Silnik nfiniteFX II
Stworzony przez firmę NVIDIA, silnik nfiniteFX II jednoczy w sobie rozszerzoną programowalność procesora werteksów Vertex Shader, szybki procesor pikseli Pixel Shader nfiniteFX II Engine oraz teksturowanie 3D. Dzięki temu połączeniu zapewnia programistom swobodę w doborze efektów specjalnych, tworzenie realistycznych postaci i otoczenia. Silnik nfiniteFX II jest częścią wszystkich kart graficznych GeForce4 Ti oraz GeForce4 4200 Go, a także Quadro4 980, Quadro4 900 oraz Quadro4 750 XGL.
»więcej informacji

 Technologia AGP 8X
AGP 8X posiada dwukrotnie większą przepustowość od AGP 4X - 2.1GB/s vs. 1.1GB/s. Umożliwia tworzenie jeszcze bardziej złożonych modeli i tekstur, kreując bogatsze i wyjątkowo realistyczne otoczenie. Nieprzerwany przepływ danych pozwala na niezakłócone przesyłanie strumieniowe video i płynność gry.
»więcej informacji

 Technologia Accuview Antialiasing
Podsystem technologii antyaliasingu Accuview Antialiasing wraz z zaawansowanym sprzętem umożliwiającym wielokrotne skanowanie (mulitisampling) zapewnia jakość pełnoekranowego antyalisingu na niespotykanym dotąd poziomie.
»więcej informacji

 Architektura pamięci Lightspeed II (LMA)
LMA II zwiększa efektywną przepustowość pamięci nawet do 300%. Zupełnie nowe technologie pomijania w renderowaniu niewidocznych obiektów (Z-occlusion culling), szybkie czyszczenie bufora Z (fast Z-clear) oraz automatyczne pre-ładowanie (pre-charge), efektywnie zwiększają przepustowość pamięci aby zapewnić płynne przesyłanie klatek obrazu (frame rates) w najnowszych grach i aplikacjach 3D i 2D.
»więcej informacji

 Bufory cieniowania
Bufory cieniowania stanowią część silników nfiniteFX II i nfiniteFX. Umożliwiają automatyczne cieniowanie postaci i przedmiotów, a także tworzenie realistycznych efektów dzięki wygładzaniu krawędzi cieni, dodawaniu perspektywy i uwydatnianiu odległości miedzy obiektami.

 Procesory video o wysokiej rozdzielczości (High-Definition Video Processor - HDVP)
Zmień swój komputer PC w pełni funkcjonalny sprzęt DVD lub TV o wysokiej rozdzielczości (HDTV) kupując dodatkowy, niezależny dekoder.

 Ujednolicona architektura sterowników (Unified Driver Architecture - UDA)
Część ujednoliconego środowiska oprogramowania (USE). Ujednolicona architektura sterowników (UDA) firmy NVIDIA gwarantuje niczym nieograniczoną kompatybilność ze sterownikami oprogramowania. UDA ułatwia także aktualizacje produktów firmy NVIDIA, jako że wszystkie te produkty korzystają z tego samego oprogramowania sterowników.
»więcej informacji

 Technologia NVIDIA Digital Vibrance Control (DVC) 3.0
Pozwala użytkownikowi na cyfrowe dopasowanie obszaru roboczego w zależności od panującego oświetlenia, dzięki czemu możliwe jest uzyskanie pożądanego nasycenia kolorów w każdych warunkach.
Obecnie funkcja ta nie jest dostępna na komputerach Macintosh.
»więcej informacji

 Technologia równoczesnego wyświetlania na wielu ekranach (nView Multi-Display)
Połączenie technologii oprogramowania i sprzętu komputerowego NView zapewnia maksymalną elastyczność w wyświetlaniu obrazu na wielu ekranach, a także niespotykaną dotąd możliwość kształtowania wyglądu pulpitu przez użytkownika. Karty graficzne firmy NVIDIA umożliwiają równoczesne wyświetlanie na wielu ekranach. Ponieważ jednak karty graficzne różnią się miedzy sobą, prosimy o zweryfikowanie wsparcia dla funkcji Multi-Display przed dokonaniem zakupu karty.
»więcej informacji

 Technologia AGP 4X/2X z wsparciem teksturowania AGP
Technologia ta wykorzystuje nowe metody do efektywnego przekazywania informacji, a także umożliwia programistom użycie wysokiej jakości 32-bitowych tekstur i wyjątkowo złożonych scen.

 Wyjście TV i moduły video
Umożliwia projekcję gry na dużym ekranie, cyfrowe nagrywanie i odtwarzanie (timeshifting); oferuje także aplikacje do edytowania video.

 Najwyższa jakość i wydajność dla Microsoft Windows XP
Zdecydowanie przyspiesza działanie programów multimedialnych Windows XP oraz interfejsów użytkownika, dzięki czemu staje się idealnym rozwiązaniem graficznym dla Windows XP.

 Podwójny procesor werteksów Vertex Shader
Podwójny procesor werteksów Vertex Shader stanowi część silnika nfiniteFX II. Dzięki przetwarzaniu ponad 100 milionów werteksów na sekundę, procesor ten sprawia, że nawet wyjątkowo złożone postacie i środowisko są pełne życia i osobowości.

 Zaawansowany procesor pikseli Pixel Shader
Zaawansowany procesor pikseli Pixel Shader stanowi część silnika nfiniteFX II. Efekty zmiany oświetlenia i penetracji światła w głąb powierzchni umożliwią zastąpienie sztucznych, wygenerowanych przez komputer tekstur, materiałami i powierzchniami naśladującymi rzeczywistość. Zaawansowane technologie zapewniają istotną poprawę wydajności, zwłaszcza wydajności trzech i czterech tekstur.

 Bezstratna kompresja danych w buforze Z (Z-Compression)
Architektura pamięci Lightspeed II (LMA) zawiera formułę kompresja danych w buforze Z, która zapewnia zysk 4:1. Kompresja umożliwia oszczędzanie przepustowości pamięci w celu uzyskania wyższej wydajności.

 Quad Cache
LMA II zawiera zestaw buforów dla prymitywów, werteksów, tekstur i pikseli. Bufory te są indywidualnie dostosowane i zoptymalizowane pod kątem dostępu lub ponownego użycia w potoku przetwarzania.

 Najszybszy na świecie interfejs pamięci DDR
Interfejs pamięci DDR stanowi podsystem pamięci o przepustowości 10.6 GB na sekundę. Oferuje najwyższą wydajność i wyjątkowo płynne wyświetlanie klatek. Umożliwia uzyskanie niewyobrażalnie wysokiej rozdzielczość i antyaliasing całej sceny w standardowym trybie pracy większości gier.

 Optymalizacja i wsparcie Microsoft DirectX 8.X oraz OpenGL 1.3
Zapewnia najwyższą wydajność i kompatybilność ze wszystkimi obecnymi i przyszłymi aplikacjami i grami 3D.

 Mapowanie wypukłości z uwzględnieniem bufora Z
Silnik nfiniteFX II sprawia, że miejsca przecięcia wypukłych map wielokątów wyglądają realistycznie. Jest to szczególnie ważne w scenach, w których linie wody i lądu łączą się ze sobą.




 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn