INFORMACJE DODATKOWE
WAŻNE LINKI
  • NVIDIA Gelato

    Najwyższej klasy rendering dla profesjonalnych zastosowań filmowych

 
 

Do 1,5 GB pamięci ramki przy dużej przepustowości pamięci
Pierwszy w branży bufor ramki o wielkości 1,5 GB oraz ogromna przepustowość dochodząca do 67 GB/sek. pozwalają na interaktywną wizualizację dużych modeli i uzyskanie wysokiej wydajności podczas przetwarzania w czasie rzeczywistym, a także umożliwiają uzyskanie najwyższej jakości i rozdzielczości przy zastosowaniu pełnoekranowego antyaliasingu (FSAA).

Podwójne złącza DVI Dual-Link
Dwa dwudzielne transmitery TMDS obsługują panele LCD klasy ultra-high-resolution (do rozdzielczości 3840x2400 @24Hz w każdym panelu), umożliwiając wyświetlanie fotorealistycznych obrazów o zadziwiającej jakości i szczegółowości.

Szybkie tekstury 3D
Szybkie przetwarzanie tekstur 3D pozwala na bardziej interaktywną wizualizację dużych zestawów danych wolumetrycznych.

Przetwarzanie tekstur 8k
Szybsze przetwarzanie bardzo dużych zestawów danych pozwala na uzyskanie większej wydajności w czasie zoomowania i przesuwania obrazów o dużej rozdzielczości.

Nowa generacja programowalności przetwarzania werteksów i pikseli z Shader Model 4.0
Referencyjny standard dla Shader Model 4.0 umożliwia uzyskanie wyższej wydajności oraz ultrarealistycznych efektów w aplikacjach OpenGL oraz DirectX 10 następnej generacji. Zabezpieczenie inwestycji dla przyszłego systemu Microsoft Windows® Vista.

Środowisko programistyczne języka C dla procesorów graficznych.
Oprogramowanie do obliczeń wykonywanych przez procesory graficzne NVIDIA® CUDA™ zapewnia środowisko języka C oraz pakiet narzędzi odsłaniający nowe możliwości rozwiązywania złożonych problemów takich jak ray tracing w czasie rzeczywistym czy interaktywny rendering wolumetryczny.

12-bitowa precyzja obróbki subpikseli
To 3-krotnie więcej niż oferują konkurencyjne stacje robocze. 12-bitowa precyzja obróbki subpikseli gwarantuje geometryczną dokładność, eliminując rozbłyski, pęknięcia i inne nieprawidłowości powstające przy rasteryzacji.

32-bitowa precyzja obliczeń zmiennoprzecinkowych
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki 32-bitowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.

32-bitowe filtrowanie i blending
Pozwala na uzyskanie bezprecedensowej jakości obrazu przy obróbce efektów wizualnych.

Zaawansowana kompresja koloru, wczesna selekcja wymiaru Z
Poprawiona technika kompresji koloru w potoku przetwarzania i wczesna selekcja wymiaru Z (early Z-culling) zwiększają efektywną przepustowość i poprawiają skuteczność renderingu i ogólną wydajność systemu.

Cg - język programowania efektów graficznych wysokiego poziomu
Cg - język C dla grafiki - to język programowania wysokiego poziomu w środowisku OpenGL, który wykorzystuje moc programowalnego procesora graficznego GPU. Programowalne potoki graficzne NVIDIA Quadro FX wspomagane przez języki programowania wysokiego poziomu efektów umożliwiają wzbogacanie trójwymiarowych postaci, obiektów i scen o wiele fotorealistycznych efektów generowanych w czasie rzeczywistym. Jest to ogromny krok ku łatwemu i szybkiemu tworzeniu realistycznej grafiki aplikacji technicznych, takich jak MCAD czy DCC.

Niezbędne dla Microsoft Windows® Vista
Oferujące bogaty interfejs 3D, zwiększoną wydajność aplikacji oraz najwyższą jakość obrazu, karty graficzne NVIDIA Quadro oraz sterowniki NVIDIA® OpenGL ICD są zoptymalizowane dla architektur 32- i 64-bitowych zapewniając najlepsze wrażenia przy korzystaniu z systemu Windows® Vista™.

Synchronizacja ramki
Umożliwia synchronizację kanałów wyświetlania pochodzących z różnych stacji roboczych, tworząc jeden wielki "ekran wirtualny" obsługiwany przez wielosystemowy klaster, co daje możliwość dowolnego skalowania wydajności.

128-bitowa precyzja obliczeń w potoku graficznym
Wysoka precyzja wyrafinowanych obliczeń matematycznych przekłada się na fenomenalną jakość obrazu. Oparta na standardzie IEEE, 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja koloru RGBA zapewnia najszerszy zakres dynamiki zmienności milionów kolorów.

Pełnoekranowy antyaliasing (FSAA)
FSAA 16x oraz antyaliasing SLIAA do 32x umożliwia redukcję „schodków” i wyszczerbionych krawędzi przy rozdzielczości sięgającej nawet 1920x1200, dzięki czemu zapewnia niezwykły realizm każdej sceny.

Genlock/Frame Lock
Znany również jako „house sync” - synchronizacja z widownią. Zaawansowana funkcja umożliwiająca synchronizację wyjścia graficznego ze źródłem zewnętrznym, zazwyczaj stosowana w produkcji filmowej i przekazach telewizyjnych.

Sprzętowo realizowana funkcja „3D Window Clipping”
Dzięki zwiększeniu szybkości transferu między buforem koloru a buforem ramek, akceleracja sprzętowa obszaru obcinania (mechanizm transferu danych między oknem i buforem ramek) zdecydowanie polepsza całkowitą wydajność grafiki.

Akcelerowana sprzętowo funkcja Pixel Read-Back
Wydajność odczytu pikseli w trybie Read-Back dochodząca do 2,4 GB/s, zapewniająca najwyższą przepustowość, ponad 10-krotnie wyższą od systemów graficznych poprzedniej generacji.

Najwyższa wydajność aplikacji dla stacji roboczych
Architektura kolejnej generacji, umożliwiająca ponad dwukrotny wzrost wydajności przetwarzania geometrii i wypełniania, zapewniająca najwyższe parametry obsługi profesjonalnych aplikacji CAD, DCC i naukowych.

Wyjścia sygnałowe o dużej wydajności
Układy RAMDAC 400 MHz i podwójne złącze DVI umożliwiają obsługę najbardziej zaawansowanych systemów wyświetlania dostępnych na rynku.

Technologia NVIDIA High Precision Dynamic-Range
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki zmiennoprzecinkowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.

Technologia NVIDIA PureVideo
Technologia NVIDIA PureVideo™ to połączenie procesorów high–definition wideo z doskonałym oprogramowaniem dekodującym, które umożliwia osiągnięcie bezprecedensowej jakości i klarowności obrazu, płynności odtwarzania filmów, wierności kolorów i precyzyjnego skalowania dla wideo HD i SD. Zapewnia akcelerowane sprzętowo skalowanie, usuwanie przeplotu (de-interlacing) i funkcję inverse telecine podczas odtwarzania w czasie rzeczywistym treści wideo w standardzie HD z DVD.

Technologia NVIDIA PureVideo HD
Najwyższa jakość odtwarzania filmów high-definition na komputerze PC dzięki połączeniu akceleracji dekodowania filmu, postprocessingu, układów HDCP oraz integracji z odtwarzaczami filmów HD. Zapewnia najwyższą jakość obrazu filmów we wszystkich formatach w tym HD DVD i Blu-ray – przy niewielkim obciążeniu procesora głównego i niskim poborze energii.

Ujednolicona architektura pamięci NVIDIA Quadro
Umożliwia lepsze zarządzanie pamięcią poprzez efektywne alokowanie i dzielenie zasobów między współbieżnymi oknami i aplikacjami graficznymi.

Technologia NVIDIA® SLI™
Technologia NVIDIA SLI (Scalable Link Interface) umożliwia inteligentne i przezroczyste skalowanie wydajności profesjonalnych aplikacji dla stacji roboczych. Obsługiwana w procesorach graficznych NVIDIA Quadro FX 5600, 5500, 4600, 4500, 3500 oraz 3450.

Zunifikowana architektura NVIDIA
Pierwsza w branży zunifikowana architektura dynamicznie przydzielająca zadania obliczeniowe, przetwarzania geometrii, cieniowania i obróbki pikseli w celu zwiększenia wydajności procesora graficznego.

Technologia równoczesnego wyświetlania na wielu ekranach (nView Multi-Display)
Połączenie technologii oprogramowania i sprzętu komputerowego NVIDIA® nView® zapewnia maksymalną elastyczność w wyświetlaniu obrazu na wielu ekranach, a także niespotykaną dotąd możliwość kształtowania wyglądu pulpitu przez użytkownika. Procesory graficzne NVIDIA umożliwiają równoczesne wyświetlanie obrazu na wielu ekranach, jednak poszczególne karty graficzne pochodzące od producentów niezależnych mogą różnić się w zakresie tej funkcjonalności. Sprawdź, czy wybrany produkt obsługuje tę technologię przed dokonaniem zakupu.

Certyfikowane dla PCI Express
Technologia ta podwaja przepustowość magistrali AGP 8X, umożliwiając transmisję z prędkością ponad 2 GB/s w obu kierunkach jednocześnie.

Cztery bufory wyświetlania stereoskopowego
Oferuje dodatkowe możliwości wizualizacji w profesjonalnych aplikacjach, które obsługują podgląd stereoskopowy.

Antyaliasing oparty na obrocie siatki pikseli (RG FSAA)
Algorytm wykorzystujący obrót siatki pikseli (Rotated Grid - RG) wprowadza znaczącą optymalizację procesu samplowania wzorca, wyraźnie poprawiając wierność koloru i jakość wizualną krawędzi i linii, redukując strzępienia i schodki przy zachowaniu wysokiej wydajności przetwarzania.

Ujednolicona architektura sterowników (Unified Driver Architecture – UDA)
Ujednolicona architektura sterowników (UDA) firmy NVIDIA zapewnia pełną kompatybilność sterowników (zarówno wstecz, jak i na przyszłość) z rozwiązaniami sprzętowymi. UDA ułatwia także aktualizację produktów firmy NVIDIA, jako że wszystkie nowe produkty działają poprawnie na istniejących w systemie sterownikach.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn