GeForce 8800 FAQ

P: Co przedstawiacie dzisiaj?
O: Dzisiaj prezentujemy bezkonkurencyjną platformę dla graczy, w której skład wchodzą nowe procesory graficzne (GPU) NVIDIA GeForce 8800 GTX i NVIDIA GeForce 8800 GTS – pierwsze w branży zgodnie z Microsoft® DirectX® 10 układy o zunifikowanej architekturze – oraz nowy procesor obsługi komunikacji i mediów (MCP) NVIDIA nForce® 680i.

P: Co sprawia, że jest to bezkonkurencyjna platforma dla graczy?
O: Platforma ta zawiera nadzwyczajne rozwiązania dla graczy:

  • Podwójną kartę opartą o procesory graficzne GeForce 8800 GTX działające w trybie NVIDIA® SLI™
  • Płytę głowną NVIDIA nForce 680i, zaprojektowaną dla osiągnięcia maksymalnej wydajności dzięki takim funkcjom jak ogromne możliwości overclockingu, obsługa technologii SLI oraz podwyższona prędkość magistrali systemowej.

P: Ile procesorów graficznych prezentujecie dzisiaj?
O: Dzisiaj przedstawiamy dwa nowe procesory graficzne oparte na nowej architekturze serii GeForce 8. Są to procesory graficzne NVIDIA GeForce 8800 GTX oraz GeForce 8800 GTS.

P: Czy nowe procesory graficzne obsługują DirectX 10?
O: Tak. Procesory graficzne z serii GeForce 8 są nie tylko pierwszymi ukazującymi się na rynku układami zgodnymi z DirectX 10, ale są także referencyjnymi procesorami graficznymi stosowanymi przy rozwoju tego API oraz w procesie certyfikacji DirectX 10.

P: Czy jest to nowa architektura czy też wersja rozwojowa architektury GeForce 7?
O: Jest to zupełnie nowa, zunifikowana architektura kompatybilna z DirectX 10.

P: Czy jest to tzw. „twarda” premiera, podczas której nowy produkt jest natychmiast dostępny w sklepach?
O: Tak. Karty graficzne z procesorami GeForce 8800 GTX oraz GeForce 8800 GTS są od dzisiaj dostępne w ofercie wiodących sklepów, także internetowych.

P: Jak wielkiej sprzedaży nowych rozwiązań oczekujecie?
O: Nowe procesory graficzne są najlepszymi, najbardziej wydajnymi dostępnymi obecnie rozwiązaniami graficznymi, zatem będzie na nie duży popyt. Kontynuują one historię naszych innowacji graficznych i umacniają wiodącą rolę naszych technologii. Biorąc pod uwagę rewolucyjną wydajność oraz kompatybilną z DirectX 10 zunifikowaną architekturę nowych procesorów graficznych, spodziewamy się znacznego popytu na te produkty. Spodziewamy się zaspokoić go w pełni.

P: Czy pojedynczy procesor graficzny GeForce 8800 GTX jest szybszy niż dwa układy GeForce 7900 GTX działające w trybie SLI?
O: Tak.

P: Czy pojedynczy procesor graficzny GeForce 8800 GTX jest szybszy niż pojedyncza karta GeForce 7950 GX2?
O: Tak.

P: Czy nowe procesory graficzne GeForce 8800 GTX i GeForce 8800 GTS obsługują technologię SLI?
O: Tak. Wszystkie procesory GeForce 8800obsługują technologię NVIDIA SLI.

P: Ile slotów zajmuje każda z tych kart?
O: Karty graficzne wykorzystujące układy GeForce 8800 GTX oraz GeForce 8800 GTS zajmują po dwa sloty każda.

P: Jak wygląda specyfikacja procesorów graficznych GeForce 8800 GTX i GeForce 8800 GTS?

  GeForce 8800 GTX GeForce 8800 GTS
Procesory strumieniowe 128 96
Częstotliwość rdzenia (MHz) 575 500
Częstotliwość shaderów (MHz) 1350 1200
Częstotliwość pamięci (MHz) 900 800
Wielkość pamięci 768MB 640MB
Interfejs pamięci 384-bit 320-bit
Przepustowość pamięci (GB/sek) 86.4 64
Wypełnianie (miliardy/sek) 36.8 24

P: Jaki rodzaj pamięci wykorzystują karty graficzne wykorzystujące procesory graficzne GeForce 8800 GTX i GeForce 8800 GTS?
O: Szybkie pamięci GDDR3.

P: Czy oferowane będą wersje układów GeForce 8800 GTX lub GeForce 8800 GTS wyposażone w 512 MB lub 256 MB pamięci?
O: Na razie nie.

P: Czy te procesory graficzne obsługują HDCP?
O: Tak. Wszystkie karty graficzne z układami GeForce 8800 GTX i GeForce 8800 GTS obsługują HDCP.

P: Czy procesory graficzne GeForce 8800 obsługują technologię NVIDIA® PureVideo™ HD?
O: Tak. Wszystkie układy NVIDIA GeForce 8800obsługują technologię PureVideo HD.

P: Czy zmieniliście podejście do antyaliasingu w procesorach z serii GeForce 8?
O: Tak. Dodaliśmy nowe tryby antyaliasingu 8x oraz 16x, które oferują doskonałą jakość obrazu przy idealnej płynności. Panel kontrolny NVIDIA obsługuje trzy następujące tryby antyaliasingu (AA):

    a) Kontrolowany przez aplikację – AA jest w pełni kontrolowany przez ustawienia gry.
    b) Ignorowania aplikacji – AA jest w pełni kontrolowany przez Panel kontrolny NVIDIA. Ustawienia dostępne w grze są ignorowane.
    c) Udoskonalony aplikacji (nowy) – ustawienia AA (np. 4x, 8x, 16x itd.) są narzucane przez Panel kontrolny NVIDIA, ale aplikacja decyduje, czy AA jest włączony oraz w stosunku do jakich powierzchni. Ten tryb pozwala wykorzystać dwa nowe tryby AA 8x i 16x dostępne w układach GeForce 8800 w bardziej kompatybilny i niezawodny sposób niż w trybie Ignorowania aplikacji. Ten tryb jest zalecany dla wszystkich aplikacji.

P: Z ilu tranzystorów składają się układy z serii NVIDIA GeForce 8?
O: 681 milionów.

P: W jakim procesie technologicznym wyprodukowano układy NVIDIA GeForce 8?
O: 90 nanometrów

P: Gdzie są produkowane procesory graficzne z serii NVIDIA GeForce 8?
O: W zakładach TSMC.

P: Co oznacza zunifikowany rdzeń jednostek shaderowych?
O: W przeszłości procesory graficzne wyposażone były w dedykowane jednostki przeznaczone do wykonywania poszczególnych typów operacji, takich jak przetwarzanie wierzchołków czy cieniowanie pikseli. W ramach zunifikowanej architektury układów z serii GeForce 8, NVIDIA zaprojektowała jeden rdzeń obliczeń zmiennoprzecinkowych z wieloma niezależnymi procesorami. Każdy z tych niezależnych procesorów jest w stanie wykonywać dowolną operację, w tym cieniowanie pikseli, wierzchołków, przetwarzanie geometrii i fizyki. Procesory graficzne GeForce 8800 mogą dynamicznie przydzielać moce obliczeniowe w zależności od obciążenia aplikacji, zapewniając w ten sposób bezprecedensową wydajność i efektywność.

P: Co to jest technologia NVIDIA GigaThread™?
O: GigaThread to nowa technologia umożliwiająca równoległe wykonywanie przez rdzeń procesora tysięcy niezależnych wątków. Zapewnia to niezwykłą wydajność przetwarzania zaawansowanych programów shaderowych nowej generacji.

P: Co to jest przetwarzanie strumieniowe?
O: Przetwarzanie strumieniowe to stosunkowo nowa technologia komputerowa, umożliwiająca równoległe przetwarzanie określonych serii operacji w wielu strumieniach danych z ogromną wydajnością i efektywnością. Rdzeń obliczeniowy procesorów graficznych GeForce 8800 składa się ze 128 pracujących równolegle procesorów strumieniowych taktowanych z częstotliwością 1.35 GHz, zapewniających niezrównaną wydajność w grach. Przetwarzanie strumieniowe jest najbardziej wydajną architekturą obróbki grafiki. Przetwarzanie strumieniowe ewoluowało razem z rozwojem grafiki i architektura procesorów GeForce 8 oferuje nową generację architektury strumieniowej. GeForce 8800 dysponuje zunifikowaną architekturą, w której programy przetwarzające geometrię, wierzchołki i piksele współdzielą zasoby przetwarzania strumieniowego.

P: Czy nowe procesory graficzne obsługują Shader Model 4.0?
O: Tak. Procesory graficzne GeForce 8800 oferują pełną obsługę Shader Model 4.0.

P: Jakie są podstawowe różnice pomiędzy DirectX 9 i Direct X 10?
O: DirectX 10 wprowadza kilka ważnych nowych funkcji, miedzy innymi:

  1. - shadery geometrii
  2. - wyjście strumieniowe
  3. - nową generację geometrii chwilowej
  4. - znacząco niższe użycie procesora głównego w czasie transferów danych pomiędzy procesorem i procesorem graficznym

Razem funkcje te zapewniają niezrównany poziom graficznego realizmu oraz efekty o filmowej jakości renderowane w czasie rzeczywistym przez procesor graficzny.

P: Co to jest wyjście strumieniowe?
O: Wyjście strumieniowe to nowa funkcja DirectX 10, która pozwala na bezpośrednie przekazywanie danych z jednostek geometrii lub wierzchołków prosto do pamięci ramki bez konieczności przejścia przez cały potok renderujący. Dane wyjściowe mogą być następnie ponownie przetwarzane w potoku renderującym, co pozwala na powtarzanie obróbki i aplikowanie zaawansowanych efektów takich jak systemy cząsteczkowe lub efekty fizyczne.

P: Czym są shadery geometrii?
O: Shadery geometrii są nową funkcją DirectX 10, które pozwalają na dynamiczne tworzenie geometrii przez procesor graficzny. Do tej pory układy graficzne miały możliwość manipulowania tylko już istniejącymi danymi. Wraz z wprowadzeniem shaderów geometrii, procesor graficzny może teraz tworzyć i likwidować wierzchołki. Możliwość ta pozwala na uzyskiwanie nowych funkcji, takich jak mapowanie przemieszczeń wraz z tesselacją oraz wolumenów cieni tworzonych przez procesor graficzny, dzięki czemu uzyskać można jeszcze bardzie realistyczną rozgrywkę.

P: Czym jest silnik NVIDIA® Lumenex?
O: Silnik NVIDIA® Lumenex™ to część procesorów graficznych GeForce 8800 pozwalająca na uzyskanie niewiarygodnej jakości obrazu, w tym pełnoekranowego antyaliasingu 16x, 128-bitowego oświetlenia HDR (high-dynamic range) oraz rozdzielczości 2560x1600 przy zachowaniu płynności obrazu.

P: Co to jest technologia NVIDIA® Quantum Effects?
O: NVIDIA Quantum Effects to nowa technologia zaprojektowana dla ulepszenia symulacji i renderingu efektów fizycznych przez procesor graficzny. Dzięki zaawansowanemu rdzeniowi przetwarzania, układy GeForce 8800 mogą zapewnić zadziwiające efekty wizualne takie jak dym, ogień i eksplozje przy większej niż dotąd płynności obrazu. Dzięki wbudowaniu tych funkcji w procesor graficzny, główny procesor komputera może więcej mocy obliczeniowej poświęcić obsłudze silnika gry lub sztucznej inteligencji, zwiększając tym samym jakość rozgrywki.

P: Dlaczego karta graficzna GeForce 8800 GTX wyposażona jest w dwa złącza SLI?
O: Drugie złącze SLI na karcie GeForce 8800 GTX zapewnia sprzętową obsługę potencjalnych przyszłych udoskonaleń naszego oprogramowania do obsługi SLI. Przy obecnych sterownikach, wykorzystywane jest tylko jedno złącze. Użytkownicy mogą zamontować mostek SLI w lewym lub prawym złączu.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn