Możliwości i korzyści

12-bitowa precyzja obróbki subpikseli
12-bitowa precyzja obróbki subpikseli gwarantuje geometryczną dokładność, eliminując rozbłyski, pęknięcia i inne nieprawidłowości powstające przy rasteryzacji.

128-bitowa precyzja obliczeń w potoku graficznym
Wysoka precyzja wyrafinowanych obliczeń matematycznych przekłada się na fenomenalną jakość obrazu. Oparta na standardzie IEEE, 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja koloru RGBA zapewnia najszerszy zakres dynamiki zmienności milionów kolorów.

32-bitowa precyzja obliczeń zmiennoprzecinkowych
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki 32-bitowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.

32-bitowe filtrowanie i blending
Pozwala na uzyskanie bezprecedensowej jakości obrazu przy obróbce efektów wizualnych.
Dostępne tylko w Modelach IV i S4.

256-bitowy interfejs pamięci
Oferuje najwyższą przepustowość w branży (do 42.2 GB/s), gwarantując niewiarygodne prędkości transferu danych. Obsługuje najszybsze dostępne pamięci typu GDDR3 przy niższym zużyciu energii niż systemy poprzednich generacji.
Dostępny tylko w Model II .

384-bitowy interfejs pamięci
Zapewnia największą w branży przepustowość pamięci (do 76.8 GB/s), zapewniając niewiarygodne prędkości transferu danych. Obsługuje najszybsze na świecie pamięci GDDR3 przy mniejszym poborze energii niż w poprzednich systemach.
Dostępny w Modelach IV i S4.

512 MB – 1.5 GB pamięci bufora ramki na jeden GPU
Zapewnia wysoką przepustowość potrzebną w interaktywnych wizualizacjach dużych modeli i wysoką wydajność w czasie przetwarzania dużych tekstur w czasie rzeczywistym. Pozwala także na osiągnięcie najwyższej jakości i rozdzielczości pełnoekranowego antyaliasingu (FSAA).
512 MB dostępne w Modelu II, 1.5 GB dostępne w Modelach IV i S4.

Zaawansowana kompresja koloru, wczesna selekcja wymiaru Z
Poprawiona technika kompresji koloru w potoku przetwarzania i wczesna selekcja wymiaru Z (early Z-culling) zwiększają efektywną przepustowość i poprawiają skuteczność renderingu i ogólną wydajność systemu.

Rozszerzenia graficznych API
NVIDIA® zapewnia zestaw rozszerzeń API dla systemów Windows i Linux, pozwalających osiągnąć maksimum korzyści z funkcji sprzętowych.

Przełomowa gęstość obliczeń wizualnych
Niezrównana gęstość obliczeń na centymetr sześcienny zapewnia najwyższą jakość w dziedzinie wizualizacji, odkrywając nowe poziomy możliwości i produktywności.

Cg - język programowania efektów graficznych wysokiego poziomu
Cg - język C dla grafiki - to język programowania wysokiego poziomu w środowisku OpenGL, który wykorzystuje moc programowalnego procesora graficznego GPU. Programowalne potoki graficzne NVIDIA Quadro® FX wspomagane przez języki programowania wysokiego poziomu efektów umożliwiają wzbogacanie trójwymiarowych postaci, obiektów i scen o wiele fotorealistycznych efektów generowanych w czasie rzeczywistym. Jest to ogromny krok ku łatwemu i szybkiemu tworzeniu realistycznej grafiki aplikacji technicznych, takich jak MCAD czy DCC.

Dedykowany system obliczeń wizualnych
Pozwala na zastosowanie technologii wielu procesorów graficznych NVIDIA® SLI™ na każdej platformie PCI Express certyfikowanej dla NVIDIA Quadro Plex.

Szybkie tekstury 3D
Szybkie przetwarzanie tekstur 3D pozwala na bardziej interaktywną wizualizację dużych zestawów danych wolumetrycznych.
Dostępne tylko w Modelach IV i S4.

Elastyczna forma
Stacja robocza, wieża typu deskside lub standardowa obudowa 1U 19" typu rack pozwalają na instalację w różnego rodzaju środowiskach.
Model III oferowane są w obudowach 3U; Model S4 w obudowie 1U.

Synchronizacja ramki
Umożliwia synchronizację kanałów wyświetlania pochodzących z różnych stacji roboczych, tworząc jeden wielki "ekran wirtualny" obsługiwany przez wielosystemowy klaster, co daje możliwość dowolnego skalowania wydajności.
Dostępna tylko w Modelach II i IV.

Pełnoekranowy antyaliasing (FSAA)
Do 64x SLIAA (w Modelu II) oraz 32x SLIAA (w Modelach I i III) umożliwia redukcję „schodków” i wyszczerbionych krawędzi przy rozdzielczości sięgającej nawet 1920x1200, dzięki czemu zapewnia niezwykły realizm każdej sceny.

Genlock/Frame Lock
Znany również jako „house sync” - synchronizacja z widownią. Zaawansowana funkcja umożliwiająca synchronizację wyjścia graficznego ze źródłem zewnętrznym, typowo stosowana w produkcji filmowej i przekazach telewizyjnych.
Dostępna tylko w Modelach II i IV.

Środowisko programistyczne C
Środowisko języka C oraz pakiet narzędzi odsłaniający nowe możliwości rozwiązywania złożonych problemów takich jak ray tracing w czasie rzeczywistym czy interaktywny rendering wolumetryczny.
Dostępne tylko w Modelach IV i S4.

Sprzętowo realizowana funkcja „3D Window Clipping”
Dzięki zwiększeniu szybkości transferu między buforem koloru a buforem ramek, akceleracja sprzętowa obszaru obcinania (mechanizm transferu danych między oknem i buforem ramek) zdecydowanie polepsza całkowitą wydajność grafiki.

Akcelerowana sprzętowo funkcja Pixel Read-Back
Wydajność odczytu pikseli w trybie Read-Back dochodząca do 2,4 GB/s, zapewniająca najwyższą przepustowość, ponad 10-krotnie wyższą od systemów graficznych poprzedniej generacji.

Najwyższej jakości wyjście sygnałowe
Układy RAMDAC 400 MHz i podwójne złącze DVI umożliwiają obsługę najbardziej zaawansowanych systemów wyświetlania dostępnych na rynku.
Dostępne tylko w Modelach II i IV.

Najwyższa wydajność w branży
Dzięki technologii wielu procesorów graficznych NVIDIA SLI wydajność przetwarzania geometrii oraz pikseli spełnia zapotrzebowania najbardziej wymagających aplikacji profesjonalnych.
Dostępna tylko w Modelach II i IV.

Nowa generacja programowalności przetwarzania werteksów i pikseli
Procesory graficzne NVIDIA Quadro FX umożliwiają stosowanie nieskończenie długich programów operujących na jednostkach Vertex Shader i Pixel Shader oraz dynamiczną kontrolę przepływu, znosząc tym samym wcześniejsze ograniczenia związane ze złożonością kodu i strukturą wewnętrzną programów operujących na jednostkach cieniowania. Dzięki pełnej obsłudze standardu Vertex i Shader Model 3.0 oraz Vertex i Shader Model 4.0 w Modelu IV, układy NVIDIA Quadro FX umożliwiają tworzenie niezwykłych efektów specjalnych, nieosiągalnych nigdy dotąd w systemach graficznych pracujących w czasie rzeczywistym.

Technologia NVIDIA High Precision Dynamic-Range (HPDR)
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki zmiennoprzecinkowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.

Zunifikowana architektura NVIDIA
Pierwsza w branży zunifikowana architektura dynamicznie przydzielająca zadania obliczeniowe, przetwarzania geometrii, cieniowania i obróbki pikseli w celu zwiększenia wydajności procesora graficznego.
Dostępna tylko w Modelach IV i S4.

Ujednolicona architektura pamięci NVIDIA Quadro
Umożliwia lepsze zarządzanie pamięcią poprzez efektywne alokowanie i dzielenie zasobów między współbieżnymi oknami i aplikacjami graficznymi.

Technologia równoczesnego wyświetlania na wielu ekranach (nView Multi-Display)
Połączenie technologii oprogramowania i sprzętu komputerowego NVIDIA® nView® zapewnia maksymalną elastyczność w wyświetlaniu obrazu na wielu ekranach, a także niespotykaną dotąd możliwość kształtowania wyglądu pulpitu przez użytkownika. Procesory graficzne NVIDIA umożliwiają równoczesne wyświetlanie obrazu na wielu ekranach, jednak poszczególne karty graficzne pochodzące od producentów niezależnych mogą różnić się w zakresie tej funkcjonalności. Sprawdź, czy wybrany produkt obsługuje tę technologię przed dokonaniem zakupu.

Transfer danych PCI Express o wysokiej prędkości
Dzięki niewielkim opóźnieniom i wysokiej przepustowości, aplikacje obliczeniowe wykorzystują największą prędkość przesyłu danych osiągalną dzięki standardowej architekturze PCI-Express.

Cztery bufory wyświetlania stereoskopowego
Oferuje dodatkowe możliwości wizualizacji w profesjonalnych aplikacjach, które obsługują podgląd stereoskopowy.

Antyaliasing oparty na obrocie siatki pikseli (RG FSAA)
Algorytm wykorzystujący obrót siatki pikseli (Rotated Grid - RG) wprowadza znaczącą optymalizację procesu samplowania wzorca, wyraźnie poprawiając wierność koloru i jakość wizualną krawędzi i linii, redukując strzępienia i schodki przy zachowaniu wysokiej wydajności przetwarzania.

Technologia NVIDIA SLI
Technologia NVIDIA SLI umożliwia inteligentne i przezroczyste skalowanie wydajności profesjonalnych aplikacji dla stacji roboczych.
Dostępna tylko w Modelach II i IV.

2 do 8 złącz Dual-Link DVI
Pełne dwudzielne transmitery TMDS obsługują panele LCD klasy ultra-high-resolution (do rozdzielczości 3840x2400 @24Hz), umożliwiając wyświetlanie fotorealistycznych obrazów o zadziwiającej jakości i szczegółowości.
Do 8 w Modelu II, 4 w Model IV

Cicha praca
Niższy niż w przypadku większości stacji roboczych poziom generowanego dźwięku na poziomie 40 dB.



 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn