Quadro

Możliwości i korzyści

 
 

Produkty:
Quadro 5010M
Quadro 4000M
Quadro 3000M
Quadro 2000M
Quadro 1000M

    Cechy i możliwości GPU
    • Architektura NVIDIA® CUDA™ nowej generacji
      Przełomowa architektura obliczeń równoległych NVIDIA CUDA o kryptonimie Fermi ściśle integruje zaawansowane możliwości wizualizacyjne i obliczeniowe, oferując wysoką wydajność, dzięki której znacznie wzrasta tempo realizacji zadań w zastosowaniach profesjonalnych.
    • NVIDIA® Scalable Geometry Engine™
      Zapewnia radykalny wzrost wydajności przetwarzania geometrii w szerokim zakresie aplikacji typu CAD, DCC i medycznych, umożliwiając Ci w pełni interaktywną pracę z modelami i scenami o złożoności znacznie wyższej niż kiedykolwiek wcześniej.
    • Duża szybkość i 64-bitowa precyzja obliczeń zmiennoprzecinkowych
      Najwyższa w branży wydajność obliczeń zmiennoprzecinkowych o podwójnej precyzji, zapewniająca szybki dostęp do precyzyjnych rezultatów w aplikacjach o krytycznym znaczeniu, w tym w systemach z dziedziny komputerowo wspomaganego projektowania (CAD) oraz programach wykorzystujących techniki analizy metodą elementów skończonych i obliczeniowej dynamiki płynów. Dostępna wyłącznie w przypadku Quadro 5010M.
    • Bufory ramki o dużej pojemności i ultrawysokiej przepustowości
      Duża pojemność i wysoka przepustowość pamięci graficznej umożliwia wyświetlanie złożonych modeli i scen, a także wykonywanie zadań obliczeniowych korzystających z ogromnych zbiorów danych. Quadro 5010M (4 GB GDDR5), Quadro 4000M, 3000M (2 GB GDDR5), Quadro 2000M, 1000M (2 GB DDR3).
    • NVIDIA Parallel DataCache™
      Obsługa hierarchicznej struktury pamięci podręcznej wraz z towarzyszącą jej i wbudowaną w układ pamięcią współdzieloną. Pamięć cache L1 i L2 zapewnia wyjątkową przepustowość, przyspieszając realizację takich zadań jak ray tracing w czasie rzeczywistym, obliczenia fizyczne czy filtrowanie tekstur.
    • Obsługa pamięci ECC
      Spełnia – dzięki bezkompromisowej precyzji obliczeń i niezawodności – surowe wymagania zastosowań i aplikacji o krytycznym znaczeniu. Oferuje ochronę przechowywanych w pamięci danych w celu poprawienia integralności rezultatów. Dostępna wyłącznie w przypadku Quadro 5010M.
    • Silnik NVIDIA® GigaThread™
      Zapewnia do 10 razy szybsze przełączanie kontekstu w porównaniu do architektur poprzednich generacji oraz wprowadza możliwość równoczesnego wykonywania jąder kodu i poprawione zarządzanie blokiem wątków.
    • Podwójny silnik kopiujący
      Umożliwia osiągnięcie najwyższej wydajności zarówno przy równoległym przetwarzaniu danych, jak i odbywającej się równocześnie komunikacji GPU z systemem bazowym, co zapewnia akcelerację podczas realizacji takich zadań, jak ray tracing, korekcja koloru czy symulacje fizyczne. Dostępna wyłącznie w przypadku Quadro 5010M.
    • Szybki transfer tekstur 3D
      Szybki transfer i operowanie teksturami 3D skutkujące większą interaktywnością podczas wizualizacji dużych zestawów danych wolumetrycznych.
    • Sprzętowe obcinanie okien 3D (3D Window Clipping)
      Dzięki zwiększeniu szybkości transferu między buforem koloru i ramki, sprzętowo akcelerowane obszary obcinania (mechanizm transferu danych między oknem i buforem ramki) podnoszą ogólną wydajność graficzną.
    • Ujednolicona architektura sterowników (UDA)
      Architektura NVIDIA UDA gwarantuje pełną kompatybilność wstecz i w przyszłości ze sterownikami programowymi. Ułatwia modernizację konfiguracji za pomocą nowych produktów Quadro, ponieważ wszystkie rozwiązania z tej serii korzystają z tych samych sterowników.
    Jakość obrazu
    • Pełnoekranowy antyaliasing (FSAA)
      Technologia pełnoekranowego antyaliasingu (FSAA) z obsługą trybu do 64x włącznie radykalnie redukuje widoczne na ekranie artefakty związane z aliasingiem (efekt „schodków”), co przynosi efekt w postaci wyróżniającej się jakości obrazu i wysoce realistycznych scen.
    • Teselacja na GPU z technologią Shader Model 5.0
      Silniki teselacyjne Quadro generują automatycznie drobiazgowo szczegółową geometrię, umożliwiając wizualizację środowisk i scen z filmową jakością, bez konieczności poświęcania wydajności.
    • Obsługa tekstur i obszarów renderowania 16K
      Możliwość stosowania tekstur o rozmiarach 16 tys. x 16 tys. pikseli (16K) i renderowania do obszarów o tej wielkości jest korzystna dla aplikacji, które wymagają najwyższej rozdzielczości i jakości przetwarzania obrazu.
    • Technologia wysokiej precyzji i dynamiki barw (HDR) firmy NVIDIA
      Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu dzięki zmiennoprzecinkowemu przetwarzaniu w operacjach cieniowania, filtrowania, teksturowania i mieszania. Umożliwia generowanie i przetwarzanie efektów wizualnych z bezprecedensową jakością renderowanego obrazu.
    Cechy dotyczące wyświetlania
    • 30-bitowa wierność odwzorowania kolorów
      30-bitowa wierność odwzorowania kolorów (10 bitów na kolor) pozwala na uzyskanie nie milionów, a miliardów wariantów odcieni, a w efekcie – bogatego i żywego obrazu o najszerszej dynamice barw.
    • Rozwiązanie stereoskopowe NVIDIA® 3D Vision Pro™
      Zaawansowane aktywne okulary migawkowe zapewniają kryształową czystość stereoskopowej wizualizacji 3D i największą głębię wrażeń. Zastosowanie komunikacji radiowej pozwala na wykorzystanie tego rozwiązania w szerokim zakresie środowisk, poczynając od miejsc dedykowanych pracy zespołowej, a na salach widowiskowych kończąc. Rozwiązanie 3D Vision Pro jest sprzedawane oddzielnie.
    • Obsługa trybu stereo OpenGL z poczwórnym buforowaniem
      Tryb stereo OpenGL z poczwórnym buforowaniem oferuje aplikacjom profesjonalnym możliwość płynnej stereoskopowej wizualizacji 3D w trybach pełnoekranowym i okienkowym.
    Wsparcie od strony programowej
    • Programowanie z wykorzystaniem architektury obliczeń równoległych CUDA
      Możliwość wykorzystania mocy GPU w zadaniach obliczeniowych ogólnego przeznaczenia przy użyciu standardowych języków programowania typu C/C++ i Fortran, a także rozwijanych obecnie interfejsów programowania aplikacji (API), takich jak OpenCL czy Direct Compute. Szeroka akceptacja CUDA zapewnia akcelerację w takich dziedzinach, jak ray tracing, przetwarzanie wideo i obrazu oraz obliczeniowa dynamika płynów.
    • Programowanie w Cg
      Programowalny układ GPU z obsługą języka programowania shaderów Cg (język wysokiego poziomu oparty na otwartym standardzie), umożliwiającego tworzenie i integrowanie w modelach, scenach i projektach 3D fotorealistycznych efektów generowanych w czasie rzeczywistym.
    • Obsługa Microsoft® Windows® 7
      Korzystaj z wszystkich nowych i fascynujących funkcji oraz możliwości systemu Windows 7, zapewniającego na mobilnych stacjach roboczych bezprecedensową wydajność aplikacji, zaawansowany realizm wizualizacji i pierwszorzędną niezawodność.
    • Możliwość programowania z użyciem technologii Shader Model 5.0
      Nieograniczona długość programów operujących na wierzchołkach oraz dynamiczna kontrola przepływu eliminują wcześniejsze ograniczenia programów cieniujących w OpenGL i DirectX, umożliwiając tworzenie wyrafinowanych, niewyobrażalnych wcześniej efektów.
    • Rozszerzenia firmy NVIDIA dla graficznych interfejsów programistycznych
      Firma NVIDIA udostępnia zestaw rozszerzeń do standardowych API graficznych dla systemów Linux i Windows, co pozwala opracowywanym przy ich użyciu aplikacjom na wykorzystanie pełnego potencjału zaawansowanych możliwości układów GPU.
    • Kompatybilność z silnikami akcelerującymi aplikacje opracowanymi przez firmę NVIDIA®
      Doładuj wydajność i rozszerz funkcjonalność aplikacji za pomocą wysoce zoptymalizowanych modułów programowych – obejmujących m. in. moduły SceniX™ i OptiX™ – wprowadzających zawansowane możliwości twórcze i analityczne.
    • Technologia NVIDIA® Optimus™
      Druga generacja technologii zaawansowanego zarządzania energią firmy NVIDIA inteligentnie dostosowuje pobór mocy do Twoich potrzeb – długiej pracy przy zasilaniu akumulatorowym oraz wyższej wydajności – dynamicznie redukując zużycie energii przez notebooka oraz ilość ciepła wydzielanego przez podsystem graficzny.
    Standard przemysłowy
    • Kompatybilność ze standardowymi architekturami
      Kompatybilność z 32- i 64-bitowymi architekturami mikroprocesorów x86 firm Intel i AMD oraz systemami operacyjnymi firmy Microsoft i systemami Linux.
    • Zgodność z PCI Express 2.0
      Dzięki podwojeniu szybkości transmisji danych do 5 GT/s na pasmo, łączna przepustowość magistrali wynosi w ruchu dwukierunkowym 16 GB/s (po 8 GB/s w każdą stronę).


 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn