INFORMACJE O PRODUKCIE
INFORMACJE DODATKOWE
  • Produkty GeForce serii 6

    Przegląd parametrów i zalet kart graficznych GeForce serii 6 firmy NVIDIA (dokument PDF: 267KB, język: angielski).

 
NVIDIA GeForce serii 6 - Specyfikacja techniczna [ 6800 6600 6200 ]
GeForce serii 6 - specyfikacja techniczna

Architektura CineFX™ 3.0

  • Vertex Shaders
    • Pełna zgodność z modelem Microsoft® DirectX® 9.0 Vertex Shader 3.0
    • Mapowanie przesunięć (displacement mapping)
    • Obsługa instancji obiektów geometrycznych (geometry instancing)
    • Brak ograniczeń długości programów operujących na Vertex Shader*
  • Pixel Shaders
    • Pełna zgodność z modelem DirectX 9.0 Pixel Shader 3.0
    • Obsługa rozgałęzień przetwarzania pikseli (pixel branching)
    • Obsługa jednoczesnego renderingu do wielu obrazów wynikowych (Multiple Render Targets - MRT)
    • Brak ograniczeń długości programów operujących na Pixel Shader
  • Najnowszej generacji silnik teksturujący
    • Do 16 tekstur w pojedynczym przebiegu
    • Obsługa 16-bitowego formatu zmiennopozycyjnego, jak również 32-bitowego formatu zmiennopozycyjnego
    • Obsługa tekstur o rozmiarach nie będących potęgą liczby 2 (non-power-of-two textures)
    • Obsługa formatu sRGB dla tekstur gamma
    • Kompresja tekstur DirectX i S3TC
    • Pełna, studyjnej jakości 128-bitowa precyzja przetwarzania oparta na liczbach zmiennopozycyjnych w całym potoku renderingu, z wbudowanym wsparciem sprzętowym dla trybów 32-bit, 64-bit i 128-bit

Filtrowanie i blending 64-bitowych tekstur

  • Pełna obsługa przetwarzania opartego na liczbach zmiennopozycyjnych w całym potoku renderingu
  • Filtrowanie oparte na liczbach zmiennopozycyjnych poprawia jakość animowanych obrazów
  • Teksturowanie oparte na liczbach zmiennopozycyjnych wprowadza nowy poziom klarowności i szczegółowości obrazu
  • Blending oparty na liczbach zmiennopozycyjnych dodaje szczegółowości efektom specjalnym, takim jak rozmycie ruchu i eksplozje

Technologia Intellisample™ 3.0

  • Zaawansowane 16-krotne filtrowanie anizotropowe
  • Niespotykana dotąd wydajność antyaliasingu i kompresji
  • Antyaliasing oparty na obrocie siatki pikseli (Rotated-Grid Antialiasing) daje wygładzenie zniekształceń krawędzi o niespotykanej dotąd jakości
  • Pełna obsługa algorytmów bezstratnej kompresji teraz w jeszcze wyższych rozdzielczościach
  • Szybka technologia z-clear
  • Technologia HCT (Higher-resolution Compression Technology), zwiększająca wydajność w wysokich rozdzielczościach przez zastosowanie zaawansowanych mechanizmów kompresji

Technologia UltraShadow II

  • Zaprojektowana by podnieść wydajność gier intensywnie korzystających z technik operujących ceniami, jak np. Doom III firmy id Software™

Technologia TurboCache

  • Współdzieli pojemność i przepustowość dedykowanej pamięci video oraz dynamicznie alokowanej pamięci systemowej, dla zapewnienia optymalnej wydajności.

Technologia PureVideo

  • Adaptatywny programowalny procesor video
  • kodowanie i dekodowanie MPEG video
  • Akceleracja sprzętowa filmów High-definition MPEG-2
  • Wysokiej jakości skalowanie i filtrowanie video
  • Dekodowanie DVD i HDTV-ready MPEG-2 w rozdzielczościach do 1920x1080i
  • Podwójny układ RAMDAC pracujący z częstotliwością 2x400 MHz, gwarantujący uzyskanie maksymalnej rozdzielczości 2048x1536 pikseli z częstotliwością odświeżania 85Hz
  • Korekcja gamma wyświetlania
  • Obsługa Microsoft® Video Mixing Renderer (VMR) zapewniająca odwtarzanie video w wielu oknach przy zachowaniu pełnej jakości i funkcjonalności w każdym z nich

Zaawansowane funkcje obsługi wyświetlania obrazu

  • Podwójny układ RAMDAC pracujący z częstotliwością 2x400 MHz, gwarantujący uzyskanie maksymalnej rozdzielczości 2048x1536 pikseli z częstotliwością odświeżania 85Hz
  • Dwa porty DVO do współpracy z zewnętrznymi urządzeniami TMDS i TV
  • Pełna obsługa technologii NVIDIA® nView™

Zaawansowana technika wykonania

  • Zaprojektowana by wspierać architekturę PCI Express 16x
  • Pełna obsługa standardu AGP 8x (wraz z opcjami Fast Writes oraz Sideband Addressing)
  • Obsługa najszybszego standardu pamięci GDDR3
  • Zaawansowany monitoring i zarządzanie temperaturą układu

Technologia cyfrowej kontroli jaskrawości NVIDIA Digital Vibrance Control (DVC) 3.0

  • Kontrola koloru
  • Kontrola ostrości obrazu

Wsparcie dla systemów operacyjnych

  • Windows XP
  • Windows ME
  • Windows 2000
  • Windows 9X
  • Macintosh OS (w tym również OS X)
  • Linux

Wsparcie API dla programistów

  • Pełna obsługa standardu DirectX, w tym najnowszej wersji Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0
  • Pełna obsługa technologii OpenGL, w tym najnowszej wersji 2.0




GeForce serii 6 - porównanie procesorów:

Cecha GeForce 6800
GeForce 6600
GeForce 6200
GeForce 6200
z TurboCache
Microsoft® DirectX® 9.0 SM 3.0 SM 3.0 SM 3.0 SM 3.0
Technologia magistrali AGP 8X/PCI Express AGP 8X/PCI Express AGP 8X/PCI Express PCI Express
Technologia NVIDIA® Intellisample™ 3.0 3.0 3.01 3.01
Technologia NVIDIA® SLI™ X2 X2 n/a n/a
Technologia NVIDIA® PureVideo™ X3 X3 X3 X3
Technologia NVIDIA® TurboCache™ n/a n/a n/a X4
Filtrowanie i blending
64-bitowych tekstur
X X n/a n/a
Interfejs pamięci 256-bit 128-bit 128-bit 128/64-bit
Pamięć GDDR35 i DDR GDDR35 i DDR DDR DDR
Technologia wykonania 0.13 mikrona 0.11 mikrona 0.11 mikrona 0.11 mikrona
RAMDAC 400 MHz 400 MHz 400 MHz 400 MHz

1. Modele GeForce 6200 nie obsługują technologii kompresji.
2. NVIDIA SLI: dostępna tylko w certyfikowanych wersjach GeForce 6800 Ultra, 6800 GT, 6800, 6800 LE i 6600 GT PCI Express.
3. Funkcjonalność może różnić się w poszczególnych produktach. Wykorzystanie niektórych funkcji może wymagać dodatkowego oprogramowania.
4. Dostępne wyłącznie w wybranych modelach GeForce 6200.
5. GDDR3 - tylko w GeForce 6800 Ultra, 6800 GT i 6600 GT.




 
 
 
 
FacebookTwitterGoogle+Nasza KlasaLinkedIn