Tegra

  • URZĄDZENIA Z UKŁADEM TEGRA
  • MOBILNE PROCESORY TEGRA
  • MOTORYZACJA
Publikacje i raporty na temat układów Tegra
Divider

Wnioskowanie w opartym na układach GPU głębokim uczeniu – analiza wydajności i poboru mocy

Jednostki GPU NVIDIA już dziś są preferowaną platformą w zastosowaniach związanych z głębokim uczeniem. Niniejsza publikacja techniczna bada wnioskowanie głębokiego uczenia z wykorzystaniem karty GeForce Titan X i układu SoC Tegra TX1. Wyniki pokazują, że układy GPU zapewniają najwyższej klasy wydajność i efektywność energetyczną wnioskowania, co czyni je preferowaną platformą dla każdego chcącego wdrożyć uczącą się sieć neuronową. Dowiedz się więcej 

NVIDIA Tegra X1 - nowy mobilny superukład firmy NVIDIA

Tegra X1 to najnowszy superukład firmy NVIDIA, który po raz kolejny podniósł poprzeczkę w kwestii przetwarzania obrazu i energooszczędności na platformie mobilnej. Wyposażony w 256-rdzeniowy układ GPU oparty na architekturze Maxwell, procesor Tegra X1 oferuje dwukrotnie wyższą wydajność i energooszczędność w porównaniu do układu Tegra K1. Procesor Tegra X1 obsługuje najnowszy graficzny interfejs programistyczny aplikacji (API) i jeszcze bardziej zaciera granicę pomiędzy gamingiem na konsolach, platformie PC i mobilnej. W niniejszym dokumencie omówiono cechy i możliwości układu Tegra X1 i skupiono się na graficznych technologiach mobilnych oraz samochodowych, które stały się możliwe dzięki procesorowi Tegra X1. Dowiedz się więcej 

NVIDIA TEGRA K1 – NAJBARDZIEJ ZAAWANSOWANY PROCESOR MOBILNY NA ŚWIECIE

Nowy, innowacyjny procesor Tegra K1 wyposażony jest w ten sam, wysokowydajny, energooszczędny, oparty na architekturze NVIDIA Kepler™ układ GPU, który jest wykorzystywany w najszybszych na świecie superkomputerach i gamingowych systemach PC. Oznacza to, że dysponując dowolnym urządzeniem mobilnym z układem Tegra K1 możesz teraz liczyć na jeszcze bardziej zdumiewającą wydajność graficzną, potężną moc obliczeniową oraz prawdziwie unikalne funkcje. Dowiedz się więcej  

Technologia programowalnego modemu radiowego firmy NVIDIA – włącz LTE kolejnej generacji

Konwencjonalna wiedza wraz z ogromną ilością dawnych inwestycji tradycyjnych producentów modemów narzuca sztywne podejście funkcjonalne do projektowania modemów. Jednakże złożoność wielomodowych, wysokoprzepustowych komórkowych interfejsów radiowych wymaga rewolucji by złamać konwencję. Tę rewolucję przynosi technologia programowalnego modemu firmy NVIDIA®, której najnowszą implementację zobaczymy w układach NVIDIA i500 i Tegra® 4i, omówionych w niniejszym raporcie. Dowiedz się więcej 

Architektura rodziny układów GPU NVIDIA Tegra 4

Zapotrzebowanie na wyższej jakości podsystemy GPU w urządzeniach mobilnych i systemach informacyjno-rozrywkowych będzie rosło w miarę, jak modele użytkowania coraz bardziej polegać będą na możliwościach szybszej obróbki grafiki. By zaoferować najlepsze wrażenia z użytkowania, urządzenia muszą zapewnić niezwykle czuły graficzny interfejs użytkownika, możliwość szybkiego przeglądania Sieci i wizualnie bogatą rozgrywkę w 3D, jednocześnie obsługując wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Podsystem GPU rodziny procesorów NVIDIA® Tegra zapewnia wszystkie wspomniane wcześniej wizualne możliwości obliczeniowe w urządzeniach mobilnych, co zostało omówione w niniejszym raporcie. Dowiedz się więcej 

Architektura rodziny układów GPU NVIDIA Tegra 4 – kolejna generacja czterordzeniowego układu 4-PLUS-1™

Smartfony i tablety coraz częściej wykorzystywane są jako osobiste urządzenia komputerowe. Dzisiejsze urządzenia przenośne przestały być wykorzystywane tylko do rozmów telefonicznych, wysyłania wiadomości czy okazjonalnego przeglądania Sieci. Aplikacje mobilne do zastosowań klasy PC, takich jak edycja wideo, obróbka tekstu, przeglądanie Sieci z wykorzystaniem wielu zakładek, nowoczesny, bogaty w grafikę gaming oraz wielozadaniowość są już dostępne i coraz bardziej zwiększają wymagania stawiane urządzeniom mobilnym. Czterordzeniowe jednostki CPU z rodziny mobilnych układów SoC NVIDIA® Tegra® 4, omawiane w tym raporcie, zostały zaprojektowane aby napędzać kolejną generację aplikacji mobilnych i obejmują kilka kluczowych usprawnień zapewniających wyższą wydajność wraz z nieprzeciętną mocą. Dowiedz się więcej 

Chimera: architektura fotografii obliczeniowej firmy NVIDIA

Kolejny etap wykorzystywania aparatów fotograficznych w smartfonach będzie napędzany fotografią obliczeniową. Skutkować to będzie lepszymi zdjęciami, uchwyceniem subtelności i szczegółów scen w taki sposób, w jaki widzi ludzkie oko. Architektura Chimera wykorzystuje moc przetwarzania wbudowaną w układy GPU, CPU oraz ISP Tegra, udostępniając nowe funkcje i możliwości fotografii obliczeniowej, jak na przykład zawsze włączony tryb HDR, pomagający uzyskać naprawdę wspaniałe zdjęcia. Dowiedz się więcej 

ARCHITEKTURA TECHNOLOGII BEZPRZEWODOWEGO WYŚWIETLANIA MIRACAST FIRMY NVIDIA

Zespół, który stworzył Wi-Fi wkrótce przedstawi standard bezprzewodowego wyświetlania Miracast, umożliwiający urządzeniom mobilnym przesyłanie obrazu i dźwięku bezpośrednio do dużych telewizorów HD bez konieczności używania kabli lub istniejącej sieci bezprzewodowej. Firma NVIDIA będzie obsługiwała ten standard poprzez wykorzystanie wybitnych możliwości multimedialnych układów Tegra w technologii bezprzewodowego wyświetlania. Niniejsze opracowanie pokazuje, w jaki sposób doświadczenie firmy NVIDIA w przetwarzaniu wideo i grafiki może pomóc w dostarczaniu wzbogaconych wrażeń płynących z bezprzewodowego wyświetlania. Dowiedz się więcej 

Architektura NVIDIA® DirectTouch™

NVIDIA DirectTouch to oczekująca na przyznanie patentu architektura sterowania dotykowego, poprawiająca czas reakcji na dotyk dzięki wykorzystaniu procesora aplikacji NVIDIA® Tegra®3 do przetwarzania niektórych procesów związanych z kontrolą sterowania dotykowego, które zwykle obsługiwane są przez kontrolery i moduły dotykowe. Architektura ta ułatwia również implementację sprzętu dla sterowania dotykowego oraz interfejsów użytkownika, gwarantując mniejsze zużycie energii i dostarczając bardziej skalowalną wydajność. Dowiedz się więcej 

Korzyści ze stosowania czterordzeniowych układów CPU w urządzeniach mobilnych

Niniejszy raport przygląda się temu jak czterordzeniowe układy CPU i technologia zmiennego przetwarzania symetrycznego (Variable SMP) umożliwi urządzeniom mobilnym dalsze pokonywanie ograniczeń wydajności. Zobacz w jaki sposób pozwoli to twórcom aplikacji i gier dostarczać nowe wrażenia na platformie mobilnej, a wszystko to przy jednoczesnym wydłużeniu czasu pracy przy zasilaniu akumulatorowym w przypadku najpopularniejszych typów zastosowań. Dowiedz się więcej 

Zmienne przetwarzanie symetryczne (Variable SMP) – architektura wielordzeniowa o niskim zużyciu energii i wysokiej wydajności

Ze względu na rosnące wymagania aplikacji mobilnych w zakresie wydajności, producenci układów typu SoC (System-on-a-Chip) coraz częściej wykorzystują architektury oparte na procesorach wielordzeniowych. Pozwala im to zapewnić większą wydajność, utrzymując jednocześnie zużycie energii na niewielkim poziomie, typowym dla urządzeń mobilnych. Niniejszy raport przygląda się technologii zmiennego przetwarzania symetrycznego (Variable SMP) wykorzystywanej przez układ znany pod nazwą Projekt Kal-El, która zapewnia nowy poziom wydajności jednostki czterordzeniowej i pozwala oszczędzać energię zmniejszając tym samym pobór mocy w trybie aktywnego czuwania. Dowiedz się więcej 

Wykorzystanie rozwiązań graficznych klasy high-end w urządzeniach podręcznych

W ciągu ostatnich paru lat rozmiar i rozdzielczość wyświetlaczy urządzeń mobilnych gwałtownie wzrosły. Rosnąca popularność tabletów będzie powodowała dalszy wzrost tych parametrów i w konsekwencji zbliżą się one do wartości charakterystycznych dla wyświetlaczy laptopów. Niniejszy raport analizuje wymagania obecnych i przyszłych urządzeń mobilnych wobec układów GPU, które będą musiały nie tylko przetwarzać większą liczbę pikseli, ale również spełniać ograniczenia w zakresie poboru mocy. Dowiedz się więcej 

Korzyści ze stosowania wielordzeniowych układów CPU w urządzeniach mobilnych

Producenci jednostek CPU dla komputerów typu desktop przestawili się na wielordzeniową architekturę procesora pięć lat temu, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie w zakresie wydajności i wykładniczy wzrost energii pobieranej przez procesor jednordzeniowy. Współczesne jednostki CPU korzystają z wielu rdzeni, aby wykonać więcej pracy w krótszym czasie i przy niższym zużyciu energii w porównaniu do swoich jednordzeniowych poprzedników. Procesory mobilne stają naprzeciw tym samym wyzwaniom w zakresie wydajności i pobieranej mocy. Niniejszy raport bada w jaki sposób urządzenia mobilne zaadaptują wielordzeniowe układy CPU, aby w przyszłości zwiększać swoją wydajność i wydłużać czas pracy przy zasilaniu akumulatorowym. Dowiedz się więcej 

 
Informacje o produkcie

Przegląd produktów Tegra
Cechy układu Tegra
Urządzenia z układem Tegra
Superukład Tegra (procesory Tegra)

Showcase TegraZone

Tegra Zone
Najlepsze gry dla systemu Android
Pobierz aplikację Tegra Zone
Strefa programistów Tegra

Procesory Tegra

Tegra X1
Tegra K1
Tegra 4
Tegra 3
Tegra 2
Publikacje i raporty na
temat układów Tegra

Powiązane produkty

Motoryzacja
Zintegrowane systemy
komputerowe

NVIDIA Jetson TK1

Znajdź nas Online

NVIDIA Blog Blog NVIDIA

Facebook Facebook

Twitter Twitter

Twitch Twitch

YouTube YouTube