IAby aktywować technologię NVIDIA® PhysX™ lub NVIDIA® CUDA™, wymagany jest procesor graficzny NVIDIA® GeForce® co najmniej 8 serii lub nowszy wyposażony w przynajmniej 256MB pamięci.
Patrz: lista obsługiwanych GPU GeForce zamieszczona poniżej. Wymagany również sterownik graficzny GeForce v178.24 lub nowszy.
Sterowniki można pobrać stąd.
GeForce GTX 260
GeForce 9800 GX2
GeForce 9800 GTX+
GeForce 9800 GTX
GeForce 9800 GT
GeForce 9600 GT
GeForce 9600 GSO
GeForce 9500 GT
GeForce 9500 GS
GeForce 9400 GT
GeForce 9300 GS
GeForce 9300 GE
GeForce 8800 Ultra
GeForce 8800 GTX
GeForce 8800 GTS 512
GeForce 8800 GT
GeForce 8800 GS
GeForce 8600 GTS
GeForce 8600 GT
GeForce 8600 GS
GeForce 8500 GT
GeForce 8400 SE
GeForce 8400 GS
GeForce 8400
GeForce 8300 GS
GeForce 8300
GeForce 8200
GeForce 8100 / nForce 720a
GeForce 8100 / nForce 720a


This driver supports NVIDIA® Phys™ acceleration on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory. NVIDIA PhysX System Software v8.09.04 is automatically installed with this driver package.


Posiadacze kart graficznych z serii NVIDIA® GeForce® 8 lub nowszych i pełnej wersji gry Unreal Tournament 3 mają wyjątkową okazję zagrać na dodatkowych poziomach gry Unreal Tournament 3 wzbogaconych o funkcje technologii NVIDIA® PhysX™. PhysX Mod oferuje nowe możliwości niszczenia środowiska, miedzy innymi podlegające zniszczeniu ściany, podłogi, przejścia i dachy, a także nowe bronie. Nowe poziomy to : Heat Ray, Lighthouse i Tornado.
UT3 PhysX Mod Pack wymaga pełnej wersji gry Unreal Tournament 3 – nie jest to samodzielny pakiet. Prosimy pamiętać o włączeniu w ustawieniach UT3 opcji "Hardware Physics", dostępnej w sekcji ustawień wideo.


Ta darmowa gra typu FPP została wzbogacona o dwa nowe poziomy – Tombstone and Asylum. Gra wspiera efekty NVIDIA® PhysX™. Gracz musi cały czas kontrolować sytuację w tej niesamowicie szybkiej grze. Gra może odbywać się w trybie jednoosobowym, rozgrywkach LAN lub na jednym z naszych serwerów. Ale pamiętaj – to nie jest zwykła gra!
Warmonger jest pierwszoosobową strzelanką opartą na UE3 wyposażoną w efekty PhysX™ , dzięki czemu wyznacza nowy wymiar dla wieloosobowych rozgrywek. Gracze nie będą już w stanie bezpiecznie chować się za ceglanymi ścianami lub na dachach budynków. Niezwykle podatne na zniszczenia otoczenie otwiera całą gamę nowych możliwości prowadzenia rozgrywki. Dwa nowe poziomy to zabójcze pole walki. Uważajcie, żeby nie stał się jednym ze stałych mieszkańców.
Wymagania sprzętowe:
Gra kompatybilna z systemami WinXP i Vista. Dla najwyższej satysfakcji z gry wymagana jest akceleracja PhysX. Zalecane jest korzystanie z GPU NVIDIA® Geforce® serii 8, 9 i 200. Zaleca się stosowanie najnowszych sterowników NVIDIA GeForce ®, obejmujących najnowsze oprogramowanie PhysX.


Demo technologiczne Fluid prezentuje jeden z elementów technologii NVIDIA® PhysX™: hydrodynamikę cząsteczek płynnych (Smooth Particle Hydrodynamics - SPH). Demo zawiera dwie różne sceny, Plenerową oraz Logo.
Scena plenerowa
Scena ta przedstawia płyn realizowany metodą SPH zalewający obszar w plenerze. Wraz ze startem demo, pojawia się wylew, oddziałujący ze stosem ciał stałych. Istnieje możliwość zmiany płynu z ciemnej wody w przezroczystą lub olej, a także ukazanie prawdziwej natury płynów: sfer.
Scena Logo
Scena Logo prezentuje symulację SPH płynów zamkniętym środowisku.


Program badaboom™ Media Converter zmienia, w procesie zwanym transkodowaniem, formaty plików audio i wideo na formaty wymagane w różnych urządzeniach. Wykorzystując procesor graficzny NVIDIA® GeForce®, badaboom™ pozwala użytkownikom na łatwą konwersję pomiędzy wieloma formatami i oglądanie ich w urządzeniach przenośnych – wszystko za pomocą wygodnej, intuicyjnej aplikacji.
Minimalne zalecane wymagania sprzętowe: dwurdzeniowy procesor 1.8 GHz, karta graficzna z serii GeForce 8 lub nowsza.


Pobierz program Folding@home i połącz wysiłki z ludźmi z całego świata dodając potężną moc obliczeniową procesora graficznego NVIDIA® GeForce® do jednego z największych superkomputerów na świecie. Wykorzystaj swój komputer do walki z najgroźniejszymi chorobami i to także nocą, w czasie, kiedy smacznie śpisz.*
*Uwaga: klient Folding@home NVIDIA to tzw. klient o wysokiej wydajności i jego działanie wpływa na zużycie zasobów komputera. Zalecamy jego uruchamianie tylko w czasie, gdy nie używają Państwo swojego komputera.


Obsługa sprzętowo akcelerowanych efektów NVIDIA® PhysX™.
Lubisz rozwiązywać łamigłówki?? Crazy Machines 2+ zapewnia wyjątkową przyjemność z gry użytkownikom w każdym wieku. Za pomocą dostarczonego zestawu narzędzi i przedmiotów, gracze mają do rozwiązania 20 łamigłówek. Ta w pełni grywalna wersja wyposażona jest w symulację cieczy możliwą dzięki technologii NVIDIA® PhysX™.
Gracze powinni być ostrożni - gra jest silnie uzależniająca. Gdy uda już się rozwiązać wszystkie zagadki, na stronie NZONE dostępna jest pełna wersja gry z jeszcze bardziej zaskakującymi łamigłówkami.
Wymagania sprzętowe:
Gra kompatybilna z systemami WinXP i Vista. Dla najwyższej satysfakcji z gry wymagana jest akceleracja typu PhysX. Zalecane jest korzystanie z GPU NVIDIA® Geforce® serii 8, 9 i 200. Zaleca się stosowanie najnowszych sterowników NVIDIA GeForce ®, które obejmują najnowsze oprogramowanie PhysX.


Sneak Peak – obsługa sprzętowo akcelerowanych efektów NVIDIA® PhysX™
Cryosatasis, gra opracowana przez 1C games, to horor FPS osadzony w roku 1968 rozgrywający się na rosyjskim atomowym lodołamaczu. Za sprawą przenikliwego mrozu otaczającego statek i tylko częściowo działającemu ogrzewaniu, warunki w grze są bardzo ciężkie, ale za to idealne do stworzenia świetnie wyglądającego FPSa, wyposażonego w interaktywne efekty Nvidia® PhysX. Demo sneak peak daje graczowi możliwość sprawdzenia jak gra zachowuje się na jego własnym sprzęcie. Skrypt tego demo gry w pełni wykorzystuje funkcje akceleracji PhysX kart graficznych GeForce, zapewniając świetne efekty interakcji ze środowiskiem.
Dowiedz się więcej na temat gry na stronie www.cryostasis-game.com
Wymagania sprzętowe:
Gra kompatybilna z systemami WinXP i Vista. Dla najwyższej satysfakcji z gry wymagana jest akceleracja typu PhysX. Zalecane jest korzystanie z GPU NVIDIA® Geforce® serii 8, 9 i 200. Zaleca się stosowanie najnowszych sterowników NVIDIA GeForce ®, które obejmują najnowsze oprogramowanie PhysX.


autorstwa Kennetha Bugeji
Ta krótka i przy tym zabawna aplikacja została opracowania przez Kenneth’a Bugeję, aby pokazać efekty symulacji cieczy przy wsparciu technologii NVIDIA® PhysX™. Stanowi ona jeden z przykładów jego twórczości zaprezentowanej w ramach ostatniego konkursu Dark Basic PhysX. Ken jest jednym z milionów użytkowników nowych procesorów NVIDIA® GeForce® wykorzystujących akcelerację PhysX. W swoim wolnym czasie oddaje się pisaniu aplikacji i gier wykorzystujących tę technologię. PhysX SDK można pobrać ze stron NVIDII poświęconym developerom, natomiast łatwy w użyciu Dark Physics SDK pobrać ze strony The Game Creators.
Wymagania sprzętowe:
Gra kompatybilna z systemami WinXP i Vista. Dla najwyższej satysfakcji z gry wymagana jest akceleracja typu PhysX. Zalecane jest korzystanie z GPU NVIDIA® Geforce® serii 8, 9 i 200. Zaleca się stosowanie najnowszych sterowników NVIDIA GeForce ®, które obejmują najnowsze oprogramowanie PhysX. Wymagane jest zainstalowanie oprogramowania DirectX9.0c, które dostępne jest wraz z demem Crazymachines2 Demo oraz Warmonger.


autorstwa Kennetha Bugeji
To kolejna zabawna aplikacja została napisana przez Kennetha Bugeję – autora dema Dark Basic PhysX Fluid. Powstała ona na bazie Dark Basic oraz Dark Physics wspierających technologię NVIDIA® PhysX™. Aplikacja ta pokazuje w jaki sposób miękkie obiekty mogą być umieszczane w nieskomplikowanym otoczeniu. Udowadnia również, iż symulacja PhysX jest możliwa do wykorzystania przez każdego użytkownika przy użyciu prostych narzędzi.
Wymagania sprzętowe:
Gra kompatybilna z systemami WinXP i Vista. Dla najwyższej satysfakcji z gry wymagana jest akceleracja typu PhysX. Zalecane jest korzystanie z GPU NVIDIA® Geforce® serii 8, 9 i 200. Zaleca się stosowanie najnowszych sterowników NVIDIA GeForce ®, które obejmują najnowsze oprogramowanie PhysX. Wymagane jest zainstalowanie oprogramowania DirectX9.0c, które dostępne jest wraz z demo Crazymachines2 Demo oraz Warmonger.


Obsługa technologii NVIDIA® PhysX™
Wygaszacz ekranu na bazie technologii NVIDIA® PhysX™ sprawi, że ekran monitora będzie pełen akcji nawet wtedy, gdy gracz skorzysta z chwili wytchnienia. Został opracowany przez The Game Creators przy wykorzystaniu Dark GDK zawartego w oprogramowaniu Microsoft Visual Studio, Visual C++ Express, które teraz są dostępne za darmo. W pełni dostosowywalne opcje pozwalają użytkownikowi zobaczyć jak PhysX działa wysoko ponad szerokim pejzażem i jak tocząca się kula zmienia się w banery z własną galerią zdjęć użytkownika.
Wymagania sprzętowe:
Gra kompatybilna z systemami WinXP i Vista. Dla najwyższej satysfakcji z gry wymagana jest akceleracja typu PhysX. Zalecane jest korzystanie z GPU NVIDIA® Geforce® serii 8, 9 i 200. Zaleca się stosowanie najnowszych sterowników NVIDIA GeForce ®, które obejmują najnowsze oprogramowanie PhysX.. Wymagane jest zainstalowanie oprogramowania DirectX9.0c, które dostępne jest wraz z demem Crazymachines2 Demo oraz Warmonger.


Obsługa akcelerowanych efektami wideo NVIDIA® CUDA™
PowerDirector 7 to kompletne, półprofesjonalne oprogramowanie do edycji wideo, wyposażone w funkcje obsługi wideo o wysokiej rozdzielczości, począwszy od importowania, przez obróbkę i na końcowej wersji skończywszy. Pozwala ono użytkownikom tworzyć filmowe arcydzieła za pomocą potężnych, ale przy tym bardzo łatwych w obsłudze narzędzi edycji wideo, dzięki czemu cały proces staje się czystą przyjemnością.
PowerDirector 7 zawiera teraz 10 filtrów akceleracji wideo NVIDIA® CUDA™ takich jak Radial Blur czy Light Ray, które pięciokrotnie skracają czas renderingu. Dla obecnych użytkowników PowerDirector, oprogramowanie to jest dostępne za darmo.
PUwaga: wersja nie zawiera akcelerowanego kodowania sprzętowego, które pojawi się w kolejnej odsłonie.
MINIMALNA zalecana konfiguracja sprzętu:
Procesor Dual Core, GPU NVIDIA® GeForce® serii 8 lub nowszy.


Obsługa akcelerowanych efektami wideo NVIDIA® CUDA™
TMPGEnc XPress to bardzo popularna aplikacja transkodująca, wyposażona w proste narzędzia edycji i potężne filtry efektów wideo. TMPGEnc XPress zawiera teraz filtry akceleracji wideo NVIDIA® CUDA™ takie jak Noise Reduction czy Image Sharpening, które skracjają czas renderingu czterokrotnie!
MINIMALNA zalecana konfiguracja sprzętu:
Procesor Dual Core, GPU NVIDIA® GeForce® serii 8 lub nowszy.


Star Tales to ambitna gra społecznościowa autorstwa uznanego chińskiego studia QWD1. Grę Star Tales można w skrócie określić jako skrzyżowanie The Sims w wersji sieciowej z grafiką na poziomie Unreal Tournament 3 oraz fizyką akcelerowaną przez GPU. Postacie wymodelowano niezwykle szczegółowo. Tancerze w grze poruszają się w naturalny sposób dzięki wykorzystaniu animacji realizowanej skomplikowaną metodą motion capture. Ponieważ taniec jest najważniejszym elementem gry, opracowano realistyczną oraz wysoce interaktywną animację ubiorów. W teście Star Tales, zawierającym głównego tancerza w długiej bluzie i czterech pomocniczych tancerzy, symulowanych jest ponad 14 000 wierzchołków tworzących ubrania. Ponieważ dla CPU byłaby to ogromna praca, aby osiągnąć odpowiednią wydajność Star Tales wykorzystuje GPU. Na przykład, dostępny w niewielkiej cenie układ GeForce GTS 250 jest w stanie renderować grę w rozdzielczości 1920 x 1200 z zaawansowanymi efektami graficznymi, takimi jak HDR czy głębia ostrości i w tym samym czasie symulować zderzenia pomiędzy 14 tysiącami wierzchołków tkanin z dynamicznie generowanymi bryłami geometrycznymi, a wszystko to z prędkością 35 klatek na sekundę. To pierwsza gra tego rodzaju, która jest w stanie osiągnąć taki poziom fizycznego i graficznego realizmu na powszechnie dostępnym sprzęcie.


Sacred 2: Fallen Angel to gra fabularna (RPG), której akcja rozgrywa się 2000 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w oryginalnej grze Sacred: Fallen Angel. W Sacred 2 gracz może wybrać jedną z sześciu ras i podróżować po ogromnym świecie Ankarii. Wprowadzająca PhysX poprawka do gry Sacred 2 dostępna jest już do pobrania. Dzięki niej poziom realizmu w grze znacznie się podnosi. Efekty PhysX w grze Sacred 2 to między innymi:
- Fizycznie symulowane cząsteczki smug powstałych przez rzucenie czaru
- Fizycznie symulowane gruzy
- Fizycznie symulowany wiatr
- Fizycznie symulowane kroki
- Fizycznie symulowane pola siłowe
Pełna poprawka (837 MB)
Pobierz pełną poprawkę, aby zaktualizować amerykańską edycję gry Sacred 2: Fallen Angel w wersji 1.0 do wersji 2.40.
Uwaga: Aby obejrzeć funkcje PhysX potrzebny jest obsługujący PhysX procesor graficzny GeForce z serii 8 lub wyższej.
Mała poprawka (206 MB)
Pobierz małą poprawkę, aby zaktualizować amerykańską edycję gry Sacred 2: Fallen Angel w wersji 2.34 do wersji 2.40.
Uwaga: Aby obejrzeć funkcje PhysX potrzebny jest obsługujący PhysX procesor graficzny GeForce z serii 8 lub wyższej.
(Uwaga: Konieczne jest posiadanie pełnej wersji Sacred 2: Fallen Angel)


vReveal firmy Motion DSP to ciekawa aplikacja wykorzystująca NVIDIA® CUDA™, przeznaczona dla szerokiego kręgu użytkowników komputerów. vReveal zawiera technologię podnoszenia rozdzielczości wideo zaadoptowaną ze specjalistycznego oprogramowania „Ikena” firmy MotionDSP, wykorzystywanego w sądownictwie przez organizacje dochodzeniowe i agencje wywiadowcze. Technologia ta pozwala na łatwe zwiększanie rozdzielczości wideo o słabej jakości. Program vReveal działa na CPU, został jednak zaprogramowany w taki sposób, by móc wykorzystać ogromną moc przetwarzania równoległego również procesorów graficznych z obsługą CUDA. Wykorzystując moc wielu rdzeni procesorów graficznych NVIDIA z obsługą CUDA, vReveal może obrabiać klipy wideo do pięciu razy szybciej niż wtedy, gdy stosowany jest tylko CPU. Oznacza to, że klienci mogą podnosić jakość swoich filmów wideo w krótszym czasie, zaś ich CPU mogą w tym czasie wykonywać codzienne zadania, takie jak obsługa poczty elektronicznej czy surfowanie po Sieci.
Strona internetowa: http://www.vreveal.com/
ZALECANE WYMAGANIA SYSTEMOWE:
Dwurdzeniowy procesor 1.6 GHz Intel lub AMD, procesor graficzny z obsługą CUDA* ze sterownikami graficznymi NVIDIA w wersji 178 lub wyższej, Windows XP 32-bit lub 64-bit, 1GB RAM, Windows Vista 32-bit lub 64-bit, 1GB RAM, obsługiwane języki: angielski, francuski, włoski, niemiecki, hiszpański, niebawem: chiński, koreański, japoński.
*Obsługa GeForce 8800 Ultra, 8800 GTX, 8800 GTS 640, 8800 GTS 320; Quadro 4600 oraz 5600 będzie wkrótce dostępna.


SETI@home to aplikacja, która polega na włączeniu się w poszukiwania cywilizacji pozaziemskich poprzez przeznaczenie do tego celu pewnej części mocy obliczeniowej swojego procesora graficznego obsługującego NVIDIA® CUDA™ w czasie, gdy uczestnik – użytkownik komputera akurat z niego nie korzysta. SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence) to obszar badań naukowych, których celem jest odkrycie inteligentnego życia poza Ziemią. Jedno z podejść do tego zagadnienia, zwane radio SETI, wykorzystuje radioteleskopy do nasłuchu wąskopasmowych sygnałów radiowych nadchodzących z kosmosu. Sygnały takie nie występują w naturze, zatem ich odkrycie stanowiłoby dowód istnienia pozaziemskiej technologii. Możesz uczestniczyć w badaniach uruchamiając bezpłatny program pobierający i analizujący dane uzyskanie z radioteleskopów. Zaś teraz, dzięki zastosowaniu klienta CUDA wykorzystującego GPU GeForce, twój komputer może zaoferować moc obliczeniową do 10 razy większą niż procesor główny przeciętnego domowego komputera.
Wymagania systemowe:
GPU z obsługą CUDA (NVIDIA GeForce z serii 8 lub wyższej), 256 MB RAM, 1 GB lub większa ilość pamięci zalecana, płyta główna zgodna z PCI Express lub PCI Express 2.0, Microsoft Windows Vista, 32-bit lub 64-bit, Windows XP lub Windows XP Professional ×64 Edition, 50 MB wolnego miejsca na dysku, najnowsze sterowniki NVIDIA
