Technologie

Rzeczywistość
wirtualna
Rzeczywistość wirtualna
divider

Rzeczywistość wirtualna

Rzeczywistość wirtualna GeForce Experience i GameWorks VR, karty z serii GeForce GTX stanowią doskonałą platformę graficzną pod kątem rzeczywistości wirtualnej.

GeForce GTX to doskonała platforma graficzna do zastosowań w rzeczywistości wirtualnej. Wkrocz do nowego, wciągającego świata gamingu, dysponując niewiarygodną wydajnością, kompatybilnością plug-and-play oraz wiodącą w branży technologią NVIDIA GameWorks™ VR, którą mogą zapewnić wyłącznie zaawansowane karty graficzne z serii GTX

 
GEFORCE GTX BATTLEBOX

DOMINUJ W GRACH DZIĘKI KOMPUTEROWI GEFORCE® GTX BATTLEBOX™

Ciesz się przyszłością z kolejnej generacji komputerem GeForce GTX Battlebox™. Komputery te zostały zaprojektowane przez firmę NVIDIA oraz najlepszych twórców systemów na świecie, by zapewniać niesamowite wrażenia w grach kompatybilnych z rzeczywistością wirtualną, rozdzielczością 4K oraz DX12.

 

Rzeczywistość wirtualna (VR) odmieni sposób w jaki doświadczamy rozgrywki, umieszczając nas w samym centrum akcji, otoczonych przez trójwymiarowy świat gry. Gdy poruszasz głową, obraz się zmienia. Jeśli korzystasz w kompatybilnych grach ze specjalnych kontrolerów VR, Twój awatar w naturalny sposób używa rąk do interakcji z obiektami. Brzmi jak magiczna sztuczka, jednak jeśli raz doświadczysz bezprecedensowego zanurzenia i realizmu, jakie zapewnia rzeczywistość wirtualna, natychmiast zapragniesz mieć swój własny nagłowny zestaw VR.

Aby zapewniać tak wciągające wrażenia, do obsługi rzeczywistości wirtualnej niezbędna jest duża moc obliczeniowa układu GPU. Przykładowo, nadchodzące gogle Oculus Rift będą obsługiwać rozdzielczość 2160x1200 przy 90 klatkach na sekundę, co jest nieco ponad trzykrotnie bardziej wymagające niż obsługa na monitorze rozdzielczości 1920x1080 przy 30 klatkach na sekundę. Jeśli stała częstotliwość generowania klatek nie będzie utrzymana na poziomie 90 fps, gra będzie się zacinać i powstaną opóźnienia w wyświetlaniu obrazu, co zepsuje całe wrażenie i będzie powodować zmęczenie oczu oraz bóle głowy.

Z tego powodu, firma NVIDIA pracowała nad zwiększeniem wydajności oraz poprawą jakości rzeczywistości wirtualnej.

 

Układy GPU GeForce GTX

Druga generacja opartych na architekturze NVIDIA Maxwell układów GPU z serii GeForce GTX została stworzona, by zapewniać wysokie częstotliwości generowania klatek oraz obsługiwać wysokie rozdzielczości, co jest niezbędne pod kątem wymagających zastosowań w rzeczywistości wirtualnej. Dzięki pełnej obsłudze API graficznego DirectX 12 kolejnej generacji oraz multiprojekcyjnej architekturze Maxwell, która oferuje nowe techniki renderingu do zastosowań w rzeczywistości wirtualnej, układy GPU GeForce GTX są stworzone, by zapewniać niewiarygodne wrażenia podczas korzystania z urządzeń VR.

 

GameWorks VR

Aby pomóc w udoskonalaniu wrażeń podczas korzystania z rzeczywistości wirtualnej, stworzyliśmy zestaw narzędzi dla programistów (SDK) “GameWorks VR” do zastosowań w nagłownych zestawach VR, który pozwala twórcom gier zwiększyć wydajność, zredukować opóźnienia i poprawić kompatybilność. Pakiet GameWorks VR obejmuje następujące technologie:

  • Multi-Res Shading: nowa, innowacyjna technika renderingu VR, w ramach której każda część obrazu jest renderowana w rozdzielczości, która lepiej odpowiada gęstości pikseli końcowego, "odkształconego" obrazu (obrazy w rzeczywistości wirtualnej są owalne, w przeciwieństwie do prostokątnego obrazu wyświetlanego na monitorze komputera). Dzięki użyciu multiprojekcyjnej architektury Maxwell do renderowania wielu rozdzielczości w pojedynczym obrazie, widoczny jest znaczny wzrost wydajności w grach obsługujących rzeczywistość wirtualną.

NVIDIA Multi-res shading

  • Context Priority: Umożliwia kontrolę nad pracą układu GPU, pozwalając na obsługę zaawansowanych funkcji rzeczywistości wirtualnej, takich technika asynchronous time warp, która zmniejsza opóźnienie i szybko dostosowuje wyświetlany obraz do ruchu głowy gracza - bez konieczności ponownego renderowania nowych klatek. Dzięki temu rozgrywka jest bardziej płynna i responsywna, co sprawia, że urządzenia VR są wygodniejsze w użyciu, zwłaszcza podczas dłuższych sesji z grą.

Technologia Context priority w technice asynchronous time warp

  • VR SLI: Dzięki konfiguracji VR SLI, wiele układów GPU może zostać przypisanych do konkretnego oka, co radykalnie przyspieszy stereofoniczny rendering. Konfiguracja VR SLI umożliwia nawet skalowanie na komputerach PC w oparciu o więcej niż dwa układy GPU.

VR SLI – skalowanie wydajności na więcej niż dwa układy GPU

  • Tryb Direct: Wsparcie dla modelu plug and play w nadchodzących nagłownych zestawach VR zapewnia błyskawiczną obsługę urządzenia zaraz po podłączeniu go do komputera PC i sprawia, że jest ono traktowane jako osobne urządzenie, a nie rozszerzenie pulpitu Windows, jak to miało miejsce w przypadku niektórych konfiguracji systemowych.

  • Renderowanie do przedniego bufora: zredukujmy opóźnienie pozwalając układowi GPU renderować bezpośrednio do przedniego bufora.

 

GeForce Experience

Do tej pory oprogramowanie GeForce Experience zapewniało aktualizacje sterowników, profile gier i optymalne ustawienia dziesiątkom milionów graczy (korzystających z komputerów typu desktop i notebooków) na całym świecie. Po oficjalnej premierze urządzeń VR, oprogramowanie GeForce Experience będzie także oferować optymalne ustawienia w grach obsługujących rzeczywistość wirtualną, co pozwoli graczom na skonfigurowanie za jednym kliknięciem myszy swoich systemów pod kątem wymagających urządzeń VR. Pomoże to w osiągnięciu płynnej rozgrywki przy stałej częstotliwości generowania klatek na poziomie 90 fps w najnowszych grach kompatybilnych z rzeczywistością wirtualną.

GeForce to doskonała platforma graficzna do zastosowań w rzeczywistości wirtualnej