Nowości

NVIDIA Quadro akceleruje tworzenie efektów wizualnych w Tippett Studio

 
 

Poczynając od generowanych komputerowo wilków w filmie „Saga ‘Zmierzch’: Zaćmienie”, aż po efekty cieczy w „Immortals”, NVIDIA Quadro Pro pozwala studiu Tippett pracować szybciej i wykonywać iteracje z większą częstotliwością.

Official Trailer
Zobacz oficjalny zwiastun

Mieszczące się w Berkeley w stanie Kalifornia Tippett Studio zmodernizowało niedawno ponad 200 stacji roboczych swoich artystów za pomocą profesjonalnych rozwiązań graficznych NVIDIA Quadro, umożliwiając im w efekcie do pięciu razy wydajniejszą pracę. Dzięki wdrożeniu Quadro artyści z Tippett są lepiej wyposażeni do pracy z zaawansowanymi narzędziami firm takich jak Pixologic i The Foundry, a praca ze złożonymi modelami geometrycznymi nie stanowi już dla nich problemu.

Firma Tippett Studio, założona w 1984 roku przez Phila Thipetta – laureata Oskara i nagrody Pioniera przyznanej przez stowarzyszenie Visual Effects Society – jest jednym z najstarszych i najbardziej renomowanych studiów efektów specjalnych na świecie. Podczas pracy nad filmem „Saga ‘Zmierzch’: Zaćmienie”, studio stanęło przed zadaniem stworzenia wyjątkowo skomplikowanej sceny walki, toczącej się na śniegu pomiędzy komputerowo generowanym wilkiem a żywym aktorem.

Saga ‘Zmierzch’: Zaćmienie
Zdjęcie z filmu „Saga ‘Zmierzch’: Zaćmienie” za zgodą Tippett Studio.

„W czasie produkcji ‘Zaćmienia’ kluczowe znaczenie miał błyskawiczny dostęp do wysokiej jakości podglądu, bo zwłaszcza sekwencje z udziałem wilka wymagały wielu iteracji sceny, by osiągnąć efekt zamierzony przez reżysera”, wyjaśnia Scott Singer, naczelny animator efektów specjalnych w Tippett Studio. „Tworzenie śniegu przylegającego do futra jest bardzo skomplikowanym zadaniem dla grafików komputerowych, jednak dzięki kartom Quadro nie musieliśmy czekać na powrót naszych renderów, by podejrzeć nasze ujęcia.”

Pracując nad filmem „Saga ‘Zmierzch’: Zaćmienie”, artyści z Tippett wykorzystali NVIDIA Quadro do wyświetlania i manipulowania wizualizacjami futra, które wygenerowano komputerowo posługując się wewnętrznie opracowanym oprogramowaniem o nazwie „Furator”. Ta nowo odkryta możliwość pozwoliła ekipie zaoszczędzić wiele cennego czasu przy tworzeniu ich potoku produkcyjnego i opracowywaniu metod renderowania fotorealistycznego futra i śniegu.

„Przejście z GeForce na Quadro wywarło ogromny wpływ na naszą pracę”, powiedział dyrektor techniczny Tippett, Sanjay Das, „Dotyczy to nie tylko obecnego projektu, ale także przyszłości – w miarę poznawania przez nas akcelerowanych przez GPU technik renderowania i możliwości jakie dają nowe, wysokowydajne narzędzia do tworzenia efektów wizualnych z wykorzystaniem procesorów graficznych Quadro.”

Saga ‘Zmierzch’: Zaćmienie
Zdjęcie z filmu „Saga ‘Zmierzch’: Zaćmienie” za zgodą Tippett Studio.

„Grupa problemów, które studia efektów wizualnych próbują rozwiązywać, należy do dziedziny wizualizacji obliczeniowej – łączącej symulacje fizyczne i zaawansowany rendering”, mówi Dominick Spina, menedżer do spraw cyfrowych technologii filmowych w firmie NVIDIA. „‘Furator’ – wewnętrzne narzędzie firmy Tippett, zapewnia o rząd wielkości wyższą wydajność, dzięki zastosowaniu naszych rozwiązań Quadro klasy Fermi opartych na architekturze NVIDIA CUDA, które zaprojektowano specjalnie pod kątem umożliwienia interaktywnej pracy ze złożonymi algorytmami.”

Firma Tippett korzysta obecnie z oprogramowania Autodesk Maya, własnego języka programowania „Mu” do animacji i modelowania proceduralnego, a także programu Renderman wytwórni Pixar do generowania obrazu w wersji finalnej. Tippett Studio pracuje obecnie nad efektami wizualnymi do filmów: „Ksiądz”, „Smerfy”, „Immortals” i „Hemingway & Gellhorn”.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn