysokiej rozdzielczości w środowiskach dedykowanych produkcji i emisji wideo zarówno w formacie standardowym, jak i stereoskopowym 3D. Obsługa nieskompresowanego 8-, 10- i 12-bitowego SDI za pośrednictwem opcjonalnych kart Quadro SDI Capture i Quadro SDI Output.

Quadro Sync

Gwarantuje synchronizację obrazu i ramki pomiędzy nawet czterema układami GPU podczas pracy w technologii Quadro Mosaic lub między niezależnymi jednostkami GPU w klastrze. Quadro Sync umożliwia również synchronizację z zewnętrznym źródłem (znanym również jako genlock lub house sync). Quadro Sync umożliwia zaawansowanym systemom wizualizacyjnym skalowanie rozdzielczości powierzchni wyświetlacza w pracy z wieloma projektorami lub wyświetlaczami oraz standardowymi i dedykowanymi klastrom aplikacjami.

3D Vision oraz 3D Vision Pro

Zaawansowane aktywne okulary migawkowe zapewniają kryształową czystość stereoskopowej wizualizacji 3D i największą głębię wrażeń. Technologia komunikacji za pomocą podczerwieni (3D Vision) i fal radiowych (3D Vision Pro) umożliwia tworzenie gamy środowisk porywającej wizualizacji stereoskopowej, poczynając od Twojej stacji roboczej typu desktop, a na miejscach dedykowanych pracy zespołowej kończąc. Rozwiązania 3D Vision i 3D Vision Pro są sprzedawane oddzielnie.

Obsługa poczwórnego buforowanego trybu stereo OpenGL

Udostępnia aplikacjom profesjonalnym możliwość płynnej i realistycznej wizualizacji w stereoskopowym 3D.

Profesjonalna synchronizacja stereo 3D

Umożliwia pełną kontrolę nad efektem stereoskopowym poprzez dedykowane 3-pinowe połączenie mini-din, by bezpośrednio synchronizować sprzęt stereo 3D z kartą graficzną Quadro.

Wsparcie od strony programowej

Architektura obliczeń równoległych CUDA

Rozwiązania NVIDIA Quadro oferują możliwość wykorzystania mocy GPU w zadaniach obliczeniowych ogólnego przeznaczenia przy użyciu standardowych języków programowania typu C/C++ i Fortran, a także rozwijanych obecnie interfejsów programowania aplikacji (API), takich jak OpenCL czy Direct Compute. Szeroka akceptacja CUDA zapewnia akcelerację w takich dziedzinach, jak ray tracing, przetwarzanie wideo i obrazu oraz obliczeniowa dynamika płynów.

NVIDIA GPUDirect

Możliwości technologii NVIDIA GPUDirect zwiększają wydajność obliczeniową w zastosowaniach, w których przepustowość danych i opóźnienie mają kluczowe znaczenie, pozwalając urządzeniom firm trzecich, jak np. adaptery wideo SDI, karty sieciowe i urządzenia SSD, na bezpośredni dostęp do pamięci GPU.

NVIDIA GPUDIrect dla wideo

Technologia NVIDIA® GPUDirect dla wideo umożliwia bezpośrednią komunikację z jednostkami GPU NVIDIA urządzeniom firm trzecich. Dzięki wykorzystaniu możliwości tego nowego API dotychczasowe problemy związane z występowaniem zbyt dużych opóźnień zostały rozwiązane. Dzięki technologii NVIDIA GPUDirect dla wideo, urządzenia są w pełni zsynchronizowane, a cykle jednostki CPU nie są tracone na kopiowanie danych pomiędzy sterownikami urządzenia.

Technologia Multi-GPU

Technologia NVIDIA® Maximus®

Stacje robocze NVIDIA Maximus łączą możliwości jednostek GPU NVIDIA Quadro® w zakresie wizualizacji i interaktywnego projektowania oraz moc układów GPU NVIDIA Tesla® w dziedzinie obliczeń o wysokiej wydajności w pojedynczej stacji roboczej.

Technologia NVIDIA® SLI®

Wykorzystuje moc wielu układów GPU do dynamicznego skalowania wydajności graficznej, poprawiania jakości obrazu, zwiększania obszaru roboczego oraz pełnej wirtualizacji zasobów wykorzystywanego systemu. Technologia dostępna wyłącznie z posiadającymi certyfikat SLI stacjami roboczymi i serwerami.

Specyfikacja

Quadro K5000

Specyfikacja GPU

Liczba rdzeni CUDA

1536

Specyfikacja pamięci

Wielkość bufora ramki

4 GB GDDR5

Interfejs pamięci

256-bit

Przepustowość pamięci (GB/s)

173 GB/s

Cechy karty

Shader Model

5.0

OpenGL

4.3

OpenCL

1.1

Microsoft DirectX

11

NVIDIA Maximus

NVIDIA SLI

Quadro Sync

Quadro Mosaic

Cyfrowy potok wideo NVIDIA Quadro

NVIDIA GPUDirect

NVIDIA GPUDIrect dla wideo

NVIDIA 3D Vision oraz 3D Vision Pro

Architektura NVIDIA CUDA

Oprogramowanie do zarządzania wyświetlaniem NVIEW

Specyfikacja

Dwukanałowe złącze DVI-I

1

Dwukanałowe złącze DVI-D

1

DisplayPort 1.2

2

Stereo (3-pinowe Mini-DIN)

Opcjonalne

Maksymalna rozdzielczość (tryb cyfrowy)

DVI-DL: do 330M pikseli/s: (np. 1920x1200@120Hz, 2560x1600@60Hz)

DisplayPort 1.2: do 540M pikseli/s i transmisja danych na poziomie 17,3 Gbps

(np. 3840x2160@60Hz 30bpp, 2560x1440@120Hz 30bpp, 4096x2160@24Hz 36bpp, 4096x2160@50Hz 30bpp)

Zasilanie i temperatura

Spełnia normy EnergyStar

Maksymalny pobór mocy

122 W

Głośność w czasie pracy

Active Fansink
 

Gdzie kupić

Pomoc

Pomoc techniczna

Wsparcie techniczne, wnioski RMA, wymiany oraz kwestie gwarancji dotyczące Twoich kart graficznych zaprojektowanych i zbudowanych przez firmę NVIDIA, będą obsługiwane przez firmę NVIDIA.
Proszę kliknąć tutaj, aby przejść na stronę oferującą wsparcie dla kart graficznych GeForce firmy NVIDIA. Jeśli dokonałeś zakupu karty graficznej GeForce od jednego z naszych partnerów, kliknąć tutaj.

Pliki do pobrania

Drivers

Sterowniki

Pobierz najnowsze oficjalne sterowniki lub sterowniki beta dla Twojego produktu

 

Wygląd produktu może zależeć od producenta