Wyjście SDI wykorzystujące nieskompresowany 8–, 10-, lub 12–bitowym format danych
Umożliwia przy emisji programów na żywo, produkcji materiałów wideo oraz przy profesjonalnym procesie postprodukcyjnym na komponowanie przekazu wideo i grafiki i wysyłanie go w czasie rzeczywistym za pomocą 12-bitowego złącza SDI w nieskompresowanych formatach 2K*, SD lub HD. Złącze to pozwala także na bezpośrednie podłączenie karty do monitorów studyjnych, przełączników, urządzeń taśmowych czy projektorów SDI.

Wsparcie dla dodatkowych kanałów
Wsparcie dla pomocniczych kanałów danych (kanały audio, kod czasowy itp.) z poziomu interfejsu API NVIDII. Interfejs API NVIDII umożliwia wprowadzenie pomocniczych danych do wysyłanego interfejsem SDI strumienia wideo. Dodatkowe dane mogą zawierać 16 osadzonych 24-bitowych kanałów audio zgodnych ze specyfikacją SMPTE 272M lub SMPTE 299M w wypadku kodów czasowych.

*Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI
 
Mechanizm kompozycji 2D Video Pass Through
Mechanizm kompozycji obrazów 2D pozwala na nałożenie na wejściowy strumień wideo i jego kanały chrominancji, luminacji i kanał przezroczystości alpha obrazu wyrenderowanego przez kartę Quadro i wysłanie go do wyjścia wideo SDI.

*Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI

Genlock (House Synchronization)
Pojedyńcze złącze (cyfrowe lub analogowe) genlock (standard BNC) pozwala na podłączenie zewnętrznego źródła sygnału taktującego zgodnego ze standardem SMPTE (cyfrowego, typu black burst lub tri-level) synchronizującego sygnał wideo. Rozszerzona funkcjonalność związana z krzyżową synchronizacją pozwala na zsynchronizowanie większej liczby urządzeń wyjściowych z podstawowym sygnałem wejściowym.

Flicker Filter
W układ graficzny Quadro wbudowany został flicker filter mający za zadanie zwiększyć jakość wyrenderowanej komputerowo grafiki wysokiej rozdzielczości w wypadku używania formatów korzystających z interlacingu.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI

 
Rotated-Grid Full-Scene Antialiasing (RG FSAA)
Pełnoekranowy antyaliasing wykorzystujący algorytm odwróconej siatki wprowadza znacznie bardziej zaawansowany wzór pobierania próbek punktów służących do wygładzania krawędzi poprawiający jednocześnie dokładność odwzorowania barw oraz jakość obrazu redukując widoczne na krawędziach i liniach „schodki”, a wszystko to bez utraty wydajności.

Ultraszybki bufor ramki o pojemności od 512MB do 1.5GB
Zapewnia wysoką wydajność w wypadku modelowania dużych interakcyjnych wizualizacji oraz przy przetwarzaniu w czasie rzeczywistym tekstur o dużych rozmiarach. Bufor ten pozwala również na osiągnięcie dużej liczby generowanych klatek przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej jakości i rozdzielczości generowanej sceny, w sytuacjach gdy włączony został pełnoekranowy antyaliasing (FSAA).

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i FX 4600 SDI


Tekstury 8K i proces renderingu
Zdolność do wykorzystania przy renderingu tekstur o rozmiarze 8K x 8K i możliwość nakładania ich na powierzchnie o tej wielkości. Przydatne w wypadku aplikacji wymagających wysokiej rozdzielczości i jakości przy przetwarzaniu obrazów.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI

Szybkie przemieszczanie tekstur 3D
Szybkie przemieszczanie i manipulowanie teksturami 3D sprawia, że możliwe tworzenie jest znacznie bardziej interakcyjnych wizualizacji wykorzystujących wolumetryczne zestawy danych.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI

Nowej generacji programowalne jednostki Vertex i Pixel Shader zgodne z Shader Model 4.0
Referencyjny standard dotyczący Shader Model 4.0 umożliwia osiągnięcie wyższej wydajności i ultra-realistycznych efektów uzyskiwanych w wypadku wykorzystania bibliotek graficznych OpenGL i nowej generacji bibliotek DirectX 10 we wszystkich wiodących na rynku profesjonalnych programach.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI

 
Zunifikowana architektura GPU NVIDII
Pierwsza na rynku zunifikowana architektura zaprojektowana została z myślą o dynamicznym przydziale mocy obliczeniowej do zadań związanych z obliczeniami, kalkulacjami geometrycznymi, przetwarzaniem shaderowym i pikselowym mającym na celu dostarczenie optymalnej wydajności GPU. Architektura UDA NVIDII gwarantuje wsteczną i przyszłą kompatybilność ze sterownikami. Jednocześnie architektura UDA upraszcza rozbudowę systemu za pomocą nowych rozwiązań NVIDII, ponieważ wszystkie produkty NVIDII współpracują z tymi samymi sterownikami.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI


Potok graficzny o 128-bitowej precyzji
Pozwala na przeprowadzenie skomplikowanych operacji matematycznych umożliwiających utrzymanie wysokiej dokładności obliczeń, a w rezultacie niezrównanej jakości obrazu. Pełna, zgodna z norm IEEE, 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja odwzorowania kolorów (RGBA) pozwala na uzyskanie milionów odcieni w rozszerzonej przestrzeni barwnej.

Wysoka szerokość pasma pamięci graficznej
Aby osiągnąć wysoką wydajności podsystemu pamięci graficznej, w konstrukcji karty zastosowano pamięć cache drugiego poziomu, umożliwiającą prowadzenie pęcherzykowej transmisji danych do i z GPU dla takich operacji jak rendering, cieniowanie, teksturowanie oraz wymiane danych przy prowadzeniu obliczeń ogólnych. Obsługiwane są najszybsze na świecie typy pamięci graficznej, które jednocześnie zużywają znacznie mniej energii niż układy poprzedniej generacji.

32-bitowa precyzja obliczeń zmiennoprzecinkowych przy filtrowaniu i miksowaniu
Ustanowiony został nowy standard dla klarowności i jakości obrazu dzięki zastosowaniu 32-bitowej zmiennoprzecinkowej precyzji obliczeń przy cieniowaniu, filtrowaniu teksturowaniu i miksowaniu obrazu. Precyzja ta umożliwia uzyskanie niesłychanej jakości renderingu przy wizualnej obróbce obrazu.

Zaawansowana kompresja kolorów, technika szybkiego Z-cullingu
Ulepszony strumień przetwarzania kolorów i technika szybkiego Z-cullingu zwiększają efektywne wykorzystanie szerokości pasma i poprawiaj a sprawność renderingu i jego wydajność.

 
Cg - język programowania wysokiego poziomu dla shaderów
Cg—„C” dla grafiki— jest rozprowadzanym na zasadzie otwartego standardu językiem programowania wysokiego poziomu wykorzystującym zalety programowalnego GPU. Programowalny potok graficzny w układach NVIDIA Quadro FX pozwala na uzyskanie w czasie rzeczywistym fotorealistycznych efektów przy modelowaniu i projektowaniu scen 3D. Odpowiedzialny jest on za kluczowe możliwości graficzne takich programów jak CAD, DDC, czy innych aplikacji naukowych wykorzystywane podczas generowaniu w czasie rzeczywistym, fotorealistycznych wizualizacji 3D.

Obliczenia prowadzone przez GPU
NVIDIA CUDA dostarcza środowisko języka C i zestaw narzędzi w połączeniu z wysoką wydajnością wizualizacji niosąc ze sobą możliwość rozwiązywania bardzo złożonych zadań takich jak prowadzenie w czasie rzeczywistym ray tracing i interakcyjnego renderingu masowy.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI

Graficzne rozszerzenia API NVIDII
NVIDIA dostarcza szereg rozszerzeń standardowego graficznego API dla Linuksa i Windows pozwalając tym samym aplikacjom na wykorzytanie maksimum możliwości drzemiących w GPU.

Sprzętowo wspomagane kadrowanie scen 3D
Sprzętowo wspomagane kadrowanie (mechanizm dotyczący transferu danych miedzy okienkiem aplikacji a buforem ramki) zwiększa ogólną wydajność generowania grafiki poprzez wzrost szybkości transferu pomiędzy buforem koloru i buforem ramki.

Sprzętowo wspomagany mechanizm odczytu pikseli w trybie Read-Back
Wydajność odczytu pikseli w trybie read-back dochodząca do 2.4 GB/s zapewnia najwyższą przepustowość.

Wysoka wydajność stacji roboczych
Architektura nowej generacji pozwala na ponad dwukrotne zwiększenie współczynnika fiill rate oraz podobny wzrost wydajności uzyskiwanej przy prowadzeniu obliczeń geometrycznych. Dzięki temu otrzymano najszybsze dostępne na rynku rozwiązanie przeznaczone dla programów CAD, DDC oraz aplikacji naukowych.

Najwyższej jakości wyjście sygnałowe
400 MHz RAMDAC i cyfrowe wyjście DVI pracujące w trybie dual-link pozwala na generowanie obrazu w najwyższej możliwej do osiągnięcia przez dostępne na rynku cyfrowe wyświetlacze rozdzielczości ekranu.

 
Technologia NVIDIA High Precision Dynamic-Range (HDR)
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki zastosowaniu obliczeń zmiennoprzecinkowych przy cieniowaniu, filtrowaniu, teksturowania i miksowaniu obrazu. Precyzja ta umożliwia uzyskanie niesłychanej jakości renderingu przy wizualnej obróbce obrazu.

 
Technologia NVIDIA PureVideo HD
Najwyższa jakość odtwarzania filmów wysokiej rozdzielczości na komputerze PC uzyskana dzięki połączeniu sprzętowego dekodowania strumienia wideo wysokiej rozdzielczości i postprocessingu HDCP związanego z kontrolą przesyłanego dźwięku i obrazu oraz połączeniu układów HDCP i technologii zintegrowanych w odtwarzaczach HD. Elementy te zapewniają najwyższą jakość dla wyświetlanego obrazu wideo we wszystkich obsługiwanych formatach w tym formatach wysokiej rozdzielczości HD DVD i Blu-ray – przy niewielkim obciążeniu procesora i niskim poborze energii.

 
Certyfikowane dla PCI Express
PCI Express to opracowana przez Intela magistrala systemowa o dwukrotnie wyższej przepustowości w stosunku do magistrali AGP 8X, pozwala na jednoczesną dwukierunkową transmisję danych z prędkością przekraczającą 2 GB/s w jedną stronę.


Złącze Dual-Link DVI
Transmitery TMDS pracujące w trybie dual-link przystosowane są do obsługi ciekłokrystalicznych paneli ultra-high-resolution (do rozdzielczości 3840x2400 @24Hz), umożliwiając tym samym wyświetlanie na nich fotorealistycznych obrazów o zadziwiającej jakości i szczegółowości.

Bezszelestna konstrukcja
Generowany hałas jest niższy niż w wypadku większości komputerów stacjonarnych i jest on mniejszy niż 40dB.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI

Kompatybilność z przemysłowymi standardami architektury
Kompatybilność z 32- i 64-bitową architekturą procesorów Intela i AMD zgodnych z x86 oraz systemami operacyjnymi Microsoftu i Linuksem.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI


Niezrównana precyzja odwzorowania barw
Pełna 128-bitowa precyzja wykonywania zadań w potoku graficznym pozwala na przeprowadzenie skomplikowanych operacji matematycznych umożliwiających utrzymanie wysokiej dokładności obliczeń, a w rezultacie niezrównanej jakości obrazu. Pełna, zgodna z norm IEEE, 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja odwzorowania każdego z kolorów (RGBA) pozwala na uzyskanie milionów odcieni w rozszerzonej przestrzeni barwnej.

* Dostępne tylko w NVIDIA Quadro FX 5600 SDI i 4600 SDI



 Highest Workstation Application Performance
Next-generation architecture enables over 2x improvement in geometry and fill rates with the industry’s highest performance for professional CAD, DCC, and scientific applications.

 Hardware-Accelerated Pixel Read-Back
Greater than 1GB/sec. pixel read-back performance delivers massive host throughput, more than 5x the performance of previous generation graphics systems.

 256-Bit Memory Interface
Delivers the industry’s highest memory bandwidth (up to 38.4GB/sec) for blistering data transfer. Supports the world’s fastest GDDR3 memory with lower power consumption than previous generation systems.

 Advanced Color Compression, Early Z-Cull
Improved pipeline color compression and early z-culling to increase effective bandwidth and improve rendering efficiency and performance.

 Proven Workstation Graphics Architecture
The NVIDIA Quadro FX architecture takes application performance to new levels by featuring parallel vertex engines, a radically new line engine, the industry’s first on-chip vertex cache, and fully programmable pixel pipelines coupled to a high-speed graphics DDR DRAM bus.

 NVIDIA Quadro Unified Memory Architecture
Allows for superior memory management, which efficiently allocates and shares memory resources between concurrent graphics windows and applications.

 Hardware 3D Window Clipping
Hardware accelerated clip regions (data transfer mechanism between a window and the frame buffer) improves overall graphics performance by increasing transfer speed between color buffer and frame buffer.

 AGP 8X
Provides double the bandwidth of AGP 4X—2.1GB/sec. vs. 1.1GB/sec. AGP 8X enables more complex models and detailed textures, creating richer and more lifelike environments. Uninterrupted data flow allows for smoother video streaming and faster, more seamless gameplay. (AGP 8X/4X compliant)

 Full 128-Bit Precision Graphics Pipeline
Enables sophisticated mathematical computations to maintain high accuracy, resulting in unmatched visual quality. Full IEEE 32-bit floating-point precision per color component (RGBA) delivers millions of color variations with the broadest dynamic range.

 12-Bit Subpixel Precision
3x that of the nearest competitive workstation graphics, 12-bit sub-pixel precision delivers high geometric accuracy, eliminating sparkles, cracks, and other rasterization anomalies.

 Next-Generation Vertex & Pixel Programmability
The NVIDIA Quadro FX ultra-high-end and high-end GPUs introduce infinite length vertex programs and dynamic flow control, removing the previous limits on complexity, and structure of shader programs. Full support for Vertex and Shader Model 3.0 delivers sophisticated effects never before imagined for real-time graphics systems.

 Cg High-Level Graphics Shader Language
Cg—"C" for graphics—is a high-level, open-standard programming language for OpenGL that takes advantage of the power of programmable GPUs. NVIDIA Quadro FX programmable graphics pipelines leverage high-level shading languages to enable the creation and integration of real-time photorealistic effects into 3D models, scenes, and designs. This represents a major leap forward in ease and speed for the creation of real-time, realistic graphics within MCAD, DCC, and scientific applications.

 Rotated Grid Full-Scene Antialiasing (RG FSAA)
The rotated grid FSAA sampling algorithm introduces far greater sophistication in the sampling pattern, significantly increasing color accuracy and visual quality for edges and lines, reducing “jaggies” while maintaining performance.

 Full-Scene Antialiasing (FSAA)
Up to 16x FSAA dramatically reduces visual aliasing artifacts or “jaggies” at resolutions up to 1920x1200, resulting in highly realistic scenes.

 Dedicated Video Processing Engine (VPE)
The high-definition enabled VPE provides the highest quality video with record low CPU utilization. Video playback is smooth, the images clear and without artifacts, and the delivery at breathtaking frame rates.

 Dual Dual-Link Digital Display Connectors
Dual-link TMDS transmitters support ultra-high-resolution panels--which result in amazing image quality producing detailed photorealistic images.

 High-Performance Display Outputs
400MHz RAMDACs and dual DVI digital connectors drive the highest resolution digital displays available on the market.

 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn