SLI

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

 
 

Mostek SLI

Do czego służy złączka SLI?
Gdzie mogę zakupić złączkę SLI dla 2-way, 3-way lub quad SLI?

Antyaliasing

Czym jest antyaliasing SLI?

Konfiguracja wielomonitorowa

Ile monitorów jest obsługiwanych podczas pracy w trybie SLI?
Czy mogę korzystać z trybu wielomonitorowgo SLI we wszystkich konfiguracjach SLI?
Czy w celu podłączenia większej liczby monitorów, mogę rozszerzyć konfigurację komputera PC pracującego w trybie 2-way SLI o trzecią kartę graficzną?
Czy mogę uruchomić moją konfigurację 3-way SLI w trybie 2-way SLI, podłączyć dwa monitory, a następnie wykorzystać trzecią kartę, która została wyłączona z SLI, aby podłączyć dwa kolejne?
Co to jest wyświetlacz główny SLI i co on robi?
Jak mogę decydować o tym, który z monitorów jest wyświetlaczem głównym SLI?
Czy wygląd wskaźników wizualnych SLI zmieni się po włączeniu wielomonitorowego trybu SLI?
Czy tryb wielomonitorowy SLI obsługuje teraz funkcję klonowania obrazu?
Co się dzieje z drugim monitorem, gdy korzystam z pełnoekranowej aplikacji 3D na wyświetlaczu głównym SLI?
Czy obraz w mojej grze może być renderowany pełnoekranowo na więcej niż jednym monitorze?
Czy tryb wielomonitorowy SLI jest dostępny na kartach graficznych z układami GPU z serii GeForce 6 i 7?

Technologia i konfiguracja

Czym jest technologia NVIDIA® SLI®? Na czym polega jej działanie?
Czym jest technologia NVIDIA® SLI®? Na czym polega jej działanie?
Czy technologia NVIDIA SLI opiera się na dedykowanych rozwiązaniach sprzętowych, czy wyłącznie na oprogramowaniu?
Jaki wzrost wydajności zaobserwuję dzięki technologii SLI?
Czy technologia SLI współpracuje z magistralą AGP?
Jakie są zasadzy działania technologii SLI w systemie z magistralą PCI Express?
Które karty graficzne obsługują technologię SLI?
Z którymi systemami operacyjnymi współpracuje technologia SLI?
Jakie aplikacje są obsługiwane przez technologię SLI?
Którego sterownika powinienem używać?
Dlaczego nie we wszystkich grach obserwuje się wzrost wydajności?
Co to są wskaźniki wizualne SLI?
Które systemy operacyjne obsługują tryb 3-way NVIDIA SLI?
Które płyty główne obsługują technologię SLI?
Które karty graficzne obsługują technologię SLI?
Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne z różnymi układami GPU?
Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne pochodzące od różnych producentów?
Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne, jeśli jedna z nich została fabrycznie podkręcona przez producenta?
Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne wyposażone w różną ilość pamięci?
Czy z technologii SLI można korzystać w konfiguracji zawierającej jedną kartę graficzną PCI Express i jedną kartę AGP8X, albo jedną kartę graficzną PCI Express i jedną kartę ze złączem PCI?
Czy na płycie głównej obsługującej SLI mogę zainstalować pojedynczą kartę graficzną typu SLI-Ready?
Jakiego rodzaju zasilacz jest rekomendowany przez NVIDIA dla systemu SLI?
Czy technologia SLI obsługuje także konfigurację z czterema układami GPU?
Czy technologia SLI obsługuje także konfigurację z trzema układami GPU?
Czy potrzebuję nowego zasilacza, jeśli składam komputer PC, który ma pracować w trybie 3-way SLI?
Gdy konfiguruję dwie karty do pracy w trybie SLI, to czy współpracując ze sobą podwajają one ilość dostępnej pamięci graficznej?

Mostek SLI

Do czego służy złączka SLI?
Złączka SLI to opracowane i zastrzeżone przez firmę NVIDIA połączenie pomiędzy układami GPU, którym transmitowane są dane związane z synchronizacją i wyświetlaniem oraz przetwarzanymi pikselami. Złączka SLI umożliwia komunikację między układami GPU łączem o przepustowości sięgającej 1 GB/s bez obciążania magistrali PCI Express.

Gdzie zakupić złączkę SLI dla 2-way, 3-way lub Quad SLI?
Złączki SLI dołączane są do wszystkich płyt głównych i komputerów PC posiadających certyfikat NVIDIA SLI-Ready. Jeśli Twoja płyta główna obsługuje tryb SLI, a mimo tego nie otrzymałeś w komplecie złączek tego typu, skontaktuj się z producentem płyty głównej lub Twojego komputera PC, by ją otrzymać. Jeśli jesteś użytkownikiem płyty głównej z chipsetem nForce 680i i potrzebujesz zakupić złączkę SLI w celu wymiany lub rozszerzenia konfiguracji do 3-way SLI, znajdziesz ją w ofercie sprzedażowej w witrynach internetowych partnerów produkujących płyty główne SLI.

ANTYALIASING

Czym jest antyaliasing SLI?
Antyaliasing SLI jest nowym samodzielnym trybem renderowania, który umożliwia nawet dwukrotne zwiększenie szybkości wygładzania krawędzi poprzez rozłożenie związanego z tym zadaniem obciążenia na dwie karty graficzne. W wyniku włączenia antyaliasingu SLI użytkownik otrzymuje dostęp do dwóch nowych trybów wygładzania krawędzi: SLI8x i SLI16x. System typu Quad SLI może także obsługiwać tryb SLI32x.

Konfiguracja wielomonitorowa

Ile monitorów jest obsługiwanych podczas pracy w trybie SLI?
W przypadku korzystania ze sterowników GeForce z serii 180 (R180) lub późniejszych, standardowe konfiguracje SLI pracujące w trybach 2-way, 3-way lub Quad SLI współpracują z maksymalnie dwoma monitorami. Obsługa kolejnych monitorów (maksymalnie sześciu) może zostać włączona poprzez wykorzystanie układu GPU wbudowanego w płytę główną i/lub karty graficznej obsługującej technologię PhysX (układ GPU z serii GeForce 8 lub wyższej oraz co najmniej 256 MB pamięci) i wykorzystującej inny typ układu GPU, niż te, znajdujące się na kartach pracujących w konfiguracji SLI.

Czy mogę korzystać z trybu wielomonitorowego SLI we wszystkich konfiguracjach SLI?
Tak. Tryb wielomonitorowy SLI jest dostępny zarówno w konfiguracji 2-way, 3-way, jak i Quad SLI i jest automatycznie aktywowany po włączeniu obsługi technologii SLI w "Panelu sterowania NVIDIA" (aby go wyświetlić, kliknij prawym przyciskiem myszy na pulpicie).

Czy w celu podłączenia większej liczby monitorów, mogę rozszerzyć konfigurację komputera PC pracującego w trybie 2-way SLI o trzecią kartę graficzną?
Tak. Aby uzyskać możliwość podłączenia dwóch dodatkowych monitorów, możesz rozszerzyć konfigurację swojego komputera PC o dodatkową kartę. Karta ta musi jednak korzystać z innego typu układu GPU niż ten, w który wyposażone są karty graficzne pracujące w trybie SLI, musi ona także obsługiwać technologię NVIDIA PhysX (układ GPU z serii GeForce 8 lub wyższej oraz co najmniej 256 MB pamięci). Przykładowo, obsługiwaną konfiguracją byłaby na przykład ta z dwoma układami GPU GeForce GTX 2XX w SLI oraz dodatkową kartą graficzną z układem GeForce 9XXX GT.

Czy mogę uruchomić moją konfigurację 3-way SLI w trybie 2-way SLI, podłączyć dwa monitory, a następnie wykorzystać trzecią kartę, która została wyłączona z SLI, aby podłączyć dwa kolejne?
Nie. Komputer PC z trzema kartami graficznymi wyposażonymi w ten sam typ układów GPU może działać tylko w trybie 3-way SLI.

Co to jest wyświetlacz główny SLI i co on robi?
Funkcja wyświetlacza głównego SLI umożliwia Ci wskazanie monitora, któremu zapewniona zostanie maksymalna akceleracja 3D w SLI podczas pracy z pełnoekranowymi aplikacjami 3D. W trybie wielomonitorowym SLI, wszystkie one mają zapewnioną akcelerację 3D, ale tylko jeden ma dostęp do maksymalnej akceleracji 3D wynikającej z pracy w trybie SLI.

Jak mogę decydować o tym, który z monitorów jest wyświetlaczem głównym SLI?
Wyświetlacz główny SLI można wskazać na trzy sposoby: 1) poprzez wyznaczenie monitora głównego w panelu sterującym właściwościami wyświetlania w systemie Windows Vista, 2) wyznaczenie monitora głównego, korzystając z opcji Panel sterowania NVIDIA > Konfigurowanie wielu monitorów lub 3) wskazanie wyświetlacza głównego SLI za pomocą opcji Panel sterowania NVIDIA > Ustaw konfigurację SLI.

Czy wygląd wskaźników wizualnych SLI zmieni się po włączeniu wielomonitorowego trybu SLI?
Tak, wygląd wskaźników wizualnych SLI ulegnie zmianie, ale tylko na wyświetlaczu głównym SLI. Pojawi się mały zielony kwadrat, wskazujący który z wyświetlaczy jest wyświetlaczem głównym SLI. Nie wpłynie to na żadne inne tryby ani monitory.

Czy tryb wielomonitorowy SLI obsługuje teraz funkcję klonowania obrazu?
Tak, tryb klonowania jest obsługiwany, ale wydajność wyświetlania 3D na obu monitorach będzie niższa, niż na monitorze głównym SLI podczas pracy w trybie rozszerzania obrazu (Dual View).

Co dzieje się z drugim monitorem, gdy korzystam z pełnoekranowej aplikacji 3D na wyświetlaczu głównym SLI?
Gdy uruchamiasz pełnoekranową aplikację 3D na wyświetlaczu głównym SLI, system operacyjny wraz z uruchomioną aplikacją decydują wspólnie o tym, co dzieje się z drugim wyświetlaczem. Może on zostać wygaszony lub może nastąpić zmiana rozdzielczości na tę, w której pracuje monitor główny. Dodatkowo, aplikacje pełnoekranowe blokują możliwość sterowania za pomocą myszy lub klawiatury na drugim monitorze.

Czy obraz w mojej grze może być renderowany pełnoekranowo na więcej niż jednym monitorze?
Tak, gry 3D mogą wyświetlać pełnoekranowo grafikę na więcej niż jednym monitorze, o ile wspierają one konfiguracje wielomonitorowe, tak jak robi to np. gra Flight Simulator X. Jednakże tryb wielomonitorowy SLI nie pozwala standardowym aplikacjom, przeznaczonym do współpracy z jednym monitorem, na wyświetlanie grafiki na kilku wyświetlaczach.

Czy tryb wielomonitorowy SLI jest dostępny na kartach graficznych z układami GPU z serii GeForce 6 i 7?
Nie, tryb wielomonitorowy SLI jest obecnie dostępny wyłącznie dla układów GPU z serii GeForce 8 i wyższych, w systemach operacyjnych Windows Vista i Windows 7.

Technologia i konfiguracja

Czym jest technologia NVIDIA® SLI®? Na czym polega jej działanie?
Technologia NVIDIA SLI to rewolucyjna i nowatorska platforma, która pozwala Ci na inteligentne skalowanie wydajności podsystemu graficznego poprzez łączenie wielu rozwiązań graficznych NVIDIA w pojedynczym systemie wyposażonym w płytę główną certyfikowaną dla NVIDIA SLI.

W jaki sposób technologia SLI odróżnia się od konkurencyjnych rozwiązań?
Technologia SLI jest jedynym rozwiązaniem wieloprocesorowym, które zostało opracowane od podstaw z wykorzystaniem dedykowanej logiki skalującej wbudowanej w każdy układ GPU. Logika ta umożliwia najbardziej wydajną komunikację między układami GPU, zapewniając w ten sposób największą skalowalność wydajności. Technologia SLI może także pochwalić się najbardziej obszerną listą obsługiwanych gier.

Czy technologia NVIDIA SLI opiera się na dedykowanych rozwiązaniach sprzętowych, czy wyłącznie na oprogramowaniu?
Tak. Niezbędnymi elementami składowymi do stworzenia platformy SLI są układy GPU NVIDIA oraz płyta główna z certyfikatem SLI® (która jest dostarczana ze specjalną złączką NVIDIA SLI). Dedykowana logika skalująca wchodząca w skład każdego układu GPU oraz cyfrowy interfejs pomiędzy układami GPU (złączka SLI) są elementami, które odpowiadają bezpośrednio za funkcjonowanie SLI. Dodatkowo, pełen zestaw rozwiązań programowych odpowiadających za zaawansowane algorytmy renderujące zapewnia najwyższą jakość obrazu.

Jaki wzrost wydajności zaobserwuję dzięki technologii SLI?
Będzie on zależeć od specyfiki aplikacji i jej zdolności do skalowania wydajności. W wyniku połączenia ze sobą dwóch kart graficznych pracujących w trybie SLI, dla wielu współczesnych najpopularniejszych gier obserwuje się dwukrotny wzrost wydajności. Technologia 3-way NIVIDA SLI pozwala natomiast uzyskać wydajność na poziomie 2,8x w stosunku do osiągów pojedynczego GPU. Ogólnie rzecz biorąc, aplikacje pracujące w wyższych rozdzielczościach i z wyższymi ustawieniami jakości obrazu skorzystają najbardziej.

Czy technologia SLI współpracuje z magistralą AGP?
Nie. Technologia SLI została zaprojektowana dla magistrali PCI Express.

Jak technologia SLI działa w systemie z magistralą PCI Express?
Technologia SLI została zaprojektowana dla magistrali PCI Express. Ta nowa magistrala zapewnia wyższą przepustowość (dwa do czterech razy wyższą niż AGP 8X), obsługuje izochroniczne przesyłanie danych oraz oferuje możliwość jednoczesnej pracy w systemie kilku wysokowydajnych urządzeń graficznych. Interfejs AGP 8X był ograniczony do obsługi pojedynczego wysokowydajnego urządzenia graficznego i nie był dobrym kandydatem dla technologii SLI.

Które karty graficzne obsługują technologię SLI?
Kompletna lista certyfikowanych kart graficznych SLI-Ready dostępna jest tutaj.

Z którymi systemami operacyjnymi współpracuje technologia SLI?
Technologia SLI współpracuje z następującymi systemami operacyjnymi:

Windows XP: 32- i 64-bitowy
Windows Vista: 32- i 64-bitowy
Windows 7: 32- i 64-bitowy
Linux: 32- i 64-bitowy (AMD-64/EM64T)

Jakie aplikacje są obsługiwane przez technologię SLI?
Technologia SLI może być wykorzystywana przez wszystkie gry – zarówno OpenGL, jak i Direct3D. Technologia SLI oferuje możliwość albo skalowania wydajności 3D przy użyciu techniki naprzemiennego renderowanie klatek (AFR – Alternate Frame Rendering) lub renderowania z podziałem klatki (SFR – Split-Frame Rendering), albo poprawiania jakości wizualizacji przy użyciu techniki antyaliasingu SLI. Aby zapewnić maksymalną wydajność i łatwość konfiguracji, NVIDIA przygotowała bogaty zbiór predefiniowanych profilów aplikacji, które uaktywniają tryb SLI automatycznie. Pełna lista tych zoptymalizowanych pod kątem SLI gier dostępna jest tutaj. Informacje na temat wsparcia dla profesjonalnych aplikacji dostępne są tutaj.

Którego sterownika powinienem używać?
Ujednolicona architektura sterowników NVIDIA® ForceWare® (UDA) obsługuje technologię SLI. Po prostu pobierz najnowszy sterownik graficzny GeForce lub Quadro ze strony pobierania sterowników znajdującej się tutaj.

NVIDIA stale dodaje wraz z kolejnymi wersjami sterowników nowe profile aplikacji dla SLI. Aby mieć dostęp do najbardziej aktualnej listy profilów SLI, używaj zawsze najnowszych sterowników.

Dlaczego nie we wszystkich grach obserwuje się wzrost wydajności?
Aplikacje, które silnie obciążają GPU, znacznie zyskują dzięki technologii SLI, a ich wydajność w konfiguracji SLI z dwoma kartami graficznymi wzrosnąć może nawet dwukrotnie. Większość spośród najpopularniejszych obecnie gier, jak również wszystkie gry nowej generacji, zaliczają się do tej kategorii. Niemniej jednak w niektórych aplikacjach (zazwyczaj mowa tu o grach starszej generacji) wydajność ograniczana jest przez inne czynniki, niż moc przetwarzania układu GPU.

Najczęstszym ograniczeniem jest moc obliczeniowa procesora centralnego (CPU). Jeśli aplikacja jest w dużej mierze uzależniona od CPU, dodatkowa moc graficzna nie jest w stanie poprawić jej wydajności. Z taką sytuacją mamy do czynienia najczęściej w przypadku gier uruchamianych w niskich rozdzielczościach (jak 1024x768), bez włączania żadnych dodatkowych opcji. Aktywacja antyaliasingu i filtrowania anizotropowego lub przełączenie się na wyższą rozdzielczość mogą często przenieść ciężar przetwarzania z powrotem na GPU.

Dla aplikacji, których wydajność jest uzależniona od CPU, NVIDIA udostępnia nowy tryb renderowania SLI zwany antyaliasingiem SLI. Oferuje on możliwość korzystania z technik pełnoekranowego wygładzania krawędzi SLI 8x, SLI16x lub SLI32x (wyłącznie dla Quad SLI), które poprawiają jakość wizualizacji w dowolnie wybranej grze.

Co to są wskaźniki wizualne SLI?
Jeśli widzisz na swoim ekranie poziome lub pionowe zielone linie (pokazane tutaj), oznacza to, że w Panelu sterowania NVIDIA uaktywniłeś opcję "Pokaż wskaźniki wizualne SLI". Po włączeniu pokazuje ona, w jaki sposób obciążenie związane z przetwarzaniem grafiki rozkładane jest na Twoje układy GPU, a także wyświetla informację o wersji SLI w Twoim systemie: 2-way SLI (2 układy GPU) oznaczone zostanie jako "SLI", 3-way SLI jako "SLI x3" zaś Quad SLI jako "Quad SLI". W grach, w których obraz renderowany jest metodą naprzemiennych klatek (AFR), ujrzysz zielony, pionowy pasek, rosnący i opadający na ekranie w zależności od aktualnego poziomu skalowania. W grach, w których obraz renderowany jest metodą podziału klatek (SFR), w górę i dół ekranu przemieszczać się będzie zielona pozioma linia, obrazująca w jaki sposób obciążenie graficzne rozdzielane jest na poszczególne układy GPU. Jeśli górna i dolna połowa ekranu zawierać będzie obraz o podobnym poziomie szczegółowości, pozioma linia znajdować się będzie blisko środka ekranu. Aby włączyć bądź wyłączyć tę funkcję, po prostu otwórz Panel sterowania NVIDIA i wybierz pozycję "Ustawienia 3D". Następnie kliknij opcję "Ustawienia 3D" w górnym menu (pokazane tutaj).

Które systemy operacyjne obsługują tryb 3-way NVIDIA SLI?
Try 3-way SLI jest obecnie obsługiwany w systemach operacyjnych Windows Vista i Windows 7. Obejmuje to wersje 32- i 64-bitowe.

Które płyty główne obsługują technologię SLI?
Pełna lista płyt głównych certyfikowanych dla NVIDIA SLI-Ready dostępna jest tutaj. Lista ta jest często aktualizowana i uzupełniana o nowe komponenty zgodne z SLI.

Które karty graficzne obsługują technologię SLI?
Technologia SLI została zaprojektowana dla magistrali PCI Express i nie obsługuje ona AGP. Ta nowa magistrala zapewnia wyższą przepustowość (dwa do czterech razy wyższą niż AGP 8X), obsługuje izochroniczne przesyłanie danych oraz oferuje możliwość jednoczesnej pracy w systemie kilku wysokowydajnych urządzeń graficznych. Pełna lista certyfikowanych kart graficznych NVIDIA SLI-Ready dostępna jest tutaj. Lista ta jest często aktualizowana i uzupełniana o nowe komponenty kompatybilne z SLI.

Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne z różnymi układami GPU?
Nie. W konfiguracji SLI nie może być łączony, przykładowo, układ XXX GT z układem XXX GTX.

Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne pochodzące od różnych producentów?
W przypadku korzystania ze sterowników graficznych z serii 180 (Release 180) lub późniejszych, w konfiguracji SLI mogą pracować karty graficzne NVIDIA pochodzące od różnych producentów. Przykładowo, karta graficzna z układem GPU GeForce XXX GT wyprodukowana przez firmę ABC może współpracować z odpowiadającą jej kartą z układem GPU GeForce XXX GT od producenta XYZ.

Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne, jeśli jedna z nich została fabrycznie podkręcona przez producenta?
Tak. Podkręcona karta GeForce XXXX GTX może współpracować z kartą GeForce XXXX GTX taktowaną standardowymi częstotliwościami.

Czy mogę łączyć ze sobą karty graficzne wyposażone w różną ilość pamięci?
Kupując drugą kartę graficzną powinieneś starać się zaopatrzyć w rozwiązanie wyposażone w tę samą ilość pamięci, bo dzięki temu Twój nabytek zapewni Ci pełną wydajność i pełen zakres korzyści związanych z zakupem. Nie jest to wprawdzie zalecane, ale firma NVIDIA oferuje za pomocą funkcji CoolBits możliwość elastycznego korzystania z kart graficznych z różną ilością pamięci. Za pomocą funkcji Coolbits (należy ustawić wartość na 18) można zmusić obie karty graficzne do wykorzystywania takiej ilości pamięci, jaka znajduje się na tej z nich, która ma jej mniej, co umożliwi im działanie w trybie SLI. Po użyciu wspomnianej funkcji CoolBits efektywna pojemność pamięci każdej ze współpracujących ze sobą kart graficznych równa jest pojemności tej z nich, która miała tej pamięci oryginalnie mniej.

Czy z technologii SLI można korzystać w konfiguracji zawierającej jedną kartę graficzną PCI Express i jedną kartę graficzną AGP 8X, albo jedną kartę graficzną PCI Express i jedną kartę graficzną ze złączem PCI?
Nie. Technologia SLI została zaprojektowana wyłącznie dla magistrali PCI Express.

Czy na płycie głównej obsługującej SLI mogę zainstalować pojedynczą kartę graficzną typu SLI-Ready?
Tak, na płytach głównych typu SLI-Ready można instalować jedną kartę graficzną PCI Express, dzięki czemu masz zawsze możliwość korzystania na początku z jednej karty, a następnie rozbudowania w późniejszym czasie platformy do konfiguracji SLI. Aby uzyskać najlepsze wrażenia oraz zagwarantować sobie największe możliwości rozszerzania konfiguracji, pamiętaj o zakupie karty graficznej i płyty głównej typu SLI-Ready. Szukaj zawsze certyfikowanych komponentów z logo SLI-Ready.

Jakiego rodzaju zasilacz jest rekomendowany przez NVIDIA dla systemu SLI?
Firma NVIDIA rozszerzyła program certyfikacji SLI-Ready tak, by obejmował on zasilacze komputerowe. Pełna lista certyfikowanych zasilaczy SLI-Ready dostępna jest tutaj. Ogólnie rzecz biorąc, zalecenia dotyczące zasilacza zależą od konfiguracji sprzętowej i planów dalszej rozbudowy systemu.

Czy technologia SLI obsługuje także konfigurację z czterema układami GPU?
Tak. Technologia Quad SLI zapewnia obsługę czterech układów GPU w trybie SLI.

Czy technologia SLI obsługuje także konfigurację z trzema układami GPU?
Tak, technologia ta nazywana jest 3-way NVIDIA SLI. Umożliwia ona współpracę trzech układów GPU w trybie SLI.

Czy potrzebuję nowego zasilacza, jeśli składam komputer PC, który ma pracować w trybie 3-way SLI?
Prosimy o udanie się do sekcji certyfikowanych zasilaczy SLI , gdzie dostępna jest lista zasilaczy, które obsługują posiadane przez Ciebie karty graficzne w trybie 3-way SLI.

Gdy konfiguruję dwie karty do pracy w trybie SLI, to czy współpracując ze sobą podwajają one ilość dostępnej pamięci graficznej?
Nie. W trybie SLI każda z kart graficznych używa do renderingu grafiki 3D swojego własnego bufora ramki. System operacyjny będzie raportować taką wielkość bufora ramki kart graficznych, jak dla pojedynczej karty.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn