INFORMACJE O PRODUKCIE
INFORMACJE DODATKOWE
Specyfikacja techniczna

Specyfikacja techniczna układu NVIDIA GoForce 5500
 
H.264 VIDEO CODEC Kodek H.264
  • Dekodowanie H.264 w rozdzielczości D1 [720x480 @przy 30fps lub 720x576 przy 25fps]
  • Dekodowanie H.264 w trybie QVGA przy 15fps i 384Kbps
  • Dekodowanie H.264 w trybie QVGA przy 15fps i 384Kbps
Dekoder WMV i REAL VIDEO
  • Dekodowanie WMV w trybie QVGA przy 25fps
  • Dekodowanie Real Video 9 w trybie QCIF przy 15fps
Sprzętowe kodeki MPEG4 / H.263
  • Kodowanie lub dekodowanie MPEG4 w rozdzielczości D1 przy 30fps
  • Kodowanie MPEG4 w rozdzielczości D1 przy 30fps
  • Kodowanie MPEG4 w trybie Simple Profile, poziomy od 0 do 5 (ISO/IEC 14496-2)
  • Kodowanie H.263 Profile 0, poziom 50 lub niższy
  • Dodatkowa obróbka obrazu wynikowego, włączając w to sprzętową konwersję przestrzeni barw i skalowanie obrazu
  • Filtry "de-blocking" i "de-ringing" poprawiające jakość obrazu podczas odtwarzania
Silnik graficzny 3D wersja 2.0
  • Obsługa OpenGL® ES z rozszerzeniami NVIDIA Pixel Shading
  • Wypełnianie 3D – 200 milionów pikseli/sek
  • 2.67 milionów trójkątów na sekundę
  • 128-bitowy interfejs dla pamięci wewnętrznej
  • 32-bitowy interfejs dla pamięci zewnętrznej
  • Procesor przekształceń geometrycznych
  • Potok 40-bitowego koloru
  • 5 jednoczesnych tekstur
  • Znacznik jasności koloru
  • 7 powierzchni (kolor, Z, tekstury 1…5)
  • 16 palet 4-bitowych lub jedna 8-bitowa
  • Procesor przekształceń pierwotnych
  • Programowalny silnik cieniowania pikseli
  • Dwu/trzyliniowe filtrowanie tekstur
  • Obsługa danych zmienno i stałoprzecinkowych
  • Obsługa renderingu 3D w trybie XGA [1024x768] i mniejszych wyświetlaczy
Silnik AUDIO
  • Programowalny rdzeń
  • Interfejs obsługi kodeków I 2 S/AC97
DEKODOWANIE
  • AMR NB [12.2kbps] i WB [23.5 kbps]
  • AAC LC, HE-AAC (AAC+) oraz AAC+ Enhanced [128 kbps]
  • MP3 [320 kbps]
  • AAC [320 kbps]
  • WMA, WAV i PCM
  • Real Audio 8, 9, 10
  • Bluetooth SBC
KODOWANIE
  • AMR NB [12.2kbps] i WB [23.5 kbps]
  • AAC LC [128 kbps]
  • MP3 [320 kbps]
  • Bluetooth SBC
MIDI
  • Obsługa SP-MIDI, DLS, XMF
  • 64-głosowa polifonia z próbkowaniem 22kHz
  • Obsługa standardowych Sound Banków
EFEKTY AUDIO
  • Poszerzanie bazy stereo, normalizacja, redukcja szumów, mikser, redukcja echa, efekty środowiskowe
PROCESOR (ISP)
  • Optyczna kalibracja czerni
  • Kompensacja “De-knee”
  • Kompensacja zniekształceń soczewkowych
  • Korekcja ekspozycji
  • Balans bieli
  • Korekcja uszkodzonych pikseli
  • Korekcje demosaic i denoise
  • Korekcja krawędzi
  • Korekcja koloru do przestrzeni sRGB
  • Korekcja gamma
  • Konwersja kolorów (do YUV)
  • Obróbka danych wykorzystywanych przez mechanizmy automatycznej ekspozycji, balansu bieli i autofokusa
SPRZĘTOWY KODEK JPEG
  • 10 megapikselowe (i niższe) kodowanie i dekodowanie wykorzystujące standard ISO/IEC 10918
  • Nagrywanie i odtwarzanie w standardzie Motion JPEG
  • Fotografowanie szybkomigawkowe
  • Tworzenie nakładek, ramek i obrazów mieszanych
  • Obsługa miniatur (przechowywanie w tym samym pliku obrazu i miniatury)
  • Obsługa kodowania Huffmana w plikach JPEG
  • Programowalna tablica kwantyzacyjna
  • Sprzętowe kodowanie DCT, RLE i metodą Huffmana
KONTROLER WYŚWITLANIA
  • Obsługa paneli LCD w trybie XGA [1024x768]
  • Obsługa podwójnego buforowania dla wyświetlaczy VGA i mniejszych
  • Szybkie przełączanie między głównym i pomocniczym ekranem LCD
  • Sprzętowa obsługa pomocniczych wyświetlaczy LCD
  • Obsługa paneli do trybu 24-bpp
KONTROLER SD/SDIO
  • 1 bitowy i 4 bitowy SD/SDIO oraz mini-SD
  • Obsługa kart pamięci oraz kart bezprzewodowych
WEJŚCIE WIDEO (BAYER & YUV)
  • Obsługa trybu 10 megapikselowego z filtrem Bayera za pomocą interfejsu 10-bit RGGB
  • Tryb 5 megapikselowy Bayer przy 15 fps
  • Tryb 3 megapikselowego podglądu z szybkością 10 fps za pomocą 8–bitowego interfejsu zgodnego z ITU-R 656
  • Wyjście 96 MHz
  • Horyzontalne skalowanie z filtrem dolnoprzepustowym
  • Uśrednianie pionowe
  • Interfejs I 2 C pozwalający na programowanie i sterowanie kamerą
  • Konwersja kolorów YUV422 do RGB565
  • Obsługa pojedynczego i podwójnego buforowania
  • Synchronizacja z kontrolerem graficzny z podwójnym buforowaniem
  • Obrót obrazu/filmu

 

AKCELERACJA 64-BITOWEJ GRAFIKI 2D
  • 256 operacji rastrowych BitBlt działających na trzech składowych koloru
  • Skalowanie wideo w zakresie 8x powiększania do 1/64 zmniejszania
  • Wzory wypełnienia: mono i pełny
  • Rozszerzenie z mono do koloru
  • Przezroczystość mono źródła/wzoru
  • Zapis/odczyt przezroczystości docelowego koloru
  • Rysowanie linii pod dowolnym kątem według algorytmu Bresenhama
  • Wypełnianie prostokątów
  • Obrót obrazu/filmu
  • Obsługa alpha blendingu

 

INTERFEJS PŁASKICH PANELI (LCD)
  • 16.8 milionów kolorów w trybie 24-bpp
  • Bezpośredni interfejs dla sterowników LCD
  • Wbudowany “timing generator”
  • Kolor TFT z 9, 12, 16 i 18 bitami/cykl
  • Tryb “Partial pixel-per-clock”
  • Obsługa CPU, RGB, Serial, M-CMADS, AMLCD, LTPS, SPI i Sharp ULC
  • Obsługa ponad 80 popularnych modeli LCD

 

KONTROLER GRAFIKI
  • Alpha Blending
  • Konwersja koloru 16 do 24-bpp
  • Konwersja przestrzeni barwnych (YUV do RGB)
  • Sprzętowy obrót (90°, 180°, 270°)
  • Przewracanie i odbijanie
  • Częściowa obsługa wyświetlania fragmentów (dowolny rozmiar/pozycja)
  • Potrójna 6-bitowa tablica poszukiwań
  • Nakładanie
  • Kodowanie predefiniowanego obszaru wyświetlania

 

ZINTEGROWANA PAMIĘĆ 640 KB 128-BIT SRAM
  • 640 KB 128-bitowej pamięci w procesorze

 

32-BITOWY INTERFEJS FLEXIBLE HOST BUS
  • Obsługa adresacji pośredniej i bezpośredniej
  • 8/16/32-bitowy asynchroniczny interfejs
  • Obsługa trybu burst
  • Stały i zmienny parametr “host bus latency”
  • Automatyczne zwiększanie adresowania
  • Programowanie przerwań

 

OPCJE ZEGARA
  • Wbudowany oscylator dla kryształów od 2 to 13MHz
  • Tryb cyfrowego pomijania częstotliwości dla zewnętrznych źródeł zegara (np.: głównego procesora)
  • Oscylator niskiego poboru energii
  • Dwa wbudowane układy PLL z niezależnym VCO (w zakresie od 50 MHz do 400MHz

 

ZAAWANSOWANE ZARZĄDZANIE ENERGIĄ NVIDIA NPOWER
  • Technologia „Fully-static CMOS”
  • Wykonanie w procesie 90nm zmniejszające zużycie mocy
  • Uruchamianie poszczególnych modułów
  • Automatyczne wyłączanie nieużywanych części potoków

 

ZASILANIE I WYMIARY
  • Dostępny z wbudowaną pamięcią 2MB, 8MB, lub zewnętrznym interfejsem pamięci
  • Testowanie JTAG i BIST
0.95 do 1.32V na rdzeniu, 1.71V do 3.30V I/O
SZCZEGÓŁY PMIĘCI/OBUDOWY
  2MB 8MB XT
Taktowanie rdzenia (MHz) 200 200 200
Wbudowana pamięć SRAM 640KB 640KB 640KB
Pamięć wbudowana 2MB 8MB n/d, do 32 MB zewnętrznej pamięci
Rozmiary (mm) 10 x 10 x 1.4 10 x 12 x 1.4 10 x 12 x 1.4


 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn