NVIDIA Quadro FX 3000G / 4400G
Charakterystyka produktów

 

  Genlock
Znany również jako "house sync" - synchronizacja z widownią. Zaawansowana funkcja umożliwiająca synchronizację wyjścia graficznego ze źródłem zewnętrznym, typowo stosowana w produkcji filmowej i przekazach telewizyjnych.
»więcej informacji

  Frame Lock
Umożliwia synchronizację kanałów wyświetlania pochodzących z różnych stacji roboczych, tworząc jeden wielki "ekran wirtualny" obsługiwany przez wielosystemowy cluster, co daje możliwość dowolnego skalowania wydajności.
»więcej informacji

  Rozszerzenia API
NVIDIA oferuje szereg rozszerzeń API dla systemów Linux i Windows, umożliwiając aplikacjom wykorzystanie maksimum możliwości oferowanych przez sprzęt.
»więcej informacji

  12-bitowa precyzja obróbki subpikseli
To 3-krotnie więcej niż oferują konkurencyjne stacje robocze. 12-bitowa precyzja obróbki subpikseli gwarantuje geometryczną dokładność, eliminując rozbłyski, pęknięcia i inne nieprawidłowości powstające przy rasteryzacji.

  256-bitowy interfejs pamięci
Oferuje najwyższą przepustowość w branży (do 38.4 GB/s), gwarantując niewiarygodną wydajność. Obsługuje najszybsze dostępne pamięci typu GDDR3 przy niższym zużyciu energii niż systemy poprzednich generacji. Dostępny wyłącznie w procesorach graficznych NVIDIA Quadro FX 4400,4400G, 4000, 3400, 3000G, 1400, Go1400 i 540.

  32-bitowa precyzja obliczeń zmiennoprzecinkowych
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki 32-bitowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych. Dostępna wyłącznie w procesorach graficznych NVIDIA Quadro FX 4400, 4400G, 4000, 3400, 3000G, 1400, Go1400 i 540.

  Zaawansowana kompresja koloru, wczesna selekcja wymiaru Z
Poprawiona technika kompresji koloru w potoku przetwarzania i wczesna selekcja wymiaru Z (early Z-culling) zwiększają efektywną przepustowość i poprawiają skuteczność renderingu i ogólną wydajność systemu. Obsługiwane tylko przez modele NVIDIA Quadro FX 4400, 4000 i 3400.

  Technologia AGP 8x
AGP 8x oferuje dwukrotnie większą przepustowość od AGP 4X - 2.1GB/s zamiast 1.1GB/s. Pozwala na tworzenie jeszcze bardziej złożonych modeli i tekstur, kreując bogatsze i bardziej realistyczne efekty środowiskowe. Nieprzerwany przepływ danych pozwala na niezakłócone przesyłanie strumieniowe video i zwiększenie wydajności i płynności gier.
»więcej informacji

  Cg - wysokiej klasy język programowania efektów graficznych
Cg - język C dla grafiki - to wysokiej klasy język programowania w środowisku OpenGL, który wykorzystuje moc programowalnego procesora graficznego GPU. Programowalne potoki graficzne NVIDIA Quadro FX wspomagane przez wysokiej klasy języki programowania efektów umożliwiają wzbogacanie trójwymiarowych postaci, obiektów i scen o wiele fotorealistycznych efektów generowanych w czasie rzeczywistym. Jest to ogromny krok ku łatwemu i szybkiemu tworzeniu realistycznej grafiki aplikacji technicznych, takich jak MCAD czy DCC.

  128-bitowa precyzja obliczeń w potoku graficznym
Wysoka precyzja wyrafinowanych obliczeń matematycznych przekłada się na fenomenalną jakość obrazu. Oparta na standardzie IEEE, 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja koloru RGBA zapewnia najszerszy zakres dynamiki zmienności milionów kolorów.

  Pełnoekranowy antyaliasing (FSAA) 16x
FSAA umożliwia nawet 16-krotną redukcję „schodków” i wyszczerbionych krawędzi przy rozdzielczości sięgającej nawet 1920x1200, dzięki czemu zapewnia niezwykły realizm każdej sceny.

  Sprzętowo realizowana funkcja "3D Window Clipping"
Dzięki zwiększeniu szybkości transferu między buforem koloru a buforem ramek, akceleracja sprzętowa obszaru obcinania (mechanizm transferu danych między oknem i buforem ramek) zdecydowanie polepsza całkowita wydajność grafiki.

  Akcelerowana sprzętowo funkcja Pixel Read-Back
Wydajność odczytu pikseli w trybie Read-Back przekraczająca 1GB/s, zapewniająca najwyższą przepustowość, ponad 5-krotnie wyższą od systemów graficznych poprzedniej generacji. Obsługiwana tylko przez procesory graficzne NVIDIA Quadro FX 4400, 4400G, 4000, 3400, 1400, Go1400 i 540.

  Najwyższa wydajność aplikacji dla stacji roboczych
Architektura kolejnej generacji, umożliwiająca ponad dwukrotny wzrost wydajności przetwarzania geometrii i fill rate, zapewniająca najwyższe parametry obsługi profesjonalnych aplikacji CAD, DCC i naukowych. Dostępne wyłącznie w modelach NVIDIA Quadro FX 4400, 4400G, 4000 i 3400.

  Najwyższej jakości wyjście sygnałowe
Układy RAMDAC 400MHz i podwójne złącze DVI umożliwiają obsługę najbardziej zaawansowanych systemów wyświetlania dostępnych na rynku.

  Nowa generacja programowalności przetwarzania werteksów i pikseli
Procesory graficzne NVIDIA Quadro FX serii "ultra-high-end" oraz "high-end" umożliwiają stosowanie nieskończenie długich programów operujących na jednostkach Vertex Shader i Pixel Shader oraz dynamiczną kontrolę przepływu, znosząc tym samym wcześniejsze ograniczenia związane ze złożonością kodu i strukturą wewnętrzną programów operujących na jednostkach cieniowania. Dzięki pełnemu wsparciu standardu Shader Model 3.0, procesory NVIDIA Quadro FX 4400, 4400G, 4000, 3400, 1400, Go1400 i 540 umożliwiają tworzenie niezwykłych efektów specjalnych, nieosiągalnych nigdy dotąd na sprzęcie tej klasy.

  Technologia NVIDIA High Precision Dynamic-Range (HPDR)
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki zmiennoprzecinkowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych. Dostępna wyłącznie w procesorach graficznych NVIDIA Quadro FX 4400, 4400G, 4000, 3400, 1400, Go1400 i 540.

  Ujednolicona architektura pamięci NVIDIA Quadro
Umożliwia lepsze zarządzanie pamięcią poprzez efektywne alokowanie i dzielenie zasobów między współbieżnymi oknami i aplikacjami graficznymi.

  Technologia równoczesnego wyświetlania na wielu ekranach (nView Multi-Display)
Połączenie technologii oprogramowania i sprzętu komputerowego nView zapewnia maksymalną elastyczność w wyświetlaniu obrazu na wielu ekranach, a także niespotykaną dotąd możliwość kształtowania wyglądu pulpitu przez użytkownika. Procesory graficzne NVIDIA umożliwiają równoczesne wyświetlanie obrazu na wielu ekranach, jednak poszczególne karty graficzne pochodzące od producentów niezależnych mogą różnić się w zakresie tej funkcjonalności. Sprawdź, czy wybrany produkt obsługuje tę technologię przed dokonaniem zakupu.
»więcej informacji

  Certyfikowane dla PCI Express
Zaprojektowane, by idealnie współpracować z najnowszej generacji architekturą magistrali systemowej PCI Express. Technologia ta podwaja przepustowość magistrali AGP 8X, umożliwiając transmisję z prędkością ponad 4GB/s w obu kierunkach jednocześnie. Obsługiwana jedynie przez wybrane procesory NVIDIA. Prosimy sprawdzić specyfikację produktu przed dokonaniem zakupu.
»więcej informacji

  Powerwall
Opatentowana technologia firmy NVIDIA obsługi jednosystemowych wyświetlaczy powerwall umożliwia projekcję obrazu pochodzącego z dowolnej aplikacji na dwukanałowym urządzeniu powerwall przy jednoczesnym zastosowaniu zaawansowanych mechanizmów przenikania złączeń, gwarantujących uzyskanie jednolitej jasności świecenia całej ściany powerwall.

  Sprawdzona architektura graficznych stacji roboczych
Architektura Quadro FX ustanawia nowy poziom wydajność aplikacji, łącząc w wyjątkowo szybkiej magistrali graficznej DDR DRAM zupełnie nową linię równoległych jednostek przetwarzania werteksów, wiodącą w branży pamięć podręczną dla werteksów, z w pełni programowalnymi potokami przetwarzania pikseli.

  Cztery bufory wyświetlania stereoskopowego
Oferuje dodatkowe możliwości wizualizacji w profesjonalnych aplikacjach, które obsługują podgląd stereoskopowy.

  Antyaliasing oparty na obrocie siatki pikseli (RG FSAA)
Algorytm wykorzystujący obrót siatki pikseli (Rotated Grid - RG) wprowadza znaczącą optymalizację procesu samplowania wzorca, wyraźnie poprawiając wierność koloru i jakość wizualną krawędzi i linii, redukując strzępienia i schodki przy zachowaniu wysokiej wydajności przetwarzania. Funkcja dostępna wyłącznie w procesorach graficznych NVIDIA Quadro FX 4400, 4400G, 4000, 3400, Go1400 i 540.

  Cztery bufory wyświetlania stereoskopowego
Oferuje dodatkowe możliwości wizualizacji w profesjonalnych aplikacjach, które obsługują podgląd stereoskopowy.

  Podwójne złącze Dual-Link DVI
Dwa dwudzielne transmitery TMDS obsługują panele LCD klasy ultra-high-resolution (do rozdzielczości 3820x2400 @24Hz), umożliwiając wyświetlanie fotorealistycznych obrazów o zadziwiającej jakości i szczegółowości.

  Technologia NVIDIA SLI
Technologia NVIDIA SLI (Scalable Link Interface) umożliwia inteligentne i przezroczyste skalowanie wydajności profesjonalnych aplikacji dla stacji roboczych. Zaprojektowane dla magistrali PCI-Express i obsługiwane w modelach NVIDIA Quadro FX 4400, 3400 i 1400.
»więcej informacji

  Ujednolicona architektura sterowników (Unified Driver Architecture – UDA)
Część ujednoliconego środowiska oprogramowania (USE). Ujednolicona architektura sterowników (UDA) firmy NVIDIA zapewnia pełną kompatybilność sterowników (zarówno wstecz, jak i na przyszłość) z rozwiązaniami sprzętowymi. UDA ułatwia także aktualizację produktów firmy NVIDIA, jako że wszystkie nowe produkty działają poprawnie na istniejących w systemie sterownikach.
»więcej informacji



 Highest Workstation Application Performance
Next-generation architecture enables over 2x improvement in geometry and fill rates with the industry’s highest performance for professional CAD, DCC, and scientific applications.

 Hardware-Accelerated Pixel Read-Back
Greater than 1GB/sec. pixel read-back performance delivers massive host throughput, more than 5x the performance of previous generation graphics systems.

 256-Bit Memory Interface
Delivers the industry’s highest memory bandwidth (up to 38.4GB/sec) for blistering data transfer. Supports the world’s fastest GDDR3 memory with lower power consumption than previous generation systems.

 Advanced Color Compression, Early Z-Cull
Improved pipeline color compression and early z-culling to increase effective bandwidth and improve rendering efficiency and performance.

 Proven Workstation Graphics Architecture
The NVIDIA Quadro FX architecture takes application performance to new levels by featuring parallel vertex engines, a radically new line engine, the industry’s first on-chip vertex cache, and fully programmable pixel pipelines coupled to a high-speed graphics DDR DRAM bus.

 NVIDIA Quadro Unified Memory Architecture
Allows for superior memory management, which efficiently allocates and shares memory resources between concurrent graphics windows and applications.

 Hardware 3D Window Clipping
Hardware accelerated clip regions (data transfer mechanism between a window and the frame buffer) improves overall graphics performance by increasing transfer speed between color buffer and frame buffer.

 AGP 8X
Provides double the bandwidth of AGP 4X—2.1GB/sec. vs. 1.1GB/sec. AGP 8X enables more complex models and detailed textures, creating richer and more lifelike environments. Uninterrupted data flow allows for smoother video streaming and faster, more seamless gameplay. (AGP 8X/4X compliant)

 Full 128-Bit Precision Graphics Pipeline
Enables sophisticated mathematical computations to maintain high accuracy, resulting in unmatched visual quality. Full IEEE 32-bit floating-point precision per color component (RGBA) delivers millions of color variations with the broadest dynamic range.

 12-Bit Subpixel Precision
3x that of the nearest competitive workstation graphics, 12-bit sub-pixel precision delivers high geometric accuracy, eliminating sparkles, cracks, and other rasterization anomalies.

 Next-Generation Vertex & Pixel Programmability
The NVIDIA Quadro FX ultra-high-end and high-end GPUs introduce infinite length vertex programs and dynamic flow control, removing the previous limits on complexity, and structure of shader programs. Full support for Vertex and Shader Model 3.0 delivers sophisticated effects never before imagined for real-time graphics systems.

 Cg High-Level Graphics Shader Language
Cg—"C" for graphics—is a high-level, open-standard programming language for OpenGL that takes advantage of the power of programmable GPUs. NVIDIA Quadro FX programmable graphics pipelines leverage high-level shading languages to enable the creation and integration of real-time photorealistic effects into 3D models, scenes, and designs. This represents a major leap forward in ease and speed for the creation of real-time, realistic graphics within MCAD, DCC, and scientific applications.

 Rotated Grid Full-Scene Antialiasing (RG FSAA)
The rotated grid FSAA sampling algorithm introduces far greater sophistication in the sampling pattern, significantly increasing color accuracy and visual quality for edges and lines, reducing “jaggies” while maintaining performance.

 Full-Scene Antialiasing (FSAA)
Up to 16x FSAA dramatically reduces visual aliasing artifacts or “jaggies” at resolutions up to 1920x1200, resulting in highly realistic scenes.

 Dedicated Video Processing Engine (VPE)
The high-definition enabled VPE provides the highest quality video with record low CPU utilization. Video playback is smooth, the images clear and without artifacts, and the delivery at breathtaking frame rates.

 Dual Dual-Link Digital Display Connectors
Dual-link TMDS transmitters support ultra-high-resolution panels--which result in amazing image quality producing detailed photorealistic images.

 High-Performance Display Outputs
400MHz RAMDACs and dual DVI digital connectors drive the highest resolution digital displays available on the market.

 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn