Gry PC

 
 

 
Section 8 Prejudice

Wydawca

TimeGate Studios

Strona internetowa gry

Section 8 Prejudice

Gatunek

FPS

Data wydania

04-05-2011

Tryb jednoosobowy

Tak

Tryb wieloosobowy

Tak

PEGI 16

Obsługiwane technologie

Opis

Elitarne siły bojowe Section 8 powracają po raz kolejny do akcji w dostępnej wyłącznie drogą elektroniczną kontynuacji, która oferuje więcej treści przy niższej cenie niż oryginalne wydanie pudełkowe. Section 8: Prejudice, jak wiadomo, oprócz możliwości rozgrywki wieloosobowej dla czterdziestu graczy jednocześnie oraz toczonej w czteroosobowych zespołach walki o przetrwanie w trybie kooperacji, oferuje także pięciogodzinną kampanię jednoosobową.

Wspomniana kampania jednoosobowa jest w całości oparta na skryptach, zawiera filmowe przerywniki i stanowi kontynuację losów żołnierza Section 8 z pierwszej części gry. Alex Corde, bo o nim mowa, oraz jego historia oferują możliwość prowadzenia rozgrywki na trzech poziomach trudności, co stanowi dodatkowe wyzwanie, a zarazem pozwala odblokować osiągnięcia Games For Windows Live.

Uzupełnieniem kampanii jest prawdziwa specjalność dnia – tryb "Swarm" (ang. rój, chmara). Ta oferowana przez Section 8: Prejudice wariacja na temat trybu walki o przetrwanie, znana z licznych innych gier pod wieloma różnymi nazwami, stawia przed czwórką graczy zadanie stawienia przez kwadrans skutecznego oporu kontrolowanym przez sztuczną inteligencję przeciwnikom, którzy rosną w siłę i stają się co każde pięć minut coraz bardziej niebezpieczni. Aby wyrównać szanse, gracze zarabiają poprzez eliminację wrogów i inne akcje fundusze, z których finansować mogą przenośne wieżyczki strażnicze, stacje zaopatrzeniowe i radarowe, a nawet pojazdy. Śmierć nie stanowi przeszkody, bo gracze mogą błyskawicznie powracać na pole bity, ale jeśli wróg przejmie w międzyczasie kontrolę nad strategicznym punktem (tzw. punktem zwycięstwa – Victory Point), którym jest w tym wypadku szczyt fortecy, gra jest jak najbardziej skończona. I podobnie jak w kampanii jednoosobowej, do dyspozycji są trzy poziomy trudności, a odniesienie sukcesu odblokowuje osiągnięcia i zapewnia dostęp do kolejnych map, na których można toczyć walkę.

Główną atrakcją gry Section 8: Prejudice jest bez wątpienia wieloosobowy tryb "Conquest" (ang. podbój), w którym rywalizację ze sobą podejmują dwie drużyny po dwudziestu graczy. Poprzez eliminację przeciwników, naprawy, wspieranie innych i wiele różnych akcji gracze stopniowo awansują, co odblokowuje im dostęp do jakichś 60 rodzajów broni, wariacji wyposażenia i opcji modernizacji wprowadzających nowe możliwości taktyczne na polu walki.

Podobnie jak w trybie "Swarm", ostateczny sukces uzależniony jest od zdobywania kontroli nad strategicznymi punktami – drużyna, która osiągnie limit przejęć lub która w chwili upłynięcia czasu ma za nie najwięcej, wygrywa. I podobnie jak we wspomnianym trybie, zabijanie przeciwników i całe mnóstwo innych akcji generuje fundusze, z których gracze finansować mogą przenośne wieżyczki strażnicze, stacje zaopatrzeniowe i radarowe, a nawet pojazdy.

Zespoły mogą powiększać sumę zdobywanych za zwycięstwa punktów, wykonując dynamiczne misje bojowe, w których zespoły i gracze otrzymują do wykonania określone zadania, takie jak ochrona przez określony czas postaci VIP, którą steruje sztuczna inteligencja, zbieranie przedmiotów na polu walki, eskortowanie pojazdu od punktu A do punktu B itp. Sprawy komplikuje fakt, iż o celach misji informowany jest także bez wyjątku cały wrogi zespół, może zatem zdecydować się wtrącić. Za zrealizowanie celu misji otrzymuje się sto punktów oraz dodatkowe korzyści, które mogą na przykład oznaczać to, że VIP pozostaje na polu walki albo będziemy mieli wszystkich wrogów podanych przez pewien czas "na tacy". W razie jeśli przeciwnik uniemożliwi nam wykonanie misji, otrzyma on do pięćdziesięciu punktów za zwycięstwo oraz, oczywiście, odetnie nas od wspomnianych potężnych, dodatkowych korzyści.

Jedynym co pozostaje jeszcze do omówienia jest najcenniejsza cecha gry Section 8: Prejudice – jej unikalny system wznawiania rozgrywki. Po śmierci postaci, graczom ukazuje się ekran, na którym mogą oni wskazać jeden z wstępnie przygotowanych wyborów broni, opancerzenia i rozszerzeń zdolności lub stworzyć swój własny; wyświetlana jest także w czasie rzeczywistym mapa pola walki pokazująca rozmieszczenie sił sprzymierzonych i informująca o tym, czy punkty strategiczne znajdują się w rękach wrogów czy sojuszników. Poprzez kliknięcie na mapie gracz wskazuje ogólną okolicę miejsca, w którym chciałby się znaleźć i zostaje chwilę po tym wyrzucony z impetem z pojazdu desantowego, by następnie spadać z dużą prędkością w kierunku leżącej poniżej ziemi.

Wskaźnik wysokości pokazuje odległość od powierzchni gruntu, a wyświetlana na ekranie podpowiedź sugeruje kiedy należy uaktywnić hamulce aerodynamiczne, aby móc błyskawicznie poruszać się, jak tylko gracz dotrze ostatecznie z wielkim hukiem na miejsce. Jednakże jeśli gracz wkracza na teren, na którym znajduje się działko przeciwlotnicze wroga, może zdecydować się nie hamować w nadziei, że wybrane rozszerzenia wzmocniły jego uzbrojenie na tyle, by przetrwać grad pocisków. Ci, którzy nie mogą na to liczyć, muszą zamiast tego manewrować tak, by wydostać się poza zasięg ostrzału lub podjąć ponowną próbę lądowania w bardziej nadającym się do tego miejscu.

Końcowy efekt i mechanika rozgrywki są naprawdę wspaniałe i nigdy się nie znudzą. A jeśli weźmiesz pod uwagę system biegu sprintem, który pozwala graczom na szybkie pokonywanie dużych dystansów, a także możliwości jakie daje plecak odrzutowy i pozostałe elementy wyposażenia plus możliwość wylądowania tuż przy wrogu i jego natychmiastowego załatwienia, staje się jasne, że masz do czynienia z bardzo atrakcyjną i zróżnicowaną strzelanką pierwszoosobową, która na dodatek Cię nie zrujnuje. Gra ta działa nawet w trybie 3D Vision, co przynosi efekt w postaci postrzegania prawdziwej głębi oraz wrażenie noszenia hełmu bojowego wyposażonego w futurystyczny, "pływający" system wyświetlania HUD, à la District 9.

Wymagania systemowe

Minimalne parametry systemowe

System operacyjny Windows XP SP3 lub Windows Vista SP1
Procesor Pentium 4 3 GHz lub lepszy
Pamięć operacyjna 1 GB dla systemu Windows XP, 2 GB dla Windows Vista
Wolne miejsce na dysku twardym 6 GB
Karta graficzna NVIDIA GeForce 7800
Wersja DirectX 9
Klawiatura
Mysz

Rekomendowane parametry systemowe

Procesor Intel Core 2 Duo E7200 2,53 GHz / AMD Phenom II X2 545
Pamięć operacyjna 3 GB
Wolne miejsce na dysku twardym 9 GB
Karta graficzna NVIDIA GeForce GT 240

Zrzuty ekranowe

 
 
 

Inne popularne gry PC

Crysis 2
Bulletstorm
Homefront